Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7219)
Vierailija kirjoitti:
Juu. Millainen mielenterveys ongelma johtaa siihen että aikuinen ihminen uskoo näihin ikivanhoihin aavikkokansojen nuotio tarinoihin?
Tai siihen ettei usko mihinkään ikinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Millainen mielenterveys ongelma johtaa siihen että aikuinen ihminen uskoo näihin ikivanhoihin aavikkokansojen nuotio tarinoihin?
Mitä sinä teet ketjussa, jossa keskustellaan kristilliseen uskoon ja Raamattuun liittyvistä asioita? Jokin sinut saa tänne huutelemaan turhia viestejä, jotka eivät ketjuun oikeastaan edes kuulu. Ihmiset jotka ennen eivät olleet uskossa Jeesukseen, mutta nyt ovat, tietävät kyllä vallan hyvin mikä ero on siinä elämässä mitä he ennen elivät ilman Jumalaa ja mitä se on nyt Jumalan kanssa.
Eräs tuntemani evankelista kertoi, että ei hän mitään terapiaa tarvitse, koska Jumala on hänen terapeuttinsa ja pitää huolen niistä murheista ja sisimmän ihmisen taakoista ja möykyistä, mitä mielen alueella on. Kyllä sen vanhan elämän mukainen elämä ja ajattelu on pimeää verrattuna uskovan ihmisen mielenmaailmaan. On eroa j
Eri
Ihmisen on itse tehtävä pyhittyminen (siis pyrittävä pyhittymään noudattamalla tai pyrkimällä noudattamaan Jeesuksen opetuksia). Jumala ei tee sitä ihmisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Wtf. Jeesus itse saarnasi valaistumisesta ja yritti opettaa sitä muille :D Nämä kristittyjen vainot muita uskontoja kohtaan ovat kyllä huvittavia.
Eipä ole Jeesus koskaan saaranannut valaistumisesta. Huonostipa sinä Raamatun tunnet. Jeesus saarnasi kutsua parannukseen ja kutsua taivasten valtakuntaan. Hänen saarnansa sisälsivät yllättävän paljon sitä mitä Hän itse on. "Minä olen tie, totuus ja elämä, minä olen lammasten ovi, minä olen maailman valkeus, minä olen elämän leipä, minä olen ylösnousemus ja elämä." Jeesus ja aina vain Jeesus. Jeesus ei käyttänyt sanaa "valaistua" eikä kehottanut ketään valaistumaan. Hän kehotti uskomaan itseensä Jumalan poikana.
Jos joku nyt haluaa ymmärtää tuon valaistumisen jollain lailla niin Jeesus on ainoa jota nyt voi pitää valaistuneena, vaikka se väärä termi onkin. Jeesus eli synnittömänä. Hän itse oli jo valkeus ja pyhyys.
Jeesus muuten ei ollut suvaitseva, ei laisinkaan. Hän ei suvainnut valhetta eikä uskonnollisuutta. Siksi eivät Jeesuksen seuraajatkaan suvaitse muita uskontoja ja valheeseen johtavia teitä. Jeesuksen seuraajat eivät suvaitse mitään uskontoja. Eikä siinä lopulta ole mitään huvittavaa. Uskontojen takana vaikuttavat pimeyden henkivallat ja valhe.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Raamatun mainitsema kadotuksen lapsi lopunaikana?
1. johanneksen kirje 2:18-19 "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."
Jo ensimmäisenä vuosisatana Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen oli liikkeessä paljon vääriä opettajia. Kristus tarkoittaa voideltu, joten antikristus on antivoideltu. Monet kristillisyyden nimissä kulkevat suuret saarnaajat kehuskelevat kuinka heillä on voitelu Jumalalta ja heidän tilaisuuksissaan tapahtuu ihmeitäkin. Tilaisuuksissa ei välttämättä julisteta oikeaa Jeesusta laisinkaan, ei kehoteta parannukseen synneistä vaan luvataan menestystä ja leveää ja helppoa elämää.
Viimeisinä päivinä nousee yksi voimallinen henkilö, joka on se viimeisten päivien suuri antikristus joka nousee Euroopan unionin johtohahmoksi. Hän vaikuttaa jo jossain ja kun hänen aikansa tulee, hän nousee esille jonkinlaisena pelastajana joka tuo ratkaisuja erittäin vaikeaan kaaottiseen ja poliittisesti sekasortoiseen maailmantilanteeseen. Me emme vielä tiedä kuka hän on. Amerikkalaisilla on jo omat you tube videonsa ja arvailunsa hänestä ja hänen henkilöllisyydestään ja siitä että hän vaikuttaisi jo politiikan kulisseissa kunnes hän sieltä nousee maailmanlaajuisesti tunnetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen on itse tehtävä pyhittyminen (siis pyrittävä pyhittymään noudattamalla tai pyrkimällä noudattamaan Jeesuksen opetuksia). Jumala ei tee sitä ihmisen puolesta.
