Tajuatteko te ylinopeutta ajavat, perässä roikkujat ja ohittelijat että te olette turvallisuusriski liikenteessä?
Teidän takia ihmisiä menehtyy liikenteessä ja teidän takia niitä kolareita syntyy? Jos jokainen noudattaisi liikennesääntöjä ja jokainen ottaisi huomioon muut liikenteessä olijat niin kolareita syntyisi huomattavasti vähemmän.
Rinnastan teidät rattijuoppohin ja huumekuskeihin.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ärsytä mikään muu kuin se, ettei liittymiskaistalla kiihdytetä riittävän lujaa vaan madellaan kuuttakymppiä vaikka pitäisi muutaman sadan metrin päästä jo saavuttaa 120 nopeus muun liikenteen mukaiseksi. Tällöin roikun perseessä ja saatan töötätäkin. Nykypäivänä tälle hidastelulle ei ole mitään järkevää selitystä, kun Ladat on laitettu aikapäivää sitten paaliin.
No joku parikymmentä vuotta vanha skoda 1,9sdi koneella, neljä henkilöä ja matkatavarat kyydissä ja ilmastointi päällä, ylämäkeen olevalla kiihdytyskaistalla ei kyllä paljon paremmaksi pistä. Ei mitään toivoakaan saavuttaa 120 nopeuksia ennen kuin kaista loppuu ja sitten kun siellä ajetaan vielä mahdollisesti todellisuudessa 130-140km/h.
Paljon on liikenteessä kalustoa joka ei liiku niin kuin uudet hybridit joissa on ihan järjetön kiihtyvyys sähkömoottoreista otet
Mitä järkeä tuollaisella nuhapumpulla on edes lähteä ajamaan moottoritielle? Ei hybrideissä ole mitään järjetöntä kiihtyvyyttä, vaan ne ovat ihan tavanomaisia autoja, joilla on turvallista ajaa moottoritiellä ja tehdä vaikkapa traktoreiden ohituksia mutkaisilla teillä. Kyllä nuo tehottomat nuhapumput ovat oikeita vaaratilanteiden aiheuttajia, kun niilläkin on pakko yrittää päästää jonkun peltopuimurin ohi vaikka ei kiihdy mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko ap mittarivirheen? Se sinun "100" on todennäköisesti 94-95km/h
Tajuatko että se on nopeusrajoitusten mukaan ajamista? 100 alueella saa ajaa maksimissaan 100 eli 94-95 on täysin oikea ja laillinen nopeus.
Saa ajaa vaikka viittäkymppiä, mutta ei voi olettaa, että kaikki muutkin jäävät perääsi ajamaan sitä viittäkymppiä. T. Eri
Joo, mutta minä ainakin olen huomannut että jos ajan 100 alueella vähän ylikin, niin ohi pitää päästä. Onneksi poliiseilla on tehovalvontaa ja uusia peltipoliiseja on tullut tienvarsiin.
Miten se on sinulta pois että joku ajaa ohi jos menee lujempaa? Aj
No just joo. Eiköhän esim. kännykän räplääminen 100km/h alueella nopeudessa 95km/h ole huomattavasti suurempi turvallisuusriski liikenteessä kuin oikeasti ajamiseen keskittyvä kuljettaja, jolla nopeutta samassa paikassa 115km/h.
Ohittamisenkin voi tehdä monella tapaa, oikeassa paikassa ja tilanteessa suoritettuna siinä ei ole mitään sen suurempaa vaaraa kuin omalla kaistalla ajamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni säälittää ihmiset jotka ei osaa pitää riittävää turvaväliä. Minun kotitiellä on 40 alue ja ajan mittarin mukaan 40. Tässä on alamäki, alamäessä kun otan jalan kaasulta pois koska autossani on pyörät ja se liukuu alamäessä niin monesti takana oleva auto tulee todella lähelle takapuskuriani.
Vielä joku päivä vedän lukkojarrutuksen siinä kun susi meinaa hypätä tielle ja takana roikkuja maksaa laskut.
Eli ajat todellisuudessa 30. Tämmöset hidastelevat etanat ne kaikkein ärsyttävimpiä kun taidot ei riitä ratissa niin körrytellään niin että juostenkin pääsis ohi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärtänyt. Kaikilla teillä ei ole vähän väliä mitään pitkiä ja suoria. Ja kun on, voi vastaantuleva liikenne estää ohituksen."
No sitten ei ohiteta. Joko ymmärsit? Lähde aikaisemmin liikenteeseen, jos oman kiireen tunteen vuoksi roikut perässä toivoen hyvää ohituspaikkaa.
Totta kai ohitan. Ei siihen tarvita mitään pitkiä suoria kun ajaa ensin lähelle edelläajavaa. Tämä opetettiin jo autokoulussa.
Mitä jos mutkan takaa tulee toinen kaahari vastaan? Mitä sitten teille rallikuskeille käy?
Mitä kummaa? Ei mutkassa kannata ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että se on nopeusrajoitusten mukaan ajamista? 100 alueella saa ajaa maksimissaan 100 eli 94-95 on täysin oikea ja laillinen nopeus.
Saa ajaa vaikka viittäkymppiä, mutta ei voi olettaa, että kaikki muutkin jäävät perääsi ajamaan sitä viittäkymppiä. T. Eri
Joo, mutta minä ainakin olen huomannut että jos ajan 100 alueella vähän ylikin, niin ohi pitää päästä. Onneksi poliiseilla on tehovalvontaa ja uusia peltipoliiseja on tullut tienvarsiin.
Miten se on sinulta pois että joku ajaa ohi jos menee lujempaa? Aja itse kovempaa niin ei mene.
Kysymyksesi osoittaa sen kuinka tyhmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärtänyt. Kaikilla teillä ei ole vähän väliä mitään pitkiä ja suoria. Ja kun on, voi vastaantuleva liikenne estää ohituksen."
No sitten ei ohiteta. Joko ymmärsit? Lähde aikaisemmin liikenteeseen, jos oman kiireen tunteen vuoksi roikut perässä toivoen hyvää ohituspaikkaa.
Totta kai ohitan. Ei siihen tarvita mitään pitkiä suoria kun ajaa ensin lähelle edelläajavaa. Tämä opetettiin jo autokoulussa.
Autokoulussa opetetaan roikkumaan puskurissa ennen ohitusta? Unta olet nähnyt tai käynyt laittoman huonon autokoulun! Riittävä etäisyys, reipas kiihdytys, vilkaisu peiliin ja kuolleeseen kulmaan, vilkku päälle ja ohi. Mikään tuossa ei vaadi perässä roikkumista vaan sehän vaan vaikeuttaa ohittamista.
Hölmö. Ennen ohitusta kiihdytetään omalla kaistalla mahdollisimman lähelle edelläajavaa.
Minua huvittaa nämä jotka jankuttavat alinopeudesta ja köröttelijöistä koska ne ovat juuri niitä jotka noudattaa liikennesääntöjä. Ettekö te pikku bensalenkkarit tiedä mitä nopeusrajoitus tarkoittaa?
Luin kaikki ja tässä oli eka fiksu kommentti. Omalla kaistalla kerätään vauhtia ennen ohituksen aloittamista.
Laajemmin ajatellen kysymys on muiden huomioimisesta. Jos kaikki ajaa samaa nopeutta, ohitustarve vähenee.
Kiusanteko ja kostaminen on sitä alhaisinta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa nämä jotka jankuttavat alinopeudesta ja köröttelijöistä koska ne ovat juuri niitä jotka noudattaa liikennesääntöjä. Ettekö te pikku bensalenkkarit tiedä mitä nopeusrajoitus tarkoittaa?
Ei bensalenkkareilla ole varaa autoon, joka kiihtyy ja kulkee ketterästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mutkan takaa tulee toinen kaahari vastaan? Mitä sitten teille rallikuskeille käy?
Mutta te ohittelijat olette niitä jotka ajatte nokkakolareita, jälki niissä on usein rumaa ja harmi vaan että sivullisia menehtyy siinä myös eli niitä jotka ajavat omalla kaistallaan.
Ei sitä mittaria kannata liikaa tuijottaa, kuka kuvittelee että se tielle asetettu rajoitus muka olisi se raja turvallisen ja turvattoman välillä? Erehtyväiset ihmisethän ne on asettanut. Virkamiehet, kaiken lisäksi. Eli suojatyöpaikkalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle autokoulussa opetettiin että ihan ensin pitää miettiä onko pakko ohittaa, tätä kysymystä kannattaisi monen miettiä eli miksi ohittaa se edellä ajava auto?
Minulle opetettiin myös autokoulussa se että liikenteessä pitää ottaa muut huomioon ja jos on hermostunut niin silloin ei kannattaisi edes ajaa autoa.
<
Ei minulla useinkaan ole mitään kiirettä, mutten näe mitään syytä ajaa hitaampaa kuin saan ajaa.
Ja tuo nyt on työttömän juopon mantraa että kiire on aina omaa syytä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on sinulta pois että joku ajaa ohi jos menee lujempaa? Aj
Miksi sinä syyllistät heitä jotka ajavat liikennesääntöjen mukaan suurinta sallittua nopeutta?
Vierailija kirjoitti:
Luin kaikki ja tässä oli eka fiksu kommentti. Omalla kaistalla kerätään vauhtia ennen ohituksen aloittamista.
Laajemmin ajatellen kysymys on muiden huomioimisesta. Jos kaikki ajaa samaa nopeutta, ohitustarve vähenee.
Se nyt on mahdottomuus että kaikki ajaa samaa vauhtia, jos kaikki ajaa mittarin mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta niin mittarivirheiden takia nopeus eroja on. Helpointa on se että jos edellä ajava ajaa minua vaikka 2km/h hiljempaa niin sitten yksinkertaisesti tiputan omaa vauhtiani ja pidän turvavälin riittävänä. Miksi on pakko ohittaa ja miksi pitää hiillostaa sen edellä ajavan takapuskurissa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on mahdottomuus että kaikki ajaa samaa vauhtia, jos kaikki ajaa mittarin mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta niin mittarivirheiden takia nopeus eroja on. Helpointa on se että jos edellä ajava ajaa minua vaikka 2km/h hiljempaa niin sitten yksinkertaisesti tiputan omaa vauhtiani ja pidän turvavälin riittävänä. Miksi on pakko ohittaa ja miksi pitää hiillostaa sen edellä ajavan takapuskurissa kiinni?
Tee ihan niinkun parhaaksi näet, ei kukaan pakota ohittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta te ohittelijat olette niitä jotka aja
En ole ikinä ajanut nokkakolaria. Tai muutakan kolaria. Ja ohituksia oleb tehnyt kymmeniä, ellen satoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mittaria kannata liikaa tuijottaa, kuka kuvittelee että se tielle asetettu rajoitus muka olisi se raja turvallisen ja turvattoman välillä? Erehtyväiset ihmisethän ne on asettanut. Virkamiehet, kaiken lisäksi. Eli suojatyöpaikkalaiset.
Olipas surkea kommentti. Se tielle asetettu rajoitus nimenomaan määrittää sen tieosuuden suurimman sallitun nopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta te ohittelijat olette niitä jotka aja
Kyllä, osa ohittelijoista on asennevammaisia, mutta yhtälailla asennevammaista on körrötellä tien tukkeena alueella ja sääolosuhteissa, joissa voisi ihan hyvin ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti. Turha hidastelu on usein ohitusten syynä. En minä ainakaan kovin lempeästi suhdautu kesäsäässä 60 körröttelevään kun nopeusrajoitus on 80. Onko tässä kyse muka arkuudesta vai siitä, että toivotaan polttoainetta kuluvan vähemmän? Joka tapauksessa mulkkua ja itsekästä käytöstä hidastelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia on alinopeutta köröttelevät jonon vetäjät jotka heräävät ajamaan kuin mielipuoli kun alkaa ohituskaista. Näin vaikka se satasen alue on ollut koko ajan.
Nämä ovat usein myös niitä jotka eivät näy tuntevan liikennemerkkejä yhtään, ajavat sitä samaa seittemääkymppiä oli rajoitus sitten vaikka 60 tai 80. En käsitä.
Niin miten tässä menee sitten lain mukaan kun oikealta ei saa ohittaa, mutta jos ajat rajoitusten mukaan niin ohitat