Miltä ihosi näyttää näin heinäkuun lopussa?
Kommentit (65)
Kaikki epäpuhtaudet poissa vaikka olen maannut kotona kiitos ilmankosteuden. Edes ihovoiteita ei näillä keleillä tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt kesäni (ja koko elämäni) poissa auringosta minkä voi. Toki käynyt ulkomaillakin, mutta nauttinut auringosta varjon alla aina kun mahdollista. Suojakerroin on 50 huhtikuusta alkaen.
Enpä ole juuri kuin hieman päivettynyt ollut koskaan. Kasvojen ihostakin näkee. Tämä 42v ei ole auringossa itseään kärvistänyt.
Juuri näin. Alle 40v ystävilläni on jo iho pilalla, dekoltee on pelkkää kurttuista nahkaa ja kasvojen rypyt jo selkeästi näkyvissä. Ei, se ei ole maailmanloppu, mutta kun se ikääntyminen kertoo syvistä ihovaurioista. Ja ihosyövän riski kasvaa ja kasvaa kun vuodet vierivät.
Hohhoijaa. Kyllä sitä kurttua löytyy kalmanvalkeiltakin, jos vaan iho on ohutta ja geenit sellaiset.
Hohhoijakkaa. Nyt puhutaan tietenkin vain heistä jotka ovat auringolla sen kurtistaneet. Kuten sanoin - ulkonäkö ei ole se ongelma. Jos on kurttua niin sitten on. Mutta kurttu auringon vuoksi kertoo niistä syvistä vaurioista. Se on se minkä pitäisi viimeistään herätellä suojautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki epäpuhtaudet poissa vaikka olen maannut kotona kiitos ilmankosteuden. Edes ihovoiteita ei näillä keleillä tarvi.
Mielenkiintoista tämäkin - mun iho menee aina helteellä aivan pilalle. Talvisin iho on kaunis ja kuulas, toki hoidankin sitä, mutta kesällä se räjähtää heti kun on pitempään hellettä. Ihan sama vaikka kuinka hoitaa, antaa olla, vaihtaa kevyempiin tuotteisiin, yrittää estää hikeä jne. Kaikki on kokeiltu kosmetologin kanssa - kesä on myrkky iholleni. Talvea odotellessa! 😅
Hyvältä omasta mielestä eli ei ole mitään iho-ongelmaa, ei rusketusta eikä aurinkovaurioita.
Onpas äkäisiä ihmisiä täällä, menkääpä juomaan vaikka vettä välillä, nestehukka tekee kiukkuiseksi.
Jokainen tuntee oman ihotyyppinsä parhaiten, ja tekee mitä itse haluaa, älkää käskyttäkö muita.
Voin omalta kohdaltani todeta, että auringon välttely ja vaatteilla suojautuminen ja aurinkorasvojen jättäminen apteekkiin on toiminut, sen voin todeta peilistä. Iho ei kaipaa juuri minkäänlaista kosteutusta (atooppinen ja hyvin vaalea iho).
Kaikille ei sovi eikä ole mahdollista tietenkään. Muina kesinä olen toiminut toisin, mutta tämä selvästi sopii minulle paremmin.
Kun joku puhuu terveestä rusketuksesta, tulee mieleen, miten joskus tupakointia pidettiin terveellisenä ja keuhkoja hoitavana. Lapsiakin opetettiin polttamaan terveyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt kesäni (ja koko elämäni) poissa auringosta minkä voi. Toki käynyt ulkomaillakin, mutta nauttinut auringosta varjon alla aina kun mahdollista. Suojakerroin on 50 huhtikuusta alkaen.
Enpä ole juuri kuin hieman päivettynyt ollut koskaan. Kasvojen ihostakin näkee. Tämä 42v ei ole auringossa itseään kärvistänyt.
Juuri näin. Alle 40v ystävilläni on jo iho pilalla, dekoltee on pelkkää kurttuista nahkaa ja kasvojen rypyt jo selkeästi näkyvissä. Ei, se ei ole maailmanloppu, mutta kun se ikääntyminen kertoo syvistä ihovaurioista. Ja ihosyövän riski kasvaa ja kasvaa kun vuodet vierivät.
Hohhoijaa. Kyllä sitä kurttua löytyy kalmanvalkeiltakin, jos vaan iho on ohutta ja geenit sellaiset.
Aurinko ei tosiaan tee ikäryppyjä. Siihen on muut syyt.
Iho kyllä paksuuntuu auringossa ja se voi korostaa ikäryppyjä. Iho voi myös kuivua ruttuiseksi. Ne vaivat korjaantuu ihonhoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskettunut. Kolme viikkoa etelässä ja paluu näihin helteisiin. Kunnon suojakertoimet, eikä nahka ole palanut.
Terveellistä rusketusta ei ole olemassa, sillä ruskettuminen on aina merkki ihovauriosta, kertoo IARC:n Euroopan syöväntorjuntakoodi.
No, voi toki elää syöpä pelossa jos haluaa. Nythän, jos jokin ruoka/ juoma aiheuttaa syöpää ja voi tulla täysin näistä kieltäytyjille. Itse nautin auringosta, josta täällä saa nauttia, ehkä kuukauden vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellisen virheetön ja kauniin ruskea.
En ole ottanut aurinkoa kuin 15 minuuttia mutta päivät vietän ulkona kävellen ja pihatöissä. Rakastan hellekelejä
Eli otat aurinkoa koko päivän. Ei se säteily tiedä teetkö pihatöitä vai makaatko :D
Totta mutta kun aina kommenttina on "makaat vaan auringossa".
En todellakaan makaa mutta saan paljon aurinkoa. Iästä (65v) huolimatta ei aurinkovaurioita eikä juuri kurttuakaan. Kollageenipitoinen ihotyyppi kuulema. Mun ihoni paranee kun saa päivetystä
Kasvojen iho tukkeentuu hiestä ja vahingossa käyttämästäni liian tymäkästä aurinkovoiteesta. Siksi ei erityisen hyvässä kunnossa kasvoista kun kaikenlaista pientä tukkeumaa ja näppyä. Pientä melasmaa näkyvissä poskipäissä, siksi olen koettanut aurinkorasvata kasvoja huolellisesti. Päivettynyt olen kasvoista ja muutenkin rusketun melko helposti ja tasaisesti.
Kropan iho on ruskettunut, vesillä parista kohtaa lievästi paloi kun en hoksannut rasvata esim. yläreisiä. Saan taipeisiin hiestä ihottumaa. Ei tämä nyt ehdottoman parasta aikaa ole iholleni, vaan eipä se ole kylmä ja kuiva talvikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho on tasainen ja hyväkuntoinen, kevyesti ruskettunut kuten on ympäri vuoden. Minimaalisesti ryppyjä ikääni nähden (60). Aurinkovoiteiden käyttämisen olen lopettanut jo vuosia sitten. Kesäisin oleskelen enemmän varjossa, paitsi kävelyillä ja uintireissuilla, sillä on liian kuuma ja UV indeksi yli 10. Asun Espanjassa.
Miksi tätäkin piti miinustaa? Kysyttiin ihon kunnosta, kerroin. Onko siinä jotain pahaa, väärää vai iskikö palmukateus🌴😂
Ei kysytty stooria.
Kalpea, sileä ja pehmeä. En ole ollut tänä kesänä lainkaan auringossa, enkä siksi myöskään ole tarvinnut sk-voiteita.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen iho tukkeentuu hiestä ja vahingossa käyttämästäni liian tymäkästä aurinkovoiteesta. Siksi ei erityisen hyvässä kunnossa kasvoista kun kaikenlaista pientä tukkeumaa ja näppyä. Pientä melasmaa näkyvissä poskipäissä, siksi olen koettanut aurinkorasvata kasvoja huolellisesti. Päivettynyt olen kasvoista ja muutenkin rusketun melko helposti ja tasaisesti.
Kropan iho on ruskettunut, vesillä parista kohtaa lievästi paloi kun en hoksannut rasvata esim. yläreisiä. Saan taipeisiin hiestä ihottumaa. Ei tämä nyt ehdottoman parasta aikaa ole iholleni, vaan eipä se ole kylmä ja kuiva talvikaan.
Ja tähän vielä ulkoilutottumukset: uin ja sup-lautailen kesällä paljon ja tykkään muutenkin olla ulkona. Koetan suojautua parhaani mukaan, mutta olen välillä turhan huoleton koska yleensä en pala ihan hirveän herkästi. Kasvoissa harmittaa iän tuomat muutokset ja pienet melasmat, mutta en ota niistä aivan hirveästi stressiä. Geenit ovat sellaiset, että rupsahtamista on luvassa ja näkynytkin jo tässä ennen neljääkymppiä, joten en jaksa tehdä mahdotonta taistelua ihon ulkonäöstä. On ollut mukava kesä veden äärellä tehden asioita mistä nautin.
Helteiden ja loman jälkeen iho näyttää levänneeltä mutta niin hitosti pieniä mustapäitä etenkin nenässä ja leuassa! Tulevat siitä kun ihon pinta nihkeytyy ja hikoilee, ja koska ilmansaasteita.
Pitääkin varata aika kasvohoitoon.
Jalat täynnä hyttysen ja paarman pistoja eivätkä ruskettuneet (ei rusketu!) muualla kevyt päivetys. Olen ihotyypiltäni hyvin vaalea.
Mitä pienen pienet valkoiset pallerot on ihon alla? Sellaisia tiukan ja kovan näköisiä ja jotka näyttää siltä että ovat huokosessa, mutteivät ole kun eivät liiku pienestä puristuksesta. Poskissa on 3, ja leuassa 2.
Yhtä tökkäsin todella kapealla desinfioidulla neulalla, ja se pingahti ulos kuin kumipallo, mutta sen perässä tuli muutama veripisara. Siitä tiesin ettei ollut valkoinen talipää, eli mustapään vastine.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienen pienet valkoiset pallerot on ihon alla? Sellaisia tiukan ja kovan näköisiä ja jotka näyttää siltä että ovat huokosessa, mutteivät ole kun eivät liiku pienestä puristuksesta. Poskissa on 3, ja leuassa 2.
Yhtä tökkäsin todella kapealla desinfioidulla neulalla, ja se pingahti ulos kuin kumipallo, mutta sen perässä tuli muutama veripisara. Siitä tiesin ettei ollut valkoinen talipää, eli mustapään vastine.
Minä luulin että on miliumeja eli luufinnejä, mutta eikö ne ole hieman koholla ihosta ja niitä enemmän silmien alla, ja ne voi kadota itsekseen eikä välttämättä tule samaan kohtaan?
Nimittäin aina kun olen saanut tuollaisen kovan minikuulan ulos, siihen tilalle syntyy toinen.
Samalta kuin aina. Työttömänä olen kotona sisällä koko kesän.
Ei ole yleistä rantaa eikä rahaa aurinkorasvaan eikä ole rahaa mennä mihinkään.
Käsivarret vähän ruskettuneet. Kämmenissä ihottomaa ja pieniä kutisevia näppyjä johtuen hikoilemisesta. Atooppinen iho, joka kyllä tykkäisi auringosta, mutta ei kuumuudesta, joka aiheuttaa hikoilua ja hikoilu puolestaan ihottumaa.
Ääripäähän kateudesta? Mitähän tarkoitat? Ja jos et ole aurinkoa palvonut niin eihän tekstini silloin koske sinua.
Puhuin tässä nyt vain omasta suojautumisestani. Minä välttelen aurinkoa koska minä palan niin herkästi. Enkä päivety vaikka olisin auringossa (eikä rusketus edes sopisi minulle, testattu on purkista, että ei se kaikilla ole "nätti :)"). Eli minun kannattaa suojautua niin täysin kuin mahdollista.