Yksinhuoltaja isä on täysin ulkona parisuhdemarkkinoilta
Tälläiseen johtopäätökseen olen tullut. Sinkkunaiset katoaa just kun kuulee että on yksinhuoltaja ja lopuille, jo lapsia omaaville naisille tuntuu olevan vaikeaa kun pakettiin kuuluu jonkun muun naisen synnyttämiä lapsia 24/7. Arvostusta kyllä kuulee monen suusta mutta siinäpä se sitten onkin.
T: mies ja yksinhuoltaja, kummajainen yhteiskunnassa :)
Kommentit (360)
Kiva kuulla. Mulle sopii nainen jolla on lapsia/jolla ei ole lapsia/joka haluaa lapsia tai ei halua lapsia, se on mulle ihan yhdentekevää siinä kohtaa jos tunteet leimahtaa jotain ihmistä kohtaan. Kaikkeen muuhun sopeutuu normaalisti, mutta tunteita on vaikea pakottaa.
Jussi
Ei ole kukaan vielä osoittanut avauksessani tekemää väittämää vääräksi ;)
Niin ainakin itselle ei lemmikit olisi ongelma mutta kun noi allergiat asettaa vähän rajoja....
T: Ap
[quote author="Vierailija" time="09.02.2013 klo 12:17"]
Juuri 34-vuotta täyttäneelle lapsettomalle naiselle sopis ihan hyvin jos sais koko paketin kerralla ;) Tärkeintä tietysti on se, että sovitaan ihmisinä yhteen kuten parisuhteessa pitää, ja miehen (ja lasten) pitäisi myös hyväksyä mun lemmikkieläimet.
[/quote]
Osa vastauksista on täällä tosi kummallisia. Kyseleekö kukaan yksinhuoltajaäidiltä, mitä vikaa hänessä on, kun on tehnyt lapsia miehen kanssa joka ei nyt ole osahuoltaja? Ja vaikka yh-äidin ex olisi kuinka sekopäinen, niin moniko syyttää siitä naista? Todennäköisemmin tuntee myötätuntoa.
Ja miksi yh-isä etsisi naisesta kodin- tai lastenhoitajaa? Hänhän nimenomaan on osoittanut selviytyvänsä lapseperheen arjesta hyvin, ainoana aikuisena. Eikö hänellä muka ole oikeutta kaivata aikuisten parisuhdetta, hellyyttä ja elämännjakamista siinä missä muillakin?
Älä välitä ap noiata oudoista ja ilkeistä jutuista. Toivottavasti löydät onnellisen suhteen! Uskon, että niin tulee vielä käymään.
Eiköhän noita syitä, jolloin isästä tulee lasten yksihuoltajana ole nykypäivänä monia. Mulle kävi niin että, vaimo rakastui toiseen naiseen ja hän muutti sen luon yli 200 km päähän. Katsottiin, että lasten on parempi mun luona ja saan olla kolmen lapsen kanssa sitten vanhassa yhteisessä kodissa. Eron yhteydessä jouduin toki antamaan jonkin verran rahaa exälle, mutta yhdessähän kaikki on kerätty, joten se puolesta ok.
Omasta erosta on vielä sen verran vähän aikaa, että vasta totuttelen tähän arjen pyörittämiseen, eikä tähän nyt oikein mahdu just nyt muuta. Tuo turha katkeruuskin pitäisi saada karistettua hartiolta. Mutta olen varma, että tuo parisuhde alkaa jossain vaiheessa kiinnostamaan. Sillä jonkun kanssa olisi kuitenkin muka nauttia arjesta ja läheisyydestä. Pelkkä seksi ja irtosuhteet ei niinkään kiinnosta.
Sen puolesta on vähän huolestuttavaa kuulla tämmöinen johtopäätös, kun muutenkaan kunnon parisuhteen muodostaminen ei ole helppoa. Saas nähä kuinka tässä käy.
MIksi et mennyt mukaan harrastuksiin? siinä olisi tullut sitä yhteistä tekemistä niin miehen kuin lastenkin kanssa... sitä uusperheessä tarvitaan!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:33"]
Mulla on kaksi lasta. Yritin seurustella yh-isän kanssa, mutta kuten jollain muullakin, ei onnistunut. Mies eli jossain ihme symbioosissa lastensa kanssa, oli mukana todella aktiivisesti lasten harrastustoiminnassa ja hänellä ei riittänyt aikaa mulle, joten mitäs sitä siinä roikkumaan. Aina oli luisteluharkat, fudista jne.
[/quote]
olen lähellä yksinhuoltajuutta minulla ja puolisollani on keskinäisiä ongelmia että nainen on mustasukkainen kun jaan kuulema liikaa aikaa lapselle enkä naiselleni
tämä vuoksi nainen on käyttäytynyt agresiivisesti minua kohtaan kun lapsi on mukana tilanteessa tämä vuoksi harkitsen sosun ehdotuksesta että vaadin lapsen yksinhuoltajuutta ja asumaan lapsen kanssa kaksin kyse on 6 viikkoisesta poikavauvasta joka on nyt ollut kiireellisesti sijoitettuna pois vanhempien yksipuolisen väkivallan keskeltä kuuluuko lapsi arvaamattomalle äidille vai rauhalliselle isälle
No mistä sitä voi tietää, vaikka olisi äiti kuollut ja isä jäänyt lasten kanssa yksin? Kyllä näitäkin on. Ja on myös näitä äitejä, jotka ei vät jostain syystä voi lapsistaan huolta pitää ja jäävät isän hoidettaviksi.
Mä en halunnut suhdetta yh-isän kanssa, koska hänelle luonnollisesti tärkeintä oli lapset ja sen jälkeen lapsen äiti, isovanhemmat ja muu lähipiiri. Sijoittuminen tärkeysjärjestyksessä aina viimeiseksi ei oikeen napostellut... Lisäksi miehen elämä pyöri niin paljon lasten ympärillä, ettei hänellä ollut oikeastaan mitään annettavaa mulle. Enkä puhu nyt mistään materiasta tms. Kaikki keskustelut pyöri lasten tai heidän omaistensa ympärillä, kaikki harrastukset, päiväretket, ruokailut yms. yms. tapahtui lasten ehdoilla. Booooooring!
Itse olen 7 vuotiaan tytön yh-isä (iältäni 27v) ja olen huomannut saman, yhden illan juttuja saan kyllä, mutta kunnollista parisuhdetta ei ole ollut vähään aikaan. Jos ilmoitan heti "alussa" treffailuvaiheessa, että minulla on lapsi ja olen yh, ei treffejä / tapailua tule välttämättä sen jälkeen enää ollenkaan. Naiset tuntuvat "pelästyvän" tätä vaikka eivät toki suoraan sanokkaan mitään, vaan jonkun muun syyn keksivät yleensä.
Joskus olen kokeillut, etten mainitse asiaa heti, ja tällöin tapailua jatkuu pidemmälle, mutta tietenkin totuus selviää viimeistään heti kun saavumme ekaa kertaa meille :)
Ilmeisesti tosiaan yh-isät ei ole mitenkään "haluttuja" parisuhdemarkkinoilla. (ja olen olen siis tapaillut myös yh-äitejä, hekin tuntuvat etsivän lapsetonta miestä, tai vähintään lapsen pitäisi asua äidin kanssa ja mies korkeintaan viikonloppu-isi)
Kas, vanha ketjuni nousee aina vaan uudelleen pintaan!
No mutta edelleen samaa mieltä kuin kolme vuotta sitten :D
T: Ap
Minulle ainakin kelpaisi yh isä :) en halua omia lapsia mutta rakastan kuitenkin lapsia niin se olisi hyvä vaihtoehto.
Mä just mietin kaverin kanssa, että sen on pakko olla puhdasta biologiaa, että naiset yleensä pitävät muiden lapsia ärsyttävinä ja vastenmielisinä. Jos muiden skidit olisivat naisten mielestä aidosti ihania ja rakastettavia, niin vauvakuumeiset sekopäät ryöstelisivät tuntemattomia vauvoja alvariinsa. Sen sijaan en ole ikinä lukenut uutisista, että joku hullu NAINEN olisi kidnapannut lapsen, kyse on aina ollut miehistä.
Sen sijaan miehet eivät voi luonnostaan tietää, ovatko syntyvät lapset heidän biologisia jälkeläisiään, joten heillä on kyky rakastaa kaikkia skidejä, ei vaan niitä, jotka on itse synnyttänyt. Ehkä vieraat lapset ei sen takia ole heille niin ärsyttäviä.
Ihan oikein ettei yh-isejä kohdella parisuhdemarkkinoilla sen kauniimmin kuin yh-äitejä, joita huoritellaan, haukutaan ja vihataan, oli yh-äiti millainen tahansa ihmisenä. Yh-isit sen sijaan nostetaan jalustalle, naapurit ja sukulaiset passaavat ja holhoavat, leipovat ja siivoavat ja jopa vaatettavat lapset, kun surraan sitä että mies joutuu vastaamaan lapsista yksin. Näin ainakin kaikissa niissä tuntemissani perheissä, joissa mies on jäänyt yksin lasten kanssa, miehen ei tarvitse yh-isänä muuta kuin nojata taaksepäin ja relata ja antaa muiden tehdä kotityöt hänen puolestaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:02"]
Ihan oikein ettei yh-isejä kohdella parisuhdemarkkinoilla sen kauniimmin kuin yh-äitejä, joita huoritellaan, haukutaan ja vihataan, oli yh-äiti millainen tahansa ihmisenä. Yh-isit sen sijaan nostetaan jalustalle, naapurit ja sukulaiset passaavat ja holhoavat, leipovat ja siivoavat ja jopa vaatettavat lapset, kun surraan sitä että mies joutuu vastaamaan lapsista yksin. Näin ainakin kaikissa niissä tuntemissani perheissä, joissa mies on jäänyt yksin lasten kanssa, miehen ei tarvitse yh-isänä muuta kuin nojata taaksepäin ja relata ja antaa muiden tehdä kotityöt hänen puolestaan.
[/quote]
Niin kaukana totuudesta...
