Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka pysäköitte aina perä edellä parkkiruutuun, voitteko ystävällisesti perustella miksi teette niin?

Vierailija
31.07.2025 |

Haluatteko että auto on ikään kuin lähtövalmiina jos tulee tarve lähteä kiireesti pois tms.?

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy, mutta mä en peruuta autoani milliäkään, kun sinä lyöt pakin päälle peruuttaaksesi parkkiin, mihin normaali järkevä ihminen ilman muuta ajaisi keula edeltä häiritsemättä muuta liikennettä.

No älä myy. Asenteesi on todella hieno, olisipa kaikki yhtä joustavia liikenteessä. 

Sä voit pakittaa seuraavaan ruutuun sitten, jos takanasi ei ole ketään. Miksi joustavuus teillä on aina sitä, että teitä kohtaa pitää olla joustavia, mutta te ette itse ole sitä ikinä?

Mä olen se joka jättää tilaa edellä menevälle suorittaa parkkinsa miten haluaa. Eikä tarvitse teitillä. 

Vierailija
62/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tarjoavat persettään myös muinakin hetkinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy, mutta mä en peruuta autoani milliäkään, kun sinä lyöt pakin päälle peruuttaaksesi parkkiin, mihin normaali järkevä ihminen ilman muuta ajaisi keula edeltä häiritsemättä muuta liikennettä.

No älä myy. Asenteesi on todella hieno, olisipa kaikki yhtä joustavia liikenteessä. 

Sä voit pakittaa seuraavaan ruutuun sitten, jos takanasi ei ole ketään. Miksi joustavuus teillä on aina sitä, että teitä kohtaa pitää olla joustavia, mutta te ette itse ole sitä ikinä?

Mä olen se joka jättää tilaa edellä menevälle suorittaa parkkinsa miten haluaa. Eikä tarvitse teitillä. 

Mä en enää. Jos ei osaa ajaa autoaan nopeasti ruutuun häiritsemättä muita, niin kierrelköön parkkialuetta vaikka koko päivän.

Vierailija
64/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät sentään yhtä holtittomasti kuin jonkin pienemmän yrityksen pakukuskit. Jos vielä Eesti rekisterissä, niin meno on taattua

Kieltämättä toinen kuljettajaryhnä, jonka autot voisi laittaa paaluun. 

Vierailija
65/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se parkkiruutuun peruuttaminen edes kovin turvallista? Huomaatteko te, jotka ette uskalla peltivaurion uhalla pakittaa ajoradalle, jos pakittaessanne ruutuun viereisesta autosta aukeaa ovi tai lapsi "juoksee" autonsa luokse odottamaan, että oven saa auki?

Parkkipaikoilla ajoradalla liikkuu lähinnä muita autoja, jotka on helppo havaita, ja jos osuukin joskus, niin pelkkää peltivaurio.

Peruuttaessa kannattaa aina pitää vauhti hiljaisena ja päätä käännellä että näkee joka suuntaan. Peruutuskameran näyttö voi olla vain yksi monista tarkasteltavista suunnista, kamerallakin voi olla katvealueita. Ruutuun peruuttaessa ainakaan muilla ei ole kovin kovaa vauhtia, sen sijaan kadulle peruuttaessa toinen voi tulla vauhdikkaastikin autolla ja tulee pahempaa jälkeä jos osuu.

Vierailija
66/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä parkkeeraan aina nenä edellä ja mies perä edellä, niin näkee, että kumpi on viimeiksi käyttänyt autoa, heh.

Vierailija
67/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jättää se sentään ainakin joskus moottoriteillä "ohitusrakoja". 😂

Vierailija
68/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se parkkiruutuun peruuttaminen edes kovin turvallista? Huomaatteko te, jotka ette uskalla peltivaurion uhalla pakittaa ajoradalle, jos pakittaessanne ruutuun viereisesta autosta aukeaa ovi tai lapsi "juoksee" autonsa luokse odottamaan, että oven saa auki?

Parkkipaikoilla ajoradalla liikkuu lähinnä muita autoja, jotka on helppo havaita, ja jos osuukin joskus, niin pelkkää peltivaurio.

Peruuttaessa kannattaa aina pitää vauhti hiljaisena ja päätä käännellä että näkee joka suuntaan. Peruutuskameran näyttö voi olla vain yksi monista tarkasteltavista suunnista, kamerallakin voi olla katvealueita. Ruutuun peruuttaessa ainakaan muilla ei ole kovin kovaa vauhtia, sen sijaan kadulle peruuttaessa toinen voi tulla vauhdikkaastikin autolla ja tulee pahempaa jälkeä jos osuu.

Peruutuskameran näyttö? Tiedätkö, mikä on suomalaisten autojen keski-ikä? Kuljettajien keski-ikä alkaa myös olla sellainen, ettei niskat käänny eikä aivoissa liiku enää muu kuin milloiin on seuraavan verenpainelääkkeen ottoaika. Ajoradalle peruuttaessa riskinä on lähinnä peltivaurio tai pyöräilijän paskahalvaus, jos peruuttaa hitaasti.

Vierailija
69/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen parkkipaikalla on aina kolaririski. Riski on pienempi kun se tekee ajattaessa sisään parkkiruutuun eikä siitä ulosajettaessa.

Selitätkö miten? Peruuttaminen on aina peruuttamista.

Vierailija
70/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parkkipaikka on vielä tyhjä niin kannattaahan siihen ruutuun peruuttaa niin on helppo sitten lähteä jos on autoa tunkenut ympärille. Mutta jos on jo valmiiksi ahdas parkkipaikka niin eipä tee eroa miten päin siihen ruutuun änkeää. Vaikea kohta vaan muuttuu ruutuun menemisen ja lähtemisen kesken.

Vierailija
71/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peileistä näkee parkkiruudun viivoituksen paremmin pakittaessa.

Vierailija
72/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen parkkipaikalla on aina kolaririski. Riski on pienempi kun se tekee ajattaessa sisään parkkiruutuun eikä siitä ulosajettaessa.

Ruutuun peruuttaja seuraa yleensä toisesta sivupeilistä, että auto menee pakittaessa ruutuun. Muuta aluetta ei seurata, mitä siellä ehkä on. Jos ruudusta pakittaa ulos ajoradalla, niin tällainen ylimalkainen ajodatan seuranta yhden peilin kautta ei tulisi kenellekään mieleenkään. Siksi ruutuun peruuttaminen on monen mielestä helpompaa. Pyhä peltilehmä kestää osumat ihmisiin, mutta ei toisiin peltilehmiin.

Vierailija
73/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus. 

Suomen suurin osa parkkipaikoista on tehty mitoiltaan ajalle koivu ja *, jolloin autot olivat myös pienempiä. Vasta nyt käydään krskustelua, miten niitä suurennetaan, kun maapohjasta pulaa, kun parkkiruutiun pitäisi jäädä molemmille puolille tilaa 30-40cm. 

Vierailija
74/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulussa opetetaan, että kun peruuttaa ruutuun niin siitä on helpompi lähteä. Itse jätän auton aina niin, että eteenpäin saan lähteä.

Vierailija
75/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on yksinkertainen, jotta pääsee autosta ulos. Oletko huomannut, että ne on yleensä isoja autoja, jotka pukkaa perä edellä ruutuun. Katsoppa S80 Volvon oven paksuutta ja sitten katso Ladan oven paksuutta, syy selviää, pitää mahtua siitä raosta ulos. Miksi näissä Suomeen tuotavissa autoissa ei ole parkkiperuutusta? Eli auto etänä liikkeelle starttimoottorilla 3 metriä, sitten normaaliin tapaan ajamaan.

Vierailija
76/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki autot peruuta siihen ruutuun. Vielä järkevämpää on, jos pääsee ajamaan ruutujen läpi parkkiin eli on sitten keula edellä lähtemässä ruudusta..

Parkkipaikoilla kyllä kannattaa mahdollisuuksien mukaan vältellä peruuttamista. Täällä on ainakin melkoista kaahaamista parkkipaikoilla ollut aina, kun moni ajaa niissä järjettömän lujaa. Kun lähdet peruuttamaan ruudusta ja katsot, ettei ketään näy kummastakaan suunnasta, niin ei mene kuin sekunti, niin joku kaahari on vieressä. Ihmettelen, ettei ole sattunut pahempia onnettomuuksia, kun pieniä lapsia ryntäilee autojen välistä.

Peruuttaessa pitää myös tajuta, etteivät pienimmät lapset näy peileissä tai taakse kurkatessa.

Vierailija
77/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viereen sattuu vaikkapa kaksi korkeaa pakettiautoa, niin peruuttaen ruudusta poistuminen on aika riskialtista touhua, vai mitä? Ei siinä tarvita edes kovin paljon älyä, kun ymmärtää pysäköidä keula lähtösuuntaan. Olen vuosikymmenten saatossa opettanut tämän menetelmän lukuisille autoilijoille esimerkilläni  heille asiasta sanaakaan sanomatta. 

Jos et usko tähän menetelmään, niin tutustupa parkkipaikkakolaritilastoihin.

Vierailija
78/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat suosittelevat pysäköimään niin, että ruudusta ei tarvitse peruuttaa pois.

Tiedän, että näin tosiaan suositellaan ja monilta se sujuukin heittämällä. Mutta mun logiikalla takapään ahtaminen ahtaaseen väliin on riskialttiimpaa, kuin että nokka edellä esim parkkiruutuun ajetun auton pysäköinnin lopuksi peruuttaa isompaan/väljempään tilaan, vaikka siinä pitäisikin olla skarppina puolestaan muun liikenteen vuoksi. Luoja paratkoon en tosiaan haluaisi, että puolisokeat mummot, papat ja muut Suomen surkeimmat kuskit alkaisi peruuttelemaan ruutuihin mun autoni vieressä! 

Vierailija
79/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisempaa ja kätevämpää. Parkkiin/sivutielle päin peruutetaan aina. Pyritään aina liittymään liikenteen sekaan keula edellä...

Saanen epäillä tuota turvallisuutta. Ruutuun peruutettaessa riskinä on, että viereisestä autosta aukeaa ovi lapsi poistuu autosta. Eikä se kyllä yhtään kätevämpääkään ole. Molemmissa tapauksissa joutuu peruuttamaan.

Vierailija
80/157 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla ajokorttia? Peruuttaessa perä edellä tyhjään parkkiruutuun näkee kuskin paikalta hyvin sen muun liikenteen parkkipaikkalla. Kun alat parkkiruudusta peräedellä peruuttamaan niin viereiset autot plokkaavat kuskilta näkyvyyden.