Nainen ei saisi ilmeisesti pitää itse itseään kauniina
Olen panostanut paljon ulkonäkööni. Treenaan, käytän laadukkaita tuotteita, pukeudun kauniisti, pidän itseni kunnossa syömällä terveellisesti ym.
Tämä on siis suurin satsaus elämässäni, koska en ole menestynyt urallani. Töissä käyn kyllä. Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe.
Ja olenkin ikäisekseni aika kivan näköinen, mutta ilmeisesti se on väärin ajatella olevansa hyvännäköinen, koska mua monesti tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. MIKSI??? Miksi ei saa iloita omasta ulkonäöstään??
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen kulttuurinen sielu on kuin pimeältä keskiajalta. Nöyrä työn uurtaja, joka ei yritä erottua massasta. Jos erottuu, ihmiset kokevat että on joku sanaton lupa painaa joukkovoimalla sellainen alas.
!
Tottakai saa näyttää ja onhan se sekä miehen, että naisen velvollisuuskin olla edustava aviopuolisonsa edessä. Se taas on eri asia, että jotkut ihan tosissaan kuvittelevat olevansa hyvän näköisiä, esimerkkinä voisi ottaa euroviisuedustajia ja tuollaisia, jotka jääkiekkoilijoille itseään tarjoavat...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa ajatella itsestä että olen älykäs/kaunis tai lahjakas jossakin asiassa. Pitää olla nöyrä ja vaatimaton. Tämä on tosin ristiriidassa siinä, että jos olet lihava tai ruma niin on täysin sallittua voimaantua ja olla kehopositiivinen. Mutta jos olet mallintasoa ja kehopositiivinen niin silloin olet ylpeä tyhjäpää joka kuvittelee liikaa itsestään.
Esim Jenkeissä on täysin hyväksyttävää pitää ulkomuodostaan ja olla ylpeä lahjoistaan.
Meillä on tällainen puristaminen kulttuuri Suomessa.
!
Vierailija kirjoitti:
"Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe."
,ylpe,
Miten joku viitsiikin alentaa itseään noin?
Ylpeys on sellainen asia mitä Suomessa ei tajuta ollenkaan. Kuvitellaan sen olevan jotain negatiivista,kumma kansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinaat tehdä elämälläsi sen jälkeen kun iän myötä väkisinkin menetät sen ainoan asian eli ulkonäkösi mihin olet panostanut ja mitä olet opetellut? Eli mitä sinulla on annettavaa parisuhteen eteen sen jälkeen kun menetät sen ulkonäkösi?
Miten niin menettää? Kyllä itsestään voi pitää huolta ihan elämän loppuun asti.
Haluaisin myös lisätä, että ilman ehostusta ja panostusta olen jotakuinkin normaali perusnätti nainen.
Harrastin nuorena balettia ja olin moniallerginen, joten kroppa ja iho olivat kunnossa. Valitettavasti mulle iski nuoruusiän kystinen akne ja kiusaaminen romutti itsetuntoni sille tasolle, että en osaa kuvailla. Olin itsetuhoinen ennen lääkitystä.
Oli hurjaa, miten mut huomattiin taas eri tavalla kun ihoni parani ja ehkä tuosta kokemuksesta opin, että ulkonäkö merkkaa valtavasti. Ei saa olla ruma, jos on herkkä.
Olen ihan mukava ihminen, en ole tyhjäpää ja mieheni pitää musta kovasti.
Mutta tätä ulkonäkööni panostamista en ole ikinä katunut. Se on vaan erikoista olla 43v. ja viehättävämpi kuin moni 30v., koska käytän ulkonäkööni päivittäin tunteja, siis pilatekseen, kasvojoogaan, ihonhoitoon, öljyilyyn ym.
Se on mulle ehkä jopa pakkomielle, mutta palkitsevaa. Tunnen olevani näin parempi kuin mitä muuten olisin, ihan tavallinen suomalainen vaimo, äiti ja työntekijä.
Mutta sen lieveilmiöitä ovat ilkeilevät kaverit, jotka eivät ymmärrä juurisyytä. Ap
Itse ainakin olen kaunis, mutta olen paljon muutakin. En kyllä tuo sitä esille missään somessa että pidän itseäni kauniina, mutta jos joku kysyisi niin vastaisin että kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että itsekin sanot että olet panostanut vain ulkonäköösi kertoo sen että sinulla ei ole mitään sisältöä. Ulkonäkökeiskeiset tyhjäpää kelpaa kyllä seksiin mutta parisuhdetta ei niiden kanssa saa aikaan kun siinä mies joutuu tekemään ihan kaiken kun nainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin näyttää hyvältä
Ei kerro. Minä olen koulutukseltani ja työtäni dippainssi, joka nauttii vapaa-ajallaan taiteista, lukemisesta ja liikunnasta, ja silti jää aikaa ja energiaa myös näyttää hyvältä. Veikkaan että olet 10x enemmän tyhjäpää kuin minä.
"Et sä mitään lue. Ja katso itseäsi. Sä oot historiaa"
Vaimoni kalliit meikit / dior kirjoittaja on sama tyyppi kuin tämä. Maksetaanko ilttiksen toimittajille täällä höpöttämisestä???
Koska se on sun juttus, älä mainosta sitä muille
Vierailija kirjoitti:
Saat olla iloinen ulkonäöstäsi, niin minäkin olen.
Naiset on realisteja, ehkä ne yrittää vain sanoa sulle, ettei sun pidä arvottaa itseäsi minkään noin katoavaisen ja varsinkaan miesten ihailun eli niiden munien keulimisten kautta. Niillehän riittää erektion saantiin jopa hevosen irtileikattu vttu (tämä on tutkittu).
Eli arvosta osaamistasi ja aikaansaannoksiasi, ne on pysyviä. Ole enemmän kuin hevonvittu.
Kauniit ihmiset on kyllä kauniita vanhuuteen. Esim mun täti on kaunis nyt 60v ja hän on aina ollut kaunis.
Itsekin olen ihmetellyt tätä somessa, kun joku melko tavallisen näköinen nainen laittaa videon someen ja kehuu itseään niin on monta ylistys kommenttia, mutta sitten jos kaunis nainen tekee saman, niin on vaan vittumaisia kommentteja :D Ihmiset on kyllä niin läpinäkyviä ja osa valehtelee ihan suoraan päin naama toisilleen. Itseä naurattaa koko typerä sometouhu. Pitäkää tunkkinne!
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kalliit meikit / dior kirjoittaja on sama tyyppi kuin tämä. Maksetaanko ilttiksen toimittajille täällä höpöttämisestä???
Ei ole. Jos yhtään seuraisit tätä palstaa, tietäisit sen vaimoni meikit -tyypin olevan Siskohullu. Hän tekee sellaisia aloituksia säännöllisesti ja niissä on olennaista vaimon haukkuminen ja siskon ihailu jopa kyseenalaisiin mittasuhteisiin asti.
Vierailija kirjoitti:
I Feel Pretty starring Amy Schumer
Kiitos vinkistä! Aloin kattomaan tätä. Niin hyvin tehty elokuva. Kieli poskessa viddu illaan huolella. Iltapäivä pois helteestä. Aivot narikkaan.
Aviomiehellesi ylpeyden aihe? Olet siis joku näyttelyesine ja jos mies jättää tiput köyhyystasolle?
Ei itseensä panostamisessa ole mitään vikaa, mutta sinun asenteessasi on. Ei mitkään noista luettelemistasi asioista tee sinusta automaattisesti myöskään kaunista. Fyysisesti terve ihminen voi olla hyvinkin ulkonäöltään keskinkertainen tai jopa ruma sekä ulkoisesti ja sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että itsekin sanot että olet panostanut vain ulkonäköösi kertoo sen että sinulla ei ole mitään sisältöä. Ulkonäkökeiskeiset tyhjäpää kelpaa kyllä seksiin mutta parisuhdetta ei niiden kanssa saa aikaan kun siinä mies joutuu tekemään ihan kaiken kun nainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin näyttää hyvältä
Ei kerro. Minä olen koulutukseltani ja työtäni dippainssi, joka nauttii vapaa-ajallaan taiteista, lukemisesta ja liikunnasta, ja silti jää aikaa ja energiaa myös näyttää hyvältä. Veikkaan että olet 10x enemmän tyhjäpää kuin minä.
Sinä olet inssinä teoriaviisas mutta käytännön tyhmä minä olet teoria tyhmä mutta käytännön viisas kun joudun jatkuvasti selvittelemään teidän dippainssien aiheuttamia ongelmia kun hyvin harva asia menee teoriassa samalla tavalla mitä se kä
Ja näin me naiset tuetaan toisiamme. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat olla iloinen ulkonäöstäsi, niin minäkin olen.
Naiset on realisteja, ehkä ne yrittää vain sanoa sulle, ettei sun pidä arvottaa itseäsi minkään noin katoavaisen ja varsinkaan miesten ihailun eli niiden munien keulimisten kautta. Niillehän riittää erektion saantiin jopa hevosen irtileikattu vttu (tämä on tutkittu).
Eli arvosta osaamistasi ja aikaansaannoksiasi, ne on pysyviä. Ole enemmän kuin hevonvittu.
Kauniit ihmiset on kyllä kauniita vanhuuteen. Esim mun täti on kaunis nyt 60v ja hän on aina ollut kaunis.
Eihän 60 v ole vanha. 🤦🏻 Yli 80 v voi sanoa vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Aloin kattomaan tätä. Niin hyvin tehty elokuva. Kieli poskessa viddu illaan huolella. Iltapäivä pois helteestä. Aivot narikkaan.
Minusta leffa on oikeastaan feministinen. Itse tykkäsin siitä, että tavallisen näköinen pullukkakin voi omata hyvän itsetunnon ja ottaa tilan haltuun. Olkaa rohkeasti mitä olette, älkää vähätelkö itseänne! 👌🏼
Naisen pahin vihollinen ja arvostelija on toinen nainen ja yleensä myös nainen itse.