Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa

Vierailija
07.08.2025 |

Koetko saavasi mitään vastinetta jäsenmaksullesi?

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos me ateistit alettaisiin ihan avoimesti kampanjoimaan uskontoja vastaan? Ja uskonvapautta. Suomessa ei pitäisi olla yhtään tuollaista satutarinoihin keskittyvää rahastusautomaattia. Uskonnot pitää kieltää!

Tämä! Ihan kaikki uskonnot tulisi kieltää tasapuolisesti!

No laittakaapa kansalaisaloite vetämään, jos koette asian tärkeäksi. 

Juuri näin. Ateistit saisivat hetkessä ton täyteen ja seuraava hallitus olisi juuri oikenlainen toteuttamaan

Hyvin harva suomalainen kannattaa uskontojen kieltämistä. Ehkä tuon kirkon ja valtion voisi vähitellen erottaa lopullisesti toisistaan, mutta kokonaan kie

Millä tavalla kirkko kuuluu valtioon? Se maksaa ihan itse menonsa. Valtio maksaa hautaamisesta ja siitäkin alle markkinahinnan, thats it

Keskustelun aiheena oleva verotusoikeus on erittäin suuri etu Kirkolle.

Kirkko voisi aivan hyvin lähettää laskun jäsenmaksustaan samalla tapaa kuin kaikki muutkin yhdistykset ja järjestöt. Ei kuulu minusta valtion tehtäviin toimia Kirkon jäsenmaksujen käsittelijänä.

Vierailija
162/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on jo sen verran etten viitsi tässä vaiheessa enää erota kirkosta ja on sitten jälkeenjäävienkin helpompi ja halvempi hoitaa hautaus jos kuulun kirkkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää on jo sen verran etten viitsi tässä vaiheessa enää erota kirkosta ja on sitten jälkeenjäävienkin helpompi ja halvempi hoitaa hautaus jos kuulun kirkkoon.

Suomen laki sanoo, että hautaus on aina saman hintainen riippumatta seurakunnan jäsenyydestä. Siitä ei voi ottaa lisämaksua.

Vierailija
164/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä tavalla kirkko kuuluu valtioon? Se maksaa ihan itse menonsa. Valtio maksaa hautaamisesta ja siitäkin alle markkinahinnan, thats it "

Ja väestörekisterin pidosta, kirkkojen ylläpidosta, monista seurakunnilta ostetuista palveluista. 

Ja sitten on se Kampin Kappelin kusetus, jossa kaupunki maksaa kirkon ja sen yhteydessä olevien toimistotilojen kiinteistönhoidon ja vuokraa seurakunnalta kyseisiä toimistotiloja kalliilla, vaikka tien toisella puolella olisi valmiiksi tyhjää tilaa, ja seurakunta maksaa tontista vuokraa kaupungille n. 5000€ vuodessa. Kappelista on kaupungille kuluja n 320 000€ vuodessa. 

Vierailija
165/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen keskustelun tasoa.

Kun otsikossa selvästi ja ymmärrettävästi kysytään, miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa, niin ei mene kuin hetki, niin keskustelun valtaavat ei-kirkkoon kuuluvat ja haukkuvat, jos joku kirkkoon kuuluva yrittää tuoda mielipiteensä esille.

Jos ette ymmärrä lukemaan, niin kannattaisi ainakin ymmärtää se, ettei  ymmärrä, eikä osallistua keskusteluun ja tehdä ihan oma aloitus. 

Olisiko taustalla vahva korrelaatio sen kanssa, että ne ihmiset jotka on oikeasti miettineet kirkollisveroa ja miksi maksavat sitä ovat päätyneet siihen lopputulokseen, ettei sitä kannata maksaa?

Kirkollisveron maksaminen tuskin on ongelma ihmisille jotka aidosti käyttävät kirkon palveluita. Käyvät joka viikko jumalanpalveluksissa ja mitä ikinä. Silloin kirkon jäsenyys on ihan perusteltua. Ylivoimainen enemmistö suomalaisista e

Miksi se on ongelma sinulle tai sinun kaltaiselle?

Suomi on vapaa maa ja Suomessa on uskonnon vapaus9. Eihän edes ketään pakoteta mihinkään uskontoon tai kuulumista kirkkoon.

Itse ole kirkon jäsen jo yli 40v, samoin mieheni ja mielellään maksetaan kirkollisveroa, vaikka ei juuri palveluita käytetä, mutta arvostetaan suuresti kirkon toimintoja ja työtä. 

