Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temu on tuoteväärennöksien paratiisi. Kuka tilaa Teumusta? Ja miksi?

Vierailija
06.08.2025 |

Iltalehti tänää 6.8.2025:

Temusta löytyi tuttuja suomalaisyrityksen tuotteita Ei ole todellista

Väärennösten joukosta löytyy Finlaysonin Elefantti-kuosista tehtyjä sukkia, rantapyyhkeitä, suihkuverhoja ja vilttejä. Lisäksi myynnissä on Tom of Finland -tuotteita.

Tämä on rikollinen. Mehän joudutaan maksamaan Tom of Finland Foundationille rojaltimaksuja joka kerta, kun me tehdään pussilakana. Vähän epäilen, että nämä maksaisi mitään yhtään kenellekään, Kurttila sanoo.

Ei paljon enempää laittomammaksi voi mennä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33c3022b-c5f5-42aa-92c4-a5a7c114a7e8

Kommentit (522)

Vierailija
361/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla "kurja" housuissasi,itse mitä tilannut ollut hyvää tavaraa& tuotteita pilkkahinnalla.

Vierailija
362/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaat suomalaisesta firmasta ja toimitus kestää kaksi viikkoa, niin luultavasti firma tilaa tuotteet Kiinasta ja postittaa sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes 2200 Euroopan markkinoilta poistettua vaarallista tuotetta ilmoitettiin viime vuonna Safety Gate -järjestelmään

Tullin tekemissä ilmoituksissa yleisin riski oli kemiallinen riski.

Rajoitettuja tai tietyissä tuotteissa kokonaan kiellettyjä muovinpehmentimiä eli ftalaatteja tutkittiin laajasti eri tuoteryhmistä, kuten leluista, asusteista, jalkineista ja käsityökaluista, ja niitä myös löydettiin.

https://tukes.fi/-/lahes-2200-euroopan-markkinoilta-poistettua-vaaralli…

Tässä meni temuttajan yleisin veto. "tuote näyttää samalla, sen pitää olla sama tuote" 

Kopio tehdään aina halvemmasta ja huonommasta materiaalista.

Väärin! Tuote näyttää samalta, joten ei ole väliä! Niin temusta ostava ajattelee. Tosin mua ainakaan mitkään rumat finnlaysonin tai marimekon tuotteet ei kiinnosta aitona eikä kopiona. Tilaan ihan muita juttuja.

Vierailija
364/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut temuttajat yhä nauraa?

Koska olen" köyhä", minulla on oikeus myrkyttää itseni ja muut saastaisella kiinantavaralla?

Minulla on oikeus ostaa halvalla vaarallisia sähkötarvikkeita temusta. Minulla on  oikeus kiertää veroja ja vastuuvaatimuksia. 

Minulla on oikeus ostaa vaarallisilla kemikaaleilla valmistettuja lasten vaatteita. Jos eivät sovi, myyn torilla ja kirpparilla pimeästi. Koska olen köyhä. Minulla on silloin oikeus.

Tässä pähkinänkuoressa temuttajien selityksiä. Sellaisiako te temuttajat todella olette? 

Se mitä laki ei kiellä on sallittua! Mielipiteet ovat vain mielipiteitä. Jokainen valitsee itse mistä ostaa ja mitä. Ei tarvitse olla köyhä, eikä tarvitse perustella valintojaan millään tavalla.

Vierailija
365/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes 2200 Euroopan markkinoilta poistettua vaarallista tuotetta ilmoitettiin viime vuonna Safety Gate -järjestelmään

Tullin tekemissä ilmoituksissa yleisin riski oli kemiallinen riski.

Rajoitettuja tai tietyissä tuotteissa kokonaan kiellettyjä muovinpehmentimiä eli ftalaatteja tutkittiin laajasti eri tuoteryhmistä, kuten leluista, asusteista, jalkineista ja käsityökaluista, ja niitä myös löydettiin.

https://tukes.fi/-/lahes-2200-euroopan-markkinoilta-poistettua-vaaralli…

Tässä meni temuttajan yleisin veto. "tuote näyttää samalla, sen pitää olla sama tuote" 

Kopio tehdään aina halvemmasta ja huonommasta materiaalista.

Ihan sama! Jos ostan vaikka vaatteen, ostan sen ulkonäön perusteella. En merkin, enkä varsinkaan merkin aitouden perusteella. Tärkeää on miltä se näyttää, ja että se kestää käyttöä ja pesua. Kaikki mitä olen tähän mennessä temusta tilannut, on nämä kriteerit täyttänyt. Toisaalta vanhimmat temusta tilaamani vaatteet taitavat olla noin vuosi sitten tilattuja, joten paha sanoa koska alkavat olla loppuunkäytettyjä. Mutta ovat jo nyt kestäneet reilusti niin pitkään, että olen hyvin tyytyväinen. En edes halua vaatteiden kestävän tyyliin 5-10 vuotta. Haluan vaihtelua!

Vierailija
366/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin iso kasa tilattu äsken murto osa hinnoilla mitä suomesta saisi.

Vierailija
367/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on halpakaupassa tuote Made in China ilman tuotemerkkiä kymmenkertaiseen Temuun verrattuna niin ostan sen Temusta, erittäin hyvillä kokemuksilla. Jos on jotain huomautettavaa niin vain ilmoitus, ja hinta hyvitetään lähes heti ka tuotteen saa pitää.

Vierailija
368/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä kustaan linssiin oikein huolella eikä tämä ole moksiskaan.

Vierailija
369/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinasta saa ihan kaikkea. Myös laadukasta tuotetta, mutta ei ehkä eurolla. Applenkin huipputuotteet tehdään Kiinassa, samoin monen muun valmistajan. Kiina on koko maailman tehdas. Ei se ole itsestäänselvää että sieltä saisi huonommat tuotteen kuin kotimaisesta kaupasta, koska kaupat täälläkin ovat pullollaan Kiinassa tehtyjä tuotteita.

Valitettavan monesti olen nähnyt täysin saman tuotteen täällä kaupassa myytävänä kymmenkertaiseen hintaan. Joku raja siinä miten paljon voi pyytää ekstraa kotimaisen kaupan tukemisesta. Ei kai tuotteen hyllyyn ripustaminen voi tehdä siitä kymmenen kertaa kalliimpaa.

Ja varsinkin kun se kauppa on sisäänostanut ne tuotteet murto-osalla siitä hinnasta mitä se yksittäinen ihminen siitä maksaa tilatessaan sen tuotteen itse sieltä Kiinasta.

Vierailija
370/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja henki lähti. Kuulin varmalta taholta. Vaimon kummin kaiman veli kertoi.

Vierailija
371/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonneja olen säästänyt vuosien varrella kun en ole ostanut Suomesta vaan Temusta ja Aliexpressistä, Banggoodista ja Amazonista. Taas tuli viesti, että pakettini on laivattu ja lähdössä kohti Suomea :)

Välitin tämän viestin verottajan ilmiantojärjestelmään. Katsotaan oletko vastuusi hoitanut ja onko kela-tukia samaan aikaan tullut.

Taidat olla sairas.

Sairas tai ei, rehellinen asiansa hoitava vastuullinen kansalainen. 

En tiennytkään että on rikollista ostaa tarvitsemansa tuotteet jostain muualta kuin täältä, jos ne halvemmalla saa. 

Vierailija
372/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo skorpioni tarina on vanha vitsi. Jo 60-luvulla kuulin kun banaanissa oli elävä skorpioni ja pikku tyttö kuoli. Siis jo silloin oli luotettava lehdistö. Nykyään syön banaaneja.

