Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suren sitä että en ehkä saa ikinä lapsenlapsia.

Vierailija
05.08.2025 |

Mulla on kaksi lasta joista toinen menehtyi ja toinen, nyt jo aikuinen on poika ja seurustelee miehen kanssa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan vaan toivon hänen olevan onnellinen mutta hiljaa mielessäni suren että en varmaan ikinä tuu saamaan niitä lapsenlapsia mitä olin niin kovasti toivonut. Onko itsekästä? 

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö se sinusta jotenkin paremman ihmisen?

Oletko ylpeä tuosta kysymyksestä? 

Vierailija
82/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsenlapset ovat itselle tärkeitä, pitää tehdä paljon enemmän kuin 2 lasta. Vähintään 4, jotta joku niistä suht varmasti lisääntyy.

Itsepä otit riskin ja teit vain 2, eli eivät tainneet sittenkään olla kovin tärkeä asia.

Ps sulla on yksi lapsi, ei kahta. Olet tehnyt 2 mutta ei kuolleita lasketa mukaan. Ei kukaan laske kaikkia elinaikansa lemmikkejäkään ja sano "mulla on 10 koiraa (mutta elossa enää 1)".

Toivottavasti et ole itse lisääntynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo mun poikaa vaatinut tekemään lapsia vaan olen onnellinen että hänellä on kumppani mutta suren itsekseni 

Kumpaa suret oikeasti enemmän? Pojallasi on samaa sukupuolta oleva kumppani vai sitä ettet ole isovanhempi?

En rehellisesti sure ollenkaan sitä että hänellä on samaa sukupuolta oleva kumppani. Olen jollain tapaa ehkä jopa ylpeä siitä. 

Miksi sä oot ylpeä siitä?

Varmaan homofobisten idioottien vuoksi joita tälläkin palstalla näköjään on 

Homoilu ei koskaan muutu normaaliksi vaikka sitä kuinka normalisoitaisiin.

Kuka määrittelee normaalin ja mitä väliä sillä on, jos joku pitää jotakin asiaa epänormaalia?

Vierailija
84/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista tuo sairas homopoika.

Sanoiko hän että on jotenkin sairas ? 🙄

Vierailija
85/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tule isoäitiä, olen aina tiennyt sen. Asia on ok. Ihme, että olen edes itse saanut lapsia. 

Vierailija
86/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsilukua miettiessäni tiesin haluavani myös lapsenlapsia joskus. Päädyttiin neljään lapseen. Kyllä heistä joku mitä suurimmalla todennäköisyydellä tekee yhden lapsen. Onpahan saanut vauvoja hoitaa ja haistella kyllikseen. Anopilla tuntuu joku vajaus jääneen ainokaisensa hoivaamisesta, onpahan nyt lastenlapsia mitä hoitaa.

Vierailija
87/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläsi on kuppa aivoissa. 

Vierailija
88/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.

No eivät kyllä olisi.

No mitä ne miesparit ovat kun lapsia perheeseen tulee? Tuttavallani ei ole yhtään biologista lasta, kuitenkin ovat 4 lapselle isä ja äiti, lasten syntymästä saakka. Heidän vanhemmat ovat olleet mummi ja vaari. Miksi ei ap voisi olla? Eikä ole sen kummempaa ku meistä toinen on isovanhempi, vaikkakaan ei biologinen. 

Vierailija
89/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. 

Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin ihminen luopuu jostain toisen hyväksi kun kasvattaa lastaan. 

Vierailija
90/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsenlapset ovat itselle tärkeitä, pitää tehdä paljon enemmän kuin 2 lasta. Vähintään 4, jotta joku niistä suht varmasti lisääntyy.

Itsepä otit riskin ja teit vain 2, eli eivät tainneet sittenkään olla kovin tärkeä asia.

Ps sulla on yksi lapsi, ei kahta. Olet tehnyt 2 mutta ei kuolleita lasketa mukaan. Ei kukaan laske kaikkia elinaikansa lemmikkejäkään ja sano "mulla on 10 koiraa (mutta elossa enää 1)".

Vit-tu, että olet sairas 🖕🏿

Vierailija
91/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos se lohduttaa, niin et ole ainoa joka ei saa lapsenlapsia. Ajat muuttuu.

Ei se vertaaminen lohduta. -eri

Vierailija
92/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kysymys. Totta kai on suru, jos ei ole lapsenlapsia. Ainoa lohtu on se, että moni muu on samassa tilanteessa. En olisi osannut koskaan kuvitella, että lapseni eivät saisi lapsia. Kaikki elämässä on ollut turhaa.

Vierailija
93/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi on kuppa aivoissa. 

Oletko lääkäri? 

Vierailija
94/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista, en ymmärrä miksi se itsekästä olisi. Mummous on ihanaa ja antaa elämälle tarkotuksen. 

Näin se menee. Mummu 54

Vierailija
95/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, se on hyvin inhimillistä surra sitä. Pääasia ettei tosiaan ala itse ahdistella kuitenkaan omaa lasta, joka ei lapsia tee. Itsellä oma äiti yritti itkullaan ja surullaan kiristää minua tai veljeäni tekemään lapsia. Kun kaikilla muilla naapurustossa on lastenlapsia, kaikilla sukulaisilla. Hän on niin onneton ja elämällä ei ole tarkoitusta kun ei saa lastenlapsia. Olihan se aika ikävää kuunneltavaa, kun itse olin lapseton koska en ollut koskaan löytänyt puolisoa, samoin veljeni. 

Se, että joku näyttää surunsa avoimesti, ei ole kiristystä. Hänellä oli tietenkin hirveää, kun ystävät ja sukulaiset ja muut ihmiset puhuivat lapsenlapsistaan, kehuivat näiden saavutuksia ja tunkivat naaman eteen valokuvia joka tapaamisella.

Vierailija
96/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että tää palsta on näin sairas. Todellakin toivon että muutamalla kommentoijalla ei oo omia lapsia eikä sellaisia saakaan. Oon uusi täällä ja luulin että tää on joku kiva keskustelufoorumi 

Vierailija
97/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne miesparitkin haluavat usein lapsen/ lapsia. Jospa sinunkin poikasi kumppaninsa kanssa. Lapset olisivat tällöin sinun lapsenlapsiasi.

Sinäkö haluat synnyttää tälle miesparille lapsen, vai kenen naisen kehoa pitäisi hyväksikäyttää?

Vierailija
98/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kysymys. Totta kai on suru, jos ei ole lapsenlapsia. Ainoa lohtu on se, että moni muu on samassa tilanteessa. En olisi osannut koskaan kuvitella, että lapseni eivät saisi lapsia. Kaikki elämässä on ollut turhaa.

No mitä sitten kuvittelet? Että kaikki haluaa ja saa lapsia?

Vierailija
99/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, minulle on ihan sama saako lapseni tai haluaako lapsia, se on heidän elämänsä, ei kuulu yhtään pätkää kellekään muulle.

Vierailija
100/191 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä sairas palsta. Mun meni ihan päivä pilalle joistain kommenteista. Kyllä mulla on kaksi lasta, toinen vaan odottaa taivaassa ja sitäpaitsi olen saanut keskenmenoja eli olen kyllä yrittänyt saada useamman lapsen. 

Miehelläni on kaksi lasta, toinen odottaa taivaassa. Meillä on yksi lapsenlapsi, minun vanhimman lapsen kautta. Tämä meidän yhteinen ei todennäköisesti lapsia halua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi