Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks naisten aina oletetaan olevan rahan perässä?

Vierailija
01.08.2025 |

Itse en ainakaan ole. Oon köyhästä perheestä alunperinkin ja elän hyvin vaatimattomasti ja kun yritin tapailla hyvätuloista miestä niin se oli aivan kauheaa kun vierastin sitä elämäntapaa esim syödä oikeasti kalliissa ravintoloissa etc

Kommentit (1124)

Vierailija
521/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jotain Amerikan apinointia. Suomessa naiset elättävät ihan itse itsensä. Ja täytyyhän naisettomilla miehillä olla jokin tekosyy purkaa naisvihaansa.

Väestöntutkimus kuitenkin kertoo miten asiat ovat, naiset eivät vain pidä siitä mutta voi voi...

Ei, naiset eivät pidä siitä, että on olemassa mm. selittämätön palkkaero miesten  hyväksi...

Kultapieni, ei ole mitään selittämätöntä palkkaeroa.

Naisen euro on 102snt

Vierailija
522/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekä te ole parisuhteessa, ei tarvitse esittää.

Kuinka harhainen ja tyhmä pitää ihmisen olla, kun kuvittelee, että kukaan täällä kirjoittavista naisista ei ole parisuhteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja mun vuosiansio on n.34 000€. Hyvin pärjään tuolla ja asun yksin omakotitalossa. Miestä en kovin helposti enää parisuhteeseen huoli. Sen verran pahasti sattui avioerossa.

Vierailija
524/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mäkään ymmärrä tuota logiikaa, että on rahan perässä juoksija jos toivoo puolisolla olevan tuloja. Siis ihan tavalliset palkkatulot eikä mitään isoja rahoja. Kyse on kyllä ihan vain siitä, että pystyy elättämään itsensä eikä elä kädestä suuhun. Mitä helkutin rahan perässä juoksemista tuo muka on? Melkoisen kummallinen logiikka joillakin. Palkkatulot on ihan normaali asia ihmisen elämässä. 

Katsos kun se ei ole sattumaa että tilastokeskuksen mukaan naiset ovat parisuhteessa enemmän tienaavien miesten kanssa (tai ovat ilman parisuhdetta)

Kyllä, poikkeuksia löytyy joten nyt puhumme siitä

Huoh. Ei ole oikein noidenkaan sanojen käyttö. Kuten ei ole oikein se, että sä käytät sanaa porsiminen kun kyse ihmisistä. Vastenmielistä touhua tuollainen, mutta ethän sä tätä tajua etkä lopeta. 

Tässäkin ketjussa noita on käytetty lukuisia kertoja. Montako kertaa olet puuttunut niihin?

Ai nolla?

Jos se on naisista vastenmielistä niin tokihan te lopetatte miesten haukkumisen, eikö totta?

Ai mutta hetki... Ettehän te Saara Särmän tavoin pidä miestä edes ihmisenä!

Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. Olla mies tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita

Ja sitten on tietysti tämä... Jätä se sika : Facebookin Naistenhuone-ryhmässä koetut verkkoyhteisöllisyyttä vahvistavat ja heikentävät tekijät 

https://www.utupub.fi/handle/10024/151516

Naiset ovat haukkuneet miehiä täällä ja muualla vuosikymmeniä. Nyt kun käyttää samaa ideaa että ok, mies on sika ja nainen siis emakko joka PORSII.... Se onkin väärin.

Miksi ihmeessä? Ettekai te ajele kaksilla rattailla?

Vierailija
525/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka harhainen ja tyhmä pitää ihmisen olla, kun kuvittelee, että kukaan täällä kirjoittavista naisista ei ole parisuhteessa?

Niin, miksi ihmeessä miehiä vihaavat emakot eivät ole parisuhteessa... 

Vierailija
526/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mäkään ymmärrä tuota logiikaa, että on rahan perässä juoksija jos toivoo puolisolla olevan tuloja. Siis ihan tavalliset palkkatulot eikä mitään isoja rahoja. Kyse on kyllä ihan vain siitä, että pystyy elättämään itsensä eikä elä kädestä suuhun. Mitä helkutin rahan perässä juoksemista tuo muka on? Melkoisen kummallinen logiikka joillakin. Palkkatulot on ihan normaali asia ihmisen elämässä. 

Katsos kun se ei ole sattumaa että tilastokeskuksen mukaan naiset ovat parisuhteessa enemmän tienaavien miesten kanssa (tai ovat ilman parisuhdetta)

Hienosti koko ajan ohitat sen, että itse käytät todella rumaa kieltä käyttämällä sanaa porsiminen. Antaa olla kun ei mene jakeluun. Sua tässä nyt moitittiin huonosta käytöksestä ja sä lapsellisesti alat vinkua "mutta toi sanoi eka!". Lapset toimii noin. Sut on helppo tunnistaa koska olet aiemminkin tuolla tyylillä vastannut ja täysin sivuuttanut sen tosiasian, että sua moitittiin sun omasta huonosta käytöksestä. Hyvästi.

Vierailija
527/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät sitten köyhimmät miehet eivätkä rikkaimmat naiset ole juurikaan parisuhteessa?

Köyhimmät miehet ovat syrjäytyneitä. Päihdeongelmaisia, kehitysvammaisia, rikollisia, työelämän ulkopuolelle jääneitä. Eli ihmisiä, jotka eivät ole parisuhdekuntoisia. 

Rikkaimmat naiset ovat toki osa parisuhteissa, mutta huippuälykkäillä naisilla on se perusongelma, että nainen rakastuu mieheen, jota katsoa ylöspäin. Huippuälykkäitä miehiä tietysti on, mutta nämä eivät välttämättä kohtaa ja pariudu. Toki sitäkin tapahtuu. 

Ja naisilla pätee myös käänteinen. Naisia on paljon korkeakoulutetuissa. Lääkäreissä, asianajajissa, kauppatieteilijöissä on kaikissa naisenemmistö. Mutta lapsia saaneet naiset kärsivät taloudellisesti, koska uraan tulee väistämättä aukkoja, eikä voi panostaa töihin iltoja ja viikonloppuja

"Naisilla pätee se käänteinen myös sillä tavalla, että moni mies haluaa olla perheen parempituloinen aikuinen ja siksi aktiivisesti yrittää saada naisen pidettyä pienempituloisena kuin itse on. Jos nainen on parempituloinen, tämä kostautuu miehen kiukutteluna. Tutkimusten mukaan miehet tekevät vähemmän kotitöitä jos ovat pienempituloisia, naiset taas enemmän. Eli kotityöt kasautuvat naiselle, teki niin tai näin."

En tiedä kiukuttelusta, mutta kyllä meillä oli yhteiselon alussa miehelle vähän vaikea pala se, että olin paremmmin koulutettu ja tulot sen mukaiset. Hän pääsi sen yli kyllä, mutta oli omituisia hetkiä tämän myötä. 

Nyt tilanne on toisinpäin. Mieheni ansaitsee enemmän, kun tuli lapsen sairaus (jonka hoidin) ja sitten oma sairastuminen. Miehen tarve olla se perinteinen mies näkyy mm. siinä, ettei halua minun hoitavan mitään raha-asioita. 

Ei kaikille miehille ole ihan helppoa olla se vähemmän ansaitseva. Kun taas naisille yleisesti ottaen käy kuminpäin tahansa. 

Vierailija
528/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä voi oikeasti olla noin sekaisin? Mitä sä oikein vedät? Miten voi lukea mun viestin noin päin persettä?

Ei, tässäkään ketjussa ei ole kaikki naiset miehiä vihaavia emakkoja. Kyllä, täällä on useita naisia jotka ovat parisuhteessa. Mä itse en ole, mutta en myöskään ole miehiä vihaava emakko. Sun kaltaisia ihmisiä mä kuitenkin vihaan on sun sukupuoli mikä tahansa. 

Vierailija
529/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ole VAIN rahan perässä. Miehet yrittää käyttää tuota lyömäaseena, kun tyttöystävät ovat valittaneet pummin lailla elämisestä ja siitä, että eivät panostusta suhteeseen vaan vaikeuttavat elämää. Heti jos nainen esittää jonkun halun tai tarpeen, syytetään itsekkääksi tai ahneeksi.

Kysehän on siitä mitä vaatii. Jos vaatii tuloja ja se kynnyskysymys, kyllä se on nimenoman rahan perässä juoksemista. Ei se jätä mitään tulkinnanvaraa. Selityksiä on toki lukemattomia, mutta ne ovatkin juurikin selityksiä.

Ei vaan tuo on ihan sun oma typerä tulkinta kun ihmisillä on tavallisia toiveita puolison suhteen.

Sekin on mielestäni ihan tavallinen toive, ettei aseteta vaatimuksia mistään tienaamisesta ja siten käytännö

Kyn ollaan nuoria ja mahdollisesti yhteinen perhe toiveissa, on ihan luonnollista olettaa molempien tienaavan, edes jotain.

Vierailija
530/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät kerta kaikkiaan käsitä, että ovat kiinnostavia omana itsenään. 

Tämä !

Tämä! Tietysti lentokapteeni tai juristi on kiinnostavampi kuin putkimies ja sähköinsinööri!

Nonei välttis. Saattavat olla aika itseänsä täynnä olevia. Tosin voi olla putkari tai sähkärikin. Luonne ratkaisee.

Tunnen kyl yhden putkarin, josta tuli miljonääri. Koska on niin hyvä. Ja hyvä tyyppi.

Vierailija
531/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22v asti ollut saman " tavis" naisen kanssa ja aion jatkaakkin toivottavasti kuolemaan asti.

Miksi olet sitten koko ajan hinkunut huomiota toisilta naisilta ja flirttiäkin olisi pitänyt olla jo aiemmin.

Kuka niin on sanonut en minä ainakaan. Tuo ero naisten käytöksessä minua kohtaan on vaan ollut ihan järkyttävän iso. Ihan kuin olisin yhtäkkiä muuttunut nuoreksi Brad pitiksi.

Ehdotteliko joku jotain? Vai sattuiko sittenkin niin, että tapasit muutaman autoista kiinnostuneen naisen, nyt kun sinulla oli harvinaisempi auto. Autonaisiakin on. 

No kyllä tuolla IG.ssä varsinkin on yritetty ottaa kontaktia. On noilla parkkiksillakin näkynyt oikeasti autoista kiinnostuneita naisia. Mut

Mutta tuohan on hyvä vinkki kaikille niille, jotka eivät onnistu löytämään naisia edes jutustelu tasolle. Vuokraa vaan auton, ja ajaa jollekin parkkikselle!! 

Vierailija
532/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22v asti ollut saman " tavis" naisen kanssa ja aion jatkaakkin toivottavasti kuolemaan asti.

Miksi olet sitten koko ajan hinkunut huomiota toisilta naisilta ja flirttiäkin olisi pitänyt olla jo aiemmin.

Kuka niin on sanonut en minä ainakaan. Tuo ero naisten käytöksessä minua kohtaan on vaan ollut ihan järkyttävän iso. Ihan kuin olisin yhtäkkiä muuttunut nuoreksi Brad pitiksi.

Ehdotteliko joku jotain? Vai sattuiko sittenkin niin, että tapasit muutaman autoista kiinnostuneen naisen, nyt kun sinulla oli harvinaisempi auto. Autonaisiakin on. 

No kyllä tuolla IG.ssä varsinkin on yritetty ottaa kontaktia. On noilla parkkiksillakin näkynyt oikeasti autoista kiinnostuneita naisia. Mut

Tunnen papin, josta naiset ovat aina olleet kiinnostuneita. Osin siksi, että on pappi. Helposti lähestyttävä. Tää tyyppi kertoi, että häntä myös suojaa se pappeus. Estää häntä haksahtamasta mihinkään, kun on kuitenkin naimisissa. 

Kaverin sisko meni naimisiin tämän papin siunaamana. Sekä tämä sisko, että hänen äitinsä kertoi minulle, että mieluusti olisivat ottaneet tän miehen, ellei tää sisko olis just mennyt naimisiin, ja äiti, jos olis ollut 30v. nuorempi.

Vierailija
533/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuolla IG.ssä varsinkin on yritetty ottaa kontaktia. On noilla parkkiksillakin n

Tuo mies tuskin pettäisi vaikka olisi jossakin muussa työssä. Sitten joku toinen pappi sen sijaan pettää. Enemmän kyse on luonteenpiirteistä.

Vierailija
534/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuolla IG.ssä varsinkin on y

Joo en todellakaan pettäisi. Tiedän että tämä nainen on mun kanssa oikeista syistä.. ollut jo pitkään. Ulkonäkö ei meinaa yhtään mitään loppupeleissä.

Vierailija
535/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä voi oikeasti olla noin sekaisin? Mitä sä oikein vedät? Miten voi lukea mun viestin noin päin persettä?

Ei, tässäkään ketjussa ei ole kaikki naiset miehiä vihaavia emakkoja. Kyllä, täällä on useita naisia jotka ovat parisuhteessa. Mä itse en ole, mutta en myöskään ole miehiä vihaava emakko. Sun kaltaisia ihmisiä mä kuitenkin vihaan on sun sukupuoli mikä tahansa. 

Eihän täällä kukaan hauku miehiä yleisesti. Niitä sikoja ja inceleitä on pieni vähemmistö. Tällä palstalla mielenvikaisia naisten haukkujia on vähintään yksi, mutta oma mieheni ja minun poikani kuten isänikin ovat kaikki minulle todella rakkaita. 

Mitähän kukaan kuvittelee saavuttavansa sillä, että uhoaa lähes mummoikäiselle vuosikymmenet naimisissa olleelle naiselle, ettei tämä ole naimisissa. Luuleeko sillä jotenkin satuttavansa? Meistä naisista moni käy täällä esim näin loma-aikaan, koska sillon 20 v sitten kun sai vauvoja, tämä oli täynnä vauvakeskusteluja. Eli täällä olevat naiset ovat monet nyt keski-ikäisiä tai vähän yli, ja joo, äitejä. Eikä se, että joku hullun oloinen tyyppi sitä netissä kyseenalaistaa, muuta asiaa oikein mitenkään. 

Vierailija
536/1124 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä

Mä aloin käydä täällä varmaan vuonna 2004 kun lapsi oli 1v. Oli tosiaan täynnä vauvajuttuja palsta. Eikä tuollaista jatkuvaa ihmisten mollaamista mitä tämä palsta on nykyään täynnä. Enkä ymmärrä sitäkään kun jotkut käyttää mummo-sanaa haukkumistarkoituksessa. Tulee lähinnä tunne, että okei mikähän sunkin ongelma on... Näin 46-vuotiaana olen toki mummoikäinen, mutta mummo en ole koska ei ole lapsenlapsia ja tuskin tulee. En myöskään ole mikään muumio joka ei tiedä nykypäivän jutuista. Jotkut luulee olevansa aina nuoria ja luulevat, että vanhemmat ihmiset eivät pysy kehityksen perässä. Siis hyvänen aika kun yli 90-vuotiaistakin löytyy älykännykän käyttäjiä ja somettajia! Enemmän tuon ikäisten elinaikana on tapahtunut teknologian muutoksia yms. kuin joidenkin 20-vuotiaiden.

Vierailija
537/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei rdelleenkään ole mitään ahneutta, laskelmointia tai esineellistämistä, jos toivoo kumppanin pystyvä maksamaan peruselämisen itselleen?"

Öh? Mitä se sitten muka on, jos se ei ole laskelmointia? Tuohan on itse asiassa esimerkki nimenomaan laskelmoinnista.

Ja lopeta nyt tuo esittäminen, että kyse olisi toiveesta. Kun kyse ei selvästikään ole toiveesta, vaan keskustelusta tulee harvinaisen selvästi ilmi, että kyse on todellakin vaatimuksesta. Se on täysin eri asia kuin toive.

Vierailija
538/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä, ei vain naisista, vaan kaikista ihmisistä, on tällaisia ankeuttajia. Yrittivät kieltää ja estää muilta mukavan ja hyvän elämän vaatimalla muita toisten ihmisten nöyriksi orjiksiksi ja hirttäytymään kiinni paikkoihin ja aikataluihin. Tekevät tätä vielä esittämällä olevansa vaatimuksineen moraalisesti niin viimeisen päälle hyvää ja erinomaista ihmistä. Kuvittelevat oikeasti olevansa väärinkohdeltuja uhreja, jos näihin orjuutukseen vertautuviin vaatimuksiin ei suostuta.

Vierailija
539/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nudistirannalla nainen oli kylläkin jorma mellerin perässä.

Vierailija
540/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on tilastofakta. Mitä järkeä väitellä tilastoa vastaan?

Mikä tilasto sanoo, että naiset ovat aina vain rahan perässä? Miehillä paremmat tulot. Miehet enemmän yksityisillä töissä. Hehän sen rahan perässä ovat. Tällä logiikalla.

Onko joku väittänyt, että kaikki ihmiset ovat rahan perässä? Ne ovat, jotka edellyttät toiselta tuloja. Kaikki eivät toki edellytä.