Miks naisten aina oletetaan olevan rahan perässä?
Itse en ainakaan ole. Oon köyhästä perheestä alunperinkin ja elän hyvin vaatimattomasti ja kun yritin tapailla hyvätuloista miestä niin se oli aivan kauheaa kun vierastin sitä elämäntapaa esim syödä oikeasti kalliissa ravintoloissa etc
Kommentit (1124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ole VAIN rahan perässä. Miehet yrittää käyttää tuota lyömäaseena, kun tyttöystävät ovat valittaneet pummin lailla elämisestä ja siitä, että eivät panostusta suhteeseen vaan vaikeuttavat elämää. Heti jos nainen esittää jonkun halun tai tarpeen, syytetään itsekkääksi tai ahneeksi.
En usko, että tämän kanssa kannattaa jankata. Täällä on välillä pyörinyt joku palstahullu, joka on ideologisista syistä yhteiskunnan elätti ja kokee, että kaikki naiset joille ei moinen lusmu kelpaa on rahanahneita paskiaisia. Ei sille saa puhuttua järkeä.
Olen kyllä tasan samaa mieltä miehestäkin, jotka ahneuksissaan vaativat naiselta tuloja. Sulle 4se voi ehkä tulla yllätyksenä, että kaikki ihmiset eivät ole tunneköyhiä laskelmoijia ja esineellistäjiä ja pitävät moisia ihmisiä vastenmielisinä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nähdäkseni tietynlaista projisointia. Yleensä näin sanovat miehet etsivät itse kumppania pinnallisin kriteerein, pyrkien löytämään naisen, joka nostaisi heidän statustaan muiden miesten silmissä mahdollisimman paljon. He eivät näe naisia ihmisinä, eivätkä ole heistä kiinnostuneita ihmisinä. He eivät myöskään mieti kumppaninetsinnässä yhteensopivuutta, vaan lähestyvät toistuvasti naisia, jotka ovat aivan erilaisia kuin he itse ovat, eri ikäluokkaa, eri elämänvaiheessa ja joiden kanssa heillä ei ylipäänsä ole juuri mitään yhteistä. Kun tästä sitten loogisesti seuraa toistuva torjutuksi tuleminen, alkaa tämä naisten haukkuminen mm. rahan perässä oleviksi. Taustalla on vääristynyt, vahva oikeutuksen tunne: ajatellaan, että maailma on velkaa kauniin, nuoren tyttöystävän.
Maailmahan on täynnä naisia, jotka eivät ole millään tavoin rahan tai muun materialistisen ja pinnallisen perässä, ja etsivät itsensä kaltaista
Naiset vain käyttävät hieman eri termejä.
Naiset etsivät kouluttautunutta, työorientoitunutta miestä siittämään lapset ja takaamaan hyvän elintason perheelle.
EI kyse ole rahasta (tirsk)
Se mitä yhteistä sillä lentoemolla joka metsästää Kallessa lääkäriä, tai ohjelmakoordinaattorilla (ent. messuemäntä) joka hakee lentokapteenia onkaan... no jätetään se teidän seliteltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mäkään ymmärrä tuota logiikaa, että on rahan perässä juoksija jos toivoo puolisolla olevan tuloja. Siis ihan tavalliset palkkatulot eikä mitään isoja rahoja. Kyse on kyllä ihan vain siitä, että pystyy elättämään itsensä eikä elä kädestä suuhun. Mitä helkutin rahan perässä juoksemista tuo muka on? Melkoisen kummallinen logiikka joillakin. Palkkatulot on ihan normaali asia ihmisen elämässä.
Katsos kun se ei ole sattumaa että tilastokeskuksen mukaan naiset ovat parisuhteessa enemmän tienaavien miesten kanssa (tai ovat ilman parisuhdetta)
Kyllä, poikkeuksia löytyy joten nyt puhumme siitä kuinka kansakunta toimii.
Voit verrata vaikkapa siihen, että nyt puhutaan ilmastosta, ei tämän päivän säästä. Jos tuo vertaus vaikka helpottaa.
No kyllä mua ainakin ärsyttää jos kerrot, että et itse todellakaan juokse rahan perässä niin syytetään valehtelijaksi. Ei uskota naisen sanaa vaan joidenkin mielestä kaikki naiset ovat tunteettomia rahan perässä juoksevia h uoria. Sairas ajatusmaailma joillakin.
Miehillä monesti on paremmat tulot kuin naisilla, mutta teidän ääliöiden vuoksi naiset ei saisi rakastua miehiin joilla on sentinkään isommat tulot. Ei mene millään jakeluun, että siihen mieheen siinä rakastutaan eikä rahaa. Suurin osa suomalaisista miehistä ei edes tienaa niin paljon, että sillä nyt pitäisi jotenkin keulia. En mä ainakaan tiennyt exäni tuloja kun aloimme seurustella. Ihan tavallinen duunarimies joka asui silloin vuokralla kaksiossa lähes aikuisen lapsensa kanssa. Myöhemmin selvisi, että miehellä n. 10 000€ isommat vuosiansiot. Ei kuitenkaan mitään merkitystä mihinkään suuntaan miehen tuloilla. En mä miehen rahojen kanssa yhdessä ollut. Mies oli välillä lomautettuna ja pitkään sairaslomalla niin kyllä siinä oli myös mun tulot todella tarpeen. Vi tuttaa suoraan sanottuna tuollainen naisten huo rana pitäminen.
Onko teidän äiditkin rahan perässä juoksevia huo ria? Entäs mahdolliset siskot? Jos teillä on tyttäriä, niin ovatko he tuollaisia?
Kun tilastokeskus kertoo että tuloerot ovat merkittäviä, kyse ei ole senteistä.
Mitäs jos kouluttautuisitte oikein ja tienaisitte, ottakaa se vähemmän ansaitseva mies.
Ai ei käy koska "ette koe että olisi mitään yhteistä enää"
Niin...
Vierailija kirjoitti:
Se on jotain Amerikan apinointia. Suomessa naiset elättävät ihan itse itsensä. Ja täytyyhän naisettomilla miehillä olla jokin tekosyy purkaa naisvihaansa.
Väestöntutkimus kuitenkin kertoo miten asiat ovat, naiset eivät vain pidä siitä mutta voi voi...
Vierailija kirjoitti:
Miten niin olettamus, se on varma tietoa.
Ainoa varma asia on se että jokainen ihminen maan päällä on rahan perään. Eri asia on sitten että kenen rahan perään. Ei automaattisesti miehen jonka haluaa puolisoksi. Suurin osa naisista haluaa itse tienata rahansa mutta yleensä mies joka ei suostu osallistumaan mihinkään yhteisesti hankittuun, väittää että nainen on hänen rahojensa perään. Eli siinä tapauksessa mies onkin oikeastaan naisen rahojen perään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät kerta kaikkiaan käsitä, että ovat kiinnostavia omana itsenään.
Tämä !
No eihän siinä 443 tietenkään ole rahasta kysr. Siihen on aina joku moraalisesti ylevä syy, millä ei missään nimessä ole mitään tekemistä rahan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ja miehetkö eivät ole samalla tavalla ja vielä enemmän rahan perään?
Miksi miehet sitten esim käyvät töissä?
Onko joku väittänyt ettei ole? Kyllä on paljon myös pinnallisia ja ahneita miehiä, jotka juoksevat vain rahan perässä ja ei kiinnosta nainen jota ei tienaaminen kiinnosta. Yhtä alhaista toimintaa se silti on eikä tee siitä yhtään sen ylevämpääm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ole VAIN rahan perässä. Miehet yrittää käyttää tuota lyömäaseena, kun tyttöystävät ovat valittaneet pummin lailla elämisestä ja siitä, että eivät panostusta suhteeseen vaan vaikeuttavat elämää. Heti jos nainen esittää jonkun halun tai tarpeen, syytetään itsekkääksi tai ahneeksi.
En usko, että tämän kanssa kannattaa jankata. Täällä on välillä pyörinyt joku palstahullu, joka on ideologisista syistä yhteiskunnan elätti ja kokee, että kaikki naiset joille ei moinen lusmu kelpaa on rahanahneita paskiaisia. Ei sille saa puhuttua järkeä.
Olen kyllä tasan samaa mieltä miehestäkin, jotka ahneuksissaan vaativat naiselta tuloja. Sulle 4se voi ehkä tulla yllätyksenä, että kaikki ihmiset eivät ole tunneköyhiä laskelmoijia ja esineellistäjiä ja pitävät moisia ihmisiä vastenmielisin
Jaa, minä pidän elämäntapalusmua varkaana, jolla ei ole pahemmin varaa huudella muiden vastenmielisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mäkään ymmärrä tuota logiikaa, että on rahan perässä juoksija jos toivoo puolisolla olevan tuloja. Siis ihan tavalliset palkkatulot eikä mitään isoja rahoja. Kyse on kyllä ihan vain siitä, että pystyy elättämään itsensä eikä elä kädestä suuhun. Mitä helkutin rahan perässä juoksemista tuo muka on? Melkoisen kummallinen logiikka joillakin. Palkkatulot on ihan normaali asia ihmisen elämässä.
Kun tilastokeskus kertoo että tuloerot ovat merkittäviä, kyse ei ole senteistä.
Mitäs jos kouluttautuisitte oikein ja tienaisitte, ottakaa se vähemmän ansaitseva mies.
Ai ei käy koska "ette koe että olisi mitään yhteistä enää"
Niin...
Suurin osa korkeakoulutetuista on jo naisia. Myös joillakin rahakkailla aloilla, esim lääketiede on selkeä naisenemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin olettamus, se on varma tietoa.
Ainoa varma asia on se että jokainen ihminen maan päällä on rahan perään. Eri asia on sitten että kenen rahan perään. Ei automaattisesti miehen jonka haluaa puolisoksi. Suurin osa naisista haluaa itse tienata rahansa mutta yleensä mies joka ei suostu osallistumaan mihinkään yhteisesti hankittuun, väittää että nainen on hänen rahojensa perään. Eli siinä tapauksessa mies onkin oikeastaan naisen rahojen perään.
Puhu vain omasta puolestasi. Itse vihaan rahaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät sitten köyhimmät miehet eivätkä rikkaimmat naiset ole juurikaan parisuhteessa?
Köyhimmät miehet ovat syrjäytyneitä. Päihdeongelmaisia, kehitysvammaisia, rikollisia, työelämän ulkopuolelle jääneitä. Eli ihmisiä, jotka eivät ole parisuhdekuntoisia.
Rikkaimmat naiset ovat toki osa parisuhteissa, mutta huippuälykkäillä naisilla on se perusongelma, että nainen rakastuu mieheen, jota katsoa ylöspäin. Huippuälykkäitä miehiä tietysti on, mutta nämä eivät välttämättä kohtaa ja pariudu. Toki sitäkin tapahtuu.
Ja naisilla pätee myös käänteinen. Naisia on paljon korkeakoulutetuissa. Lääkäreissä, asianajajissa, kauppatieteilijöissä on kaikissa naisenemmistö. Mutta lapsia saaneet naiset kärsivät taloudellisesti, koska uraan tulee väistämättä aukkoja, eikä voi panostaa töihin iltoja ja viikonloppuja (toisin kuin isät). Siksi sinkkunaisesta helpommin
Naisilla pätee se käänteinen myös sillä tavalla, että moni mies haluaa olla perheen parempituloinen aikuinen ja siksi aktiivisesti yrittää saada naisen pidettyä pienempituloisena kuin itse on. Jos nainen on parempituloinen, tämä kostautuu miehen kiukutteluna. Tutkimusten mukaan miehet tekevät vähemmän kotitöitä jos ovat pienempituloisia, naiset taas enemmän. Eli kotityöt kasautuvat naiselle, teki niin tai näin.
Minulle on myös töissä pari kertaa vihjailtu, että minä en niinku tarvitse hyvää palkkaa, kun on varakkaaksi oletettu mies. Oikeasti minä olen meistä se varakkaampi.
Eli jo parisuhde itsessään ilman lapsiakin aiheuttaa asetelmaa, jossa miehen tulot ovat suuremmat. Vaatii naiselta hyvää pokkaa ja paksua nahkaa olla perheen isompituloinen, eivätkä kaikki siihen rupea tai pääse ihan sosiaalisista syistä.
Mutta onko sahan perässä terä vai kahva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on siitä mitä vaatii. Jos vaatii tuloja ja se kynnyskysymys, kyllä se on nimenoman rahan perässä juoksemista. Ei se jätä mitään tulkinnanvaraa. Selityksiä on toki lukemattomia, mutta ne ovatkin juurikin selityksiä.
Ei vaan tuo on ihan sun oma typerä tulkinta kun ihmisillä on tavallisia toiveita puolison suhteen.
Sekin on mielestäni ihan tavallinen toive, ettei aseteta vaatimuksia mistään tienaamisesta ja siten käytännössä aseteta itselleen hintaa. Tuollainen ihminen tekee itsestään kauppatavaraa ja sellaiseen tyyppiin ei pysty luottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on siitä mitä vaatii. Jos vaatii tuloja ja se kynnyskysymys, kyllä se on nimenoman rahan perässä juoksemista. Ei se jätä mitään tulkinnanvaraa. Selityksiä on toki lukemattomia, mutta ne ovatkin juurikin selityksiä.
Ei vaan tuo on ihan sun oma typerä tulkinta kun ihmisillä on tavallisia toiveita puolison suhteen.
Sekin on mielestäni ihan tavallinen toive, ettei aseteta vaatimuksia mistään tienaamisesta ja siten käytännö
On ihan järkevä toive, että toinen kykenee elättämään itsensä. Kukaan ei pärjää ilman tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun rahoista veljet ole koskaan kyselleet tai olleet kiinnostuneita. Sen sijaan naiset useammankin kerran elämän aikana olleet kiinnostuneita rahatilanteestani ja lainailleet rahaa. M33
Väärä kokemus, alapeukkua! Cancel!
Alapeukku, koska mies on niin tyhmä, että lainaa rahaa kenelle tahansa. Tuskin varmaan viitsii tehdä edes velkakirjaa.
Minusta tuntuu, että Donald Trump taitaa olla nainen. Molemmilla samanlainen irrationaalinen viha epämieluisia tilastoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tasan samaa mieltä miehestäkin, jotka ahneuksissaan vaativat naiselta tuloja. Sulle 4se voi ehkä tulla yllätyksenä, että kaikki ihmiset eivät ole tunneköyhiä laskelmoijia ja esineellistäjiä ja pitävät moisia ihmisiä vastenmielisin
Ei edelleenkään ole ahneutta, laskelmointia tai esineellistämistä, jos toivoo kumppanin pystyvän maksamaan edes peruselämisen itselleen. Nyt vähän todellisuudentajua peliin kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on mielestäni ihan tavallinen toive, ettei aseteta vaatimuksia mistään tienaamisesta ja siten käytännö
Sä olet kyllä todella pahasti päästäsi sekaisin. Ei kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen ajattele noin.
Sä ilmeisesti asut ilmaiseksi jossakin vanhempiesi peräkammarissa, saat ruoan ilmaiseksi, äiti pesee pyykit etkä tee töitä. Siksi keksit noita harhaisia juttuja normaaleista ihmisistä.
Tämä on kyllä totta. Usein menee niin, että nämä miehet etsivät huomattavasti nuorempaa kaunista naista parisuhteeseen, jossa on perinteiset sukupuoliroolit ja nainen hoitaa kodin. Vaan jos ei ole poikkeuksellista karismaa ja ulkonäköä, niin ei niitä nuoria kaunottaria saa omilla avuilla pyydystettyä. Ainut sauma on valita siitä nuorten ja kauniiden naisten vähemmistöstä, joka on valmis ikäänkuin vaihtamaan kauneutta rahaan. Suurin osahan nuorista ja kauniista ihmisistä pariutuu keskenään ilman isoja tuloeroja. Näin syntyy kuvitelma, että kaikki naiset haluaa rahaa. Ei halua, mutta kaikki naiset haluaa saada suhteelta jotakin positiivista elämäänsä, ja jos ei miehellä ole muuta tarjottavaa niin jäljelle jää ne ahneet naiset.
Jos haluaa ei-ahneita naisia, niin kannattaa kehittää itseään. Ja tarkastella ihan realistisesti mihin se oma taso riittää, jos raha poistetaan yhtälöstä. Käykö kaljamahaiselle keski-ikäiselle pikkupomolle oikeasti se samanikäinen ylipainoinen tantta, jolla on oma varallisuutensa? Ai ei? No sitten on kohtuu turha valittaa.