Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei saisi ilmeisesti pitää itse itseään kauniina

Vierailija
02.08.2025 |

Olen panostanut paljon ulkonäkööni. Treenaan, käytän laadukkaita tuotteita, pukeudun kauniisti, pidän itseni kunnossa syömällä terveellisesti ym.

Tämä on siis suurin satsaus elämässäni, koska en ole menestynyt urallani. Töissä käyn kyllä. Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe.

Ja olenkin ikäisekseni aika kivan näköinen, mutta ilmeisesti se on väärin ajatella olevansa hyvännäköinen, koska mua monesti tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. MIKSI??? Miksi ei saa iloita omasta ulkonäöstään?? 

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. Eli miten ihan konkreettisesti?

Sivusta - esim tässä ketjussa useammissakin kommenteissa.

Haluan nyt kuulla aloittajan vastauksen. Keskustelupalstalla ja oikeassa elämässä ihmiset kommunikoivat aika eri tavoilla.

Vierailija
22/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa ajatella itsestä että olen älykäs/kaunis tai lahjakas jossakin asiassa. Pitää olla nöyrä ja vaatimaton. Tämä on tosin ristiriidassa siinä, että jos olet lihava tai ruma niin on täysin sallittua voimaantua ja olla kehopositiivinen. Mutta jos olet mallintasoa ja kehopositiivinen niin silloin olet ylpeä tyhjäpää joka kuvittelee liikaa itsestään. 

Esim Jenkeissä on täysin hyväksyttävää pitää ulkomuodostaan ja olla ylpeä lahjoistaan. 

Meillä on tällainen puristaminen kulttuuri Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaa miehetkin ihan raivon partaalle, jos nainen tietää olevansa kaunis. Jostain 10-vuotiaasta asti sedät hokeneet, että niin kaunis tyttö, ja silti naisen pitäisi olla siinä uskossa, ettei ole. Kai itseään rumana pitävä nainen on rumien miesten sitten helpompi saada, siksi ärsyttää. 

Ajaa vain ne inseleimmät miehet raivon partaalle. Aika iso lauma miehiä puolustelemassa kuitenkin kaunista naista american eaglen farkkumainosporussa ja suurin osa märisijöistä vaikuttaa olevan naisia.

Vierailija
24/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa ajatella itsestä että olen älykäs/kaunis tai lahjakas jossakin asiassa. Pitää olla nöyrä ja vaatimaton. Tämä on tosin ristiriidassa siinä, että jos olet lihava tai ruma niin on täysin sallittua voimaantua ja olla kehopositiivinen. Mutta jos olet mallintasoa ja kehopositiivinen niin silloin olet ylpeä tyhjäpää joka kuvittelee liikaa itsestään. 

Esim Jenkeissä on täysin hyväksyttävää pitää ulkomuodostaan ja olla ylpeä lahjoistaan. 

Puritaaninen kulttuuri

Vierailija
25/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat tehdä elämälläsi sen jälkeen kun iän myötä väkisinkin menetät sen ainoan asian eli ulkonäkösi mihin olet panostanut ja mitä olet opetellut? Eli mitä sinulla on annettavaa parisuhteen eteen sen jälkeen kun menetät sen ulkonäkösi?

Tässäpä taas yksi, joka haluaa yksinkertaistaa kauniit ihmiset pelkäksi aikanaan kurpahtavaksi ulkonäöksi. Kuules, kauniilla ihmisillä on ihan samoja hyviä ominaisuuksia kuin vähemmän kauniillakin. Itse asiassa tutkitusti ovat keskimäärin älykkäämpiä ja terveempiä myös.

Vierailija
26/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole jenkeissä hyksyttävää olla kaunis sinisilmäinen blondi. Etkö seuraa yhtään mitä maailmalla tapahtuu.

Vierailija
27/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron esimerkin. 

Kauniimpi ystäväni kehuu mua maasta taivaaseen, koska hän voi. Antaa mulle vaatteitaan ja suosittelee kampaajaa ym. Hän on niin upea, tekee mallintöitä, joten ei hän kilpaile kanssani millään tavalla. 

Mutta 9/10 kavereistani kommentoi, että oho, oletpa kireän mekon laittanut. Oho, hiukset saattavat kyllä kulua jos usein raidoittaa. Oho, näytät hyvältä, mutta miksi nuo korot, toivottavasti osaat kävellä niillä. Oho, ei nämä kai mitkään juhlat ole. Oho, kesällä tulee vähän turvottua, vai mitä. Oho, oletko koko ajan kuntosalilla, varo ettet laihdu. Jne. Ap 

Vierailija
28/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että itsekin sanot että olet panostanut vain ulkonäköösi kertoo sen että sinulla ei ole mitään sisältöä. Ulkonäkökeiskeiset tyhjäpää kelpaa kyllä seksiin mutta parisuhdetta ei niiden kanssa saa aikaan kun siinä mies joutuu tekemään ihan kaiken kun nainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin näyttää hyvältä

Ei kerro. Minä olen koulutukseltani ja työtäni dippainssi, joka nauttii vapaa-ajallaan taiteista, lukemisesta ja liikunnasta, ja silti jää aikaa ja energiaa myös näyttää hyvältä. Veikkaan että olet 10x enemmän tyhjäpää kuin minä. 

Sinä olet inssinä teoriaviisas mutta käytännön tyhmä minä olet teoria tyhmä mutta käytännön viisas kun joudun jatkuvasti selvittelemään teidän dippainssien aiheuttamia ongelmia kun hyvin harva asia menee teoriassa samalla tavalla mitä se käytännössä menee. Lopun viimein jos tepriassa tietää miten joku asia menee ei ole mitään merkitystä jos sitä asiaa ei osaa tai kykene tekemään. Jokainen dippainssi osaa suunnitella ja piirtää mutta kun se asia pitäisi oikeasti tehdä menee sormi suuhun ja huudetaan meitä tekijöitä tekemään se asia

Vierailija
29/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMA TROLLI ---> sama kirjoitustyyli. Juttua pukkaa.

Lukase; Vaimoni kalliit meikit? tms

Vierailija
30/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat tehdä elämälläsi sen jälkeen kun iän myötä väkisinkin menetät sen ainoan asian eli ulkonäkösi mihin olet panostanut ja mitä olet opetellut? Eli mitä sinulla on annettavaa parisuhteen eteen sen jälkeen kun menetät sen ulkonäkösi?

Tässäpä taas yksi, joka haluaa yksinkertaistaa kauniit ihmiset pelkäksi aikanaan kurpahtavaksi ulkonäöksi. Kuules, kauniilla ihmisillä on ihan samoja hyviä ominaisuuksia kuin vähemmän kauniillakin. Itse asiassa tutkitusti ovat keskimäärin älykkäämpiä ja terveempiä myös.

Laita niihin tutkimuksiin linkkejä että muutkin pääsee tutustumaan niihin?

Vierailija
31/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa olla liian näkyvästi kaunis, varakas tai menestynyt. Vaatimattomuus on vaalittu asia näillä nurkilla. Eniten arvostetaan sellaisia, jotka näyttelevät kuin eivät tietäisi näyttävänsä hyvältä. Muuten näyttää ylpeältä. Samoin kuin rikkaissa arvostetaan niitä, jotka silti näyttävät nauttivansa tavallisista vaatimattomista asioista, kuten aamukahvista ja sanomalehdestä, vaikka rahaa olisikin yksityiseen uima-altaaseen ja hierojaan ennen sitä kahvia.

Mitä hemmetin kahvia. Oletko kofeiiniaddikti.

Vierailija
32/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen nainen pitää pudottaa takaisin maanpinnalle!

Vierailija
33/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että itsekin sanot että olet panostanut vain ulkonäköösi kertoo sen että sinulla ei ole mitään sisältöä. Ulkonäkökeiskeiset tyhjäpää kelpaa kyllä seksiin mutta parisuhdetta ei niiden kanssa saa aikaan kun siinä mies joutuu tekemään ihan kaiken kun nainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin näyttää hyvältä

Ei kerro. Minä olen koulutukseltani ja työtäni dippainssi, joka nauttii vapaa-ajallaan taiteista, lukemisesta ja liikunnasta, ja silti jää aikaa ja energiaa myös näyttää hyvältä. Veikkaan että olet 10x enemmän tyhjäpää kuin minä. 

Sinä olet inssinä teoriaviisas mutta käytännön tyhmä minä olet teoria tyhmä mutta käytännön viisas kun joudun jatkuvasti selvittelemään teidän dippainssien aiheuttamia ongelmia kun hyvin harva asia menee teoriassa samalla tavalla mitä se kä

Jaa no minä osaan kyllä tehdäkin asioita, remppasin meidän kodin ja mopon huoltokin onnistuu. Mutta kerro itsellesi mitä haluat, että helpottaa. 

Vierailija
34/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihota itsesi niin saat olla ihan rauhassa kehopositiivinen. Kukaan nainen ei siinä vaiheessa mollaa sun hyvästä itsetunnosta, mutta annas olla jos olet kaunis, niin olet ylpeä tyhjäpää. 

Vierailija
35/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Jos perusnätti tai hieman pullukka tms. nainen julistaa kauneuttaan ja nauttii naisellisuudestaan niin hän on upea jumalatar ja kaikkien rohkea esikuva, mutta jos joku oikeasti todella tyrmäävä nainen toimii samoin, niin hän on vain k*sipää. 🤷

Vierailija
36/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla iloinen ulkonäöstäsi, niin minäkin olen.

Naiset on realisteja, ehkä ne yrittää vain sanoa sulle, ettei sun pidä arvottaa itseäsi minkään noin katoavaisen ja varsinkaan miesten ihailun eli niiden munien keulimisten kautta. Niillehän riittää erektion saantiin jopa hevosen irtileikattu vttu (tämä on tutkittu).

Eli arvosta osaamistasi ja aikaansaannoksiasi, ne on pysyviä. Ole enemmän kuin hevonvittu.

Vierailija
37/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet inssinä teoriaviisas mutta käytännön tyhmä minä olet teoria tyhmä mutta käytännön viisas kun joudun jatkuvasti selvittelemään teidän dippainssien aiheuttamia ongelmia kun hyvin har

"Jaa no minä osaan kyllä tehdäkin asioita, remppasin meidän kodin ja mopon huoltokin onnistuu. Mutta kerro itsellesi mitä haluat, että helpottaa. "

Osaat siis samoja asioita mitä itse osasin jo yläasteella ilman opiskelua

Vierailija
38/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen nainen pitää pudottaa takaisin maanpinnalle!

Pasi, sun huonot trollaukset ja surkeat naisena-aloitukset saa haluamaan nuijia sut maan sisään. Et kykene tajuamaan omaa vähäjärkisyyttäsi.

Vierailija
39/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin. 

Kauniimpi ystäväni kehuu mua maasta taivaaseen, koska hän voi. Antaa mulle vaatteitaan ja suosittelee kampaajaa ym. Hän on niin upea, tekee mallintöitä, joten ei hän kilpaile kanssani millään tavalla. 

Mutta 9/10 kavereistani kommentoi, että oho, oletpa kireän mekon laittanut. Oho, hiukset saattavat kyllä kulua jos usein raidoittaa. Oho, näytät hyvältä, mutta miksi nuo korot, toivottavasti osaat kävellä niillä. Oho, ei nämä kai mitkään juhlat ole. Oho, kesällä tulee vähän turvottua, vai mitä. Oho, oletko koko ajan kuntosalilla, varo ettet laihdu. Jne. Ap 

Mulla ei tietenkään ole kokemusta kauniina olemisesta, mutta noita kommentteja lukiessani tulee mieleen, että en itse haluaisi olla kaveripiirissä, jossa huomautellaan tuollaisia tai ylipäätään arvostellaan ulkonäköä. Tämä ei nyt enää liity suhun, mutta täältä voi lukea kaikenlaista, esim. kysellään, miten toimia, jos kaverit suhtautuu vihamielisesti lapsiin.

Mulla on hyvin erilaisia kavereita erilaisista taustoista. On ihmisiä, joiden mielipiteitä en jaa. Mutta en kyllä vapaaehtoisesti ole tekemissiä kavereiden kanssa, jotka nälvii mua tai muita porukan jäseniä. 

Vierailija
40/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Jos perusnätti tai hieman pullukka tms. nainen julistaa kauneuttaan ja nauttii naisellisuudestaan niin hän on upea jumalatar ja kaikkien rohkea esikuva, mutta jos joku oikeasti todella tyrmäävä nainen toimii samoin, niin hän on vain k*sipää. 🤷

Mä en halua olla säännöllisesti tekemisissä ihmisten kanssa, jotka julistavat olevansa jotain (esim. kauniita, mukavia, hauskoja, suvaitsevia). Mulle tuollainen käytös on merkki kiertää kaukaa.