Vierailija
166/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen keskustelun tasoa.

Kun otsikossa selvästi ja ymmärrettävästi kysytään, miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa, niin ei mene kuin hetki, niin keskustelun valtaavat ei-kirkkoon kuuluvat ja haukkuvat, jos joku kirkkoon kuuluva yrittää tuoda mielipiteensä esille.

Jos ette ymmärrä lukemaan, niin kannattaisi ainakin ymmärtää se, ettei  ymmärrä, eikä osallistua keskusteluun ja tehdä ihan oma aloitus. 

Olisiko taustalla vahva korrelaatio sen kanssa, että ne ihmiset jotka on oikeasti miettineet kirkollisveroa ja miksi maksavat sitä ovat päätyneet siihen lopputulokseen, ettei sitä kannata maksaa?

Kirkollisveron maksaminen tuskin on ongelma ihmisille jotka aidosti käyttävät kirkon palveluita. Käyvät joka viikko jumalanpalveluksissa ja mitä ikinä. Silloin kirkon jäsenyys on ihan

Tämä. Olen kaltaisesi kirkollisveron maksaja kuin sinä, ollut jo vuosikymmeniä ja pidän sitä hyvin tärkeänä, vaikka en palveluita käytä. 

Ja tosiaan täällä rääkyvät ne, jotka eivät edes maksa kirkollisveroa tai kuulu kirkkoon ja haluaisivat viedä sen oikeuden kirkkoon kuulvilta pois. Millähän oikeudella? Missä suvaitsevuus ja demokratia? 

Vierailija
167/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä. Olen kaltaisesi kirkollisveron maksaja kuin sinä, ollut jo vuosikymmeniä ja pidän sitä hyvin tärkeänä, vaikka en palveluita käytä.  "

Olen kohtalaisen varma, että et maksaisi, jos automaattisen veron sijaan kirkko pyytäisi kerran vuodessa jäsenmaksun. 

Vierailija
168/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittavat sentään tänään kirkonkelloja klo 16 Gazan tilanteen vuoksi.

Kirkon kelloja soitetaan kun on Jumalan palvelus ja jotain muuta.  MOSKEIJOISSA on omat joikut minareeteista ja synagogilla . 

Vierailija
169/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä. Olen kaltaisesi kirkollisveron maksaja kuin sinä, ollut jo vuosikymmeniä ja pidän sitä hyvin tärkeänä, vaikka en palveluita käytä.  "

Olen kohtalaisen varma, että et maksaisi, jos automaattisen veron sijaan kirkko pyytäisi kerran vuodessa jäsenmaksun. 

Minä taas olen 100% varma, että maksaisin kirkolle, niin kuin teen esim. SPR ja Lääkärit ilman rajoja, kun postilaatikosta tipahtaa pankkisiirto kerran vuodessa ja niin muuten tekee myös miljoonat suomalaiset. Ne ovat niitä elämän arvoja. 

Vierailija
170/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa kaikilla uskonnoilla on omat opetukset ja tilat kuin rahat kuin muu. Teidän ei yhtään tarvi leikkiä mitään muuta kuin sen oman uskonnon hoitamista ja sen oman uskonnon ihmisten auttamista siellä omin varoin. Kuten meillä ennen uusittiin villasukkia vanhuksille omissa tiloissa. Vertaus siitä että pysy siellä omassa ja auta omiasi. 

Vierailija
171/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon kelloja soitetaan kun on Jumalan palvelus ja jotain muuta.  MOSKEIJOISSA on omat joikut minareeteista ja synagogilla . 

Lueppas nyt uskovainen uutisia. Kyllä kirkon kellot soivat tänään klo 16 Gazan puolesta. Norjan arkkipiispan aloitteesta. Tämän tietää ateistikin.

Mitä hyötyä kyseisestä eleestä on, onkin sitten ihan toinen juttu.

Vierailija
172/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen 100% varma, että maksaisin kirkolle, niin kuin teen esim. SPR ja Lääkärit ilman rajoja, kun postilaatikosta tipahtaa pankkisiirto kerran vuodessa ja niin muuten tekee myös miljoonat suomalaiset. Ne ovat niitä elämän arvoja. 

Sitten sinua ei varmaan haittaisi, jos kirkolta poistettaisiin verotusoikeus ja saisi rahoittaa jatkossa toimintansa kuten muutkin yhdistykset? 

Vierailija
173/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Ainakinnminä maksan jäsenmaksua myös muille yleishyödyllisille instansseille, esim. WHF, SPR jne. Joku Greenpeace tai vastaava huuhaa-järjestö ei tosin kuulu tähän joukkoon. Rahoittakoot he sitä, jotka tärkeäksi näkevät. 

Vierailija
174/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni maksan, kyllä kirkko järjestää esimerkiksi nuorille toimintaa, jossa voi harrastaa edullisesti. Sitten ruoka-apu ja kaikkea muutakin, mitä olen mielelläni maksamassa. Ei se ole kun jotain 1500€ vuodessa, eli ei ole iso panostus

Vierailija
175/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asutaan yhteisessä yhteiskunnassa on yhteiset säännöt kuten liikennesääntöjä . Mutta omassa uskonnossa on eri suunnilla omat säännöt jotka ei saa rikkoa lakia eikä ihmisoikeuksia .  Suomen valtio on Eurooppaan kuuluvaa pohjoismaista länsimaista yhteiskuntaa . Meillä on yhteinen tausta  kristittyjen kasvatuksesta käyttäydy hyvin ja ole ystävällinen. Kun joku tekee pahaa se on rikollista.  Meillä on miljoonia ihmisiä jotka haudataan kirkoissa. Mikään ERISEURA lahko ei tietysti ole oikeaa uskoa vaan kopio siitä. Jeesuksen kehitys että he yhtä olisivat. Eri kieliset kokoontuu tietysti eri aikaan kielellisesti eri kielinen puhe. Mutta kristityt pitää yhtä. Ei mitään salaseuroja. Ristillä on armo ei muualla. Ihmiset on kaikissa uskonnoissa ihan yhtä pieniä ja kuolevaisia.  Kaikki saa opiskella ja käydä työssä kuin liikkua kykynsä mukaan kun ei vahingoita muita.  ( Jeesuksessa taas ei ole kyse rahasta raha on helvetistä ahneuden symboli ). Ihmisten kulut maksaa ihan kaikissa uskonnoissa ja sähkö kuin palkat se on arkea. 

Vierailija
176/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa tontin ja rakentaa lupien kanssa siihen veroviraston niin sen omistaa silloin valtio. 

Vierailija
177/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueppas nyt uskovainen uutisia. Kyllä kirkon kellot soivat tänään klo 16 Gazan puolesta. Norjan arkkipiispan aloitteesta. Tämän tietää ateistikin.

Mitä hyötyä kyseisestä eleestä on, onkin sitten ihan toinen juttu.

Kirkon ei kuulu sekaantua minkään toisen valtion politiikkaan edes sotiin. Norja on pohjoiseurooppaa eikä sovi sekaantua . Kyllä Norjassa moskeijat voi soittaa auton torvia mutta mitään se ei auta.  Kerran voisitte lukea Raamatun vanhasta osasta niitä eri heimojen riitoja . 

Vierailija
178/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos me ateistit alettaisiin ihan avoimesti kampanjoimaan uskontoja vastaan? Ja uskonvapautta. Suomessa ei pitäisi olla yhtään tuollaista satutarinoihin keskittyvää rahastusautomaattia. Uskonnot pitää kieltää!

Tämä! Ihan kaikki uskonnot tulisi kieltää tasapuolisesti!

No laittakaapa kansalaisaloite vetämään, jos koette asian tärkeäksi. 

Juuri näin. Ateistit saisivat hetkessä ton täyteen ja seuraava hallitus olisi juuri oikenlainen toteuttamaan

Hyvin harva suomalainen kannattaa uskontojen kieltämistä. Ehkä tuon kirkon ja valtion voisi vähitellen

Synagogalla on omat rahat ja jäsenmaksu kuin lestoilla on omansa ja myös moskeijat ottaa oman maksun jäseniltään. Hinduilla on oma jäsenmaksu ruokauhri systeemi.  Kirkko on aina ollut suomen valtion pääuskonto katolisella ajalla jo ja kaikki miljoonat ihmiset on kristittyjä ja pysyy.  Jos olet maston täällä ja etsit omaa kasasi se lienee lähi idässä. 

Vierailija
179/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kedolla oli paimenia ilosanoman syntymä . Älkää pelästykö . Ilmoitan teille suuren ilon.  YouTube HOLY NIGHT 

Vierailija
180/193 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumi pitää julistan kaikille kielille kansoille heimoille kaikkeen maailmaan todistukseksi kaikille . Menkää ja tehkää. Kastakaa .  Siunatkaa että siunauksen perisitte. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän