Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

163-senttinen nainen on lyhyt nainen, sanoo MeNaiset

Vierailija
02.08.2025 |

Ei juma että kihahti ja teki pahaa kun luin tämän jutun "lyhyistä" suomalaisnaisista odottaen jotain mihin voisin samaistua 152 cm pitkänä naisena.

"Lyhyet suomalaisnaiset kertovat, kuinka pituus vaikuttaa pukeutumiseen 158-senttinen Iiris lyhentää housut helpolla kikalla"

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011393126.html

Naisten keskipituus on sanottu jutussa, 164 ja risat, ja haastateltavien joukossa on yksi 163-senttinen joka on siis hurjat 1 senttiä keskipituutta lyhyempi. Sentin, ai kauheaa! Naisella on varmasti ollut niin rankkaa kun on niin hirveän lyhyt. Miten tällainen nainen pärjää vaateostoksilla ja pääseekö tuolla pituudella edes töihin kun pituus ei riitä mallin hommiin? Ja tämä joukon pisin voivottelee kun on taputeltu päähän kun on ollut niin pikkuinen. Pari lyhintä ovat sentään jo muutaman sentin keskimittaa lyhyempi.

Haastattelija saisi kyllä hävetä otantaansa sillä itse en ilkeäisi ottaa mukaan ketään joka ylittää 160 senttiä. Keskipituus on nimenomaan keskipituus monesta eri pituudesta, ei mikään alaraja minkä ylitys tekee naisesta "normaalin" pituisen. Jos haluaa puhua lyhyistä naisista, heitto keskiarvoon pitää olla reilusti enemmän. Jos MN tekisi jutun pitkistä naisista, niin tuskin siellä haastateltavien joukossa olisi 166-senttisiä naisia, vai olisiko muka?

Kunpa vielä joku päivä saisi lukea jutun oikeasti lyhyistä ei laihoista naisista, näiden vaateratkaisuista kun vaatteita ei voi ostaa lastenosastolta, ja yleensäkin lyhyyden tuomista haasteista. Terveisin v*tuuntunut 152-senttinen jonka paino ei ala nelosella ja jonka ystäväpiiristä löytyy 148-senttinen. Jos olisin 163 cm pitkä ja itkisin lyhyyttä jossain iltapäivälehdessä niin kyllähän minut pitäisi ohjata terapeutille, sillä onhan tuo jo jonkinlainen kehonkuvahäiriö jos eroa keskiarvoon on reilu sentti eikä esim. 20 ja silti identifioituu lyhyeksi naiseksi. Oikeasti lyhytkasvuisten silmissä tuo on varmasti vieläkin irvokkaampaa.

Tuleekohan seuraavaksi lyhyiden miesten ahdistusjuttu, haastateltavat 178-senttisiä joilla on vaikeaa kaiken kanssa kun ei ylety kunnolla mihinkään? S- ja L-kokoiset ihmiset kertovat jokapäiväisistä haasteista kun keskikoon eli M-koon vaatteet eivät istu oikein?

Kommentit (233)

Vierailija
101/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihanne mitta naiselle on 165 ja paino alle 50kg.

Noi on jo mallin mitat. Kate Moss.

Nuorena olin tollanen 166cm ja 47kg yhdessä kohtaa, oli jo tosin syömishäiriökäytöstä osittain siinä, läheiset sitten huomasi, parempi oli 166/52 missä se pysyi luonnostaan.

Vierailija
102/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja korkokengät on keksitty ihan syystä - jospa te ballerina-muijat joskus harkitsisitte sellaisia?

Pituutta 182cm joten ihan mielelläni käytän ballerinoja ja silti taputtelen sinun pääläkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15. 

Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti. 

Hehe, palataanpa asiaan kun olet lähempänä 40. 

Olen pari senttiä lyhempi ja n. 5 kg kevyempi,

t: Se 40 v.

Vierailija
104/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, todella lyhyt.

No, ei kyllä ole. Ihan keskimittainen on. Esimerkiksi yli 170 cm nainen on pitkä ja yli 175 cm nainen todella pitkä. Joku 155 cm nainen on lyhyt.

Missit - 175 cm - eivät ole tOdeLlA pItKiÄ kuin teidän käppänöiden mielestä. 

Kyllä ne on, jos keskipituus on 10 cm alle.

On syynsä sille miksi teitä keskipituisia ei kuolata kuten missejä. 

Kyllä miehet pitävät ihan kaikenpituisista naisista. 

Eivät pidä:) Jokainen kynnelle kykenevät mies ottaa pitkän ja pitkäsäärisen näy

Miksi näiden keskustelujen pitää aina mennä tähän suuntaan, ilkeäksi? Ja kohta tämäkin varmaan poistetaan, kuten kaikki kiinnostavat ketjut aina....

Vierailija
105/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huippumallit ovat yli 175cm suurin osa yli 180cm ja sille on syynsä. Pitkä nainen on näyttävä ja seksikäs. 

Moni hyvin lyhyt rikas julkkismies valitsee sellaisen vaikka olisi itse rinnalla päätä lyhyempi.

Vierailija
106/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, tuntui tosi pahalta kun luin. Itse olen just ja just 150cm.

Vierailija
107/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15. 

Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti. 

Hehe, palataanpa asiaan kun olet lähempänä 40. 

Olen pari senttiä lyhempi ja n. 5 kg kevyempi,

t: Se 40 v.

Painoin 48 kg parikymppisenä, eli olen laihtunut siitä, en lihonnut. t. tuo 41-42 kg painoinen. 

