Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuuko sähköpyöräilemällä? Siis jos ei aja mitään pikkulenkkejä vaan 3 km kolme kertaa viikossa? Ei mitään hikipyöräneuvoja sitten! 🥵🥵

Vierailija
07.08.2025 |

Kokeilin siskon sähköpyörää ja täydellä tehostuksella sain sen liikkeelle ja pystyin ajamaan melkein kilometrin verran. Ajattelin hommata samanlaisen ja alkaa urheilemaan. Mutta tippuuko paino miten nopeasti?

Onkohan noita kevyempiä malleja? Mies lupasi hakea mut ja pyörän autolla, jos haluan kesken kaiken palata kotiin ja sais olla kevyempi nostaa autoon.

Pls ei mitään hikipyöräjuttuja. En pysty sellaisella ajamaan enkä tykkää jos meinaa hengästyä tai tulee kuuma. 😠😡😡!!!

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on yllyttänyt minua ryhtymään pyöräilijäksi mutta en kyllä ikinä pystyisi ajamaan pyörää. Ahdistuisin jos mulla olis pyörä koska sitten pitäisi ajatella että joudun oikeasti ajamaan sillä. Sairastan pahaa masennusta enkä tykkää näyttäytyä ulkona ja liikkuminen on muutenkin minulle todella vastenmielinen asia. Ainoa lohtu on ruoka ja herkut jonka tilaan kotiovelle. Ruoka ei ahdistele minua liikkumisella. Ruoka ei kysele painoani. Ruoka ei katso minua vinoon. Ruoka hyväksyy minut tällaisena lihovana. Ja rakastan ruokaa ja herkkuja!

Vierailija
122/130 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin liikkumaan aamuisin ja se auttoi nälkään.

Nykyään aamulenkkn jälkeen on nälkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutille ensin, ruokavalio kuntoon ja sähköpyörä sitten. 

Vierailija
124/130 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kilsan lenkki ei laihduta. 30 km päivässä laihduttaa. Osta kuntopyörä. Minä laihduin kuntopyörällä 30 kg. Piti polkee 60-90 minuuttia joka päivä.

Vierailija
125/130 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluttu hikilenkkineuvoja. Neuvon ajamaan pitkiä, hyvävauhtisia lenkkejä. Alkaa olla niin hyvät pyöräilykelit, että voi ajaa pitkiäkin lenkkejä juurikaan hikoilematta.

Vierailija
126/130 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 km ei ole mikään lenkki, edes kävellen! Sähköpyörällä lenkki olis vähintään se 30 km kolme kertaa viikossa.

Vierailija
127/130 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla ei voi painoa tiputtaa. Se vaatii ruokavaliomuutoksen.

Joo mutta liikunta pitää poissa jääkaapilta  ja ylläpitää kuntoa samalla kun paino putoaa kaloreita ja ruoka-aineita seuraamalla.

Tein itse tuon virheen kun lähdin salille 78-kiloisena ja ajattelin että kasvanut lihasmassa vie energiaa. 80-kilon kohdalla tajusin että olin tullut vahvemmaksi mutta maha oli kasvanut. Nyt käyn edelleen salilla ja käytän yazio-sovellusta kalorien laskentaan. Päivän kaloreihin mahtuu tosi paljon ruokaa - jätin oikeastaan vain irtosokerit kuten karkit ja leivän päälliset sekä ylettömän leivänsyönnin. Paino on hyvin pudonnut.

Kyllä reipastahtinen runsaan tunnin kävelylenkki tai juoksulenkki ja myös tarpeeksi pitkä pyörälenkki (lihasvoimaa käyttäen) polttavat muutaman sata kaloriakin. Eli voit syödä inan verran enemmän jos harrastat kaloreita polttavaa liikuntaa. Jokainen voi kokeilla tämän asian omalla kohdallaan. Pääasiassa kiojen pudotus tapahtuu kuitenkin ruokailutottumuksia muuttamalla (ravintosuositusten mukaista ruokaa, kohtuulliset annoskoot ja oikea ruokailurytmi). Vähän kerrassaan maltillla ja pidemmällä aikavälillä kiloja pudottamalla ja pysyvillä elämäntapamuutoksilla saa aikaiseksi pysyviä tuloksia. 

Vierailija
128/130 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3km pyöräily on pikkulenkki mielestäni

Vierailija
129/130 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaa jos olet (3  pv) syömättä  niinä päivinä kun sähköpyöräilet  sen 3 km.

Vierailija
130/130 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tekee juuri niitä vaivaisia matkoja. Minä pyöräilen 15-58 km lenkkejä vaihdepyörällä, niistä kroppa pitää.