Te jotka pysäköitte aina perä edellä parkkiruutuun, voitteko ystävällisesti perustella miksi teette niin?
Haluatteko että auto on ikään kuin lähtövalmiina jos tulee tarve lähteä kiireesti pois tms.?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Syy on yksinkertainen, jotta pääsee autosta ulos. Oletko huomannut, että ne on yleensä isoja autoja, jotka pukkaa perä edellä ruutuun. Katsoppa S80 Volvon oven paksuutta ja sitten katso Ladan oven paksuutta, syy selviää, pitää mahtua siitä raosta ulos. Miksi näissä Suomeen tuotavissa autoissa ei ole parkkiperuutusta? Eli auto etänä liikkeelle starttimoottorilla 3 metriä, sitten normaaliin tapaan ajamaan.
Ei kai se ovi pienene ruutuun peruuttamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saahan sen auton perä edellä helevetin paljon pienenmpään tilaan ja helpommin mutta kysyjähän tämän jo tietäisikin jos olisi käynyt autokoulun
Jos autoa ei saa nokka edellä parkkialueen parkkiruutuun edes vuosien harjoittelun jälkeen, niin voisi luopua autosta.
Saa toki, mutta miksi pysäköisin tyhmästi kun voin tehdä sen myös fiksusti?
Fiksua? Mä en lähde takanasi pakittelemaan jonossa, jos lyöt pakin silmään pysäköidäksesi johonkin.
Ei tarvikaan. Älä valmiiksi tunge edessä olevan luukkuun niin se ihan hyvin voi peruuttaa ruutuun.
Keula edellä kun ajaa parkkiruutuun niin lähteminen paljon vaikeampaa. Olet väistämisvelvollinen kun peruutat ja vaikeampi nähdä taakse. Moni myös peruuttaessa ei huomaa auton keulaa ennenkuin se viistää viereisen auton oven lommolle!
On kyllä täysiä kusipäitä nämä jotka peruuttavat ruutuun, kun takana on jonoa. Minä, minä, minä ja vielä kerran minä-asenne, eikä millään muulla väliä.
Vierailija kirjoitti:
Keula edellä kun ajaa parkkiruutuun niin lähteminen paljon vaikeampaa. Olet väistämisvelvollinen kun peruutat ja vaikeampi nähdä taakse. Moni myös peruuttaessa ei huomaa auton keulaa ennenkuin se viistää viereisen auton oven lommolle!
Mutta huomaa peruuttaessaan ruutuun sen, että keula viistää rollaattorimummun kumoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit oikein, niin varmaan ymmärrät syyn, jos sinulla on edes säällinen ajattelutaito!
Kun peruutat sinne, niin se on tyhjä ruutu, jossa ei tarvitse väistää ketään. Kun lähdet ruudusta, niin sinun pitää väistää muita autoja ja kävelijöitä, silloin kannattaa olla keula autossa ruudusta lähtösuuntaan!
Yhtä lailla se peruutusriski on silloin tullessa. Takanasi esim. tulee puskurissa auto joka joutuu odottamaan/peruuttamaan itse. Eli kyllä pitää väistää vaikka itse ruutu olisi kuinka tyhjä.
Mutta se takana tuleva näkee kyllä, että parkkiin peruuttava laittaa pakin ja vilkun päälle (muistaahan kaikki vilkun??), jolloin ei aja sen parkkiin peruuttavan perään. Sitten jos parkista yrittää peruuttaa pois, on väistämisvelvollinen eikä välttämättä ihan niin hyvin
Kerran jouluruuhkassa edellä ajava auto ajoi rivistön ainoan tyhjän parkkiruudun ohi, jolloin minä tietysti takaa tulevana laitoin vilkun päälle ja kurvasin keula edellä tyhjään ruutuun. Kuski tuli sitten minulle räyhäämään, kuinka varastin parkkipaikan häneltä, vaikka hän ei ollut eleelläkään ilmaissut, että aikoo peruuttaa "omaan" ruutuunsa. Että ruuhkassa kannattaa todellakin käyttää vilkkua ja muutenkin toimia ripeästi, että kanssa-autoilijat tietävät aikomuksesi. Tuossa tilanteessa hän ei nimittäin ollut saanut edes pakkia laitettua päälle merkiksi, että aikoo kulkusuuntaansa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruuttaminen parkkipaikalla on aina kolaririski. Riski on pienempi kun se tekee ajattaessa sisään parkkiruutuun eikä siitä ulosajettaessa.
Selitätkö miten? Peruuttaminen on aina peruuttamista.
Ruutuun peruuttaja seuraa yleensä toisesta sivupeilistä, että auto menee pakittaessa ruutuun. Muuta aluetta ei seurata, mitä siellä ehkä on. Jos ruudusta pakittaa ulos ajoradalla, niin tällainen ylimalkainen ajodatan seuranta yhden peilin kautta ei tulisi kenellekään mieleenkään. Siksi ruutuun peruuttaminen on monen mielestä helpompaa. Pyhä peltilehmä kestää osumat ihmisiin, mutta ei toisiin peltilehmiin.
Mikä on pieni ero, kun peruuttaa parkkiruutuun jossakin suljetulla parkkipaikalla kuin siitä pois peruuttaessa? Ero on se, että ruutuun peruuttaessa ei takana yleensä ole muita kulkijoita eikä muuta kuin ehkä rakennuksen seinä. Pois peruuttaessa voi olla ihmisiä, muita ajoneuvoja ja ties mitä.
Taskuparkkia en ole koskaan oppinut, mutta käsittääkseni siinä peruutetaan nimenomaan ajoradalla ja katsotaan (vain) oikea puolen peiliä.
Onko kokoomuslaisilla öykkäreillä muka niin kiire ettei voi hetkeä odottaa jos toinen peruuttaa parkkiruutuun? Enpä usko että teillä on mikään kiire minnekään, ala-arvoinen käytöksenne on pelkkää halpamaista keljuilua koska olette luonnevikaisia ja pahantahtoisia ilkimyksiä ja sellaista käytöstä ei tarvitse ottaa huomioon. Jos torvi soi, peruutan tuplasti hitaammin ruutuun että kokkarilla veri kiehuisi raivosta...
Vierailija kirjoitti:
Jos parkkipaikka on vielä tyhjä niin kannattaahan siihen ruutuun peruuttaa niin on helppo sitten lähteä jos on autoa tunkenut ympärille. Mutta jos on jo valmiiksi ahdas parkkipaikka niin eipä tee eroa miten päin siihen ruutuun änkeää. Vaikea kohta vaan muuttuu ruutuun menemisen ja lähtemisen kesken.
Ahtaalla parkkipaikalla on muuten jopa helpompi, kun auton peruuttaa ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa ja kätevämpää. Parkkiin/sivutielle päin peruutetaan aina. Pyritään aina liittymään liikenteen sekaan keula edellä...
Saanen epäillä tuota turvallisuutta. Ruutuun peruutettaessa riskinä on, että viereisestä autosta aukeaa ovi lapsi poistuu autosta. Eikä se kyllä yhtään kätevämpääkään ole. Molemmissa tapauksissa joutuu peruuttamaan.
Sama riski se on, vaikka ajaisit keula edelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokoomuslaisilla öykkäreillä muka niin kiire ettei voi hetkeä odottaa jos toinen peruuttaa parkkiruutuun? Enpä usko että teillä on mikään kiire minnekään, ala-arvoinen käytöksenne on pelkkää halpamaista keljuilua koska olette luonnevikaisia ja pahantahtoisia ilkimyksiä ja sellaista käytöstä ei tarvitse ottaa huomioon. Jos torvi soi, peruutan tuplasti hitaammin ruutuun että kokkarilla veri kiehuisi raivosta...
Öykkäryyttä on lähinnä vaatia toisia odottamaan omien oikkujensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen työpaikka, jossa kuljin omalla autolla, oli sellainen jonka parkkipaikat olivat todella ahtaat. Niihin oli helpointa mennä peruuttamalla. Toiseksi on helpompi lähteä hankalasta paikasta niin, että saa katsoa eteen päin kuin peruuttaessa varoa, että ei kolahda siellä tai tuolla. Tästä on ehtinyt tulla tapa ja jos en lämmitystolpan vuoksi aja keula edellä parkkiin, vieläkin mieluummin peruutan.
Mulla on kotona hankala lähteä autokatoksesta, jos auto on ajettu keula edellä katokseen. Joutuu venkslaamaan moneen kertaan, että auton saa kääntymään ulos katoksesta, että sen voi ajaa tielle. Kun peruutan parkkiin, se menee sinne kerralla, jolloin sitten pääsen suoraan lähtemään keula edellä pois.
Opetelkaa ihmiset peruuttamaan! Helpotatte oikeasti elämäänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruuttaminen parkkipaikalla on aina kolaririski. Riski on pienempi kun se tekee ajattaessa sisään parkkiruutuun eikä siitä ulosajettaessa.
Selitätkö miten? Peruuttaminen on aina peruuttamista.
Ruutuun peruuttaja seuraa yleensä toisesta sivupeilistä, että auto menee pakittaessa ruutuun. Muuta aluetta ei seurata, mitä siellä ehkä on. Jos ruudusta pakittaa ulos ajoradalla, niin tällainen ylimalkainen ajodatan seuranta yhden peilin kautta ei tulisi kenellekään mieleenkään. Siksi ruutuun peruuttaminen on monen mielestä helpompaa. Pyhä peltilehmä kestää osumat ihmisiin, mutta ei toisiin peltilehmiin.
Mikä on pieni ero, kun peruuttaa parkkiruutuun jossakin suljetulla parkkipaikalla kuin siitä pois peruuttaessa? Ero on se, että ruutuun pe
Näetkö siitä oikean puolen peilistä kaiken oleellisen auton taakse? Onko todennäköisyys tappaa joku noin niin pieni, että suostuisit vaikka menemään vankilaan 10+ vuodeksi, jos ajat jonkun kuoliaaksi noin?
Viimeisessä käymässäni ajo-opetuksessa tähdennettiin, että auton taakse pitää kaikkialle nähdä pakittaessa. Jos se ei ole mahdollista, niin tarvitaan apumies avustamaan ajoneuvon ulkopuolelta. Eihän noin kukaan toimi, ja peruutuskamerat ovat parantaneet tilannetta, mutta silti "yllättävät" tilanteet ovat kuljettajan vastuulla.
Tosin enää ei tiedetä, mitä vastuu tarkoittaa. Lähinnä luullaan, että se tarkoittaa, kenen kaskobo-o-oo-oo-nukset ehkä hieman kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öykkäryyttä on lähinnä vaatia toisia odottamaan omien oikkujensa vuoksi.
Näin on. Sosialisti, joka vaatii itselleen toisten työn tuloksen vielä kuluttaen turhaan toisten aikaa, on pahemman luokan öykkäri.
Turvallisempi lähteä keula edellä, koska ruudusta lähtijä on aina väistämisvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
En myy, mutta mä en peruuta autoani milliäkään, kun sinä lyöt pakin päälle peruuttaaksesi parkkiin, mihin normaali järkevä ihminen ilman muuta ajaisi keula edeltä häiritsemättä muuta liikennettä.
Taskuparkki on sinulla varmaan niin paha, että töttäät pää punaisena ja jumitat muun liikenteen, että ei vaan edellä oleva pääse taskuparkkiin.
Parkkipaikalla ei varsinaisesti ole "liikennettä " vaan muita parkkipaikkaa etsiviä tai sieltä lähteviä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä täysiä kusipäitä nämä jotka peruuttavat ruutuun, kun takana on jonoa. Minä, minä, minä ja vielä kerran minä-asenne, eikä millään muulla väliä.
Mitä sä jonotat? Ootko vähän tyhmä.
Ensimmäinen työpaikka, jossa kuljin omalla autolla, oli sellainen jonka parkkipaikat olivat todella ahtaat. Niihin oli helpointa mennä peruuttamalla. Toiseksi on helpompi lähteä hankalasta paikasta niin, että saa katsoa eteen päin kuin peruuttaessa varoa, että ei kolahda siellä tai tuolla. Tästä on ehtinyt tulla tapa ja jos en lämmitystolpan vuoksi aja keula edellä parkkiin, vieläkin mieluummin peruutan.