Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei saisi ilmeisesti pitää itse itseään kauniina

Vierailija
02.08.2025 |

Olen panostanut paljon ulkonäkööni. Treenaan, käytän laadukkaita tuotteita, pukeudun kauniisti, pidän itseni kunnossa syömällä terveellisesti ym.

Tämä on siis suurin satsaus elämässäni, koska en ole menestynyt urallani. Töissä käyn kyllä. Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe.

Ja olenkin ikäisekseni aika kivan näköinen, mutta ilmeisesti se on väärin ajatella olevansa hyvännäköinen, koska mua monesti tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. MIKSI??? Miksi ei saa iloita omasta ulkonäöstään?? 

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin. 

Kauniimpi ystäväni kehuu mua maasta taivaaseen, koska hän voi. Antaa mulle vaatteitaan ja suosittelee kampaajaa ym. Hän on niin upea, tekee mallintöitä, joten ei hän kilpaile kanssani millään tavalla. 

Mutta 9/10 kavereistani kommentoi, että oho, oletpa kireän mekon laittanut. Oho, hiukset saattavat kyllä kulua jos usein raidoittaa. Oho, näytät hyvältä, mutta miksi nuo korot, toivottavasti osaat kävellä niillä. Oho, ei nämä kai mitkään juhlat ole. Oho, kesällä tulee vähän turvottua, vai mitä. Oho, oletko koko ajan kuntosalilla, varo ettet laihdu. Jne. Ap 

Mulla ei tietenkään ole kokemusta kauniina olemisesta, mutta noita kommentteja lukiessani tulee mieleen, että en itse haluaisi olla kaveripiirissä, jossa huomautellaan tuollaisia tai ylipäätään arvostellaan ulkonäköä. Tämä ei nyt enää liity suhun, mutta täält

Ihan  tähän samaan kiinnitin huomiota itsekin.

Olen ihan objektiivisesti katsottuna kaunis nainen ja koen täysin vieraaksi nämä väittämät, missä naiset kategorisesti inhoaisivat, kadehtisivat tai syrjisivät kauniita naisia. Lisäksi tuntuu todella oudolta, että aikuiset ihmiset edes kommentoisivat tuolla tavoin toisen ulkonäköä. Itse olen tehnyt töitä naisvaltaisilla duunarialoilla opiskelujen ohessa, nyt valmistumisen jälkeen asiantuntijatehtäviä naisvaltaisessa työyhteisössä, minulla on laaja kaveripiiri ja harrastan monenlaista, eli ihmsiä on tullut kohdattua laidasta laitaan ja koskaan tuollaiseen ulkonäön arvosteluun en ole törmännyt.

Toki jokaisella meillä on omat kokemukset, mutta aina kannattaa miettiä myös sitä, ettei se oma tuttavapiiri ole mikään kummoinen otanta.

Vierailija
62/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffasta I feel pretty: juurikin näin tarkoitin, että keljuillaan tälle turhuudelle: syön 5 mantelia lounaaksi, pysyäkseni hoikkana, naisten lehdet ja 'vinkit' jne....ikuinen laihduttaminen. 

Naisen pitäisi olla ikuinen Bond tyttö kelvatakseen jne. 

Ihana minä, just näin hyvä ellei paras💗Terveys ennen kaikkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Et sinä välttämättä ole miehellesi yhtään sen enempää vaikka hössötät kuinka. Ei minua ainakaan kiinnosta miten nainen pukeutuu tai meikkaako vai onko meikkaamatta, varmemmin ulkonäkö pilataan meikkaamalla. Naisilla on outo käsitys siitä että kauhea hössötys ulkonäkönsä eteen olisi kaunista miehen mielestä.

Vierailija
64/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuljet somessa/kylillä kehuskelemassa ulkonäköäsi? Yleensä kauniin ihmisen ei tarvitse sanoa olevansa kaunis. Kaikki kyllä näkevät sen muutenkin.

Vierailija
65/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I Feel Pretty starring Amy Schumer

Kiitos vinkistä! Aloin kattomaan tätä. Niin hyvin tehty elokuva. Kieli poskessa viddu illaan huolella.  Iltapäivä pois helteestä. Aivot narikkaan. 

Minusta leffa on oikeastaan feministinen. Itse tykkäsin siitä, että tavallisen näköinen pullukkakin voi omata hyvän itsetunnon ja ottaa tilan haltuun. Olkaa rohkeasti mitä olette, älkää vähätelkö itseänne! 👌🏼

Leffasta I feel pretty: juurikin näin tarkoitin, että keljuillaan tälle turhuudelle: syön 5 mantelia lounaaksi, pysyäkseni hoikkana, naisten lehdet ja 'vinkit' jne....ikuinen laihduttaminen. 

Naisen pitäisi olla ikuinen Bond tyttö kelvatakseen jne. 

Ihana minä, just näin hyvä ellei paras💗Terveys ennen kaikkea. 

Vierailija
66/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein ulkonäkökeskeiset ihmiset myös kiinnittävät huomioita miten nimenomaan toiset heihin suhtautuvat. Asioita otetaan ehkä aika kirjaimellisesti ja tulkitaan rivien välistä. Usealle ihmiselle on kuitenkin aika hällä väliä miltä toinen näyttää.

Vierailija
67/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi noin, kun kävin lihavuusleikkauksessa ja ihon roikkoleikkauksessa (rinnat kohotettiin ja vatsankiristysleikkauksen) aloin urheilla, ja kehosta tuli ns prosessi, jossa halusin katsoa miten kauniiksi voin ulkoisesti muuttua. Otin silinkonirinnat, leikkautin yläluomeni, valkaisin hampaani, hoidin ihoa ja kasvatin pitkät hiukset, otin hiusten tuuhennokset ja ripsipidennykset. Keho muuttui timmiksi ja kiinteäksi.

Näytin todella nätiltä. Tutut eivät kadulla tunnistaneet. Miehet alkoivat lähestyä. Sain jatkuvasti positiivista huomiota ulkonäöstä, osa työkavereista jotka ikinä eivät olleet sanoneet mitään pahaa sanaa minulle, alkoivat piikitellä. Töissä sain yhtäkkiä ylennyksen ja palkankorotuksen vaikka työpanokseni oli pysynyt kokoajan samana. 

Nyt yli 10 v myöhemmin meno on rauhoittunut. En enää jaksa panostaa yhtä paljon ulkonäkööni ja elämä on rauhottunut. Olen jo tottunut kommentointiin niin hyvään kuin pahaan. Tiedän nyt, mihin asti voin mennä panostuksella, mutta en enää ole kiinnostunut keskittymään omaan ulkonäköön. Se uutuuden viehätys omasta hyvästä ulkonäöstä on mennyt ja toki olen jo vanhempi, vaikkei ryppyjä ole vieläkään. 

Elämässä on eri elämänvaiheita, löydät vanhettuneita muutakin kuin pelkän pakonomaisen ulkonäköön panostamisen, enkä sano sitä pahalla, vaan ymmärtäen. Tuo voi olla vain ohimenevä vaihe koska iäkkkäänä pakonomainen ulkonäköön kiinnittäminen kuulostaa surulliselta asialta.

Vierailija
68/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat tehdä elämälläsi sen jälkeen kun iän myötä väkisinkin menetät sen ainoan asian eli ulkonäkösi mihin olet panostanut ja mitä olet opetellut? Eli mitä sinulla on annettavaa parisuhteen eteen sen jälkeen kun menetät sen ulkonäkösi?

Tässäpä taas yksi, joka haluaa yksinkertaistaa kauniit ihmiset pelkäksi aikanaan kurpahtavaksi ulkonäöksi. Kuules, kauniilla ihmisillä on ihan samoja hyviä ominaisuuksia kuin vähemmän kauniillakin. Itse asiassa tutkitusti ovat keskimäärin älykkäämpiä ja terveempiä myös.

keskimääräistä älykkäämpiä, mut silti elämän suurin saavutus on ulkonäkö?  i rest my case :D jotenkin tulee mieleen semmonen stereotyyppinen keikistelijä huomaako kaikki miten kaunis mää oon, sellaisessa seurassa on melko rasittavaa olla kun se huomionhakusirkus pyörii koko ajan ollaan sitten ravintolassa tai jonkun kotona juhlissa.

Vierailija
69/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin. 

Kauniimpi ystäväni kehuu mua maasta taivaaseen, koska hän voi. Antaa mulle vaatteitaan ja suosittelee kampaajaa ym. Hän on niin upea, tekee mallintöitä, joten ei hän kilpaile kanssani millään tavalla. 

Mutta 9/10 kavereistani kommentoi, että oho, oletpa kireän mekon laittanut. Oho, hiukset saattavat kyllä kulua jos usein raidoittaa. Oho, näytät hyvältä, mutta miksi nuo korot, toivottavasti osaat kävellä niillä. Oho, ei nämä kai mitkään juhlat ole. Oho, kesällä tulee vähän turvottua, vai mitä. Oho, oletko koko ajan kuntosalilla, varo ettet laihdu. Jne. Ap 

Miksi kaveeraat tuollaisten ihmisten kanssa?

Vierailija
70/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Et sinä välttämättä ole miehellesi yhtään sen enempää vaikka hössötät kuinka. Ei minua ainakaan kiinnosta miten nainen pukeutuu tai meikkaako vai onko meikkaamatta, varmemmin ulkonäkö pilataan meikkaamalla. Naisilla on outo käsitys siitä että kauhea hössötys ulkonäkönsä eteen olisi kaunista miehen mielestä.

Kuka sanoi, että naiset tekevät sitä miesten mieliksi? Ylimielinen ajatus.

Vierailija
71/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin. 

Miksi kaveeraat tuollaisten ihmisten kanssa?

Samaa mietin 😳 Missä vtun seurassa hengaat? En ole koskaan törmännyt tuollaisiin ihmisiin! Minua ollaan tasan kerran elämässä kiusattu ulkonäön vuoksi, ja se teki lähes kuusikymppinen mies. Hän kunnostautui haukkumalla vaikea sairauden lääkityksen aiheuttaman turvotuksen takia (kasvoissa). Tiesi vielä mistä turvotus johtuu. 

Vierailija
72/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuljet somessa/kylillä kehuskelemassa ulkonäköäsi? Yleensä kauniin ihmisen ei tarvitse sanoa olevansa kaunis. Kaikki kyllä näkevät sen muutenkin.

Kuulostat myrkyllisen kateelliselta ap:lle kuten moni muukin ketjussa.

N50+

Vierailija
73/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Taidat itse olla AP. Minulla on monta todella kaunista ystävää, josta osa tekee mm. mallin töitä. Ikinä en ole yhdenkään kuullut sanovan itseään kauniiksi tai kehuvan ulkonäköään, vaikka osa jo työnsä puolesta joutuukin näkemään vaivaa sen eteen. Keskittyvät muihin asioihin elämässään. 

Vierailija
74/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Taidat itse olla AP. Minulla on monta todella kaunista ystävää, josta osa tekee mm. mallin töitä. Ikinä en ole yhdenkään kuullut sanovan itseään kauniiksi tai kehuvan ulkonäköään, vaikka osa jo työnsä puolesta joutuukin näkemään vaivaa sen eteen. Keskittyvät muihin asioihin elämässään. 

En ole ap, vaan minäkin olen ollut, ehkä vähän yhäkin, kaunis nainen. Tunnen myös muutamia todella kauniita. Tuo myrkyllinen kateus, joka purskahtelee sinustakin, on ihan tuttua.

N50+

Vierailija
75/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin jäi mietityttämään, mistä nuo kaverisi tietävät että pidät itseäsi kauniina? Jos tuot jatkuvasti kavereille esiin miten kaunis mielestäsi olet, niin tavallaan ymmärrän että siihen voi tulla "maan päälle palaittvia" kommentteja myös. Tämä ei ole mitenkään suomalainen piirre, vaan varmasti useimmissa kulttuureissa karsastetaan sellaista suoraa itsensä ylistämistä. 

Mä oon ihan kaunis myös, mutta en ole ikinä puhunut muille miten kauniina itseäni pidän. Jos joku kysyisi niin sanoisin että olen ihan tyytyväinen. Mutta rehellisesti sanottuna olen enemmän kuin tyytyväinen, mua on siunattu huippuhyvillä geeneillä ja siihen kun tekee pikkaisen töitä niin saan itsestäni helposti hiton hyvän näköisen.

En silti ole muilta naisilta kuullut ikäviä kommentteja kuin kerran, ja sekin oli hädin tuskin täysi-ikäisenä kun minua oli pyydetty malliksi ja kaverini tähän happamasti totesi että niin no oothan sä ihan nätti mutta kun sulla on niin korkea otsa tms. Kateus oli niin ilmeistä etten osannut muuta kuin hörähtää nauruun. Mutta tosiaan tuo on ainoa kerta ja me oltiin teinejä, joten olen jo antanut sen anteeksi, en ala sen takia haukkumaan puolia maapallon väestöstä kateellisiksi susiksi :D

Vierailija
76/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiija kirjoitti:

Kerron esimerkin. 

Moikka ap! Tän tarkoitus ei oo loukata tai kyseenalaistaa sua. Mä en tiedä miltä näytät joten tässä ei välttämättä oo mitään perää. Jos tää tuntuu susta ihan vieraalta niin jätä koko mun kommentti omaan arvoonsa.

Mulle vaan tuli noista sun esimerkeistä mieleen yksi ajanjakso mun elämässä kun olin vähän hukassa ja koitin kehittää uutta tyyliä. Meni vähän överiksi. Kavereilta tuli välillä tuon kaltaista kommenttia esim oho, onpa sulla tummat kulmakarvat, tai onko sun meikit levinny vai ootko tarkoituksella laittanut tolleen tms. Lopulta yks kaveri sitten sanoi ihan rehellisesti että olisin paljon kauniimpi jos meikkaisin vähän kevyemmin. Ja oikeassa hän oli, mä vaan aloin itse sokeutua sille miltä näytin kun vielä aina meikkasin hämärässä eteisessä. Aikamoinen ilmestys olin sitten päivänvalossa. Mä myös laihdutin ja kuntoilin hirveästi tuolloin ja yksi ystävä sanoi ihan suoraan että älä enää laihduta yhtään. Ei siinä ollut kyse ilkeydestä tai kateudesta, vaan hän näki ihan oikein että mulla alkaa pian naama roikkua, kuten vähän alkoikin kun en häntä kuunnellut vaan laihdutin edelleen vaikkei enää ollut mitään syytä.

Sun kaverit oikeasti saattaa vaan välittää susta ja koittaa sanoa että makkarankuorimekko ei näytä välttämättä hyvältä tai liian korkeat kengät tekee kävelystä hassun näköistä. Sun tekstistä tulee mielikuva että et oo mikään teini enää. Aikuinen ihminen saattaa helposti näyttää vähän nololta jos esim pukeutuu kuin teinit. (Nololta monet teinitkin niissä vaatteissa saattaa näyttää, mutta heille se suodaan kun he vasta opettelee pukeutumista ym). Ne kaverit ei välttämättä ole kateellisia ym vaan saattaa haluta sun parasta jos näkevät että näyttäisit paremmalta jos vähän muuttaisit tyyliä. Mut jos itse pidät tyylistäsi ja toteat että sun mielestä se sopii sulle, niin ei sitä toisten mieliksi tarvitse muuttaa. Tärkeintä on että itse viihdyt. Halusin vaan tuoda omasta kokemuksesta näkökulmaa, mistä tuollaiset kommentit saattaa kummuta. 

Vierailija
77/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on luotaantyöntävämpää, kuin tyyppi (mies/nainen/muu), jonka elämä ja ajatukset pyörivät oman ulkonäön ympärillä?

Vierailija
78/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa olla iloinen ja ylpeä kauneudestaan. Pelkän ulkonäön varaan ei kuitenkaan kannata rakentaa, sillä vanhenemisen myötä kaikkien ulkonäkö rapistuu.

Vierailija
79/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

En ole ap, vaan minäkin olen ollut, ehkä vähän yhäkin, kaunis nainen. Tunnen myös muutamia todella kauniita. Tuo myrkyllinen kateus, joka purskahtelee sinustakin, on ihan tuttua.

N50+

Sinun ja AP:n elämässä ja ulkonäössä ei ole todennäköisesti mitään kadehdittavaa. Yleensä kateuskortin vetävät juuri ne, joilla on salainen tai vähemmän salainen haave tulla kadehdituksi/olla muiden yläpuolella. Kyllä kuka vaan saa sanoa ja pitää itseään kauniina. Ihan eri asia sitten onko sitä muiden mielestä tai kiinnostaako muita loputtomat keskustelut kyseisen henkilön ulkonäöstä. Jos sanon, että itseäni ei juuri kiinnosta keskustella muiden tai omasta ulkonäöstäni olen kateellinen?

Vierailija
80/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei estä sinua iloitsemasta omasta ulkonäöstä. 

En ole ap, mutta joskus kun olen tyyliin ihaillut kuinka hyvältä joku paita päälläni näyttää, olen saanut vinosti hymyilevän kommentin "no, hyvä jos ite tykkäät".

Kyllä siinä se oma fiiliskin latistuu ja tulee tunne, että en sitten varmaan sitä koko paitaa kehtaa edes käyttää. Mutta joo, näin nyt iän myötä rajaan tuollaiset kommentoijat elämästäni.