163-senttinen nainen on lyhyt nainen, sanoo MeNaiset
Ei juma että kihahti ja teki pahaa kun luin tämän jutun "lyhyistä" suomalaisnaisista odottaen jotain mihin voisin samaistua 152 cm pitkänä naisena.
"Lyhyet suomalaisnaiset kertovat, kuinka pituus vaikuttaa pukeutumiseen 158-senttinen Iiris lyhentää housut helpolla kikalla"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011393126.html
Naisten keskipituus on sanottu jutussa, 164 ja risat, ja haastateltavien joukossa on yksi 163-senttinen joka on siis hurjat 1 senttiä keskipituutta lyhyempi. Sentin, ai kauheaa! Naisella on varmasti ollut niin rankkaa kun on niin hirveän lyhyt. Miten tällainen nainen pärjää vaateostoksilla ja pääseekö tuolla pituudella edes töihin kun pituus ei riitä mallin hommiin? Ja tämä joukon pisin voivottelee kun on taputeltu päähän kun on ollut niin pikkuinen. Pari lyhintä ovat sentään jo muutaman sentin keskimittaa lyhyempi.
Haastattelija saisi kyllä hävetä otantaansa sillä itse en ilkeäisi ottaa mukaan ketään joka ylittää 160 senttiä. Keskipituus on nimenomaan keskipituus monesta eri pituudesta, ei mikään alaraja minkä ylitys tekee naisesta "normaalin" pituisen. Jos haluaa puhua lyhyistä naisista, heitto keskiarvoon pitää olla reilusti enemmän. Jos MN tekisi jutun pitkistä naisista, niin tuskin siellä haastateltavien joukossa olisi 166-senttisiä naisia, vai olisiko muka?
Kunpa vielä joku päivä saisi lukea jutun oikeasti lyhyistä ei laihoista naisista, näiden vaateratkaisuista kun vaatteita ei voi ostaa lastenosastolta, ja yleensäkin lyhyyden tuomista haasteista. Terveisin v*tuuntunut 152-senttinen jonka paino ei ala nelosella ja jonka ystäväpiiristä löytyy 148-senttinen. Jos olisin 163 cm pitkä ja itkisin lyhyyttä jossain iltapäivälehdessä niin kyllähän minut pitäisi ohjata terapeutille, sillä onhan tuo jo jonkinlainen kehonkuvahäiriö jos eroa keskiarvoon on reilu sentti eikä esim. 20 ja silti identifioituu lyhyeksi naiseksi. Oikeasti lyhytkasvuisten silmissä tuo on varmasti vieläkin irvokkaampaa.
Tuleekohan seuraavaksi lyhyiden miesten ahdistusjuttu, haastateltavat 178-senttisiä joilla on vaikeaa kaiken kanssa kun ei ylety kunnolla mihinkään? S- ja L-kokoiset ihmiset kertovat jokapäiväisistä haasteista kun keskikoon eli M-koon vaatteet eivät istu oikein?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pidän itseäni lyhyenä. Olen 162 senttiä.
Minulla on pituutta 162 cm ja ole ollut tyytyväinen.
Voiko joku ymmärtää lukemaansa niin väärin kuin ap. ? Tuossa jutussa käsiteltiin valmisvaatteita.
No minä olen 162-senttinen nainen ja pidän kyllä itseäni lyhyenä. Jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, en olisi pelkästään lyhyt vaan jopa pienikokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 161 cm pitkä. Mitähän mieltä nuo MeNaisen miesvihaajat ovat, olenko heistä lyhyt?
Japanilaiset naiset ei ole ikinä haukkunut pituuttani. Ne ei olekkaan pinnallisia. M28
mä tykkään lyhyistä poikamaisista hoikista miehistä
Ahaa! Mä odotin tuota. Poikamainen. Olenko poikamainen, vaikka käytän pikkutakkeja, puvunliivejä, kauluspaitoja, kravatteja ja suoria housuja ihan arjessa. Paitsi helteiden aikana, tietenkin. Jos olet katsonut Peaky Blindersia, niin sellainen tyyli. Omasta mielestäni en. M28
Vaikea sanoa kun en ole nähnyt. Itse en vaan kuulu ollenkaan niihin naisiin, jotka viehättyvät isoista, lihaksikkaista ja parrakkaista miehistä. Poikamaisuus on myös olemusta, mutta lyhyemmät sopusuhtaiset miehet ovat toisinaan nuorekkaamman oloisia (toki pitkätkin voivat olla). Hiukset on must
No on, jos kerran A.Manninenkin on tuon mittainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Oon 169cm pitkä ja suurin osa naisista joiden kanssa olen arjess tekemisissä on minua lyhyenpiä. Omat siskot on saman pituisia, mutta äiti päätä lyhempi. Kyllä naiselle aiheuttaa enemmän ongelmia olla pitkä, kuin lyhyt.
Koko maailma ja laitteisto on suunniteltu keskiveropituiselle miehelle, eli noin 175-180cm. Puhut ihan paskaa, että mukamas naiselle aiheuttaisi ongelmia olla pitkä kuin lyhyt. Kyllä pidempänä on helpompi olla
Muutenkin ylipäätään on helpompi olla lyhyt mies tai pitkä nainen kuin päinvastoin. Lyhyt mies ja pitkä nainen ovat lähempänä ihmisen keskipituutta ja siksi sopivat joten kuten ihmisyhteiskuntaan. Hyvin lyhyillä naisilla ja hyvin pitkillä miehillä puolestaan on enemmän vaikeuksia, koska he ovat paljon kauempana siitä keskivertomallista, jota varten kaikki on suunniteltu. Pitkä mies ei voi edes muuntaa kaupasta ostettuja housuja sopiviksi, koska eihän ole mitään keinoa pidentää niitä...
Vierailija kirjoitti:
Naisten keskipituus on 165, me jotka sen alle jäädään ollaan lyhyitä terveisin 160 cm
Jos mediaanipalkka on 3800, onko 3500 tienaava siis köyhä tai pienituloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Oon 169cm pitkä ja suurin osa naisista joiden kanssa olen arjess tekemisissä on minua lyhyenpiä. Omat siskot on saman pituisia, mutta äiti päätä lyhempi. Kyllä naiselle aiheuttaa enemmän ongelmia olla pitkä, kuin lyhyt.
Koko maailma ja laitteisto on suunniteltu keskiveropituiselle miehelle, eli noin 175-180cm. Puhut ihan paskaa, että mukamas naiselle aiheuttaisi ongelmia olla pitkä kuin lyhyt. Kyllä pidempänä on helpompi olla
Minä olen 153cm. Tässä jotain ihan normaaleja arjen haasteita lyhyenä.
- Auton turvavyö ei mene kaulan päältä (turvallisuusriski)
- Kaikki istuimet on suunniteltu niin, että jos istun selkä kiinni selkänojassa, jalat eivät yllä lattiaan. Joissakin istuimissa polvet eivät edes pääse koukistumaan vaan istun jalat eteenpäin suorassa kuin taap
Tämä. Järjen ääni.
Maailman on rakennettu ja suunniteltu keskipituuden mukaan, joka on kansainvälisellä mittauksella naisilöa 164cm ja miehillä 178cm, oli kysymys vaatteista, portaista, kaupan hyllyistä jne. niin kuin tuossa Me Naiset lehdessä yritetään kertoa, eikä sillä ole mitään merkitystä, kokeeko joku pituuden hyväksi vai ei.
Näin hyvin keskimittaisena (164 cm) on ollut kyllä jo pitkään ihmetyksen aihe, millaisille hujopeille ja kirahveille nuo muotiketjut vaatteensa oikein suuntaavat. Farkkujen lahkeet käärittävä vaikka ottaisi lyhyimmän mitan, rintsikat vilkkuu jos kaula-aukko on vähänkään syvempään uurrettu, ja spagettiolkaimiset topit tai mekot joissa säätömahdollisuutta ei ole, roikkuvat järjestään jossain rintojen alapuolella. Kenen mittasuhteille nuo on oikein valmistettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15.
Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti.
Hehe, palataanpa asiaan kun olet lähempänä 40.
Olen pari senttiä lyhempi ja n. 5 kg kevyempi,
t: Se 40 v.
Painoin 48 kg parikymppisenä, eli olen laihtunut siitä, en lihonnut. t. tuo 41-42 kg painoinen.
Syömishäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 162,enkä ole koskaan tuntenut itseäni lyhyeksi,miksi tuntisin,jalatkin ylettyy maahan asti!
Sama. En ole koskaan tuntenut itseäni lyhyeksi 162 senttisenä, vaikka moni ystävä on minua pidempi.
Tuossa jutussa kysymys ei ollut edes, tunteeko joku 162 cm itsensä liian lyhyeksi, mutta jo kymmeniä vuosia valmisvaatteissa naisten kaavoituksessa on käytetty 164cm pituutta, joka määrittelee istuuko vaate kantajalleen vai ei.
Ja sama miehillä 178cm pituus.
Jos joku 154 cm nainen haluaa istuvan vaatteen, sitä ei löydy valmisvaatteissa, vaan lahkeet, hihat jne. liian pitkiä.
Lahkeet ja hihat on helppo fiksata, mutta ongelmia tulee, kun jakuissa ja mekoissa rintojen paikka on navan kohdalla ja vyötärön paikka lantiolla. Housuissa vyötärö on korvissa, jos reidet mahtuu lahkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 155 cm, mutta eipä ole haitannut elämää. Opiskelupaikkaan ei valittu metrinmitalla, ja mieskin on sattumalta 184 cm pitkä. Tyttäremme on 170 cm, mikä on tietysti hyvä asia. Ei ole liian lyhyt persjalka :D. Vaatteita löytää helposti ja ne ovat näyttävämpiä pitkän yllä.
Yksi menneiden vuosien nopeimmista naisjuoksijoista on 152 cm pitkä.
Tiedätkö olisi ihan kiva jos et nimittelisi muita pituisiasi naisia persjaloiksi... ihan siroja ollaan, vaikka jalat eivät ole pitkät.
Ei persjalkainen muutenkaan lyhyttä tarkota vaan sitä että raajat on lyhyet suhteessa runkoon. Persjalkainen voi olla vaikka olisi 190cm pitkä.
Tuollaiset naiset ovat sentään naisen pituisia! Kohta varmaan tehdään samanlainen juttu, mutta järkyn pitkistä, eli yli 180-senttisistä naisista! 😱 Sellaisia näkee nykyään melkein joka kerta, kun menee ulos! 😱
Yli 180 cm pituus on miehen pituus! Sellainen ei missään tapauksessa, ei missään tapauksessa, ole naisen pituus!
Miten nykyään on niin järkyn paljon järkyn pitkiä naisia? Järkkyä! 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15.
Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti.
Hehe, palataanpa asiaan kun olet lähempänä 40.
Olen pari senttiä lyhempi ja n. 5 kg kevyempi,
t: Se 40 v.
Painoin 48 kg parikymppisenä, eli olen laihtunut siitä, en lihonnut. t. tuo 41-42 kg painoinen.
Syömishäiriö?
Ei vaan olin silloin sekasyöjä ja nykyään kasvissyöjä. Olen vain aina ollut hoikka vaikka söin yläasteella suklaapatukoita päivittäin ja napostelin jatkuvasti. En silti ole nytkään laihaläski vaan jaloissa on lihaksia ja ihan sopusuhtainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös 162cm, mutta en pidä itseäni todella lyhyenä. Olen naisvaltaisella alalla ja tunnen olevani joskus jopa pitkä verrattuna useampaan työkaveriini.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei oikein tykkää isoista naisista, siis tyyliin 180cm. Onneksi heillekin yleensä löytyy mies jos sitä haluavat. Mutta ei se kovin naisellista ole olla kovin pitkä.
Hmm, pani miettimään tuo: "ei se kovin naisellista ole olla kovin pitkä". Minäpä taidankin nyt tästä lähteä ulos olemaan pitkä, vaikka 180 cm ja katsoa kuinka epänaiselliseksi muutun. En ole ennen hoksannut, että omaa tyhmyyttähän se on olla vain tietyn mittainen päivästä toiseen. Aina on vaan tullut oltua 158 cm. Huomenna vois kokeilla keskipituisena olemista.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Minä olen 160cm nainen enkä mielestäni lyhyt. Musta tuntuu että suurin osa naisista on joko samanpituisia tai lyhyempiä. En siis osaa mieltää itseäni sen takia lyhyeksi kun tuntuu että tää on just naisten keskipituus ja yli 170cm naiset sitten tuntuu tosi pitkiltä. Harvoin niin pitkiä naisia edes näkee.
Saman pituinen olen ja painan 46kg, aikuinen jo keski-iän ylittänyt.
Minusta on mukavaa olla juuri tämän pituinen ja sirous tekee nuorekkaaksi. Mies on 192cm ja voin siis huoletta käyttää korkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuo
Painu nyt jo helevettiin karvoines!
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän itseäni keskimittaisena. Olen 162 cm. En ole koskaan kokenut olevani lyhyt.
Tuossa jutussa kysymys ei ollut edes, tunteeko joku 162 cm itsensä liian lyhyeksi, mutta jo kymmeniä vuosia valmisvaatteissa naisten kaavoituksessa on käytetty 164cm pituutta, joka määrittelee istuuko vaate kantajalleen vai ei.
Ja sama miehillä 178cm pituus.
Jos joku 154 cm nainen haluaa istuvan vaatteen, sitä ei löydy valmisvaatteissa, vaan lahkeet, hihat jne. liian pitkiä.