Vierailija
108/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 164 cm ja en koe olevani lyhyt. Aika keskimittaselle näytän. Tietysti jos vertaa johonki 170 cm naiseen ni siihrn verrattuna olen lyhyt. Ei oo kyllä ollut ongelma miehille 😅 Osa miehistä tykkää just tän mittaisista naisista. 

Vierailija
109/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille pituudesta ilkeilijöille: mikä pakkomielle teillä on naisten pituudesta? Jokainen saa tykätä mistä tykkää, vaikka sitten pitkistä naisista, mutta ei tarvitse silti haukkua lyhempiä naisia väittäen etteivät kelpaa kellekään jne.

Vierailija
110/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm on koko maailman keskipituus. Mukana lyhyet aasian, intian maat, sekä pitkät länsimaat

Itse olen tasan tuon 160cm, joka on myös japanilaisten naisten keskipituus. Ja hehän ovat lyhyempiä kun länsimaalaset. Länsimaalaisista on tullut koko ajan isompia ja isompia.

Koen olevani naisellisen åituinen, mutten kuitenkaan "kääpiömäinen" tai liian erikoinen. Kuitenkin niin pieni että kuulen siitä päivittäin , esim mieheltä (joka itsekin keskimittaa lyhempi), joskus lapsilta yms. Ja ei, en ole laiha enkä edes "normaalipainoinen".

En vaihtaisi pituuttani mihinkään. (;

Vierailija
111/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei oikein tykkää isoista naisista, siis tyyliin 180cm. Onneksi heillekin yleensä löytyy mies jos sitä haluavat. Mutta ei se kovin naisellista ole olla kovin pitkä.

Vierailija
112/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pahasti kilahdit jutusta, oletkohan sittenkin terapian tarpeessa?

Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei joku 163cm pituus aiheuta isompia vaikeuksia löytää vaatteita tai muutakaan harmia. Vaikuttaa siltä, että täytyy vaan päästä valittamaan jostain. 

Ap:n kilahduksen taustalla on elämänmittainen turhautuminen lyhyydestä. Olen 159cm ja vaateostokset ovat tuskaa. Hänen pituudella potenssiin sata. 163 senttisellä ei ole mitään asiaa tuollaiseen lehtijuttuun, koska ei tuon pituinen jaa mitään lyhyiden ihmisten vaikeuksia.

Vierailija
113/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 155 cm, mutta eipä ole haitannut elämää. Opiskelupaikkaan ei valittu metrinmitalla, ja mieskin on sattumalta 184 cm pitkä. Tyttäremme on 170 cm, mikä on tietysti hyvä asia. Ei ole liian lyhyt persjalka :D. Vaatteita löytää helposti ja ne ovat näyttävämpiä pitkän yllä. 

Yksi menneiden vuosien nopeimmista naisjuoksijoista on 152 cm pitkä. 

Vierailija
114/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille pituudesta ilkeilijöille: mikä pakkomielle teillä on naisten pituudesta? Jokainen saa tykätä mistä tykkää, vaikka sitten pitkistä naisista, mutta ei tarvitse silti haukkua lyhempiä naisia väittäen etteivät kelpaa kellekään jne.

Minä mietin, että ketä nämä toisiaan haukkuvat ihmiset on. Omassa tuttavapiirissä ei ole tapana ruotia toisten pituutta tai leveyttä. 

Vierailija
115/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä tyhjänpäiväinen jankutus loppuu, katsos ihminen ei voi omalle pituudelle mitään tehdä, venytyskoneet ei ole nykypäivää.

Vierailija
116/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanniksi 163 cm onkin varmaan vielä lyhyt. Alle 160 cm pituiset ovat englanniksi "petite", suomenkielestä puuttuu sopiva nimike. t. 155 cm 

Se on suomeksi siro tai sorja. 

T: M 20cm

Vierailija
117/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyisin 159-senttinen, nuorempana 162-senttinen, mutta selkäranka murtui syöpähoitojen aikana ja vanheneminen lyhentää.

Pidän kätevänä sitä, että tunikota voi käyttää mekkoina. 

Vierailija
118/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Minä olen 160cm nainen enkä mielestäni lyhyt. Musta tuntuu että suurin osa naisista on joko samanpituisia tai lyhyempiä. En siis osaa mieltää itseäni sen takia lyhyeksi kun tuntuu että tää on just naisten keskipituus ja yli 170cm naiset sitten tuntuu tosi pitkiltä. Harvoin niin pitkiä naisia edes näkee. 

Vierailija
119/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei oikein tykkää isoista naisista, siis tyyliin 180cm. Onneksi heillekin yleensä löytyy mies jos sitä haluavat. Mutta ei se kovin naisellista ole olla kovin pitkä.

Pitkät naiset ovat tyylikkäitä.

N 159 cm

Vierailija
120/233 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olet kuitenkin 152cm pitkä. Miksi itket täällä pituuttasi koska olet ihan normaali pituinen vielä ,AP Etkö ole tietoinen, että on naisia jotka ovat 120cm pitkiä?

Missä minä itken pituuttani? Valitan siitä että kun juttu väittää olevansa lyhyistä naisista ja heidän vinkeistään, niin joukossa ei kuuluisi olla käytännössä keskimittaisia vaan nimenomaan oikeasti lyhyitä eikä vain joku oman kaveriporukkansa lyhin. Tottakai olen tietoinen että 120-senttisiä on olemassa, ja lyhyempiäkin. Tuollahan minä totesin että oikeasti lyhytkasvuisten mielestä tuollainen 163-senttinen kutsumassa itseään lyhyeksi on varmaan aika irvokasta. /AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä