Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Koska sehän olisi vähän niinkuin tarkoitus seurata.
Olisi tarkoitus seurata Jeesusta.
Mitä sinä selvität? Et siis ymmärtänyt koko asiaa. Jumala puhuu ja silloin on tarkoitus. Kun sanotaan että Jumala puhuu, silloin puhutaan henkimaailmasta käsin, rakkaudesta käsin, totuudesta käsin joten todellakin tulisi seurata tätä henkilöä. Kun Jumala puhuu ja ihminen kuuntelee, hän seuraa myös Jeesusta. Oliko liian vaikea yhtälö?
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
En todellakaan ole käsittänyt mitään väärin. Minä tiedän miten nämä asiat menevät ja koska kysyt seuraavaksi että mistä tiedän niin kerron jo valmiiksi että siitä tiedän koska kuulen ja saan tätä tietoa. Olehan hyvä.
Sarjamielensäpahoittelija on linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä selvität? Et siis ymmärtänyt koko asiaa. Jumala puhuu ja silloin on tarkoitus. Kun sanotaan että Jumala puhuu, silloin puhutaan henkimaailmasta käsin, rakkaudesta käsin, totuudesta käsin joten todellakin tulisi seurata tätä henkilöä. Kun Jumala puhuu ja ihminen kuuntelee, hän seuraa myös Jeesusta. Oliko liian vaikea yhtälö?
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.En todellakaan ole käsittänyt mitään väärin. Minä tiedän miten nämä asiat menevät ja koska kysyt seuraavaksi että mistä tiedän niin kerron jo valmiiksi että siitä tiedän koska kuulen ja saan tä
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.En todellakaan ole käsittänyt mitään väärin. Minä tiedän miten nämä asiat menevät ja koska kysyt seuraavaksi että mistä tiedän niin kerron jo val
Kiitos, matka taittuu ihan mukavasti kun kuuntelee Jumalaa ja toteuttaa yhteistyössä suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen on taivasten valtakuntaan astumista. Hän teki itsestään portin sinne, ei suinkaan kehottanut kumartelemaan itseään.
Voipi olla, että sinulle on langetettu evankelointitehtävä taivaaseen astumisen sijaan. Sellaista sattuu. Saarnaa menemään vaan.
Eri
Valaistuminen ei tarkoita tuota. Miksi opetat, kun et tiedä, mistä puhut?
Täällä on keskustelua Raamatusta ja koska Raamattu ei tunne eikä tunnusta valaistumiseen liittyviä asioita, ne voi tunkea sinne minne päivä ei paista!
Jokaiselle Jeesuksen seuraajalle on annettu tehtävä evankelioida. Sopivalla ja sopimattomalla ajalla. Tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen on taivasten valtakuntaan astumista. Hän teki itsestään portin sinne, ei suinkaan kehottanut kumartelemaan itseään.
Voipi olla, että sinulle on langetettu evankelointitehtävä taivaaseen astumisen sijaan. Sellaista sattuu. Saarnaa menemään vaan.
Eri
Täällä on keskustelua Raamatusta ja koska Raamattu ei tunne eikä tunnusta valaistumiseen liittyviä asioita, ne voi tunkea sinne minne päivä ei paista!
Jokaiselle Jeesuksen seuraajalle on annettu tehtävä evankelioida. Sopivalla ja sopimattomalla ajalla. Tavalla tai toisella.
Miksi ei voi ymmärtää asioita? Jeesuksen seuraaminen voisi olla valaistumista myös. Asioista voi puhua monella eri kielellä tarkoittaen samaa asiaa, eikös se tarkoitus ole tärkeintä eikä se millaiseen kieleen se on puettu?
Kun ollaan sen kysymyksen äärellä miksi Jumala ylipäänsä viitsi tehdä ihmiset, kun tiesi heidän sössivän pahan kerran? Ja miksi tehdä enkeleitä, kun osa niistäkin kusi pahasti?
Yksi näkökulma on se, että turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta.
Toinen näkökulma on se, että Jumala loi olentoja, joille halusi tarjota iankaikkisen yhteyden Luojaansa. Ja niinpä Jumala toteutti tämän suunnitelman, vaikka näkikin että suuri osa ei Hänen rakkauttaan haluaisi ottaa vastaan. Miksi jättää luomatta jotain, kun löytyy kuitenkin niitä jotka haluavat olla Jumalan yhteydessä.
Helvetti on valmistettu pahoille enkeliolennoille. Ei sitä alun perin ihmisille tarkoitettu, mutta sinne ihmiset nyt näyttävä menevän. Ja täällä palstalla hiiviskelevät ovat kyllä sanoman Jumalasta kuulleet. Olisi korkea aika karistaa ylpeys harteiltaan ja puhua Jumalalle. Keskustella Jeesukselle tosissaan, jolloin kyllä selviää mikä on totuus. Jos totuuden tuntemisen jälkeen Jeesus ei kiinnosta, niin voihan sen ravistaa pois itsestään sen jälkeenkin. Kunhan ottaa selvää.
Ei Jumala luonut maailmaa meidän takiamme vaan elämän takia. Me elämme täällä ja voisimme valita enemmän rakkautta.
Enkelit eivät tee mitään pahaa eivätkä voi mokata.
Ehkä joillekin on vaikeaa ymmärtää se kaikki paha meissä ihmisissä ja elämässä ja siksi leimataan Jumala ja enkelitkin pahoiksi tai typeriksi.
Jumala ei myöskään vaadi meitä edes ajattelemaan häntä vaan hän toivoo että jokainen edustaisi häntä eli rakkautta. Ihmisillä on vapaata tahtoa, toisilla hyvin paljon enemmän kuin toisilla. Pahan mielivaltainen toteuttaminen on rakkauden osoitus Jumalalta, ihminen pääsee sisäisestä pahastansa eroon mutta samalla hän valitsee kärsiä seurauksia.
Älä ole katkera siitä että joku saa toteuttaa pahaansa mielivaltaisesti, asialla on varjoisatkin puolensa. Huolehdi itsestäsi sekä muista ja neuvo ihmisiä toimimaan oikein. Et hyödy kateudesta tai liiallisesta katkeruudesta. Hyväksy elämän luonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala antaa päätyä helvettiin niiden jotka häneen eivät usko? Ihmisellä on vapaa tahto joo, mutta en silti ymmärrä miksi olla niin julma. Miksei Jumalalla ole armoa ja ymmärrystä heille?
Jumala kyllä kutsuu kaikkia useita kertoja elämänsä aikana. Mutta ei kidnappaa ja vangitse ketään, sillä vapaa tahto. Kysymyksesi onvähän sama, kuin että jos laitat kätesi hellaan, niin miksi hella polttaa, julma hella.
Ei tuo vastaa siihen kysymykseen, että miksi ylipäätään sallia kenenkään päätyminen helvettiin. Miksi helvetti edes on olemassa ja miksi Jumala sallii hyvienkin ihmisten päätyä sinne vain jos he eivät kykene uskomaan.
Missä sinä tarkoitat tämän helvetin olevan olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti, en lue satukirjoja.
Darwinin lajien synty, se vasta satukirja onkin.
Raamattu kulminoituu Jeesuksen henkilöön. Kaikki mitä Jeesus sanoi, on oltava totta koska hän itse sanoi olevansa totuus. Jeesus puhui paljon pelastuksesta, taivaasta, helvetistä, rahasta, synnistä jne. Kannattaa lukea mitä hän sanoikaan ja päättää sitten joko seurata häntä tai olla seuraamatta. Jos joku tulee siihen tulokseen, että Jeesus puhui palturia, niin mihinkään hänen sanomaansa ei voi luottaa. Miksi siis pitäisi nostaa edes kuuluisaa Vuorisaarnaa hienoksi puheeksi häneltä, kuten usein kuuluu sanottavan.
Se on joko tai. Totta tai valhetta. Ihminen päättää ja tekee tässä kohtaa valinnan. Itse kyllä tarttuisin Raamattuun ja lukisin läpi mitä Jeesuksen puheista on talletettu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei avaudu miksi Jeesus tarvittiin. Siis miksi tarvittiin tuo koko spektaakkeli eli Jeesus kantamaan ihmisten synnit ja kuolemaan ristillä. En ymmärrä miksi tuo oli tarpeellista jos Jumala on kaikkivoipa.
Jumala on itse rajoittanut itseään, koska hän on oikeudenmukainen.