Ihan on itse siivottava, vaatetettava.... ja kaikki tehtävä. Ja maksettava ihan itse
T: yh-iskä
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:02"]
[/quote]
Hassua en muista, että kukaan olisi tehnyt meillä kotitöitä (minun lisäkseni siis) ihan itse joutuu ruuat tekemään, imuriomaan, pesemään lattiat / ikkunat, pyykit jne. Ja pitämään kodin siistissä kunnossa.
Ihan itse joutuu käymään töissä, ja hankkimaan rahaa. Kaupassakaan ei kukaan käy puolestani. Ihan itse joutuu myös vaatteet hankkimaan. Miksei kukaan ole kertonut, että kaikki nämä sujuisivat niin kätevästi sukulaisten avulla. (Tai sitten ei, en sitä kyllä edes haluaisi)
T: viestin 290 kirjoittaja.
Olen yh-äiti ja mieluummin ottaisin yh-isän kumppanikseni kuin lapsettoman miehen. Minua ei ainakaan ahdista yhtään muiden lapset, ja olisi kiva kun miehen lapset olisivat suurin piirtein samanikäisiä kuin omani. Ainoa asia mikä arveluttaisi olisi lasten äiti, kaikki eivät oikein tunnu tykkäävän siitä että lasten elämään tulee uusi nainen. Toki tällaisessa tilanteessa olisi paljon asioita ja ihmisiä joita pitäisi ottaa huomioon, mutta asioilla on yleensä tapana järjestyä, ainakin itse uskon näin.
olen nyt lukenut koko ketjun ja täytyy sanoo et kaikilla on ja saa olla oma mielipide meistä yh isistä. itse ollut jo kohta 12v kehitysvammaisen lapsen kanssa kahden. parisuhteet kariutuu yleensä siihen ettei nais väki "jaksa" meitä tai meidän ystäväpiiriä johon kuuluu erityislapsia. en kiellä etteikö olisi ollut eduksi naismarkkinoilla olla yh, mutta aina on tullut "arki" ja siinä se. tunnen useita uh isiä jotka pärjäävät tosi hienosti. muta heillä sama tilanne. naiset karttaa....
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:22"]olen nyt lukenut koko ketjun ja täytyy sanoo et kaikilla on ja saa olla oma mielipide meistä yh isistä. itse ollut jo kohta 12v kehitysvammaisen lapsen kanssa kahden. parisuhteet kariutuu yleensä siihen ettei nais väki "jaksa" meitä tai meidän ystäväpiiriä johon kuuluu erityislapsia. en kiellä etteikö olisi ollut eduksi naismarkkinoilla olla yh, mutta aina on tullut "arki" ja siinä se. tunnen useita uh isiä jotka pärjäävät tosi hienosti. muta heillä sama tilanne. naiset karttaa....
[/quote]
Noin se varmaan menee.
Yh-isä saa ihailua enemmän kuin nainen samassa tilanteessa, mutta arki tulee vastaan nopeasti. Jos lapsi vammainen ihailua piisaa, mutta harva jaksaa vapaaehtoisesti tehdä elämästään raskaampaa.
Siis yh-isillä on se ongelma naisen saamisessa, että naiset tekee olettamuksia ottamatta selvää asioista. On just näitä "siinä ei oo sillä miehellä aikaa mihinkään", "ne lapset on kietonu sen kuitenkin sormensa ympärille niin pahasti", "sen exä kuitenkin kiusaa", "se KUITENKIN sitä ja tätä". Hmm.. mä en oo ikinä elämäni aikana saanu päähäni yhtäkään noista ajatuksista, jos olen tavannut yh-äidin, miksihän? Niin joo, olen mies, enkä OLETA kaikkea shaibaa ottamatta asioista selvää. Mä oon itsekin yh-isi, oon 26-vuotias ja mun likka on 4,5v. Tähän on päädytty lapsen äidin kanssa yhteistuumin, en ala tässä syitä selittämään kaikille olettajille, mutta lapsen äiti ei ole a. juoppo, b. narkkari, c. mielenvikanen, eikä mitään muutakaan. Mä oon hoitanu lapseni pienestä saakka, ihan kuten AP.
Mulla on vapaa-aikaa todella paljon, lapsi on äidillään arkipäiviä ja viikonloppuja ihan riittävästi, mutta minä päätän asioista ja lapsi asuu mun luona, mitään neuvoja ja määräilyjä ei ole koskaan tullut äidin suunnalta. Kerran ravintolassa juttelin naisen kanssa, ja selvisi että olen yh-isä. Siinä sitten juteltiin varmaan 2 tuntia aiheesta, no tää nainenhan oli psykologi ammatiltaan ja kertoi erittäin mielenkiintoisia juttuja juuri näistä naisista jotka olettaa kaiken päin helvettiä heti kun kuulee sanan yh. Se oli mielenkiintoista kuunneltavaa kerrakseen. Mä sain siitä keskustelusta "terveen paperit" ja kunnon halaukset päälle. :D
AP, älä lannistu. Suomessa asuu myos naisia, joilla on aivot päässä, mä oon ainakin huomannu sen moneen otteeseen. :)
Jussi