Miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa
Koetko saavasi mitään vastinetta jäsenmaksullesi?
Kommentit (193)
en kuulu ja säästän 750€ vuodessa
En kuulu enkä maksa.
Minulla ei ole aikomustakaan tukea kirkon suomalaisvihamielistä tointaa sekä pappien eltististä ökyelämää.
Soittavat sentään tänään kirkonkelloja klo 16 Gazan tilanteen vuoksi.
Haluaisin maksaa kirkollisveroa ehkäpä helluntaiseurakunnalle, ortodoksiseurakunnalle tai lestadiolaisille....
Tai sitten diakoniaan erikseen.
En halua rahoittaa syntiä.
Maksanhan minä puheluista sekä netistäkin, joten miksi en maksaisi suorasta yhteydestä yläkertaan?
Erosin yli 20 vuotta sitten. Siitä kun laskee sen 500 € vuodessa mitä kirkollisveroa olisi tullut maksettavaksi niin ei tarvitse miettiä onko kannattanut.
Voisiko kirkollisveron ohjata suoraan haluamalleen seurakunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Maksanhan minä puheluista sekä netistäkin, joten miksi en maksaisi suorasta yhteydestä yläkertaan?
Et voi olla tosissasi?
Koetko todella, että kirkko takaa sinulle suoran yhteyden yläkertaan?
Et voisi enempää olla väärässä. Uskonnot, kirkko ja pappis-sääty tekevät kaikkensa estääkseen tuon yhteyden ihmisen ja Jumalan välillä.
Kävin lapsena seurakunnan pyhäkoulussa, kerhoissa ja joissain tapahtumissa tai leireillä. Lapset saivat kasteen ja konfirmoitiin samoin kuin itseni aikoinaan. Ekaluokkalaiset siunattiin. Joitain sukulaisia on kastettu, vihitty ja haudattu lisäksi. Eipä tule muuten juuri kirkon palveluita käytettyä. Tietty kirkot on monesti hienoja rakennuksia, joita on kiva käydä lomamatkoilla katselemassa lähinnä ulkomailla.
On varaa siihenkin monen muuan asian ohella.
Nuo kirkkoon kuulumattomat on sitten uskomattoman tyhmiä. Eivät tajua ettei kysymys koskenut heitä. Mutta heillä onkin MINÄ-MINÄ ajattelu vallalla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kirkollisveron ohjata suoraan haluamalleen seurakunnalle?
Voit vaikuttaa asiaan muuttamalla asumaan kyseisen seurakunnan alueelle.
Olipa taas lapsellinen ja ennenkaikkea tietämätön aloitus.
Miksi suomalaisena en kuuluisi kirkkoon ja maksaisi kirkollisveroa muiden verojen ohella. YLEvero tosin tökkii ja pahasti!
Vierailija kirjoitti:
Kävin lapsena seurakunnan pyhäkoulussa, kerhoissa ja joissain tapahtumissa tai leireillä. Lapset saivat kasteen ja konfirmoitiin samoin kuin itseni aikoinaan. Ekaluokkalaiset siunattiin. Joitain sukulaisia on kastettu, vihitty ja haudattu lisäksi. Eipä tule muuten juuri kirkon palveluita käytettyä. Tietty kirkot on monesti hienoja rakennuksia, joita on kiva käydä lomamatkoilla katselemassa lähinnä ulkomailla.
Tavallinen työssäkäyvä maksaa kirkollisveroja kymmeniä tuhansia euroja elämänsä aikana. Kyllä siinä tulee yhtä kirkossa käyntiä kohti aika muhkea hintalappu. Jos tosiaan käy siellä häissä ja hautajaisissa, joskus jouluna.
"Maailman kallein kirjakerho"
Kuulun ja maksan mielelläni kirkollisveroa. Sillä ei sentään rahoiteta Turun tunnin rataa, vaan maksetaan ihmisille palkkaa, ylläpidetään arvokasta rakennuskantaa ja autetaan apua tarvitsevia.
Ihmiset uskoo Jumalaan, joita on satoja eri uskontokunnista.
Ihmiset uskoo ilmastomuutokseenkin yhtä hyvin.
Ihmiset ovat tyhmiä.
Veroja maksetaan yleensä muiden hyväksi, sama koskee kirkollisveroja. Arvostan työtä, jota he tekevät köyhien ja syrjäytyneiden selkä lasten, nuorten ja vanhusten parissa. Se on merkittävää, mutta kirkko ei saa sillä itse kehuskella. Kun yhteiskunta pettää, kirkko on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen työssäkäyvä maksaa kirkollisveroja kymmeniä tuhansia euroja elämänsä aikana. Kyllä siinä tulee yhtä kirkossa käyntiä kohti aika muhkea hintalappu. Jos tosiaan käy siellä häissä ja hautajaisissa, joskus jouluna.
"Maailman kallein kirjakerho"
Vähemmän kuitenkin kuin vaikka ammattiyhdistys pro:n jäsenmaksu...
Ei minulla mitään ammattiyhdistysliikettä vastaan ole, mutta järkyttävä ahneus niitä vaivaa.
Harkitsen rippikoulua ja kastetta nyt 45-vuotiaana. Jokin joukkoon kuulumisen tarve iskenyt.