163-senttinen nainen on lyhyt nainen, sanoo MeNaiset
Ei juma että kihahti ja teki pahaa kun luin tämän jutun "lyhyistä" suomalaisnaisista odottaen jotain mihin voisin samaistua 152 cm pitkänä naisena.
"Lyhyet suomalaisnaiset kertovat, kuinka pituus vaikuttaa pukeutumiseen 158-senttinen Iiris lyhentää housut helpolla kikalla"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011393126.html
Naisten keskipituus on sanottu jutussa, 164 ja risat, ja haastateltavien joukossa on yksi 163-senttinen joka on siis hurjat 1 senttiä keskipituutta lyhyempi. Sentin, ai kauheaa! Naisella on varmasti ollut niin rankkaa kun on niin hirveän lyhyt. Miten tällainen nainen pärjää vaateostoksilla ja pääseekö tuolla pituudella edes töihin kun pituus ei riitä mallin hommiin? Ja tämä joukon pisin voivottelee kun on taputeltu päähän kun on ollut niin pikkuinen. Pari lyhintä ovat sentään jo muutaman sentin keskimittaa lyhyempi.
Haastattelija saisi kyllä hävetä otantaansa sillä itse en ilkeäisi ottaa mukaan ketään joka ylittää 160 senttiä. Keskipituus on nimenomaan keskipituus monesta eri pituudesta, ei mikään alaraja minkä ylitys tekee naisesta "normaalin" pituisen. Jos haluaa puhua lyhyistä naisista, heitto keskiarvoon pitää olla reilusti enemmän. Jos MN tekisi jutun pitkistä naisista, niin tuskin siellä haastateltavien joukossa olisi 166-senttisiä naisia, vai olisiko muka?
Kunpa vielä joku päivä saisi lukea jutun oikeasti lyhyistä ei laihoista naisista, näiden vaateratkaisuista kun vaatteita ei voi ostaa lastenosastolta, ja yleensäkin lyhyyden tuomista haasteista. Terveisin v*tuuntunut 152-senttinen jonka paino ei ala nelosella ja jonka ystäväpiiristä löytyy 148-senttinen. Jos olisin 163 cm pitkä ja itkisin lyhyyttä jossain iltapäivälehdessä niin kyllähän minut pitäisi ohjata terapeutille, sillä onhan tuo jo jonkinlainen kehonkuvahäiriö jos eroa keskiarvoon on reilu sentti eikä esim. 20 ja silti identifioituu lyhyeksi naiseksi. Oikeasti lyhytkasvuisten silmissä tuo on varmasti vieläkin irvokkaampaa.
Tuleekohan seuraavaksi lyhyiden miesten ahdistusjuttu, haastateltavat 178-senttisiä joilla on vaikeaa kaiken kanssa kun ei ylety kunnolla mihinkään? S- ja L-kokoiset ihmiset kertovat jokapäiväisistä haasteista kun keskikoon eli M-koon vaatteet eivät istu oikein?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti kilahdit jutusta, oletkohan sittenkin terapian tarpeessa?
Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei joku 163cm pituus aiheuta isompia vaikeuksia löytää vaatteita tai muutakaan harmia. Vaikuttaa siltä, että täytyy vaan päästä valittamaan jostain.
No niinpä :D Eipä ole vielä sellaista artikkelia tullut vastaan, josta pitäisi kihahtaa ja tekisi oikein pahaa lukea, ja vielä tuollaisesta aiheesta. Mitä hemmettiä nyt?
175 cm on missimitta eikä sitä ole tuulesta temmattu.
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15.
Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti.
Tottakai voi 163cm olla vaikeuksia löytää vaatteita, varsinkaan housuja. Varsinkin jos on pitkä keskivartalo, mutta lyhyet jalat niin lähes kaikki lahkeet ovat liian pitkiä
Turkulaisena nauran teillä femleteille. Täällä ei käytännössä alle 175-senttisiä naisia ole kuin Savosta tulleina turisteina
Minua on joskus sanottu lyhyeksi, vaikka oon 166 cm, mutta lyhyt selkä, jalat ja kädet on kyllä pitkät, kun istun niin näytän suht lyhyeltä varmaan. Äitini taas 168 cm ja luullaan yleensä pidemmäksi, kun on eri rakenne, isoluisempi ja pitkä selkä. Ehkä ei kannata aina loukkaantua näistä.
Vierailija kirjoitti:
Missejä on alle 170 cm myöskin, että näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pituisten naisten on käytännössä mahdotonta pitää itseään hoikkana tai edes normaalivartaloisena täytettyään 15.
Siis minkä pituisten? Itse painan 155 cm naisena 41 kg ja olen 33-vuotias. Pidän itsestäni huolta ja elän terveellisesti.
Milloin viimeksi söit leivoksen? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Rumia.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena nauran teillä femleteille. Täällä ei käytännössä alle 175-senttisiä naisia ole kuin Savosta tulleina turisteina
inceleillä on aina pakkomielle pituuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuuli heittelee sinua, etkä pysty esim isoa koiraa kävelyttämään.
Pituuteen nähden ihan ok paino hänellä, mitä ihmettä nytten.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 163cm enkä kyllä koe olevani lyhyt. Koroilla olen yllättävän useita miehiäkin pidempi.
No et ole 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shirly. Ruma vìnosilmä joka on nykyään paisunut kuin taikina.
Vierailija kirjoitti:
Öö, en ees haluais olla pidempi naisena kuin tän 166 cm, oikein sopiva minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, palataanpa asiaan kun olet lähempänä 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuuli heittelee sinua, etkä pysty esim isoa koiraa kävelyttämään.
Eipäs, en ole ollenkaan heiveröinen, on varmaan vain nopea aineenvaihdunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, en ees haluais olla pidempi naisena kuin tän 166 cm, oikein sopiva minusta.
Eli parempi että pysyt siellä Kuopiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Rumia.
Viivi Pumpanen on kaunis, makunsa kullakin.
Jaa-a. Kannattaisi joskus mennä ihmisten ilmoille sieltä kellaristasi. Saatat yllättyä.