Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä ihosi näyttää näin heinäkuun lopussa?

Vierailija
31.07.2025 |

Ja miten olet suojautunut auringolta? 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole laittanut pisaraakaan aurinkovoidetta koko kesänä. Iho kevyesti päivettynyt, ei ole niitä joka kesäisiä pisamia ja maksaläiskiä kasvoissa. En ole ottanut aurinkoa/oleskellut suorassa auringossa vaan liikkunut max. tunnin kerrallaan ulkona. 

En oikein usko aurinkovoiteisiin enää. Vaatteet parempi suoja ja pysyminen varjossa.

Usko? Mitä uskomista siinä on? Jos menet aurinkoon tarpeeksi pitkäksi aikaa ja laitat aurinkovoidetta (kunnollista ja kunnolla), olet paremmin suojautunut auringon aiheuttamilta säteilypalovammoilta kuin ilman aurinkorasvaa. Mitä uskomista siinä on?

Vierailija
22/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on kaunis, kuten yleensä on. Olen koko ikäni vältellyt aurinkoa. Ainoastaan keväällä on allergiaoireita silmien kutiaminen ja luomien punoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yhtä valkoinen kuin talvellakin. Käsivarret ihan himpun verran ruskettuneet ja kämmenselät. Noi varmaan fillaroidessa tulleet. Rinnassa myös sellainen vähän punertava/päivettynyt alue. Käytän spf50 joka päivä kaikilla auringolle alttiilla alueilla. 

Vierailija
24/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskettunut. Kolme viikkoa etelässä ja paluu näihin helteisiin. Kunnon suojakertoimet, eikä nahka ole palanut.

Vierailija
25/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotyyppini on sellainen joka ei rusketu ja palaa aika helposti. Suojautuminen ja auringon välttely on siis itsestäänselvyys minulle. 50+ on kasvoissa joka päivä, käsiin ja jalkoihin laitan jos lähden pidemmälle kuin lähikauppaan. Ja suojatuminen jo ihan nuoresta on kannattanut, nyt 43-vuotiaana aurinkovauriot ovat ihan minimaalisia. Ei auringon aiheuttamia läiskiä, ryppyjä eikä elastisuuden katoamista. Ero aurinkoa 30 vuotta palvoneisiin ystäviini on ihan silmillä havaittava, saati sitten UV-kameralla.

Vierailija
26/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin keväällä.

Vierailija
27/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta kuin pari kk sitten.

Vierailija
28/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika blanco, kasvoissa hieman väriä, mutta vain hieman. En rusketu vaan palan eli 4 seinän sisällä kökötän. 

Vierailija
29/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apee. Mitä tekisit mun ihotiedolla  😂😂😂😂

Olen moukka ja kyselen paskoja....ja toiset moukat vastaa

Vierailija
30/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskettunut sopivasti. Käsivarret ja kasvot sekä dekoltee. Harmikseni jalat eivät rusketu niin hyvin kuin haluaisin, mutta kevyt rusketus varsinkin etuosassa niissäkin. Olen ulkona aika paljon. En tee töitä, kävelen ja lueskelen. En pala helposti. 

Vierailija
31/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole laittanut pisaraakaan aurinkovoidetta koko kesänä. Iho kevyesti päivettynyt, ei ole niitä joka kesäisiä pisamia ja maksaläiskiä kasvoissa. En ole ottanut aurinkoa/oleskellut suorassa auringossa vaan liikkunut max. tunnin kerrallaan ulkona. 

En oikein usko aurinkovoiteisiin enää. Vaatteet parempi suoja ja pysyminen varjossa.

Usko? Mitä uskomista siinä on? Jos menet aurinkoon tarpeeksi pitkäksi aikaa ja laitat aurinkovoidetta (kunnollista ja kunnolla), olet paremmin suojautunut auringon aiheuttamilta säteilypalovammoilta kuin ilman aurinkorasvaa. Mitä uskomista siinä on?

No ei toimi vaaleaihoisella noin. Aurinkovoiteesta huolimatta iho ei kestä.

Iho menee rasvattuna vain punaiseksi/aurinkoihottumaiseksi eikä päivety, kasvoihin tulee punoituksen lisäksi pisamia ja maksaläiskiä. Ilman aurinkorasvaa tulee hieman väriä eli luonnollista suojaa mutta ei tietenkään voi olla ulkona kuin pakolliset hetket.

Vaatteet parempi suoja ja varjoissa pysyminen. 

Vierailija
32/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt kesäni (ja koko elämäni) poissa auringosta minkä voi. Toki käynyt ulkomaillakin, mutta nauttinut auringosta varjon alla aina kun mahdollista. Suojakerroin on 50 huhtikuusta alkaen.

Enpä ole juuri kuin hieman päivettynyt ollut koskaan. Kasvojen ihostakin näkee. Tämä 42v ei ole auringossa itseään kärvistänyt. 

Juuri näin. Alle 40v ystävilläni on jo iho pilalla, dekoltee on pelkkää kurttuista nahkaa ja kasvojen rypyt jo selkeästi näkyvissä. Ei, se ei ole maailmanloppu, mutta kun se ikääntyminen kertoo syvistä ihovaurioista. Ja ihosyövän riski kasvaa ja kasvaa kun vuodet vierivät.

Vierailija
33/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on tasainen ja hyväkuntoinen, kevyesti ruskettunut kuten on ympäri vuoden. Minimaalisesti ryppyjä ikääni nähden (60). Aurinkovoiteiden käyttämisen olen lopettanut jo vuosia sitten. Kesäisin oleskelen enemmän varjossa, paitsi kävelyillä ja uintireissuilla, sillä on liian kuuma ja UV indeksi yli 10. Asun Espanjassa.

Vierailija
34/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toimi vaaleaihoisella noin. Aurinkovoiteesta huolimatta iho ei kestä.

Iho menee rasvattuna vain punaiseksi/aurinkoihottumaiseksi eikä päivety, kasvoihin tulee punoituksen lisäksi pisamia ja maksaläiskiä. Ilm

Olen nimenomaan äärimmäisen vaaleaihoinen ja kyllä se rasva vaan toimii. Sitä pitää käyttää oikein. 

Se on ihan eri asia jos saa vaikka allergisen reaktio tai on aivan yliherkkä iho. Ei sen perusteella voi rasvaa tuomita huonoksi kaikille.

Vierailija
35/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palanut, koska en ole suojautunut ja ollut kohtuullisesti ulkona kuitenkin. Nythän tuo on jo rusketukseksi muuttunut. Kasvoja olen yleensä suojannut, mutta kerran tai pari olin ilman rasvaa joten sama tilanne niissäkin.

Vierailija
36/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotyyppini on sellainen joka ei rusketu ja palaa aika helposti. Suojautuminen ja auringon välttely on siis itsestäänselvyys minulle. 50+ on kasvoissa joka päivä, käsiin ja jalkoihin laitan jos lähden pidemmälle kuin lähikauppaan. Ja suojatuminen jo ihan nuoresta on kannattanut, nyt 43-vuotiaana aurinkovauriot ovat ihan minimaalisia. Ei auringon aiheuttamia läiskiä, ryppyjä eikä elastisuuden katoamista. Ero aurinkoa 30 vuotta palvoneisiin ystäviini on ihan silmillä havaittava, saati sitten UV-kameralla.

Ääripäähän kateudesta? Itselläni iho todella hyvässä kunnossa, en ole koskaan palvonut aurinkoa tms. Käytän aina aurinkorasvaa, mutta nätti päivetys silti loppukesästä :) uin ja liikun paljon ulkona. Ei tarvitse vältellä aurinkoa palamisen pelossa.

Vierailija
37/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt kesäni (ja koko elämäni) poissa auringosta minkä voi. Toki käynyt ulkomaillakin, mutta nauttinut auringosta varjon alla aina kun mahdollista. Suojakerroin on 50 huhtikuusta alkaen.

Enpä ole juuri kuin hieman päivettynyt ollut koskaan. Kasvojen ihostakin näkee. Tämä 42v ei ole auringossa itseään kärvistänyt. 

Juuri näin. Alle 40v ystävilläni on jo iho pilalla, dekoltee on pelkkää kurttuista nahkaa ja kasvojen rypyt jo selkeästi näkyvissä. Ei, se ei ole maailmanloppu, mutta kun se ikääntyminen kertoo syvistä ihovaurioista. Ja ihosyövän riski kasvaa ja kasvaa kun vuodet vierivät.

Hohhoijaa. Kyllä sitä kurttua löytyy kalmanvalkeiltakin, jos vaan iho on ohutta ja geenit sellaiset.

Vierailija
38/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palanut, koska en ole suojautunut ja ollut kohtuullisesti ulkona kuitenkin. Nythän tuo on jo rusketukseksi muuttunut. Kasvoja olen yleensä suojannut, mutta kerran tai pari olin ilman rasvaa joten sama tilanne niissäkin.

Palaminen ei muutu rusketukseksi!!!!!!!!! Palaminen on säteilyn aiheuttama palovamma. Sen parantuessa voi näkyä rusketusta joka on ihon keino suojautua säteilyltä, mutta se palovamma ei muutu yhtään miksikään.

Ihmisten tulee lakata sanomasta ja uskomasta näin, sillä tällainen retoriikka pitää yllä myyttiä että ei se palaminen niin haittaa kun sehän muuttuu rusketukseksi. Jotkut uskovat myös että rusketuksen saa nopeammin polttamalla ihonsa. Tai että ihoa voi kouluttaa palamisella kestämään säteilyä paremmin.

Vierailija
39/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho on tasainen ja hyväkuntoinen, kevyesti ruskettunut kuten on ympäri vuoden. Minimaalisesti ryppyjä ikääni nähden (60). Aurinkovoiteiden käyttämisen olen lopettanut jo vuosia sitten. Kesäisin oleskelen enemmän varjossa, paitsi kävelyillä ja uintireissuilla, sillä on liian kuuma ja UV indeksi yli 10. Asun Espanjassa.

Miksi tätäkin piti miinustaa? Kysyttiin ihon kunnosta, kerroin. Onko siinä jotain pahaa, väärää vai iskikö palmukateus🌴😂

Vierailija
40/65 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskettunut. Kolme viikkoa etelässä ja paluu näihin helteisiin. Kunnon suojakertoimet, eikä nahka ole palanut.

Terveellistä rusketusta ei ole olemassa, sillä ruskettuminen on aina merkki ihovauriosta, kertoo IARC:n Euroopan syöväntorjuntakoodi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän