Yksinhuoltaja isä on täysin ulkona parisuhdemarkkinoilta
Tälläiseen johtopäätökseen olen tullut. Sinkkunaiset katoaa just kun kuulee että on yksinhuoltaja ja lopuille, jo lapsia omaaville naisille tuntuu olevan vaikeaa kun pakettiin kuuluu jonkun muun naisen synnyttämiä lapsia 24/7. Arvostusta kyllä kuulee monen suusta mutta siinäpä se sitten onkin.
T: mies ja yksinhuoltaja, kummajainen yhteiskunnassa :)
Kommentit (360)
Miten tämä nyt tällaiseksi meni. Mun mielestä ap on etsimässä parisuhdetta. Hyvään parisuhteeseen kuuluu käsitääkseni myös seksi ja oikein hyvään myös arkipäivän jakaminen toisen kanssa. Eikä tämä nyt kuulosta edes mitenkään erikoiselta - käsittääkseni moni parisuhde toimii näin.
yh-isiä syntyy eniten tällä tavalla:'
Vanhemmat eroavat ja lapset/lapsi ovat/on sen ikäinen että saa itse päättää että haluaako asua äidin vai isän luona ja valitsee isän. Ainakin silloin kun mä olin yläasteella ja yhen kaverin vanhemmat eros niin tyttö muutti isän luokse koska halusi mieluummin asua isän kuin äidin luona.
Ja ei, äiti ei ollut alkoholisti tai mielenvikainen vaan ihan normaali äiti.
ja kodinulkopuoliset virikkeet, kun on se vakituinen lapsenvahti ja seksikumppani taloon saatu.
Ap kaipaa omaa aikaa ilman lapsia ja kätevimmin sitä saa, kun hankkii lapsille äitipuolen.
mistä yh-äiti löytäisi seuraa?-ketju
ja vastauksia:
"panopuuksi käy ei yh äitiä kukaan halua,ehkä yhdeksi yöksi"
"Eli jos haluaa ns vanhanaikaista seuraa, pitää etsiä uskovaisten joukosta?"
"YH:na kasvaa usein itsenäiseksi ja vahvaksi ja osa miehistä pelkää juuri sellaista naista. Ole oma itsesi ja pidä hauskaa. Itse olin vuosikausia YH:na, kun ei vaan sitä oikeaa osunut kohdalle. Jos olet reilusti alle 40v eikä sulla ole hirveän monta pientä lasta ja olet kaunis, niin kyllä sä vielä hyvän miehen löydät."
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1390203/mista_yhaiti…
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1380792/voiko_40v_ko…
Kun ap on saanut jonkun naisen nalkkiin, alkaa yletön harrastaminen ja kodinulkopuoliset virikkeet, kun on se vakituinen lapsenvahti ja seksikumppani taloon saatu. Ap kaipaa omaa aikaa ilman lapsia ja kätevimmin sitä saa, kun hankkii lapsille äitipuolen.
kumppaninsa, joka oli sellainen, eli vaimo/vaimoke jätti lapset vastuullisemmalle vanhemmalle eli miehelle.
T:ketjun lukenut ja miestä arvostava
Mutta yleensä ottaen mulla on suuri arvostus yksinhuoltajia kohtaan sukupuolesta riippumatta.
Kuulin nyrkkisäännön, että eronneen kannattaa mennä yhteen toisen eronneen kanssa. Näin elämänkokemus ja ymmärrys olisi enemmän kohdillaan.
Eronnut ystäväni meni pienellä tutustumisella naimisiin parikymppisen suht kokemattoman naisen kanssa ja koko tähän astinen avioliitto ja parisuhde on ollut kipuilua, koska naisella vaikeus hyväksyä miehen "menneisyyttä" (= edellinen avioliitto ja siitä syntynyt lapsi). Tilanne on turhauttava kaikille osapuolille, etenkin sille viattomalle lapselle joka joutuu todistamaan aikuisten ihmissuhdekriisejä.
Toivon, että löydät ihanan naisen vierellesi, ap. Naisen, jolla on ymmärrystä, älyä ja sydän paikallaan. Ja näitä naisia ihan oikeasti on olemassa :)
kuinka löytää sopiva nainen ja aikaa siihen etsimiseen.
ja kuinka sitten sovittaa se yhteiselo omaan yhteiseloon. Tuo jälkimmäinen on kaikille eronneille tuttua kun parisuhteeseen menevät tai yrittävät.
Kun voi panostaa tuohon ekaan asiaan, niin se yhteiselon sovittaminenkin on helpompaa.
toisen naisen lapsia et sen sijaan voi pakottaa itseäsi rakastamaan etkä heitä voi omaksi ottaa elleivät lapset halua.
No, sitten ei jää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa miestä. Lapset ovat tärkeämpiä kuin mies.
Mutta mä siis olen naimisissa enkä ole nyt miestä vaihtamassa. Katsotaan eka että onnistuuko lapsen saaminen 5 vuoden yrityksellä (reilu vuosi vielä jäljellä) ja sen jälkeen jos en edelleenkään ole raskaana niin koitetaan saada adoptiolupa. Mutta jos sitä lupaa ei tule niin en kyllä lupaa enää yhtään mitään minkään asian suhteen.
ja kodinulkopuoliset virikkeet, kun on se vakituinen lapsenvahti ja seksikumppani taloon saatu.