Jeesus tarvitaan ,et voi mennä Pyhän Jumalan eteen ilman puolustajaa. Olet menettänyt yhteyden Isäjumalaan ja sinulle kuuluu siitä rangaistus.Jeesus tuli ottamaan rangaistuksesi kantaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kulminoituu Jeesuksen henkilöön. Kaikki mitä Jeesus sanoi, on oltava totta koska hän itse sanoi olevansa totuus. Jeesus puhui paljon pelastuksesta, taivaasta, helvetistä, rahasta, synnistä jne. Kannattaa lukea mitä hän sanoikaan ja päättää sitten joko seurata häntä tai olla seuraamatta. Jos joku tulee siihen tulokseen, että Jeesus puhui palturia, niin mihinkään hänen sanomaansa ei voi luottaa. Miksi siis pitäisi nostaa edes kuuluisaa Vuorisaarnaa hienoksi puheeksi häneltä, kuten usein kuuluu sanottavan.
Se on joko tai. Totta tai valhetta. Ihminen päättää ja tekee tässä kohtaa valinnan. Itse kyllä tarttuisin Raamattuun ja lukisin läpi mitä Jeesuksen puheista on talletettu.
Kiva, että joskus on tällaisiakin kommentteja, joista voin olla ainakin pääosin samaa mieltä. Jeesuksen puheet evankeliumeissa ovat tosiaan totta minun ymmärrykseni perusteella arvioituna. Vuorisaarna on tärkeä. Jeesus puhui kadotuksesta pelastuksen vaihtoehtona ihmisille. Synti on Jumalan tahdon vastaista toimintaa. Rahasta Jeesus ei kyllä puhunut paljon. Pääasiassa Jeesus opetti sitä, mikä on Jumalan tahdon mukaista toimintaa eli mitä kohti kannattaa pyrkiä, jos haluaa pelastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Jeesus kehotti tekemään kaikki kansat hänen opetuslapsikseen ja opettamaan heitä noudattamaan kaikkea, mitä hän on käskenyt noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei myöskään vaadi meitä edes ajattelemaan häntä vaan hän toivoo että jokainen edustaisi häntä eli rakkautta. Ihmisillä on vapaata tahtoa, toisilla hyvin paljon enemmän kuin toisilla. Pahan mielivaltainen toteuttaminen on rakkauden osoitus Jumalalta, ihminen pääsee sisäisestä pahastansa eroon mutta samalla hän valitsee kärsiä seurauksia.
Minä kuitenkin suosittelen jokaista ajattelemaan. Jumala ei ole rakkaus, vaan rakastava. Kaikilla on vapaa tahto, mutta kaikki eivät tosiasiassa onnistu käyttämään sitä. Pahalla on tarkoituksensa ihmisen oppimisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei avaudu miksi Jeesus tarvittiin. Siis miksi tarvittiin tuo koko spektaakkeli eli Jeesus kantamaan ihmisten synnit ja kuolemaan ristillä. En ymmärrä miksi tuo oli tarpeellista jos Jumala on kaikkivoipa.
Jumala on itse rajoittanut itseään, koska hän on oikeudenmukainen.
Jeesus tarvitaan ,et voi mennä Pyhän Jumalan eteen ilman puolustajaa. Olet menettänyt yhteyden Isäjumalaan ja sinulle kuuluu siitä rangaistus.Jeesus tuli ottamaan rangaistuksesi kantaakseen.
Jeesus puhui Pyhästä Hengestä puolustajana. Itse hän kertoi olevansa tie, totuus ja elämä. Yhteyden menettämisestä Jumalaan ei seuraa rangaistusta, vaan Jumalan tahdon vastaisesta toiminnasta. Jeesus opettaa, miten ihminen voi pelastua. Olennaista siinä on pyrkimys noudattaa Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala luonut maailmaa meidän takiamme vaan elämän takia. Me elämme täällä ja voisimme valita enemmän rakkautta.
Enkelit eivät tee mitään pahaa eivätkä voi mokata.
Ehkä joillekin on vaikeaa ymmärtää se kaikki paha meissä ihmisissä ja elämässä ja siksi leimataan Jumala ja enkelitkin pahoiksi tai typeriksi.
Kyllä osa enkeleitä on pahoja ja saavat ihmiset tekemään pahoja asioita.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.