Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei saisi ilmeisesti pitää itse itseään kauniina

Vierailija
02.08.2025 |

Olen panostanut paljon ulkonäkööni. Treenaan, käytän laadukkaita tuotteita, pukeudun kauniisti, pidän itseni kunnossa syömällä terveellisesti ym.

Tämä on siis suurin satsaus elämässäni, koska en ole menestynyt urallani. Töissä käyn kyllä. Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe.

Ja olenkin ikäisekseni aika kivan näköinen, mutta ilmeisesti se on väärin ajatella olevansa hyvännäköinen, koska mua monesti tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. MIKSI??? Miksi ei saa iloita omasta ulkonäöstään?? 

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan avioliitossakaan haluaa antaa enemmän kuin saa. Eikö jokainen toivo, että saa sen verran kuin antaa. Se, joka antaa enemmän kuin saa, helposti väsyy ja katkeroituu.

Itse näen, että hyvä ja vahva avioliitto perustuu siihen, että molemmat haluavat ja antavat toiselle enemmän kuin odottavat takaisin. Kun kumpikin tekee niin päivittäin arjessa, avioliitto kukoistaa.  

Eikä niin, että lasketaan mitä itse on tehnyt ja onko puoliso varmasti tehnyt saman verran ja kuka on tyhjänneet tiskikonetta useammin tällä viikolla. 

Toisen huomioiminen ja aktiivinen miellyttäminen on päätös joka pitää tehdä joka päivä, ihan kuten toisen rakastaminen. Pitkässä avioliitossa ei voi enää luottaa pelkkään spontaaniin tunteeseen. Keittiössä opitulla psykologin tutkinnolla sanoisin, että tämän asian unohtaminen johtaa erilleen kasvamiseen ja

Mutta jos toinen ei huomioi sinua yhtä paljon kuin sinä häntä? En tarkoita sitä, että tietoisesti pidettäisiin kirjanpitoa siitä, kuka on tehnyt mitäkin, vaan sitä, että kun suhteen alussa rakastuneena haluaa antaa niin paljon kuin voi mutta suhteen jatkuessa huomaakin ettei saa toiselta samanlaista tukea mitä itse on antanut. Että alkaa tuntua siltä että omat voimavarat ehtyvät.

Mutta tämä meni nyt sivuun keskustelun aiheesta.

Luulen, että keskustelun aloittajalle voidaan olla vähän kateellisia. Moni vaimo ja perheenäiti voi olla niin uupunut arjen pyörittämiseen, ettei jaksa pitää ulkonäköään tiptop- kunnossa.

Vierailija
142/142 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos toinen ei huomioi sinua yhtä paljon kuin sinä häntä? En tarkoita sitä, että tietoisesti pidettäisiin kirjanpitoa siitä, kuka on tehnyt mitäkin, vaan sitä, että kun suhteen alussa rakastuneena haluaa antaa niin paljon kuin voi mutta suhteen jatkuessa huomaakin ettei saa toiselta samanlaista tukea mitä itse on antanut. Että alkaa tuntua siltä että omat voimavarat ehtyvät.

Asiasta pitää keskustella avoimesti, kuten kaikesta muustakin. Joko kotona tai terapiassa. Ja jos ymmärrystä ei synny eikä tilanne parane, sitten pitää joko kestää tai erota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla