Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuatteko te ylinopeutta ajavat, perässä roikkujat ja ohittelijat että te olette turvallisuusriski liikenteessä?

Vierailija
05.08.2025 |

Teidän takia ihmisiä menehtyy liikenteessä ja teidän takia niitä kolareita syntyy? Jos jokainen noudattaisi liikennesääntöjä ja jokainen ottaisi huomioon muut liikenteessä olijat niin kolareita syntyisi huomattavasti vähemmän.

Rinnastan teidät rattijuoppohin ja huumekuskeihin. 

Kommentit (291)

Vierailija
141/291 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ärsytä mikään muu kuin se, ettei liittymiskaistalla kiihdytetä riittävän lujaa vaan madellaan kuuttakymppiä vaikka pitäisi muutaman sadan metrin päästä jo saavuttaa 120 nopeus muun liikenteen mukaiseksi. Tällöin roikun perseessä ja saatan töötätäkin. Nykypäivänä tälle hidastelulle ei ole mitään järkevää selitystä, kun Ladat on laitettu aikapäivää sitten paaliin.

No joku parikymmentä vuotta vanha skoda 1,9sdi koneella, neljä henkilöä ja matkatavarat kyydissä ja ilmastointi päällä, ylämäkeen olevalla kiihdytyskaistalla ei kyllä paljon paremmaksi pistä. Ei mitään toivoakaan saavuttaa 120 nopeuksia ennen kuin kaista loppuu ja sitten kun siellä ajetaan vielä mahdollisesti todellisuudessa 130-140km/h.

Paljon on liikenteessä kalustoa joka ei liiku niin kuin uudet hybridit joissa on

No jos se moottoritie on nopein reitti mihin onkaan menossa. Saahan siellä rekallakin ajaa ja paremmin pääsee muut nuhapumpusta ohi kuin maantiellä jos ei vauhti riitä. Joku aika sitten oli vuokralla joku hybridi Corolla jossa oli pikkuinen bensakone, olisiko ollut 1.4 ja kyllä siinä oli ihan jäätävä kiihtyvyys hybridivoimalinjan ansiosta, ihan toista kuin normaalia suomalaista autokantaa edustavassa 15-20 vuotta vanhassa perusautossa.

Kone pyöri äänestä päätellen koko ajan kovilla kierroksella varmaan parhaimman tehon alueella ilmeisesti generaattorin edessä ja lisätehoa otettiin hetkellisesti akusta tarpeen vaatiessa. Vastaavalla koneella olevalla perus manuaalilaatikolla varustetulla vanhemmalla autolla ei mitään jakoja pärjätä tuollaiselle.

Sitten kun näitä on työsuhdeautoina vähän joka toisella niin ei mikään ihme että on unohtunut ettei ne kaikki autot mitään raketteja ole millä ohitellaan ketterästi joka välistä.

Vierailija
142/291 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiikennerikolliset ovat IDIOOT TEJA.

Ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä häpeilemättä.

Perässä en roiku koska osaan ohittaa.

Voi olla vapaasti siitä mieltä haluat, ei katsos kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/291 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole ikinä ajanut nokkakolaria. Tai muutakan kolaria. Ja ohituksia oleb tehnyt kymmeniä, ellen satoja."

Et sinä mutta ohittelijat ajaa nokkakolarit ja kaaharit ajelee pöpelikköön sekä kolareita. Jokainen peräänajo johtuu liian pienestä turvavälistä.

Vierailija
144/291 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tajua koska se on MINÄMINÄ eli itsekkyys. Jos joku mummo ajaa 80 alueella 75 niin takana oleva autoilija suuttuu siitä ja se ajaa takapuskuriin kiinni, sitten se ohittaa ja syyttää mummoa alinopeudesta sekä siitä että se mummo on syyllinen kolareihin. 

80 alueella 75 nopeutta ajaminen ei ole rikos kuten ei ole sekään, että pysähtyy kaupan kassalle vielä maksamisen jälkeen kertomaan myyjälle pari hauskaa kaskua ja vie toisilta pari minuuttia aikaa. Molemmat tosin ovat täysin järkyttävää käytöstä ja väärin.

Vierailija
145/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taas tämä ikuisuusaihe. Kerronpa elävän elämän esimerkin lähes päivittäin käyttämästäni tiestä:

Salosta kun ajaa kohti Perniötä, tulee 100 rajoitus ja sen perään heti ylämäki. Tässä mäessä on se eka köröttäjä, joka ajaa 60 km/h ja kerää jonoa. On mutkia ja ohituskieltoa, mutta koska ihmiset haluaa päästä eteenpäin, tehdään hurjia ohituksia. 

Ekasta köröttäjästä kun on selvinnyt, tulee vastaan seuraava jonon pää. Siellä joku sankari ajelee 80 km/h. Taas nähdään hurjia ohituksia.

Sitten alkaa ne suorat ja on helpoo ohittaa seuraavat köröttäjät. Tämä toistuu joka päivä. Ennen vanhaan oli tapana katsella taustapeiliin ja jos oli jonoa, mentiin bussipysäkille sivuun ja päästettiin muut menemään. Nyt MINÄ-MINÄ -aikana, minulla ei ole kiire, minä haluan ajaa turvallisesti =kenenkään ei tarvitse ajaa kovempaa kuin minä.

Se olen SINÄ, saakelin köröttäjä joka aiheuttaa 90% turhista ohituksista. Se numero siinä tolpassa tarkoittaa, että sitä vauhtia ajetaan. Ei 20 km/h alle.

Vierailija
146/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se on se ohitettava joka jostain ihmeen syystä hermostuu, kun ohitetaan sen sijaan, että antaisi ohittajan ohittaa rauhassa 

Tässäkin ketjussa huomaa kuinka pelkkä ajatus siitä, että ohitetaan kuvottaa osaa ihmisistä 

Vierailija
147/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo. Liikenteen ongelma on alinopeutta (suurinta sallittua nopeutta huomattavasti hitaammin ajavat). Pitäisi kyetä ajamaan muun liikenteen kanssa samaa vauhtia vaikka joutuisi ajamaan pientä ylinooeuttakin. Köröttelijät pakottaa takaa tulijat tekemään vaarallisia ohituksia.

Vierailija
148/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, taas tämä ikuisuusaihe. Kerronpa elävän elämän esimerkin lähes päivittäin käyttämästäni tiestä:

Salosta kun ajaa kohti Perniötä, tulee 100 rajoitus ja sen perään heti ylämäki. Tässä mäessä on se eka köröttäjä, joka ajaa 60 km/h ja kerää jonoa. On mutkia ja ohituskieltoa, mutta koska ihmiset haluaa päästä eteenpäin, tehdään hurjia ohituksia. 

Ekasta köröttäjästä kun on selvinnyt, tulee vastaan seuraava jonon pää. Siellä joku sankari ajelee 80 km/h. Taas nähdään hurjia ohituksia.

Sitten alkaa ne suorat ja on helpoo ohittaa seuraavat köröttäjät. Tämä toistuu joka päivä. Ennen vanhaan oli tapana katsella taustapeiliin ja jos oli jonoa, mentiin bussipysäkille sivuun ja päästettiin muut menemään. Nyt MINÄ-MINÄ -aikana, minulla ei ole kiire, minä haluan ajaa turvallisesti =kenenkään ei tarvitse ajaa kovempaa kuin minä.

Se olen SINÄ, saakelin köröttäjä joka aiheuttaa 90%

Mutkun!!11 Sun pitää lähteä aiemmin! Ei voi olla kiire, oma vika!!1 Mulla on oikeus ajaa 10-30 km/h alle rajoituksen ja vetää jonoa perässäni, se on LAILLISTA ja oma vika jos haluat ajaa kovempaa!!!!11111

Tosiaan, minäminäminä. Oma napa tärkein napa.

Vierailija
149/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole ikinä ajanut nokkakolaria. Tai muutakan kolaria. Ja ohituksia oleb tehnyt kymmeniä, ellen satoja."

Et sinä mutta ohittelijat ajaa nokkakolarit ja kaaharit ajelee pöpelikköön sekä kolareita. Jokainen peräänajo johtuu liian pienestä turvavälistä.

Takapuskurissa roikkuu vähintään 80 prossaa autoilijoista maanteillä. Riittävä turvaväli on sama määrä metrejä mitä on kilsoja tunnissa mittarissa. Katse peiliin, onko? Suurimmalla osalla ihan kaikista kuskeista "turvaväli" maantiellä on korkeintaan 20-30 metriä, kun sen pitäisi olla 80-100. 

Vierailija
150/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takapuskurissa roikkuu vähintään 80 prossaa autoilijoista maanteillä. Riittävä turvaväli on sama määrä metrejä mitä on kilsoja tunnissa mittarissa. Katse peiliin, onko? Suurimmalla osalla ihan kaikista kuskeista "turvaväli" maantiellä on korkeintaan 20-30 metriä, kun sen pitäisi olla 80-100. 

-----------

Roikun sun takapuskurissa, köröttäjä, koska ohituspaikkoja on niin harvassa, että en voi millään lähteä jostain 100 m päästä ohittamaan. Sen sijaan, että tuijotat minua peruutuspeilistä ja näytät käsimerkkejä, katso sitä nopeusmittaria ja vertaa lukemaa tolpassa olevaan. Lisää nopeutta 20km/h, niin pääset mukaan liikennevirtaan, enkä minäkään enää roiku sun puskurissa.

Vierailija
151/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olen SINÄ, saakelin köröttäjä joka aiheuttaa 90%

Totta tämäkin, fiksu "köröttelijä", joka haluaa ajaa reilusti alle nopeusrajoitusten salliman, huomioi muut ja väistää itse sivuun, juurikin vaikka bussipysäkille, kun näkee jonoa alkavan kertyä taaksensa. Sillä vältetään muiden tiellä liikkujien hermojen menetys ja ne älyttömät ohitukset.

Vierailija
152/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----------

Roikun sun takapuskurissa, köröttäjä, koska ohituspaikkoja on niin harvassa, että en voi millään lähteä jostain 100 m päästä ohittamaan. Sen sijaan, että tuijotat minua peruutuspeilistä ja näytät käsimerkkejä, katso sitä nopeus

Kyllä nyt paasaat väärälle kuskille. 

Suurin osa roikkuu ilman minkäänlaista aikomustakaan lähteä ohittamaan. Siinä kun on letka edessä joilla KAIKILLA turvaväli on täysin riittämätön niin kyllä se vaikeuttaa niin sinun kuin minunkin ohittamistani.  

Vierailija
153/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässäroikkujat hoidellaan tyyliin, vähennä itse asteittain nopeuttaisi. Jossain vaiheessa roikkujalla sytyttää, toivottavasti. 😁

Vierailija
154/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perässäroikkujat hoidellaan tyyliin, vähennä itse asteittain nopeuttaisi. Jossain vaiheessa roikkujalla sytyttää, toivottavasti. 😁

----------

Toinen yleinen vastaava heh-heh -tapa on äkkijarrutukset ja käsimerkit. Ehdottamasi toisten kasvattaminen hidastelemalla pidentää jonoa ja aiheuttaa lisää päättömiä ohituksia. 

Vierailija
155/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----------

Roikun sun takapuskurissa, köröttäjä, koska ohituspaikkoja on niin harvassa, että en voi millään lähteä jostain 100 m päästä ohittamaan. Sen sijaan, että tuijotat minua peruutuspeilistä ja näytät käsimerkkejä, katso sitä nopeus

Fakta nyt kuitenkin on, että se takapuskurissa kiinni roikkuminen on ihan hiton vaarallista. Et pysty millään näkemään, jos sinne edelläajavan eteen ajoradalle yhtäkkiä ilmaantuu joku este, eläin tai ihminen hyppää puskista tielle ja toinen lyökin vauhdista jarrut pohjaan. 

Vierailija
156/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät jonot on aivan eri asia, kuin, että rauhallisella tiellä ajelet. Edellä menee yksi auto, sitten puskuriin liimautuu auto jolla ei näytä olevan aikomustakaan ohittaa. Nämä ovat niitä puskuripellejä. 

Vierailija
157/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät jonot on aivan eri asia, kuin, että rauhallisella tiellä ajelet. Edellä menee yksi auto, sitten puskuriin liimautuu auto jolla ei näytä olevan aikomustakaan ohittaa. Nämä ovat niitä puskuripellejä. 

No siitä se letka alkaa muodostua. Kohta siinä on kolme, neljä, viisi jne autoa samalla tavalla toistensa puskurissa kiinni, ilman aikomustakaan ohittaa. 

Vierailija
158/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä se letka alkaa muodostua. Kohta siinä on kolme, neljä, viisi jne autoa samalla tavalla toistensa puskurissa kiinni, ilman aikomustakaan ohittaa. 

Kolmannella voi olla jo aikomuskin, mutta ohitus on vaarallinen kun ne ekat muodostavat sen jonon.

Vierailija
159/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmannella voi olla jo aikomuskin, mutta ohitus on vaarallinen kun ne ekat muodostavat sen jonon.

Ja sitähän tässä olen yrittänyt sanoa. 

Vierailija
160/291 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitähän tässä olen yrittänyt sanoa. 

Ai. Minusta yritit sanoa että kaikki aina vain roikkuvat puskurissa eivätkä edes halua ohittaa.