Te jotka pysäköitte aina perä edellä parkkiruutuun, voitteko ystävällisesti perustella miksi teette niin?
Haluatteko että auto on ikään kuin lähtövalmiina jos tulee tarve lähteä kiireesti pois tms.?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokoomuslaisilla öykkäreillä muka niin kiire ettei voi hetkeä odottaa jos toinen peruuttaa parkkiruutuun? Enpä usko että teillä on mikään kiire minnekään, ala-arvoinen käytöksenne on pelkkää halpamaista keljuilua koska olette luonnevikaisia ja pahantahtoisia ilkimyksiä ja sellaista käytöstä ei tarvitse ottaa huomioon. Jos torvi soi, peruutan tuplasti hitaammin ruutuun että kokkarilla veri kiehuisi raivosta...
Öykkäryyttä on lähinnä vaatia toisia odottamaan omien oikkujensa vuoksi.
Kuoletko miten pian kun noin hoppu on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen työpaikka, jossa kuljin omalla autolla, oli sellainen jonka parkkipaikat olivat todella ahtaat. Niihin oli helpointa mennä peruuttamalla. Toiseksi on helpompi lähteä hankalasta paikasta niin, että saa katsoa eteen päin kuin peruuttaessa varoa, että ei kolahda siellä tai tuolla. Tästä on ehtinyt tulla tapa ja jos en lämmitystolpan vuoksi aja keula edellä parkkiin, vieläkin mieluummin peruutan.
Mulla on kotona hankala lähteä autokatoksesta, jos auto on ajettu keula edellä katokseen. Joutuu venkslaamaan moneen kertaan, että auton saa kääntymään ulos katoksesta, että sen voi ajaa tielle. Kun peruutan parkkiin, se menee sinne kerralla, jolloin sitten pääsen suoraan lähtemään keula edellä pois.
Opetelkaa ihmiset peruuttamaan! Helpotatte oikeasti elämäänne!
Onhan se nyt kummallista jos osaa peruuttaa autokatokseen muttei osaa peruuttaa sieltä pois. Ja sitten kehoittaa toisia opettelemaan peruuttamaan.
Jos ajan ruudun eteen ja blockaan sen peruuttaessani, niin siellä ruudussa todennäköisesti ei ole lapsia eikä vanhuksia juoksentelemassa eikä kukaan teini kaahaa peruuttaessa kylkeen, toisin kuin siinä ajoväylällä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myy, mutta mä en peruuta autoani milliäkään, kun sinä lyöt pakin päälle peruuttaaksesi parkkiin, mihin normaali järkevä ihminen ilman muuta ajaisi keula edeltä häiritsemättä muuta liikennettä.
Taskuparkki on sinulla varmaan niin paha, että töttäät pää punaisena ja jumitat muun liikenteen, että ei vaan edellä oleva pääse taskuparkkiin.
Parkkipaikalla ei varsinaisesti ole "liikennettä " vaan muita parkkipaikkaa etsiviä tai sieltä lähteviä.
En lähde itse peruuttamaan, jos joku sankari ei osaa taskuparkkeerausaiettaan selvästi esittää, tai vaikka olisin itse ymmärtänyt väärin vilkun, että edellä oleva on kääntymässä, ja tämä pistää pakin silmään, en todellakaan itse ala peruutella siinä mitään. Ohittaa voi näissä tapauksissa, jos se turvallisesti onnistuu. Mutta jos ei ole vilkkua näytetty, ja minulla ei ole kiire, niin seison ihan mielelläni blokkamassa tämän paikan kunnes edelläajava nostaa lipun pystyy virheen merkiksi, ja opettelee liikkumaan liikenteessä joustavasti ja muita kunnioittaen.
Parkkipaikalla tapahtuva liikkuminen on liikennettä. Saivartele sinä nyt siinä mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos parkkipaikka on vielä tyhjä niin kannattaahan siihen ruutuun peruuttaa niin on helppo sitten lähteä jos on autoa tunkenut ympärille. Mutta jos on jo valmiiksi ahdas parkkipaikka niin eipä tee eroa miten päin siihen ruutuun änkeää. Vaikea kohta vaan muuttuu ruutuun menemisen ja lähtemisen kesken.
Ahtaalla parkkipaikalla on muuten jopa helpompi, kun auton peruuttaa ruutuun.
Onko teillä joku peruutustutka autossanne vai miten se peruuttaminen on niin paljon helpompaa kuin eteen päin ajaminen? Kyllä minulla ainakin peruuttaessa tulee huomattavasti enemmän riskiä hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokoomuslaisilla öykkäreillä muka niin kiire ettei voi hetkeä odottaa jos toinen peruuttaa parkkiruutuun? Enpä usko että teillä on mikään kiire minnekään, ala-arvoinen käytöksenne on pelkkää halpamaista keljuilua koska olette luonnevikaisia ja pahantahtoisia ilkimyksiä ja sellaista käytöstä ei tarvitse ottaa huomioon. Jos torvi soi, peruutan tuplasti hitaammin ruutuun että kokkarilla veri kiehuisi raivosta...
Öykkäryyttä on lähinnä vaatia toisia odottamaan omien oikkujensa vuoksi.
Kuoletko miten pian kun noin hoppu on?
Mitä se sulle, sosialisti, kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos parkkipaikka on vielä tyhjä niin kannattaahan siihen ruutuun peruuttaa niin on helppo sitten lähteä jos on autoa tunkenut ympärille. Mutta jos on jo valmiiksi ahdas parkkipaikka niin eipä tee eroa miten päin siihen ruutuun änkeää. Vaikea kohta vaan muuttuu ruutuun menemisen ja lähtemisen kesken.
Onko teillä joku peruutustutka autossanne vai miten se peruuttaminen on niin paljon helpompaa kuin eteen päin ajaminen? Kyllä minulla ainakin peruuttaessa tulee huomattavasti enemmän riskiä hommaan.
Koska nämä eivät katso, mitä siellä ruudussa on, vain viivat.
Kukin tavallaan.
Itse näen tuon järjettömänä ajamisen hankaloittamisena. Tietysti ahtaaseen tilaan kuten ruutuun ajaa suoraan eikä pakilla... Vastaavasti ruudusta poistuessa tilaa on enemmän!
Tuo ohjeistus on aika hölmö, mutta mikä kellekin toimii parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen työpaikka, jossa kuljin omalla autolla, oli sellainen jonka parkkipaikat olivat todella ahtaat. Niihin oli helpointa mennä peruuttamalla. Toiseksi on helpompi lähteä hankalasta paikasta niin, että saa katsoa eteen päin kuin peruuttaessa varoa, että ei kolahda siellä tai tuolla. Tästä on ehtinyt tulla tapa ja jos en lämmitystolpan vuoksi aja keula edellä parkkiin, vieläkin mieluummin peruutan.
Mulla on kotona hankala lähteä autokatoksesta, jos auto on ajettu keula edellä katokseen. Joutuu venkslaamaan moneen kertaan, että auton saa kääntymään ulos katoksesta, että sen voi ajaa tielle. Kun peruutan parkkiin, se menee sinne kerralla, jolloin sitten pääsen suoraan lähtemään keula edellä pois.
Opetelkaa ihmiset peruuttamaan! Helpotatte oikeasti elämäänne!
Onhan se nyt kummallista jos osaa peruuttaa autokatokseen muttei osaa peruuttaa sieltä pois. Ja sitten kehoittaa toisia opettelemaan peruuttamaan.
OSAAN minä peruuttaa sieltä autokatoksesta uloskin, se auto vaan ei taivu kerralla sieltä peruuttamalla ulos. En jaksa venkslata edestakaisin takana olevan auton ja postilaatikkorivin välissä.
Jos taas menen parkkiin peruuttamalla, saan auton kerralla parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autossa sellaiset kuin sivupeilit. Toki on myös peruutustutka, mutta en sitä huomioi kuin vasta siinä vaiheessa, kun alkaa takana oleva seinä tai toinen auto lähestyä. Itse peruutus täysin sivupeilien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa autoissa nykyään tosiaan on tutka tai kamera, mikä tietysti vielä lisää peruuttamisen etuja, kun ei jää katveita toisin kuin silmän varassa.
Kaikilla autoilla oleellisin ero on, että sivupeilit tekevät peruuttamisesta näkemisen suhteen helpompaa. Sillä näkee auton kyljen sijainnin ja suunnan tarkasti suhteessa ruutumerkintöihin ja muihin autoihin, eikä jää sivukatveita vaikka pienten lasten piileskellä.
Toinen seikka on ketteryys. Peruuttaen auto kääntyy paremmin ahtaammassa paikassa, kun eturenkaat kääntyvät ja keula tekee laajempaa kaarta. Eteenpäin ajettaessa perä oikaisee ja ahtaassa paikassa voi olla jopa mahdoton saada autoa ruutuun keula edellä, mutta peruuttaen sopii. Siksi taskuparkkeeraus tehdään peruuttaen, se ei edes onnistu etuperin.
Keula edellä ajo varsinkin ahtaassa paikassa vaatii usein joka tapauksessa edestakaisin vekslausta vielä ruutuun ajon jälkeenkin jotta auton saa suoraan tai ruudun sisään tai sopivan kauas kummastakin naapuriautosta. Se vasta turha riski onkin kun keula edellä ruutuun ajamisesta ei seuraa ainoastaan yhtä ruudusta sokkona ulos peruutusta liikenteen sekaan vaan useita, kun jo itse pysäköinti aiheuttaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autossa sellaiset kuin sivupeilit. Toki on myös peruutustutka, mutta en sitä huomioi kuin vasta siinä vaiheessa, kun alkaa takana oleva seinä tai toinen auto l
Tarkoitat:... täysin sivupeilien ja tuurin varassa.
Liikun pääasiassa pakulla, jossa on heikko näkyvyys taakse. Takaa umpinainen, eli puhtaasti sivupeilien varassa. Nokka edessä lähteminen on turvallisempaa muille parkkialueelle liikkuville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa autoissa nykyään tosiaan on tutka tai kamera, mikä tietysti vielä lisää peruuttamisen etuja, kun ei jää katveita toisin kuin silmän varassa.
K
Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaat suoraan sanottuna, että pysäköit aina perä edellä, koska et hallitse ajoneuvosi mittoja eteenpäinajossa, ja luulet, etteivät peilit jätä katveita.
Iso auto helpompi peruuttaa ruutuun. Jonkun kirpun nyt saakin miten päin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaat suoraan sanottuna, että pysäköit aina perä edellä, koska et hallitse ajoneuvosi mittoja eteenpäinajossa, ja luulet, etteivät peilit jätä katveita.
Siosittelen lukutaidon hankkimista tai huonon trollauksen lopettamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siosittelen lukutaidon hankkimista tai huonon trollauksen lopettamista.
Mut noihan sä kirjoitit, ihan itse.
Esimerkiksi takana puskurissa tuleva auto on liian lähellä, yritinpä peruuttaa parkkiin tai en. On muuten paljon helpompi, mukavampi, nopeampi ja kanssakulkijoitten kanssa parempi vaihtoehto lähteä parkista keula edellä.