Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei saisi ilmeisesti pitää itse itseään kauniina

Vierailija
02.08.2025 |

Olen panostanut paljon ulkonäkööni. Treenaan, käytän laadukkaita tuotteita, pukeudun kauniisti, pidän itseni kunnossa syömällä terveellisesti ym.

Tämä on siis suurin satsaus elämässäni, koska en ole menestynyt urallani. Töissä käyn kyllä. Haluan näyttää hyvältä, jotta olisin aviomiehelleni ylpeyden aihe.

Ja olenkin ikäisekseni aika kivan näköinen, mutta ilmeisesti se on väärin ajatella olevansa hyvännäköinen, koska mua monesti tiputetaan maan pinnalle muiden naisten toimesta. MIKSI??? Miksi ei saa iloita omasta ulkonäöstään?? 

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut olla aviomieheni ylpeydenaihe ja vieläpä ulkonäöllä. Mieheni ei ole koskaan ylpeillyt minun ulkonäöllä. 

Meitä on moneksi. Itse haluan ettei miehen tai lasten tarvitse hävetä ulkonäköäni. Se on yksi iso syy miksi olen edelleen vaihdevuosi-ikäisenä normaalipainoinen ja viitsin liikkua joka päivä. 

Vierailija
102/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin. 

Kauniimpi ystäväni kehuu mua maasta taivaaseen, koska hän voi. Antaa mulle vaatteitaan ja suosittelee kampaajaa ym. Hän on niin upea, tekee mallintöitä, joten ei hän kilpaile kanssani millään tavalla. 

Mutta 9/10 kavereistani kommentoi, että oho, oletpa kireän mekon laittanut. Oho, hiukset saattavat kyllä kulua jos usein raidoittaa. Oho, näytät hyvältä, mutta miksi nuo korot, toivottavasti osaat kävellä niillä. Oho, ei nämä kai mitkään juhlat ole. Oho, kesällä tulee vähän turvottua, vai mitä. Oho, oletko koko ajan kuntosalilla, varo ettet laihdu. Jne. Ap 

Miksi kaveeraat tuollaisten ihmisten kanssa?

Ap sanoo olevansa 43v ja uskotta mitä kavereista sanoo?! 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuljet somessa/kylillä kehuskelemassa ulkonäköäsi? Yleensä kauniin ihmisen ei tarvitse sanoa olevansa kaunis. Kaikki kyllä näkevät sen muutenkin.

Kuulostat myrkyllisen kateelliselta ap:lle kuten moni muukin ketjussa.

N50+

N50+, minäkin olen ja ymmärrän, että 43 vuotias nainen tippainssi tutkintoineen omaisi 9/10 ilkeitä ystäviä?! Et voi olla noin naiivi!

Vierailija
104/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuljet somessa/kylillä kehuskelemassa ulkonäköäsi? Yleensä kauniin ihmisen ei tarvitse sanoa olevansa kaunis. Kaikki kyllä näkevät sen muutenkin.

Kuulostat myrkyllisen kateelliselta ap:lle kuten moni muukin ketjussa.

N50+

Taidat itse olla AP. Minulla on monta todella kaunista ystävää, josta osa tekee mm. mallin töitä. Ikinä en ole yhdenkään kuullut sanovan itseään kauniiksi tai kehuvan ulkonäköään, vaikka osa jo työnsä puolesta joutuukin näkemään vaivaa sen eteen. Keskittyvät muihin asioihin elämässään. 

En ole ap, vaan minäkin olen ollut, ehkä vähän yhäkin, kaunis nainen. Tunnen myös muutamia todella kauniita. Tuo myrkyllinen kateus, joka purskahtelee sinustakin, on ihan tuttua.

N50+

No nyt pomppasi 😂

Vierailija
105/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet.

Vierailija
106/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei estä sinua iloitsemasta omasta ulkonäöstä. 

En ole ap, mutta joskus kun olen tyyliin ihaillut kuinka hyvältä joku paita päälläni näyttää, olen saanut vinosti hymyilevän kommentin "no, hyvä jos ite tykkäät".

Kyllä siinä se oma fiiliskin latistuu ja tulee tunne, että en sitten varmaan sitä koko paitaa kehtaa edes käyttää. Mutta joo, näin nyt iän myötä rajaan tuollaiset kommentoijat elämästäni. 

Olen yli 5kymppinen, ja mikäli joku vaate mielestäni on minua miellyttänyt, en ole muille siitä maininnut. Olen kuitenkin joskus kysyny, että kehtaanko jonkun vaatteen päälle laittaa. Hyväksyn myös kysymykseeni vastauksen. En minä niin pikkumainen ole, ettenkö kritiikkiä kestä. 

Vierailija
107/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihana ajatus että haluat olla kaunis ja haluttava miehesi silmissä. Mies on onnellinen kun pidät itsesi kuosissa ja haluat olla haluttava miehellesi. 

Toki nämä lihavat AV-mammat vihaavat naista, joka haluaa miellyttää omaa miestään varsinkin seksuaalisesti. Kun oma elämä on jotain muuta niin tottakai pitää halveksua ja vihata naista joka pitää itseään seksikkäänä. Sun pitäisi näiden AV-mummojen mukaan lihoa 20-30 kiloa ja inhota, halveksua miehen seksuaalista halua ja toivetta

En ole lihava av mamma. Mieti nyt mitä sanot? Miehesi on onnellinen, kun pidät itsesi kuosissa ja haluat olla haluttava miehellesi. Lue vielä kerran! Oletko katkera nainen, jota mies ei enää halua?! Kaikilla ei ole sellaista miestä. Uskon, että minun lisäkseni on ainakin yksi nainen, jonka mies rakastaa ehdoitta. 

Vierailija
108/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut olla aviomieheni ylpeydenaihe ja vieläpä ulkonäöllä. Mieheni ei ole koskaan ylpeillyt minun ulkonäöllä. 

Meitä on moneksi. Itse haluan ettei miehen tai lasten tarvitse hävetä ulkonäköäni. Se on yksi iso syy miksi olen edelleen vaihdevuosi-ikäisenä normaalipainoinen ja viitsin liikkua joka päivä. 

Tiedätkö, sulla on todella vakava ongelma. Olet sen jo lapsiisikin sälyttänyt, mikäli ulkonäköpaineet noin kovat. 

Puolestani, minun mieheni hyväksyy minut ja rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen. Poikieni puolesta voin sanoa, että rakastavat minua häpeilemättä, juuri sellaisena kuin olen. Olen yli 5kymppinen, pituuteeni nähden normaalipainoinen. Käyn kävelyllä, kunhan sää viilenee. Ei oo nöpönuukaa. 

Vierailija
109/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat olla iloinen ulkonäöstäsi, niin minäkin olen.

Naiset on realisteja, ehkä ne yrittää vain sanoa sulle, ettei sun pidä arvottaa itseäsi minkään noin katoavaisen ja varsinkaan miesten ihailun eli niiden munien keulimisten kautta. Niillehän riittää erektion saantiin jopa hevosen irtileikattu vttu (tämä on tutkittu).

Eli arvosta osaamistasi ja aikaansaannoksiasi, ne on pysyviä. Ole enemmän kuin hevonvittu.

Kauniit ihmiset on kyllä kauniita vanhuuteen. Esim mun täti on kaunis nyt 60v ja hän on aina ollut kaunis.

Jos kauneus tulee geeneistä se säilyy. Jos se tulee AP:n rakentamasta työläästä ulkoisten tekijöiden himmelistä, niin se on vähän niin ja näin.

Vierailija
110/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta saisi hyvän edustusvaimon mutta oikeaa vaimoa sinusta ei saa

Millainen on oikea vaimo? Tätimäistynyt kotiorja, joka hoitaa kaiken miehen puolesta (jopa suhteet miehen sukulaisiin)? Vai nyrkin ja hellan välissä oleva itsetunnoton raasu?

Vierailija
111/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, sulla on todella vakava ongelma. Olet sen jo lapsiisikin sälyttänyt, mikäli ulkonäköpaineet noin kovat. 

Puolestani, minun mieheni hyväksyy minut ja rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen. Poikieni puolesta voin sanoa, että rakastavat minua häpeilemättä, juuri sellaisena kuin olen. Olen yli 5kymppinen, pituuteeni nähden normaalipainoinen. Käyn kävelyllä, kunhan sää viilenee. Ei oo nöpönuukaa. 

Ei ole ongelmaa tai paineita. 

Mutta minä haluan näyttää hyvältä muiden silmissä, etenkin oman mieheni. Pidän kauneudesta, oli se vaatteet tai taide, ja lihaksikkaat, urheilulliset naiset ovat aina olleet inspiraationa. Nytkin seuraan monia 50-70-vuotiaita fitness-vaikuttajia Instagramissa.

Haluan pysyä pitkään terveenä ja harrastaa kuumaa seksiä valot päällä. Haluan myös näyttää ikäisekseni hyvältä, jos/kun tyttäreni tuo aikanaan poikia kylään. Sellainen tytär millainen äiti, sanoi vanha kansa. 

Syitä on monia eikä yksikään ole pois keneltäkään muulta. 

Vierailija
112/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat olla iloinen ulkonäöstäsi, niin minäkin olen.

Naiset on realisteja, ehkä ne yrittää vain sanoa sulle, ettei sun pidä arvottaa itseäsi minkään noin katoavaisen ja varsinkaan miesten ihailun eli niiden munien keulimisten kautta. Niillehän riittää erektion saantiin jopa hevosen irtileikattu vttu (tämä on tutkittu).

Eli arvosta osaamistasi ja aikaansaannoksiasi, ne on pysyviä. Ole enemmän kuin hevonvittu.

Kauniit ihmiset on kyllä kauniita vanhuuteen. Esim mun täti on kaunis nyt 60v ja hän on aina ollut kaunis.

Jos kauneus tulee geeneistä se säilyy. Jos se tulee AP:n rakentamasta työläästä ulkoisten tekijöiden himmelistä, niin se on vähän niin ja näin.

Kaikki olemme kauniita. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän merkitystä on ruokavaliolla, treenillä, unella ja positiivisella asenteella. Vaatteet, meikit ja muut hoidot vasta kivijalan jälkeen. 

Vierailija
113/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihana ajatus että haluat olla kaunis ja haluttava miehesi silmissä. Mies on onnellinen kun pidät itsesi kuosissa ja haluat olla haluttava miehellesi. 

Toki nämä lihavat AV-mammat vihaavat naista, joka haluaa miellyttää omaa miestään varsinkin seksuaalisesti. Kun oma elämä on jotain muuta niin tottakai pitää halveksua ja vihata naista joka pitää itseään seksikkäänä. Sun pitäisi näiden AV-mummojen mukaan lihoa 20-30 kiloa ja inhota, halveksua miehen seksuaalista halua ja toivetta

En ole lihava av mamma. Mieti nyt mitä sanot? Miehesi on onnellinen, kun pidät itsesi kuosissa ja haluat olla haluttava miehellesi. Lue vielä kerran! Oletko katkera nainen, jota mies ei enää halua?! Kaikilla ei ole sellaista miestä. Uskon, että minun lisäkseni on ainakin yksi nainen, jonka mies rakastaa ehdoitta. 

Minäkin haluan näyttää hyvältä ja jopa kuule seksikkäältä miehen silmissä. Se on tietenkin vain yksi osa yli kahden vuosikymmenen avioliittoa eikä tarkoita että rakkaus perustuu ulkonäölle. 

Vierailija
114/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuttahan se vain on. Etkä sinä kyllä näiltä ihmisiltä lupaa tarvitse mihinkään. Olet mitä olet.

Vierailija
115/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kauniina keski-ikäisenä naisena näyn herättävän monennäköisiä tunteita kanssa ihmisissä.

En tuo itseäni mitenkään esille. Käyttäydyn ihan normisti. Mutta näkymätöntä minusta ei saa sitten millään.

Olen niitä ihmisiä jotka eivät vaan sulaudu tapettiin. 

Vierailija
116/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että itsekin sanot että olet panostanut vain ulkonäköösi kertoo sen että sinulla ei ole mitään sisältöä. Ulkonäkökeiskeiset tyhjäpää kelpaa kyllä seksiin mutta parisuhdetta ei niiden kanssa saa aikaan kun siinä mies joutuu tekemään ihan kaiken kun nainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin näyttää hyvältä

Tuo on juurikin sitä vanhanaikaista suomalaista ajatusmaailmaa. Jos olet hyvännäköinen ja pidät itsestäsi huolta, niin olet automaattisesti tyhjäpää, joka ei osaa eikä tajua mitään, ja jota voi pitää objektina.

Mä olin nuorempana kaunis ja pukeuduin kauniisti. (Nyt keski-iässä näytän lähinnä vain hyvin säilyneen näköiseltä). Varsinkin naiset olivat minua kohtaan välillä törkeitä. Usein mustasukkaisuuksissaan olettivat minun iskevän heidän miehensä, vaikka en olisi katsonutkaan heidän ukkoihinsa päin. Ja varsinkin naiset leimasivat minut tyhjäpääksi pelkän ulkonäköni perusteella. Olen luonteeltani oikeasti tunneherkkä, avulias ja laitan monesti toiset itseni edelle. Mutta ei, heti oletettiin minun olevan mitään tajuamaton vamppi.

Vierailija
117/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että itsekin sanot että olet panostanut vain ulkonäköösi kertoo sen että sinulla ei ole mitään sisältöä. Ulkonäkökeiskeiset tyhjäpää kelpaa kyllä seksiin mutta parisuhdetta ei niiden kanssa saa aikaan kun siinä mies joutuu tekemään ihan kaiken kun nainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin näyttää hyvältä

Ei kerro. Minä olen koulutukseltani ja työtäni dippainssi, joka nauttii vapaa-ajallaan taiteista, lukemisesta ja liikunnasta, ja silti jää aikaa ja energiaa myös näyttää hyvältä. Veikkaan että olet 10x enemmän tyhjäpää kuin minä. 

Olette molemmat tyhjäpäitä, jos ulkonäkö on kumppanille ylpeyden aihe. 

Lisäksi sinä, ap, olet mies. 

Vierailija
118/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerro. Minä olen koulutukseltani ja työtäni dippainssi, joka nauttii vapaa-ajallaan taiteista, lukemisesta ja liikunnasta, ja silti jää aikaa ja energiaa myös näyttää hyvältä. Veikkaan että olet 10x enemmän tyhjäpää kuin minä. 

Olette molemmat tyhjäpäitä, jos ulkonäkö on kumppanille ylpeyden aihe. 

Lisäksi sinä, ap, olet mies. 

Mä olen nainen, mutta olen kyllä monen muun asian lisäksi ylpeä kumppanini ulkonäöstä ja siitä, että hän pitää itsestään huolta. Paljon ennemmin lihakset kuin kaljamaha. Ja toivottavasti saamme elää liikunnan ja ruokavalion avulla pitkään terveinä. 

Kun yli 60 prosenttia miehistä on nykyään ylipainoisia, saa kiittää onneaan, että oma mies on edelleen hyvässä kunnossa. Hiukset on päässä ja ihostaankin pitää hyvää huolta. 

Vierailija
119/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on ollut monta aggressiivista naista lyttäämässä muita. On se hauska ilmiö kuinka vuosikymmenestä toiseen sama viha jatkuu naisellisuutta kohtaan. 

Mitä pahaa siinä on, että haluaa näyttää hyvältä kumppaninsa silmissä? Itse ainakin nautin, kun toinen sanoo minulle ihan arjessa, että näytän hyvältä. Nautin naisellisuuden tunteesta, jonka tuo kehu minulle tuo.

Ehkä ne naiset vihaavat eniten kauneutta ja naisellisuutta, jotka oikeasti sisimmässään haluaisivat joskus kuulla kehuja ja saada huomioita.

Vierailija
120/142 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä näet niitä naisia jotka välittävät siitä, että pidät itseäsi kauniina. Minä olen mielestäni kaunis enkä kyllä ole törmännyt ilmiöön. 

Ymmärrän kyllä sen, että joitain naisia saattaa ärsyttää se, että paljastava vaate yhdistetään kauneuteen, koska näin ei useinkaan ole. Minun tyylikkyyttä ja kauneutta kehutaan kyllä ihan koko ajan. Ja olen itse samaa mieltä. Siltikään minua ei koskaan ole ylimieliseksi kutsuttu...Täytyy kyllä sanoa, että nyt hieman olen, sillä sanon, ao:n olevan enemmin paljastava ja Tynkkynen, kuin kaunis. Hyvä silti, että pidät itseäsi kauniina. Kaikkien pitäisi pitää!