Nainen ei saisi ilmeisesti pitää itse itseään kauniina
Olen panostanut paljon ulkonäkööni. Treenaan, käytän laadukkaita tuotteita, pukeudun kauniisti, pidän itseni kunnossa syömällä terveellisesti ym.
Tämä on siis suurin satsaus elämässäni, koska en ole menestynyt urallani. Töissä käyn kyllä. Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe.
Ja olenkin ikäisekseni aika kivan näköinen, mutta ilmeisesti se on väärin ajatella olevansa hyvännäköinen, koska mua monesti tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. MIKSI??? Miksi ei saa iloita omasta ulkonäöstään??
Kommentit (142)
Mutta jos toinen ei huomioi sinua yhtä paljon kuin sinä häntä? En tarkoita sitä, että tietoisesti pidettäisiin kirjanpitoa siitä, kuka on tehnyt mitäkin, vaan sitä, että kun suhteen alussa rakastuneena haluaa antaa niin paljon kuin voi mutta suhteen jatkuessa huomaakin ettei saa toiselta samanlaista tukea mitä itse on antanut. Että alkaa tuntua siltä että omat voimavarat ehtyvät.
Asiasta pitää keskustella avoimesti, kuten kaikesta muustakin. Joko kotona tai terapiassa. Ja jos ymmärrystä ei synny eikä tilanne parane, sitten pitää joko kestää tai erota.
Mutta jos toinen ei huomioi sinua yhtä paljon kuin sinä häntä? En tarkoita sitä, että tietoisesti pidettäisiin kirjanpitoa siitä, kuka on tehnyt mitäkin, vaan sitä, että kun suhteen alussa rakastuneena haluaa antaa niin paljon kuin voi mutta suhteen jatkuessa huomaakin ettei saa toiselta samanlaista tukea mitä itse on antanut. Että alkaa tuntua siltä että omat voimavarat ehtyvät.
Mutta tämä meni nyt sivuun keskustelun aiheesta.
Luulen, että keskustelun aloittajalle voidaan olla vähän kateellisia. Moni vaimo ja perheenäiti voi olla niin uupunut arjen pyörittämiseen, ettei jaksa pitää ulkonäköään tiptop- kunnossa.