Temu on tuoteväärennöksien paratiisi. Kuka tilaa Teumusta? Ja miksi?
Iltalehti tänää 6.8.2025:
Temusta löytyi tuttuja suomalaisyrityksen tuotteita Ei ole todellista
Väärennösten joukosta löytyy Finlaysonin Elefantti-kuosista tehtyjä sukkia, rantapyyhkeitä, suihkuverhoja ja vilttejä. Lisäksi myynnissä on Tom of Finland -tuotteita.
Tämä on rikollinen. Mehän joudutaan maksamaan Tom of Finland Foundationille rojaltimaksuja joka kerta, kun me tehdään pussilakana. Vähän epäilen, että nämä maksaisi mitään yhtään kenellekään, Kurttila sanoo.
Ei paljon enempää laittomammaksi voi mennä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33c3022b-c5f5-42aa-92c4-a5a7c114a7e8
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy orjuutta ja nämä temutavarat tehdään orjatyövoimalla.
Eihän suomessakaan makseta kunnon palkkaa, jos ei kuulu Petterin hyvävelikerhoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonneja olen säästänyt vuosien varrella kun en ole ostanut Suomesta vaan Temusta ja Aliexpressistä, Banggoodista ja Amazonista. Taas tuli viesti, että pakettini on laivattu ja lähdössä kohti Suomea :)
Sama täällä ja tilaan myös tuttavieni kautta euroopasta. Ei tartte maksaa suomessa näitä ryöstöhintoja sekä 25,5 % alvia. Tämän lisäksi en ostele suomalaisia elintarvikkeita, kiitos nykyhallitukselle.
Sinut pitäisi lähettää rahtilaivalla kiinaan. Lappu teipillä persiiseen "ei palautusoikeutta".
Taas yksi kateellinen, HAHAHA
Vierailija kirjoitti:
Lähes 2200 Euroopan markkinoilta poistettua vaarallista tuotetta ilmoitettiin viime vuonna Safety Gate -järjestelmään
Tullin tekemissä ilmoituksissa yleisin riski oli kemiallinen riski.
Rajoitettuja tai tietyissä tuotteissa kokonaan kiellettyjä muovinpehmentimiä eli ftalaatteja tutkittiin laajasti eri tuoteryhmistä, kuten leluista, asusteista, jalkineista ja käsityökaluista, ja niitä myös löydettiin.https://tukes.fi/-/lahes-2200-euroopan-markkinoilta-poistettua-vaaralli…
Tässä meni temuttajan yleisin veto. "tuote näyttää samalla, sen pitää olla sama tuote"
Kopio tehdään aina halvemmasta ja huonommasta materiaalista.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit jotkut hyväuskoiset väittää, että "samaa tavaraa se Temu myy kuin muutkin kaupat, vain murto-osalla hinnasta" tajuamatta, että se "sama tavara" on pitkälti väärennöksiä.
Osa on väärennöksiä ja osa on ihan sitä samaa kiinalaista tilpehööriä, jonka suomalaiskauppias sitten myy itse sen maahantuotuaan siitä samasta tehtaasta kymmenkertaisella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit jotkut hyväuskoiset väittää, että "samaa tavaraa se Temu myy kuin muutkin kaupat, vain murto-osalla hinnasta" tajuamatta, että se "sama tavara" on pitkälti väärennöksiä.
Osa on väärennöksiä ja osa on ihan sitä samaa kiinalaista tilpehööriä, jonka suomalaiskauppias sitten myy itse sen maahantuotuaan siitä samasta tehtaasta kymmenkertaisella hinnalla.
Onneksi ei ole pakko ostaa suomalaiselta kauppiaalta ryöstöhinnalla!!
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonneja olen säästänyt vuosien varrella kun en ole ostanut Suomesta vaan Temusta ja Aliexpressistä, Banggoodista ja Amazonista. Taas tuli viesti, että pakettini on laivattu ja lähdössä kohti Suomea :)
Välitin tämän viestin verottajan ilmiantojärjestelmään. Katsotaan oletko vastuusi hoitanut ja onko kela-tukia samaan aikaan tullut.
Esim. Tokmannista ja Prismasta saa aidosti surkeaa kiinakrääsää, josta kauppa vetää itselleen hyvät voitot. Temussa on laaja valikoima: on huonolaatuista, mutta myös paljon laadukkaita tuotteita. Sellaistakin tavaraa, mitä suomalaisista kaupoista ei saa. En ole vielä kertaakaan pettynyt tilauksiini. Kotimaisesta kaupasta ostettu on pettänyt useammin.
Mitä tulee tuoteväärennöksiin, niin ainakin Marimekon kannattaa olla niistä hiljaa, koska edelleen on tuoreessa muistissa ne kaksi melkein peräkkäistä skandaalia, kun Marinmekon omat suunnittelijat olivat kopioineet luvatta toisten kuvia omiin malleihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välitin tämän viestin verottajan ilmiantojärjestelmään. Katsotaan oletko vastuusi hoitanut ja onko kela-tukia samaan aikaan tullut.
Joo, hyvä. Selvä ammattimainen toiminta tällä temuttajalla. Harmaatuontia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sairas.
Sairas tai ei, rehellinen asiansa hoitava vastuullinen kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sairas.
Sairas tai ei, rehellinen asiansa hoitava vastuullinen kansalainen.
Muistathan ilmoittaa verottajalle palauttamistasi panttitölkeistä ja -pulloista saamasi rahat, jos et ole itse ostanut kyseisiä tölkkejä ja pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärennöksiä ja vaarallisia. Materiaalit myrkyllisiä. Tuoteturvallisuus testaamatta. Mitään tavaran tuloutustarkistusta ei tehdä kuten suuret maahantuojat tekevät.
Suuret maahantuojat eivät tee tuloutustarkastuksia. Ennakkotarkastukset lopetettiin Suomeen jo 30 vuotta sitten. Vain pistotarkastuksia tehdään tullin ja maahantuojien toimesta satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuo sattua? Tottuuko tuohon? Siis kun on noinkin tyhmä?
Länkytiänkyti.
t. Onnellinen Temuttaja
Temuta sinäkin ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ja Valitut Palat tilaa Temusta halpaa tavaraa ja myy ne omissa nimissään.
Poika juuri kertoi, että hänen yläasteen luokkakaveri tilaa Kiinasta vaatteita itselleen ja myy Vintedissä kalliimmalla, jos ne ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Lakanat tehdään ties missä halpatuotantomaassa ja Kontulan panimon olutkin Virossa. Eli turha jeesustella, kun on osa samaa ongelmaa.
Kunnon vihervasemmistolaiset Viro-vihat siellä taas. Mitä olisikaan suomalainen keskiluokka ilman mahdollisuutta pönkittää egoaan ihan oikean kansanmuhan kohteeksi joutuneita halveksumalla.
Pitäisikin laittaa taas Temu-pakettia tulemaan. On kulunut jo useampi viikko edellisestä tilauksesta. Kesän lenkkarit, urheilupaidat ja lippikset on toki olleet kovassa kätyössä.
Minä ostan saman tavaran "suomalaisesta" .fi "nettikaupasta" kymmenkertaisella hinnalla. Nih!
Toi kivijalkakelmiltä joka on tilannut kontillisen Temusta. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi tilaa? Oliskohan siksi, että sieltä saa tuotteita halvalla.
Usein järjettömän halpa avajaishintq houkuttaa lataamaan appin. Sen jälkeen tuputusta jatkuu mutta hinta nousee. Tuotteet on edelleen halpoja mutta myös laatu on kurjaa.
Sinut pitäisi lähettää rahtilaivalla kiinaan. Lappu teipillä persiiseen "ei palautusoikeutta".