Yrität sanoa että ihmisellä on oma osuus pyhittymisessä, kyllä. Niin on. Mutta en käyttäisi silti sanoja että ihminen itse jotenkin sen pyhittymisen tekee. Ihmistä on kehotettu pysymään Jumalassa niin Jumala pysyy ihmisessä. Se on se ydin, jota elän tänä päivänä todeksi. Jos en pysy lähellä, en myöskään pyhity. Ihminen tekee sen Jumalassa pysymisen, kun taivuttaa tahtonsa että pysyy Jumalassa.
Tästä on varmaan enää turha kauheasti jauhaa. Sama asia, mutta palikassa on 6 sivua. Toinen puhuu yhden sivun kautta ja toinen sen toisen sivun. Hiuksen hieno ero mutta sama tarkoitus siellä ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. johanneksen kirje 2:18-19 "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."
Jo ensimmäisenä vuosisatana Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen oli liikkeessä paljon vääriä opettajia. Kristus tarkoittaa voideltu, joten antikristus on antivoideltu. Monet kristillisyyden nimissä kulkevat suuret saarnaajat kehuskelevat kuinka heillä on voitelu Jumalalta ja heidän tilaisuuksissaan tapahtuu ihmeitäkin. Tilaisuuksissa
Apostoli Johannes on varmaankin kirjoittanut kirjeensä oman ymmärryksensä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität sanoa että ihmisellä on oma osuus pyhittymisessä, kyllä. Niin on. Mutta en käyttäisi silti sanoja että ihminen itse jotenkin sen pyhittymisen tekee. Ihmistä on kehotettu pysymään Jumalassa niin Jumala pysyy ihmisessä. Se on se ydin, jota elän tänä päivänä todeksi. Jos en pysy lähellä, en myöskään pyhity. Ihminen tekee sen Jumalassa pysymisen, kun taivuttaa tahtonsa että pysyy Jumalassa.
Tästä on varmaan enää turha kauheasti jauhaa. Sama asia, mutta palikassa on 6 sivua. Toinen puhuu yhden sivun kautta ja toinen sen toisen sivun. Hiuksen hieno ero mutta sama tarkoitus siellä ytimessä.
Minä korostan ihmisen omaa toimintaa siksi, koska se on se osuus, johon ihminen voi vaikuttaa. Ei ole yhtään mitään hyötyä keskittyä siihen, että Jumala hoitaisi asian ihmisen puolesta. Jumala auttaa sitä, joka auttaa itseään. Ihmisen on tehtävä osuutensa. Ei pidä ajatella, että pelkkä luottaminen Jumalaan riittäisi.
Eipä ole Jeesus koskaan saaranannut valaistumisesta. Huonostipa sinä Raamatun tunnet. Jeesus saarnasi kutsua parannukseen ja kutsua taivasten valtakuntaan. Hänen saarnansa sisälsivät yllättävän paljon sitä mitä Hän itse on. "Minä olen tie, totuus ja elämä, minä olen lammasten ovi, minä olen maailman valkeus, minä olen elämän leipä, minä olen ylösnousemus ja elämä." Jeesus ja aina vain Jeesus. Jeesus ei käyttänyt sanaa "valaistua" eikä kehottanut ketään valaistumaan. Hän kehotti uskomaan itseensä Jumalan poikana.
Jeesus tarkoitti, että uskokaa minua. Ei minuun, vaan minua. Miksi hän olisi puhunut mitään muuta, jos pelkkä uskominen siihen, että Jeesus on Jumalan Poika riittäisi? Jos asia olisi niin, eihän hän olisi opettanut mitään. Hänhän olisi kierrellyt ympäriinsä tehden ihmetekoja ja sanoen, että hän on Jumalan Poika, uskokaa se ja se on sitten siinä. Jeesus ei toiminut näin. Hän antoi ohjeita ja opetuksia. Hän tarkoitti, että uskokaa minua, uskokaa mitä minä sanon, uskokaa minun opetukseni ja toimikaa sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala antaa päätyä helvettiin niiden jotka häneen eivät usko? Ihmisellä on vapaa tahto joo, mutta en silti ymmärrä miksi olla niin julma. Miksei Jumalalla ole armoa ja ymmärrystä heille?
Jumala kyllä kutsuu kaikkia useita kertoja elämänsä aikana. Mutta ei kidnappaa ja vangitse ketään, sillä vapaa tahto. Kysymyksesi onvähän sama, kuin että jos laitat kätesi hellaan, niin miksi hella polttaa, julma hella.
Ei tuo vastaa siihen kysymykseen, että miksi ylipäätään sallia kenenkään päätyminen helvettiin. Miksi helvetti edes on olemassa ja miksi Jumala sallii hyvienkin ihmisten päätyä sinne vain jos he eivät kykene uskomaan.
Mulle ei avaudu miksi Jeesus tarvittiin. Siis miksi tarvittiin tuo koko spektaakkeli eli Jeesus kantamaan ihmisten synnit ja kuolemaan ristillä. En ymmärrä miksi tuo oli tarpeellista jos Jumala on kaikkivoipa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf. Jeesus itse saarnasi valaistumisesta ja yritti opettaa sitä muille :D Nämä kristittyjen vainot muita uskontoja kohtaan ovat kyllä huvittavia.
Jos joku nyt haluaa ymmärtää tuon valaistumisen jollain lailla niin Jeesus on ainoa jota nyt voi pitää valaistune
Valaistuminen on taivasten valtakuntaan astumista. Hän teki itsestään portin sinne, ei suinkaan kehottanut kumartelemaan itseään.
Voipi olla, että sinulle on langetettu evankelointitehtävä taivaaseen astumisen sijaan. Sellaista sattuu. Saarnaa menemään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo ensimmäisenä vuosisatana Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen oli liikkeessä paljon vääriä opettajia. Kristus tarkoittaa voideltu, joten antikristus on antivoideltu. Monet kristillisyyden nimissä kulkevat suuret saarnaajat kehuskelevat kuinka heillä on voitelu Jumalalta ja heidän tilaisuuksissaan tapahtuu ihmeitäkin. Tilaisuuksissa
Prinssi charles ja elon musk ovat ainakin. Siksi onkin mielenkiintoista tuo, että paavi rukoilee charlesin kanssa. Saa nähdä pyhittyykö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala antaa päätyä helvettiin niiden jotka häneen eivät usko? Ihmisellä on vapaa tahto joo, mutta en silti ymmärrä miksi olla niin julma. Miksei Jumalalla ole armoa ja ymmärrystä heille?
Jumala kyllä kutsuu kaikkia useita kertoja elämänsä aikana. Mutta ei kidnappaa ja vangitse ketään, sillä vapaa tahto. Kysymyksesi onvähän sama, kuin että jos laitat kätesi hellaan, niin miksi hella polttaa, julma hella.
Ei tuo vastaa siihen kysymykseen, että miksi ylipäätään sallia kenenkään päätyminen helvettiin. Miksi helvetti edes on olemassa ja miksi Jumala sallii hyvienkin ihmisten päätyä sinne vain jos he eivät kykene uskomaan.
Miksi helvetti on ja miksi sinne ihminen päätyy? Koska vapaa tahto. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ainoa, joka voi suojella esimerkiksi onnettomuuksilta, on jumala, jatkuva yhteys tähän ja varoitusten kuuleminen. Ja silti jumala voi joskus käyttää ja koetella, laittaa leijonan luolaan, kuten danielin. Sellaista se on. Jos Daniel ei olisi uskonut, leijonat olisivat tappaneet hänet.
Jumala ei ole mikään kusipää henkilöhahmo niin kuin kuvittelette, vaan kiinteä osa ihmisyyttä, kuin esimerkiksi kuuloaistinne. Jos jää auton alle, kun ei kuule tööttiä, niin mitä siitä voi sanoa? Jos et kuule jumalaa, niin seuraa jotakuta, joka kuulee. Opettele. Jopa epäilevä tuomas oppi, kun vaan tiiviisti seurasi muita uskovia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei avaudu miksi Jeesus tarvittiin. Siis miksi tarvittiin tuo koko spektaakkeli eli Jeesus kantamaan ihmisten synnit ja kuolemaan ristillä. En ymmärrä miksi tuo oli tarpeellista jos Jumala on kaikkivoipa.
Tuohon aikaan kaikenlaiset raakuudet olivat yleisiä. Se miksi jeesuksen kohtalo nostettiin noin suureksi tarinaksi johtui hänen poikkeuksellisesta kirkkaudestaan ja toisaalta se on hyvä väline lopettaa raakuudet.
Jos kysyt tosiuskovalta, pelkäisikö hän tulla ristiinnaulituksi jeesuksen lailla, ei hän pelkää. Se mikä on sinulle kärsimystä ja raakuutta, on uskovalle uhraus jumalan valtakunnan puolesta.
Valaistuminen on taivasten valtakuntaan astumista. Hän teki itsestään portin sinne, ei suinkaan kehottanut kumartelemaan itseään.
Voipi olla, että sinulle on langetettu evankelointitehtävä taivaaseen astumisen sijaan. Sellaista sattuu. Saarnaa menemään vaan.
Eri
Valaistuminen ei tarkoita tuota. Miksi opetat, kun et tiedä, mistä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetti on ja miksi sinne ihminen päätyy? Koska vapaa tahto. Elämässä sattuu
Eri
En suosittele seuraamaan ketään, joka väittää kuulevansa Jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetti on ja miksi sinne ihm
Miksi? Koska sehän olisi vähän niinkuin tarkoitus seurata.
Olisi tarkoitus seurata Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tarkoitus seurata Jeesusta.
Mitä sinä selvität? Et siis ymmärtänyt koko asiaa. Jumala puhuu ja silloin on tarkoitus. Kun sanotaan että Jumala puhuu, silloin puhutaan henkimaailmasta käsin, rakkaudesta käsin, totuudesta käsin joten todellakin tulisi seurata tätä henkilöä. Kun Jumala puhuu ja ihminen kuuntelee, hän seuraa myös Jeesusta. Oliko liian vaikea yhtälö?
Vaikuttaa siltä, että sinulla on haasteita luetunymmärtämisessä.