Vierailija
373/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo skorpioni tarina on vanha vitsi. Jo 60-luvulla kuulin kun banaanissa oli elävä skorpioni ja pikku tyttö kuoli. Siis jo silloin oli luotettava lehdistö. Nykyään syön banaaneja.

Emma sai elävän skorpionin Temun vaatepaketin mukana.

Emma luuli kutinaa ensin laastariksi, kunnes huomasi jonkin liikkuvan. Hän pelkäsi sen olevan hämähäkki ja repi yläosan nopeasti pois. 

Sen jälkeen Emma näki jonkin kävelevän hitaasti pois. 

Emma kertoo tarttuneensa yhteen kengistään ja läimäytti ötökkää. Meni hetki, ennen kuin Emma tajusi sen olevan skorpioni. Hän arvioi sen olevan noin viisi tai kuusi senttiä pitkä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/emma-sai-elavan-skorpionin-temun-va…

Vierailija
374/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko postipakettisi mukana hämähäkki, torakka tai muu hyönteinen? Kerro meille, teemme juttua

Seuralaislajisto, eli ihmisasumuksissa viihtyvät hyönteiset, leviää ja monipuolistuu muun muassa kansainvälisen pakettiliikenteen mukana.

https://yle.fi/a/74-20064447

Vierailija
375/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shein-paketista paljastui iljettävä yllätys: sisällä oli elävä skorpioni

Ultrapikamuotia myyvä kiinalainen Shein lähetti brittitytölle vaatepaketin mukana skorpionin.

https://yle.fi/a/74-20117482

Vierailija
376/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla "kurja" housuissasi,itse mitä tilannut ollut hyvää tavaraa& tuotteita pilkkahinnalla.

ousuissas on pilkkahinta 

Vierailija
377/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut temuttajat yhä nauraa?

Koska olen" köyhä", minulla on oikeus myrkyttää itseni ja muut saastaisella kiinantavaralla?

Minulla on oikeus ostaa halvalla vaarallisia sähkötarvikkeita temusta. Minulla on  oikeus kiertää veroja ja vastuuvaatimuksia. 

Minulla on oikeus ostaa vaarallisilla kemikaaleilla valmistettuja lasten vaatteita. Jos eivät sovi, myyn torilla ja kirpparilla pimeästi. Koska olen köyhä. Minulla on silloin oikeus.

Tässä pähkinänkuoressa temuttajien selityksiä. Sellaisiako te temuttajat todella olette? 

Se mitä laki ei kiellä on sallittua! Mielipiteet ovat vain mielipiteitä. Jokainen valitsee itse mistä ostaa ja mitä. Ei tarvitse olla köyhä, eikä tarvitse perustella valintojaan millään tavalla.

Pitää sitä kyllä aika köyhä olla, kun tilaa paskoja kopioita temusta uskotellen itselleen niiden olevan melkein yhtä hyviä kuin aidot

Vierailija
378/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä kustaan linssiin oikein huolella eikä tämä ole moksiskaan.

Ei se on onnellinen kun se tilaa kymmenen muovista kissan kuristinta temusta, kun halvalla saa 

Vierailija
379/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaa tehtiin laatua joka kestää vuosikymmeniä. Nykyään hyvä kun kestää vuottakaan. Sitä saa mitä tilaa. Ihmisten tulisi olla tarkempia kulutustottumuksissaan ja vaatia kestävää käyttöikää, eettisyyttä (eli ei lapsityövoimaa jne), ekologisuutta. Kysynnän ja tarjonnan laki on se että dopamiinia on saatava hinnalla millä hyvänsä ja periaatteet on nykyisellään sutta ja sekundaa.

Vierailija
380/522 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulin jo 60 luvulla"

Todistat vain sen minkä ikäiset temusta ryönää tilaavat. Ylipäänsäkin juuri vanhemmalla väellä on taipumus kerätä asuntonsa täyteen romua. Johtuneeko pula-ajoista joita olette eläneet vai mistä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi