Yksinhuoltaja isä on täysin ulkona parisuhdemarkkinoilta
Tälläiseen johtopäätökseen olen tullut. Sinkkunaiset katoaa just kun kuulee että on yksinhuoltaja ja lopuille, jo lapsia omaaville naisille tuntuu olevan vaikeaa kun pakettiin kuuluu jonkun muun naisen synnyttämiä lapsia 24/7. Arvostusta kyllä kuulee monen suusta mutta siinäpä se sitten onkin.
T: mies ja yksinhuoltaja, kummajainen yhteiskunnassa :)
Kommentit (360)
lapsesi synnyttänyt nainen ei halunnut heitä itselleen. Jotain vikaa joko lapsissasi tai sinussa, kun exäsi lähti ja jätti lapsetkin.
että mies saattoi pelastaa itsensä ja lapsensa, hullulta tai päihteiden käyttäjältä, tai vaikka väkivallalta? Niitä on naisissakin, uskotko?
Lapset tulivat halustaan mukaani
T: Ap
Naiset ottaa nämä jutut jotenkin liian henk.koht., osa tuntuu jopa olevan miehestä mustasukkaisia lapsille. Itse olen ollut yh mutta nainen (alusta asti ollut lapsen kanssa kaksin, erinäisistä syistä), ja etukäteen luulin että ois jotenkin vaikea löytää miestä yh:na, mutta yksikään tapailemani mies ei ole pitänyt asiaa negatiivisena saati ongelmana. Sen sijaan olen huomannut joidenkin naisten kokevan jotain käsittämätöntä ylemmyyttä yh-äitejä kohtaan.
Nyt minäkin olen muka jotenkin "hyväksyttävämpi" kaveriksi, kun mulla on mies ja toinen lapsi tulossa (tosin onhan uusperheellisetkin täällä av:lla joidenkin mielestä suunnilleen saatanasta seuraavia ;)
Kaikkea hyvää sulle, toivon että löydät vielä sopivan naisen :)
Mutta ikää on 40+, joten mistä löytyisi sen ikäinen yh-isukki? Itsellä varhaisteini lapsi enää kotona. Olisi ilo, kun olisi enemmän "perhettä" ympärillä.
minä nimenomaan etsin yh-isää, olen itse yhden lapsen yh-äiti. muttakun en löydä. minusta yh-isyys kertoo miehen vastuuntunnosta, mikä on minulle miehessä tärkeintä.
olen siis yh, ollut jo vuosia ja kokeilut lapsettomien tai eronneiden etäisämiesten kanssa karahtavat siihen, että eivät millään tajua, että ihan kaikkea ei aina voi, vaikka huvittaisikin. Tai sitten haluaisivat siihen perheeseen suoraan isän paikalle - ajan kanssa näitä toki käy, mutta ei vaikkapa puolen vuoden jälkeen. Äh, en osaa selittää, mutta mulle helpoin olisi yh-isä lapsineen.
Todennäköisesti etsit jotain mitä ei ole olemassa, virheetöntä naista, huonojen kokemustesi jälkeen.
hullulle tai narkkarille. Ja nyt haetaan äitinsä hylkäämille lapsiparoille äitihahmoa.
Kyse oli edelleen parisuhteesta!!
Lapsillani on äiti edelleen, näin tämä homma toimii myös äidin kanssa
minulle ongelma! Sen sijaan kiinnostaisi kovasti tietää syy yksinhuoltajuuteen. Jos mies on leski, niin asia olisi ymmärrettävä. Jos taas ex on jättänyt lapset ja miehen, niin se hieman ihmetyttää ja tulevaisuus arvetuttaisi, jos erosta olisi vähän aikaa ja ex saattaisi aloittaa lapsista tappelun. En siis haluaisi mukaan sellaiseen rumbaan! Jos taas mies on yh siksi, että on narsistin tempuin saanut yksinhuoltajuuden exältään ja ex on jossain "ranteet auki" -fiiliksellä (vaikka olisikin miehen jättänyt, mutta luullut saavansa laajan tapaamisen ja yhteishuoltajuuden), niin sitten juoksisin ja heti kovaa karkuun.
vaimo lähti ja lapset halusi jäädä isälle. nyt ovat jo liki aikuisia. Tosin tyttöystävä on koko ajan pitänyt oman asuntonsa, nyt miettiivät yhteistä.
Ihan rehellisesti? Minkä ikäisiä lapsia?
Todennäköisesti etsit jotain mitä ei ole olemassa, virheetöntä naista, huonojen kokemustesi jälkeen.
Tuskin liian kovia, täydellinen en ole itsekään.
Täydellisyyttähän ei ole olemassa :)
Lapsista ei ole kinattu lainkaan, ei erotessa eikä nyt. Tämä on yhdessä sovittu järjestely
Erosta on pari vuotta eikä kellään ole ranteet auki..
jos mä päätyisin sinkuksi jostain syystä niin haluaisin nimenomaan yh-isän. Mieluummin tietenkin sellaisen jolla ei ole lapsen/lasten äiti enää kuvioissa mukana. Ja mä nimenomaan haluaisin siksi korvikeäidiksi. Ja mä haluaisin että ne lapset alkais kutsua mua äidiksi. Okei, mä myönnän, mä taidan haluta niitä lapsia enemmän kun sitä miestä.
Mutta olis se niin kätevää kun olis mies joka osais ihan ite huolehia kaikista kodin asioista.
Sanotteko yksin/yhteishuoltajaÄIDILLE, joka jouda treffailemaan miehiä, että "En voi välttyä ajatukselta, että nimenomaan sitä palkkapussintuojaa ja isänkorviketta tässä haetaan".
Tai sanotteko te yksinhuoltajaäidille, "Kyllähän se vähän epäluottamusta herättää että lapsen kanssasi tehnyt mies ei halunnut heitä itselleen. Jotain vikaa joko lapsissasi tai sinussa, kun exäsi lähti ja jätti lapsetkin".
Ne tapaukset, joissa tiedän isän hoitavan lapsia ovat a.) äiti alkoholisti/mielentrveysongelmia tai muuten epävakaa, b.) lapset poikia c.) isä tulee paremmin toimeen esim. vaikeasti vammaisen lapsen kanssa kuin äiti.
Mutta: ei hätää. Jos ei ensimmäinen seurustelu toimi niin etsi sinulle sopiva ihminen. Näistä yh-isistä, joita tunnen, 3/4 seurustelee. Asuinpaikkakunnan vaihto tai treffikumppanin etsiminen muualta kuin perusympäristöistä voi auttaa.
Kysyttekö te yksin/yhteishuoltajaäidiltä:"Mihin sinä sitä parisuhdetta tarvitset? Tarvitsetko kenties palkkapussin tuojaa ja lapsillesi hoitajaa?"
Tai sanotteko ylipäänsä sinkkunaiselle: "Liian kovat odotukset tulevalle isäpuolelle. Todennäköisesti etsit jotain mitä ei ole olemassa, virheetöntä miestä, huonojen kokemustesi jälkeen".
on ainakaan vieraille lapsille.
Parisuhteesta fiksun naisen kanssa olisin kiinnostunut mutta kun ei päästä alkua pidemmälle.
Tapailu yms kelpaa, mut sitten kun pitäs ajatella sitä suhteen vakavuutta niin silloin tulee naisille paniikki
Jättäisitkö yh-isän ja etsisit toisen, jonka lapset ehkä sinusta pitäisivätkin?
jos mä päätyisin sinkuksi jostain syystä niin haluaisin nimenomaan yh-isän. Mieluummin tietenkin sellaisen jolla ei ole lapsen/lasten äiti enää kuvioissa mukana. Ja mä nimenomaan haluaisin siksi korvikeäidiksi. Ja mä haluaisin että ne lapset alkais kutsua mua äidiksi. Okei, mä myönnän, mä taidan haluta niitä lapsia enemmän kun sitä miestä. Mutta olis se niin kätevää kun olis mies joka osais ihan ite huolehia kaikista kodin asioista.
että yh-isä hakisi jotain täydellistä naista.
Semmoisiako te eronneet naiset olette, haette täydellistä miestä?
yh isä :)