Ap kaipaa omaa aikaa ilman lapsia ja kätevimmin sitä saa, kun hankkii lapsille äitipuolen.
Mulla on omaa aikaa sen verran kuin tarviin, baarit ei kiinnosta. Harrasteissa voin käydä ilman vahtia eikä ne ole mulle pakkomielle
T: Ap
Jos olisit ollut nainen niin vastaukset olisivat olleet täysin toisenlaisia. Miksi ihmeessä isien kasvattamat lapset olisivat jotenkin sen ihmeellisempiä kuin äidinkään kasvattamat? Tai miten muka miehen on helpompi tulla yh-äidin ja lasten elämään kuin toisin päin?
Mutta kyllä minäkin hiukan karttelen yh-isiä, pahoittelut. Itselläni ei ole lapsia ja periaatteessa kai lapsellinenkin mies kelpaisi mutta noin isojen lasten elämään sotkeutuminen tuntuisi kyllä todella hankalalta ja tuskin siihen ryhtyisin. Pienet lapset hyväksyvät uudet ihmiset elämäänsä helpommin mutta teineillä on jo muutenkin oma elämänsä ja varmastikaan siihen ei sovi isän uusi puoliso. Siis vaikka lapset olisivatkin hyvin kasvatettuja ja käyttäytyisivät hyvin niin tuskinpa saisin heihin enää luotua kuin pinnallisen suhteen. Ja minä en halua että saman katon alla asuvat ihmiset ovat täysin vieraita toisilleen.
taas on kauheesti poitettu viestejä keskustelusta.
joskaan en nyt uskovaiseksikaan itseäni luonnehdi. Seurakuntaan kuuluun kuitenkin... :)
rakentelen elääkseni
Minusta iällä ei ole juurikaan merkitystä, ehkä niin että 20v en ota :)
Minkä merkkisiä lapsesi ovat?
haluaisitko nuoremman naisen, vai onko vm-69 liian vanha?
Vaikutat oikein fiksulta.
(ja ehkä se vanha toinen nainenkin) on kyllä yllättävän punainen vaate monelle naiselle.
Vaikka puheissa ne lapset ovat NIIN ihania.
Tero
Onko se nyt joku maailman suurin ihme haluta rakkautta, läheisyyttä, kumppanuutta, seksiä jne.?? Kaikkea sitä, mitä parisuhteeksikin kutsutaan.
Eikä varmaan ole kyse siitäkään, että ap kelpuuttaisi kenet tahansa, joka hänet "huolii". Itseäni moni varmaan pitää nirsona, koska olen monia ns. hyviä miehiä "käännyttänyt" pois. Mutta jos ei tunnu oikealta, niin ei tunnu. Siinä vaiheessa, kun kemiat todella kohtaavat, on minulle ainakin herttaisen yhdentekevää, onko kyseessä yh vai mikä hoo, mikä on koulutus, tulotaso jne.
Minusta sinä ap vaikutat fiksulta tyypiltä ja varmasti löydät vielä onnesi jostain.
t. 39 v. yh-nainen pääkaupunkiseudulta
En ota ketä tahaansa, ja olen myös minä sanonut että minua ei nyt valitettavasti kiinnosta.
Epätoivoinen en ole. Mutta sitä kemiaa todella pitäisi olla. En lähde kokeilemaan jos se siitä vuosien mittaan rakkaudeksi kypsyis.
Ja onnihan ei löydy etsimällä vaan elämällä :)
Onko se nyt joku maailman suurin ihme haluta rakkautta, läheisyyttä, kumppanuutta, seksiä jne.?? Kaikkea sitä, mitä parisuhteeksikin kutsutaan.
Eikä varmaan ole kyse siitäkään, että ap kelpuuttaisi kenet tahansa, joka hänet "huolii". Itseäni moni varmaan pitää nirsona, koska olen monia ns. hyviä miehiä "käännyttänyt" pois. Mutta jos ei tunnu oikealta, niin ei tunnu. Siinä vaiheessa, kun kemiat todella kohtaavat, on minulle ainakin herttaisen yhdentekevää, onko kyseessä yh vai mikä hoo, mikä on koulutus, tulotaso jne.
Minusta sinä ap vaikutat fiksulta tyypiltä ja varmasti löydät vielä onnesi jostain.
t. 39 v. yh-nainen pääkaupunkiseudulta
En arvannutkaan...
Sori jos jäi jollekulle vastaamatta, en pysynyt perässä :D
Haluaisitko oikeasti tutustua yh-äitiin, joka on ajatellut ihan samoja ajatuksia kuin sinä?
Olisi kiva tutustua suhun paremminkin :) Vaihdetaanko sp-ossuja?
Ap on kyllä aika ainutlaatuinen ja upea mies :)
toisen naisen lapsia et sen sijaan voi pakottaa itseäsi rakastamaan etkä heitä voi omaksi ottaa elleivät lapset halua.