163-senttinen nainen on lyhyt nainen, sanoo MeNaiset
Ei juma että kihahti ja teki pahaa kun luin tämän jutun "lyhyistä" suomalaisnaisista odottaen jotain mihin voisin samaistua 152 cm pitkänä naisena.
"Lyhyet suomalaisnaiset kertovat, kuinka pituus vaikuttaa pukeutumiseen 158-senttinen Iiris lyhentää housut helpolla kikalla"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011393126.html
Naisten keskipituus on sanottu jutussa, 164 ja risat, ja haastateltavien joukossa on yksi 163-senttinen joka on siis hurjat 1 senttiä keskipituutta lyhyempi. Sentin, ai kauheaa! Naisella on varmasti ollut niin rankkaa kun on niin hirveän lyhyt. Miten tällainen nainen pärjää vaateostoksilla ja pääseekö tuolla pituudella edes töihin kun pituus ei riitä mallin hommiin? Ja tämä joukon pisin voivottelee kun on taputeltu päähän kun on ollut niin pikkuinen. Pari lyhintä ovat sentään jo muutaman sentin keskimittaa lyhyempi.
Haastattelija saisi kyllä hävetä otantaansa sillä itse en ilkeäisi ottaa mukaan ketään joka ylittää 160 senttiä. Keskipituus on nimenomaan keskipituus monesta eri pituudesta, ei mikään alaraja minkä ylitys tekee naisesta "normaalin" pituisen. Jos haluaa puhua lyhyistä naisista, heitto keskiarvoon pitää olla reilusti enemmän. Jos MN tekisi jutun pitkistä naisista, niin tuskin siellä haastateltavien joukossa olisi 166-senttisiä naisia, vai olisiko muka?
Kunpa vielä joku päivä saisi lukea jutun oikeasti lyhyistä ei laihoista naisista, näiden vaateratkaisuista kun vaatteita ei voi ostaa lastenosastolta, ja yleensäkin lyhyyden tuomista haasteista. Terveisin v*tuuntunut 152-senttinen jonka paino ei ala nelosella ja jonka ystäväpiiristä löytyy 148-senttinen. Jos olisin 163 cm pitkä ja itkisin lyhyyttä jossain iltapäivälehdessä niin kyllähän minut pitäisi ohjata terapeutille, sillä onhan tuo jo jonkinlainen kehonkuvahäiriö jos eroa keskiarvoon on reilu sentti eikä esim. 20 ja silti identifioituu lyhyeksi naiseksi. Oikeasti lyhytkasvuisten silmissä tuo on varmasti vieläkin irvokkaampaa.
Tuleekohan seuraavaksi lyhyiden miesten ahdistusjuttu, haastateltavat 178-senttisiä joilla on vaikeaa kaiken kanssa kun ei ylety kunnolla mihinkään? S- ja L-kokoiset ihmiset kertovat jokapäiväisistä haasteista kun keskikoon eli M-koon vaatteet eivät istu oikein?
Kommentit (233)
Hoikkia haukutaan lyhyeksi, vaikka olisi ihan keskimittainen tavallinen suomalainen nainen. Naiset on LÄSKEJÄ.
Onhan se lyhyt, en tunne varmaan yhtään alle 165cm naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena nauran teillä femleteille. Täällä ei käytännössä alle 175-senttisiä naisia ole kuin Savosta tulleina turisteina
inceleillä on aina pakkomielle pituuteen
Vanhoillapiioilla on aina pakkomielle inceleihin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
No, ei kyllä ole. Ihan keskimittainen on. Esimerkiksi yli 170 cm nainen on pitkä ja yli 175 cm nainen todella pitkä. Joku 155 cm nainen on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena nauran teillä femleteille. Täällä ei käytännössä alle 175-senttisiä naisia ole kuin Savosta tulleina turisteina
inceleillä on aina pakkomielle pituuteen
Vanhoillapiioilla on aina pakkomielle inceleihin.
No onhan kirjoitus outo.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Lähes kaikki tuntemani naiset on nimenomaan jotain 163 cm, kun itse ilmoittavat pituutensa :D yleensä 160-165 cm.
Kuten muukin maailma, tuo artikkeli oli kai tehty keskimittaisille. Reilusti keskimittaisista poikkeavia ei huomioida.
Hiukan aiheen sivusta, mutta kuitenkin puran tähän nyt ärsytystäni ihmisten tyhmyyteen; monta kertaa olen nähnyt kaupoissa kenkähyllyjä (ja esim. töissä työrukkashylly) jotka on järjestetty pienimmät koot ylähyllyllä, isonee alaspäin mentäessä. *Facepalm* Niin kun niillä pitkillähän on yleensä pikkupikku kätöset ja jalat, ja meillä lyhkäsillä on suuret lapiokädet ja kengät sitä 39-42 luokkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15.
Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti.
Eli tuuli heittelee sinua, etkä pysty esim isoa koiraa kävelyttämään.
Eipäs, en ole ollenkaan heiveröinen, on varmaan vain nopea aineenvaihdunta.
En ole lihava, minulla on vain isot luut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
175 cm on missimitta eikä sitä ole tuulesta temmattu.
Missejä on alle 170 cm myöskin, että näin.
Niin on. Rumia.
Viivi Pumpanen on kaunis, makunsa kullakin.
Kunnes hänet näkee livenä.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkia haukutaan lyhyeksi, vaikka olisi ihan keskimittainen tavallinen suomalainen nainen. Naiset on LÄSKEJÄ.
Ei kai se hoikkuus nyt pituuteen vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset on pitkiä jos verrataan koko maailman naisiin. Suurin osa kansoista on paljon lyhyempiä.
Tää oli varmaan vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
No, ei kyllä ole. Ihan keskimittainen on. Esimerkiksi yli 170 cm nainen on pitkä ja yli 175 cm nainen todella pitkä. Joku 155 cm nainen on lyhyt.
Missit - 175 cm - eivät ole tOdeLlA pItKiÄ kuin teidän käppänöiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
Kyllä ne on, jos keskipituus on 10 cm alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset on pitkiä jos verrataan koko maailman naisiin. Suurin osa kansoista on paljon lyhyempiä.
Tää oli varmaan vitsi?
Se vertaa kiinalaisiin tai guatemalalaisiin 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
On syynsä sille miksi teitä keskipituisia ei kuolata kuten missejä.
Vierailija kirjoitti:
No onpa outoa, tosi paljon on heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, todella lyhyt.
On syynsä sille miksi teitä keskipituisia ei kuolata kuten missejä.
Ottaako pituus jotenkin koville nyt? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se hoikkuus nyt pituuteen vaikuta.
Vaikuttaa helposti miltä näyttää, pyöreät saatetaan mieltää pidemmiksi myöskin.
Olen itse 149 cm ja todella siro. Mulle menisi lasten vaatteet päälle, mutta peppu ja tissit ei mahdu koska mulla on muotoja.
Joudun aina leventämään lahkeet ja hihansuut, sekä sisään ottaa hartioista koska olen lyhyt ja siro.
Vaikeaa on myös löytää XS/S koon mekkoa/puseroa johon mun E-kupin rinnat mahtuisi.
Tämä on ainoa asia joka harmittaa. Toisinaan työpaikalla joku isompikokoinen nainen taivastelee miten pieni olen ja miksi syön niin vähän.
Osa miehistä on kiinnostunut juuri meistä Petite kokoisista naisista ja osa pitää pitkistä mallimittaisista naisista. Jokainen on arvokas sellaisenaan.