163-senttinen nainen on lyhyt nainen, sanoo MeNaiset
Ei juma että kihahti ja teki pahaa kun luin tämän jutun "lyhyistä" suomalaisnaisista odottaen jotain mihin voisin samaistua 152 cm pitkänä naisena.
"Lyhyet suomalaisnaiset kertovat, kuinka pituus vaikuttaa pukeutumiseen 158-senttinen Iiris lyhentää housut helpolla kikalla"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011393126.html
Naisten keskipituus on sanottu jutussa, 164 ja risat, ja haastateltavien joukossa on yksi 163-senttinen joka on siis hurjat 1 senttiä keskipituutta lyhyempi. Sentin, ai kauheaa! Naisella on varmasti ollut niin rankkaa kun on niin hirveän lyhyt. Miten tällainen nainen pärjää vaateostoksilla ja pääseekö tuolla pituudella edes töihin kun pituus ei riitä mallin hommiin? Ja tämä joukon pisin voivottelee kun on taputeltu päähän kun on ollut niin pikkuinen. Pari lyhintä ovat sentään jo muutaman sentin keskimittaa lyhyempi.
Haastattelija saisi kyllä hävetä otantaansa sillä itse en ilkeäisi ottaa mukaan ketään joka ylittää 160 senttiä. Keskipituus on nimenomaan keskipituus monesta eri pituudesta, ei mikään alaraja minkä ylitys tekee naisesta "normaalin" pituisen. Jos haluaa puhua lyhyistä naisista, heitto keskiarvoon pitää olla reilusti enemmän. Jos MN tekisi jutun pitkistä naisista, niin tuskin siellä haastateltavien joukossa olisi 166-senttisiä naisia, vai olisiko muka?
Kunpa vielä joku päivä saisi lukea jutun oikeasti lyhyistä ei laihoista naisista, näiden vaateratkaisuista kun vaatteita ei voi ostaa lastenosastolta, ja yleensäkin lyhyyden tuomista haasteista. Terveisin v*tuuntunut 152-senttinen jonka paino ei ala nelosella ja jonka ystäväpiiristä löytyy 148-senttinen. Jos olisin 163 cm pitkä ja itkisin lyhyyttä jossain iltapäivälehdessä niin kyllähän minut pitäisi ohjata terapeutille, sillä onhan tuo jo jonkinlainen kehonkuvahäiriö jos eroa keskiarvoon on reilu sentti eikä esim. 20 ja silti identifioituu lyhyeksi naiseksi. Oikeasti lyhytkasvuisten silmissä tuo on varmasti vieläkin irvokkaampaa.
Tuleekohan seuraavaksi lyhyiden miesten ahdistusjuttu, haastateltavat 178-senttisiä joilla on vaikeaa kaiken kanssa kun ei ylety kunnolla mihinkään? S- ja L-kokoiset ihmiset kertovat jokapäiväisistä haasteista kun keskikoon eli M-koon vaatteet eivät istu oikein?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
No, ei kyllä ole. Ihan keskimittainen on. Esimerkiksi yli 170 cm nainen on pitkä ja yli 175 cm nainen todella pitkä. Joku 155 cm nainen on lyhyt.
Missit - 175 cm - eivät ole tOdeLlA pItKiÄ kuin teidän käppänöiden mielestä.
Kyllä ne on, jos keskipituus on 10 cm alle.
On syynsä sille miksi teitä keskipituisia ei kuolata kuten missejä.
Kyllä miehet pitävät ihan kaikenpituisista naisista.
Tei muijat löydätte omille läskeillenne aina tuhat syytä.
Ja korkokengät on keksitty ihan syystä - jospa te ballerina-muijat joskus harkitsisitte sellaisia?
ihanne mitta naiselle on 165 ja paino alle 50kg.
Kerran baarissa tappinainen kysyi minulta, että voiko lyhyt nainen olla seksikäs, kehuin että voi koska ajattelin että saisi helppoa pillua, sain vain pari pusua.
Ehkä kannattaa apua hakea jos tuollainen juttu nyt noin kovin kiukuttaa.
Itse olen sen 163 ja en pidä itseäni lyhyenä, joskus toki tulee tilanteita että ei vaan yletä. Ja mieheen verrattuna olen kyllä lyhyt.
Minua kyllä sanotaan usein pieneksi, mutta se nyt on enemmän ruumiinrakenteesta, kun olen siro ja hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
175 cm on missimitta eikä sitä ole tuulesta temmattu.
Missejä on alle 170 cm myöskin, että näin.
Niin on. Rumia.
Viivi Pumpanen on kaunis, makunsa kullakin.
Niin Viivi P. 167 cm ja Lotta Hintsakin vain 168 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se lyhyt, en tunne varmaan yhtään alle 165cm naista.
No onpa outoa, tosi paljon on heitä.
Varmasti, ei vaan yhtään omassa kaveri-/tuttavapiirissäni. Kaikki jotain väliltä 166-170cm.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
Normaalipituinen.
Kai se on makukysymys. Mua sanotaan usein pieneksi vaikka oon 165 cm pitkä enkä koe olevani erityisen lyhyt tai pieni. Kai se johtuu siitä että olen kuitenkin aika hentorakenteinen. Jännä että töissä on muutamakin oman pituinen tai lyhyempi mies. Ovat kyllä silti pituudestaan huolimatta jopa keskivertoa miehekkäämpiä ja kuumempia :D
175 cm, 73 kg kurvikas blondi on paras.
Vierailija kirjoitti:
ihanne mitta naiselle on 165 ja paino alle 50kg.
Noi on jo mallin mitat. Kate Moss.
Vierailija kirjoitti:
Ja korkokengät on keksitty ihan syystä - jospa te ballerina-muijat joskus harkitsisitte sellaisia?
Itse käytin vuosia korkokenkiä parikymppisenä ja epävarmana, aina piti olla jotain kantaa kengissä kun olen alle 160 cm. Nykyään olen täysin sinut lyhyyteni kanssa, en vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
163 cm on lyhyehkö naiseksi. En ymmärrä, miksi tämä ketään naista ärsyttäisi? Moni mies pitää juuri tuosta pituudesta, eikä naisia nyt muutenkaan arvostella pituuden mukaan ellei ehkä sitten ole super pitkä. Toki silloinkin ottajia löytyy. Pituus, etenkin sen puute, on paljon merkittävämpi tekijä siinä, miten mieheen suhtaudutaan niin naisten kuin toisten miesten osalta.
Kyllä arvostellaan ja ei löydy.
Vierailija kirjoitti: Tottakai voi 163cm olla vaikeuksia löytää vaatteita, varsinkaan housuja. Varsinkin jos on pitkä keskivartalo, mutta lyhyet jalat niin lähes kaikki lahkeet ovat liian pitkiä
Kaupat on täynnä 30 tuumaisia housuja, etenkin nettikaupat. Jos jalat on oikein lyhyet niin myös 28 tuumaisia ja petite-kokoja löytyy netistä jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
No, ei kyllä ole. Ihan keskimittainen on. Esimerkiksi yli 170 cm nainen on pitkä ja yli 175 cm nainen todella pitkä. Joku 155 cm nainen on lyhyt.
Missit - 175 cm - eivät ole tOdeLlA pItKiÄ kuin teidän käppänöiden mielestä.
Kyllä ne on, jos keskipituus on 10 cm alle.
On syynsä sille miksi teitä keskipituisia ei kuolata kuten missejä.
Kyllä miehet pitävät ihan kaikenpituisista naisista.
Eivät pidä:) Jokainen kynnelle kykenevät mies ottaa pitkän ja pitkäsäärisen näyttävän naisen, ei tattia.
Ei minustakaan 160 cm tai yli ole lyhyt nainen. Ehkä nykynuorisossa on enemmän pitkiä, mutta omassa ja vanhemmassa ikäluokassa on paljonkin kaltaisiani +/- 150 cm aikuisia naisia. Vaateostoksilla harmittaa toisinaan, kun nykyinen XXS-koko vastaa entistä S-kokoa.
80-lukulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille lyhyys ei vaan ole mikään ongelma kuten se miehille on.
Ei kai se miehillekään ole jos siitä ei itse sellaista tee. On paljon menestyneitä lyhyitäkin miehiä joilla naisia riittää, ihan Suomessakin.
Silti heitä nimitellään vaikka itse olisivatkin sinut pituutensa kanssa. Esim. Uniikki on saanut ihan törkeitä kommentteja somessa viimeksi häidensä aikaan ja saanut taatusti aina. Myötähäpeä näiden kommentoijien puolesta. Ihan oikeasti, ihmiset pitää saada ruotuun, nimittelyt ja kiusaaminen ei ole koskaan ok.