Suren sitä että en ehkä saa ikinä lapsenlapsia.
Mulla on kaksi lasta joista toinen menehtyi ja toinen, nyt jo aikuinen on poika ja seurustelee miehen kanssa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan vaan toivon hänen olevan onnellinen mutta hiljaa mielessäni suren että en varmaan ikinä tuu saamaan niitä lapsenlapsia mitä olin niin kovasti toivonut. Onko itsekästä?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.
No eivät kyllä olisi.
Kyllä useimmat ihmiset pitävät adoptoituja lapsia omina lapsenlapsinaan. Olisi ihmeellistä, jos eivät pitäisi. Jotkut saavat iloa myös vieraasta lapsesta, joka tulee sukuun aikuisen lapsen uuden avioliiton kautta. Eräässä uusperheistä kertovassa kirjassa teinityttö kertoi mukavista uus-isovanhemmistaan ja miten hän oli päässyt etelänmatkallekin näiden kanssa.
Adoptiolapsi aina tummaihoinen, se ei näytä normaalilta
Olen onnellinen että itse sain lapsia. Jos saan joskus lapsenlapsia niin se on plussaa.
Mene vara" mummuksi jollekin lapselle. Olet tärkeä hänelle.
En minä ainakaan sure sitä etten saa lastenlapsia. Ei lapsia tehdä isovanhemmille.
Oma äitini ei halunnut lastenlapsia ja lupasi ettei tulisi koskaan hoitamaan niitä. Piti lupauksensa.
Sain kaksi lasta. Toinen kuoli ja toinen on vela. Ja sen tosiasian kanssa minun on elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.
Sinäkö haluat synnyttää tälle miesparille lapsen, vai kenen naisen kehoa pitäisi hyväksikäyttää?
Ei kertakaikkiaan!
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että tää palsta on näin sairas. Todellakin toivon että muutamalla kommentoijalla ei oo omia lapsia eikä sellaisia saakaan. Oon uusi täällä ja luulin että tää on joku kiva keskustelufoorumi
Sinunkaltaiset tekevät tästä palstasta sairaan. Ihan pokkana toivot että ihmisillä ei olisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee vain kaksi lasta, voi jäädä ilman lapsenlapsia. Itselläni on 3 lasta, eikä vielä lapsenlapsia, mutta en ole vielä menettänyt toivoa.
Sain tosiaan keskenmenon viime kesänä että ei niitä lapsia niin vaan tehdä
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan liian vanha hoitamaan lapsenlapsia. Vuosi sitten olin vielä itsekin raskaana mutta se meni ikävä kyllä kesken kun täällä jotkut sanoo että pitää tehdä useampi lapsi niin ei se noin vaan onnistu
Itse jouduin käyttämään hormonikierukkaa 55-vuotiaaksi asti, koska muutoin olisin synnyttänyt lapsen joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö haluat synnyttää tälle miesparille lapsen, vai kenen naisen kehoa pitäisi hyväksikäyttää?
Maailmassa on paljon lapsia, jotka tarvitsevat kodin/ uuden kodin. Adoptio on yksi vaihtoehto.
Suomeen ei kuitenkaan ole tulossa paljon lapsia adoptioon, oli niiitä lapsia maailmassa sitten kuinka paljon tahansa. Adoptiolasta ei ole täällä helppo saada, eikä kaikki saakaan. Esim Ellen Jokikunnas joutui odottamaan vuosikausia kunnes viinehetkellä lopulta sai kouluikäisen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap surusi, kyllä minuakin surettaisi todella paljon, jos ei saisi lapsenlapsia. Sen ymmärtää ihminen, joka yleensäkin ymmärtää elämästä hiukan enemmän, kuin tämä sakki täällä.
Älä kaikkia soimaa! On täällä hyvääkin luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on paljon lapsia, jotka tarvitsevat kodin/ uuden kodin. Adoptio on yksi vaihtoehto.
Suomessa syntyy vain vähän lapsia, jotka annetaan adoptoitavaksi. Muualla maailmassa n jo vuosien ajan rajoitettu adoptioita, koska on tullut ilmi vakavia väärinkäytöksiä. Esim. ulkopuolinen henkilö on vienyt pikkulapsen lastenkotiin, kertonut väärät tiedot. Toisaalla epärehelliset tyoimijat paikan päällä ovat väärentäneet tietoja ja antaneet ulkomaille lapsia, joilla oikeasti oli isä tai äiti. Joskus raha on vaihtanut omistajaa prosessin aikana. Adoptiolapsen saaminen on lähes mahdotonta nykyaikana. Jotkut adoptoidut ovat täysi-ikäisinä krtisisoineet julkisesti sitä, että heidät "pakotettiin kasvamaan toisenväristen ihmisten joukossa". Katsoin tällaisia dokumentteja aikaisemmin tänä vuonna. Tuli ajatus, että e.m. adoptiolapset ovat itse rasisteja. Eräästä naisia "sortavasta" maasta Suomeen adoptoitu nainen haukkui kirjassaan suomalaisia joku vuosi sitten. Ymmärrän, että hänellä oli kouluaikana jotain ikäviä kokemuksia, mutta osaako hän yhtään kuvitella, millaista olisi ollut kasvaa tyttönä toisenlaisessa kulttuurissa?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, jaksatko hoitaa mahdollisia lapsenlapsia. Nimittäin nykyään kuuluu mummojen hoitaa säännöllisesti lastenlapsia, kun vanhemmat tarvitsevat sitä kuuluisaa omaa aikaa.
Mitä ihmettä puhut? Muistan ensimmäiseni kohdalla, kun vanhempani eivät millään malttaneet pysyä lapsenlapsestaan erossa. Toki muutkin lapset ovat osansa saaneet, tuo tuli nyt elävästi mieleen. Mun velikin kävi joka päivä kylässä.
On täällä fiksujakin kommentteja kyllä. En tiedä mikä joitakin ihmisiä vaivaa mutta onneks oon itse kasvattanut poikani paremmin ja hän kohtelee muita ihmisiä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee vain kaksi lasta, voi jäädä ilman lapsenlapsia. Itselläni on 3 lasta, eikä vielä lapsenlapsia, mutta en ole vielä menettänyt toivoa.
Sain tosiaan keskenmenon viime kesänä että ei niitä lapsia niin vaan tehdä
Jollei ole terveelliset elämäntavat eli esim. tupakoi, saa helposti keskenmenon. Luonto huomaa lapsen vaikean vammaisuuden ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät kyllä olisi.
Kyllä useimmat ihmiset pitävät adoptoituja lapsia omina lapsenlapsinaan. Olisi ihmeellistä, jos eivät pitäisi. Jotkut saavat iloa myös vieraasta lapsesta, joka tulee sukuun aikuisen lapsen uuden avioliiton kautta. Eräässä uusperheistä kertovassa kirjassa teinityttö kertoi mukavista uus-isovanhemmistaan ja miten hän oli päässyt etelänmatkallekin näiden kanssa.
Adoptiolapsi aina tummaihoinen, se ei näytä normaalilta
Kyllä myös suomalaisia lapsia päätyy adoptioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että tää palsta on näin sairas. Todellakin toivon että muutamalla kommentoijalla ei oo omia lapsia eikä sellaisia saakaan. Oon uusi täällä ja luulin että tää on joku kiva keskustelufoorumi
Sinunkaltaiset tekevät tästä palstasta sairaan. Ihan pokkana toivot että ihmisillä ei olisi lapsia.
Sinä olet yks, joka ei lapsia ansaitse.-eri
Onko sinulla sisaruksia joilla on lapsenlapsia? Etkö voisi olla heille varamummo?
Vierailija kirjoitti:
On täällä fiksujakin kommentteja kyllä. En tiedä mikä joitakin ihmisiä vaivaa mutta onneks oon itse kasvattanut poikani paremmin ja hän kohtelee muita ihmisiä hyvin.
Samoin meillä, pojat hyvätapaisia.
Narsisti.