Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suren sitä että en ehkä saa ikinä lapsenlapsia.

Vierailija
05.08.2025 |

Mulla on kaksi lasta joista toinen menehtyi ja toinen, nyt jo aikuinen on poika ja seurustelee miehen kanssa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan vaan toivon hänen olevan onnellinen mutta hiljaa mielessäni suren että en varmaan ikinä tuu saamaan niitä lapsenlapsia mitä olin niin kovasti toivonut. Onko itsekästä? 

Kommentit (191)

Vierailija
101/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista tuo sairas homopoika.

Taidat sinä olla sairaanpi.

Vierailija
102/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se lohduttaa, niin et ole ainoa joka ei saa lapsenlapsia. Ajat muuttuu.

Ei se vertaaminen lohduta. -eri

Kyllähän sen luulisi vähän lohduttavan että asia on yleinen nykyään. Vaikkapa 1970-luvulla olisi ollut harvinaista se, ettei ole lapsia tai lastenlapsia. Nyt on yleistä, ettei monella sellaisia ole. Olet ihan tavallinen siinä suhteessa, ei tarvitse ainakaan hävetä oman surun lisäksi erilaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap surusi, kyllä minuakin surettaisi todella paljon, jos ei saisi lapsenlapsia. Sen ymmärtää ihminen, joka yleensäkin ymmärtää elämästä hiukan enemmän, kuin tämä sakki täällä.

Vierailija
104/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä sairas palsta. Mun meni ihan päivä pilalle joistain kommenteista. Kyllä mulla on kaksi lasta, toinen vaan odottaa taivaassa ja sitäpaitsi olen saanut keskenmenoja eli olen kyllä yrittänyt saada useamman lapsen. 

No se saattaa siellä taivaassa tehdä sulle lapsenlapsia, ehkä nekin odottaa siellä. 

Harmi että ne kesken menneet pääsi alakertaan, kun niitä ei keretty kastaa. Kun kerran uskovainen olet, niin uskot varmaan sitten siihenkin. 

Siinä toinen 🖕🏿

Vierailija
105/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.

No eivät kyllä olisi.

Kyllä useimmat ihmiset pitävät adoptoituja lapsia omina lapsenlapsinaan. Olisi ihmeellistä, jos eivät pitäisi.  Jotkut saavat iloa myös vieraasta lapsesta, joka tulee sukuun aikuisen lapsen uuden avioliiton kautta. Eräässä uusperheistä kertovassa kirjassa teinityttö kertoi mukavista uus-isovanhemmistaan ja miten hän oli päässyt etelänmatkallekin näiden kanssa. 

Vierailija
106/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä vaatia lapsiaan tekemaan lasta vain sksi, että pääsee mummiksi. Minulla on kaksi aikuista poikaa. Toinen on monta vuotta ollut kihloissa, mutta ei tulisi mieleenkään kysyä heiltä lapsentekosuunnitelmista. Totta kai vauvat on ihania, mutta on ajateltava pitemmälle. Tämä maailma on mennyt ihan hulluksi. Joka puolella soditaan. Sota voi levitä Suomeenkin. Ilmastonmuutos pelottaa. Kaiken maailaman pandemiat uhkaa. Jopa koulu on monelle nykylapselle kauhun paikka kiusaajien takia. Sosiaaliturva on Suomesta poistettu. Miksi toivoa lapsia tähän maailmaan? En käske enkä kiellä. Se on nuorten oma asia, mitä päättävät. 

Ei ketään voikaan vaatia tekemään lapsia, mutta kyllä kaikilla on oikeus surra asioita, ei siinä ole mitään itsekästä jos suree ettei pääse isovanhemmaksi. Eikä surua edes voi poistaa vaikka kuinka siitä joku syyllistäisi.

Vierailija
107/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista, en ymmärrä miksi se itsekästä olisi. Mummous on ihanaa ja antaa elämälle tarkotuksen. 

Miten se nyt olisi vain naisten murheenaihe? Kai miehetkin toivovat jälkipolvea? 

Vierailija
108/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi on kuppa aivoissa. 

Oletko lääkäri? 

En, mutta hyvä diagnosoimaan.

Vierailija
109/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä vaatia lapsiaan tekemaan lasta vain sksi, että pääsee mummiksi. Minulla on kaksi aikuista poikaa. Toinen on monta vuotta ollut kihloissa, mutta ei tulisi mieleenkään kysyä heiltä lapsentekosuunnitelmista. Totta kai vauvat on ihania, mutta on ajateltava pitemmälle. Tämä maailma on mennyt ihan hulluksi. Joka puolella soditaan. Sota voi levitä Suomeenkin. Ilmastonmuutos pelottaa. Kaiken maailaman pandemiat uhkaa. Jopa koulu on monelle nykylapselle kauhun paikka kiusaajien takia. Sosiaaliturva on Suomesta poistettu. Miksi toivoa lapsia tähän maailmaan? En käske enkä kiellä. Se on nuorten oma asia, mitä päättävät. 

Onko ap vaatinut lastaan tekemään lapsenlapsia? Hänhän vain suree, mikäli niitä ei tule. Sinä se pölöhö oot! 

Vierailija
110/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet,  jaksatko hoitaa mahdollisia lapsenlapsia. Nimittäin nykyään kuuluu mummojen hoitaa säännöllisesti lastenlapsia, kun vanhemmat tarvitsevat sitä kuuluisaa omaa aikaa.

Vierailija
111/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.

Sinäkö haluat synnyttää tälle miesparille lapsen, vai kenen naisen kehoa pitäisi hyväksikäyttää?

Maailmassa on paljon lapsia, jotka tarvitsevat kodin/ uuden kodin. Adoptio on yksi vaihtoehto.

Vierailija
112/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekäs. Itse en myöskään tule saamaan lapsenlapsia koska lapseni ei halua lapsia. Ei minua haittaa eikä surettaa. En ymmärrä miksi pitäisi tuommoistakin murehtia. Eikös se ole tärkeintä, että oma lapsi saa elää omannäköistään elämää ja tehdä omia valintoja.

Meitä on moneksi 👵🏾

Vierailija
113/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi on kuppa aivoissa. 

Oletko lääkäri? 

En, mutta hyvä diagnosoimaan.

Sä leikit lääkäriä ja joudut siitä vielä vastuuseen. 

Vierailija
114/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hänellä onneksi myös kissa niin saan siitä iloa. Joulunakin tajusin että voin ostaa lahjoja sille kissalle ja paketoida ne, se teki mut iloiseksi.

Kai ostat joululahjoja vielä pojallesikin kuitenkin?

Vierailija
115/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, minulle on ihan sama saako lapseni tai haluaako lapsia, se on heidän elämänsä, ei kuulu yhtään pätkää kellekään muulle.

Ei se ole ihan sama. 

Heidän elämänsä on toki heidän omansa eikä siihen voi puuttua.

Vierailija
116/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakaan ei tule isoäitiä, kun en ole edes äiti, mutta mummo voin olla jos kauan elän.

Hieno avaus! Lisää tallaista 😳

Vierailija
117/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kamala kommentti. Mitä hyödyt tuosta kiusaamisesta?

Keskenmenneet lapset ovat taivaassa kyllä. Tästä löytyy jopa kokemuksia kuoleman rajalta, jotkut ovat päässeet hetkeksi taivaaseen ja nähneet siellä myös nämä syntymättömät, nuorina aikuisina. Taivaassa ei kuitenkaan enää lisäännytä edelleen.

Ymmärrän ap surusi, sinulla on oikeus surra asiaa. Pettymys ja suru on jännä juttu siitä, että myöntämällä itselleen että kyllä, olen menettänyt jotain itselle tärkeää, se helpottaa ajallaan. Kun taas kieltämällä itseltään surun ja pettymyksen, siitä jää sisimpään ahdistava möykky. Sure surusi ja aikanaan elämässä näyttäytyy myös hyvä ja kaunis.

Osaatko sitten kertoa minä merkitys on hätäkasteella?

Katolinen kirkko uskoi keskiajalla, että kastamattomat lapset ovat jossakin välitilassa, jossa "leikkivät" suojaisassa, hiukan varjoisassa paikassa, johon osuu vähän Jumalan armoa ja valoa. Nykyään tästä on  luovuttu. Entisaikana kuoli niin paljon pieniä lapsia, että kyseinen ajattelutapa on varmasti lohduttanut monia vanhempia.  Tätä aihetta sivuttiin keskiajasta kertovassa romaanissa.

Vierailija
118/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö haluat synnyttää tälle miesparille lapsen, vai kenen naisen kehoa pitäisi hyväksikäyttää?

Niinpä, miesparit voi haluta lapsia mutta se ei paljon auta kun ei ole kohtua. Harva nainen haluaa alkaa tehdä lasta jakaen sen homoparin kanssa. Toivottavasti ap:n poika lopettaa suhteen miehen kanssa ja saa vielä parisuhteen naisen kanssa. 

Vierailija
119/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät kyllä olisi.

Tosi outo kommentti. Miten eivät olisi lapsenlapsia??

Eivät olisi oikealla tavalla tehtyjä.

Kaikki ei saa lapsia ns. oikealla tavalla tehtynä. Siitä huolimatta vanhemmat ovat biologisia.

Vierailija
120/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään voikaan vaatia tekemään lapsia, mutta kyllä kaikilla on oikeus surra asioita, ei siinä ole mitään itsekästä jos suree ettei pääse isovanhemmaksi. Eikä surua edes voi poistaa vaikka kuinka siitä joku syyllistäisi.

Minä en taas ymmärrä tätä yhtään, se on minun lasten valinta tai jos eivät voisi saada, tälläiset ihmiset yrittää vaan elää niiden lastenlapsien tai omien lapsien kautta, jos me ei saatais lastenlapsia niin varmaan harrasteltais jotain, vois matkustella tai olla mökillä kuten nytkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi