Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6938)

Vierailija
6361/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta aukkokin on toki "vaikuttava", imee kaiken hyvyyden ja valon ympäristöstään valtavalla itsekkäällä massallaan. Oikeat opettajat ovat kuin tähtiä jotka loistavat yötaivaalla.

Ja vielä paremmat sellaisia jotka ilmestyvät vain kun pyytää. Kysyvälle vastataan, jne. Mutta ongelmia ei tarvitse luoda sinne, missä niitä ei ole. 

Vierailija
6362/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta aukkokin on toki "vaikuttava", imee kaiken hyvyyden ja valon ympäristöstään valtavalla itsekkäällä massallaan. Oikeat opettajat ovat kuin tähtiä jotka loistavat yötaivaalla.

No minuun tämä ei päde, minä annan, en ime keneltäkään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6363/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä paremmat sellaisia jotka ilmestyvät vain kun pyytää. Kysyvälle vastataan, jne. Mutta ongelmia ei tarvitse luoda sinne, missä niitä ei ole. 

Niin mikä arvostus? Ja kuka imee ja keitä?

Vierailija
6364/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää ehtoollinen.

Sanotaan, että ehtoollinen on jeesuksen lihaa ja verta, ja katolisen perinteen papisto ja esimerkiksi äiti teresa nostivat tämän todella korkealle. Uskon, että tähän liittyy jokin sellainen mystinen tai miksei maallinenkin merkitys, jota en vielä ihan täysin käsitä. Miksi haluaisin syödä jeesuksen lihaa ja verta? Yritetäänkö kristityistä kouluttaa maa-ravintoa syömättömiä paaston ja ehtoollisen avulla, kuten jeesus sanoi? Onko ehtoollisviinissä joku tietty sienilaji, joka halutaan istuttaa kristittyjen kehoon?

Mikä tuossa on siis taustalla.

Vierailija
6365/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kohtaa lukee että Ja te tulette tietämään totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Tarkoittaako että jossain vaiheessa lukija ymmärtää että teksti on vain tekstiä jonka joku on sattunut kirjoittamaan. Ihminenhän sen kirjoitustaidonkin on keksinyt ja sanojen merkityksen..ja kielen. Ahdistavaa mutta näin se vain on ellei työnnä päätä pensaaseen ja ole ajattelematta.

Vierailija
6366/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, että ehtoollinen on jeesuksen lihaa ja verta, ja katolisen perinteen papisto ja esimerkiksi äiti teresa nostivat tämän todella korkealle. Uskon, että tähän liittyy jokin sellainen mystinen tai miksei maallinenkin merkitys, jota en vielä ihan täysin käsitä. Miksi haluaisin syödä jeesuksen lihaa ja verta? Yritetäänkö kristityistä kouluttaa maa-ravintoa syömättömiä paaston ja ehtoollisen avulla, kuten jeesus sanoi? Onko ehtoollisviinissä joku tietty sienilaji, joka halutaan istuttaa kristittyjen kehoon?

Ehtoollinen kuvastaa sitä, että kun syömme ja juomme, se on Kristuksen ruumista ja verta. Ei siis vain ehtoollisella syöty ja juotu, vaan kaikki ruoka ja juoma.

Raamatusta:

26Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini. 27Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: Juokaa tästä, te kaikki. 28Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Vierailija
6367/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain kohtaa lukee että Ja te tulette tietämään totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Tarkoittaako että jossain vaiheessa lukija ymmärtää että teksti on vain tekstiä jonka joku on sattunut kirjoittamaan. Ihminenhän sen kirjoitustaidonkin on keksinyt ja sanojen merkityksen..ja kielen. Ahdistavaa mutta näin se vain on ellei työnnä päätä pensaaseen ja ole ajattelematta.

Ymmärrä se totuus, hyväksy se ja ole vapaa ihminen.

Vierailija
6368/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sitä, että Jeesukseen uskomalla eli Jeesusta uskomalla voi tulla tietämään totuuden.

Vierailija
6369/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh hyh, verenjuontia ja ihmislihan syöntiä, kuulostaa erään toisen entiteetin palvonnalta. No ei sen niin väliä, aavikon epäjumalia joka ainua. Maanpetturit tehkää parannus ja jättäkään aavikon epäjumalan palvelu.

Vierailija
6370/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrä se totuus, hyväksy se ja ole vapaa ihminen.

Hyväksyntä ja suhtautuminen vapauttavat mutta näitä töitä ei haluta tehdä, mielummin rajoitetaan itseä.

Vierailija
6371/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtoollinen kuvastaa sitä, että kun syömme ja juomme, se on Kristuksen ruumista ja verta. Ei siis vain ehtoollisella syöty ja juotu, vaan kaikki ruoka ja juoma.

Raamatusta:

26Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsil

Ymmärrän kyllä, että jumala on kaikki, eli sinänsä jumala syö koko ajan itseään joka puolelta - ei vain ihminen, vaan myös eläimet, hyönteiset, kasvit, bakteerit... Jos tämän kummempaa merkitystä tuolla ei ollut niin sitten asia on selvä kuin pläkki

Vierailija
6372/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

26Aterian aikana Jeesus ot

Hyvä kommentti! Syömme muutenkin pois kaikkea turhaa, siivoamme myös pois asioita ihan fyysisestikin.

Maapallokin hajoittaa ja tuhoaa itseään, ilmakehä puhdistaa itseään jne.

Jumalakin puhdistaa lopulta ihmisen kotiin.

Vierailija
6373/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että jumala on kaikki, eli sinänsä jumala syö koko ajan itseään joka puolelta - ei vain ihminen, vaan myös eläimet, hyönteiset, kasvit, bakteerit... Jos tämän kummempaa merkitystä tuolla ei ollut niin sitten asia on selvä kuin pläkki

Minä en tiedä muusta merkityksestä. Jos joku muu tietää, niin sellainen henkilö voi varmaankin kertoa lisää. Se, että viini on liiton merkki tarkoittaa sitä, että liitto Kristuksen kanssa on ihmisille mahdollinen. Jumala on kaikessa ja Jeesuksen myötä voimme olla hänen kanssaan liitossa uudella tavalla, jos uskomme (eli uskomme, mitä Jeesus sanoo eli noudatamme hänen opetuksiaan).

Vierailija
6374/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommentti! Syömme muutenkin pois kaikkea turhaa, siivoamme myös pois asioita ihan fyysisestikin.

Ihmisen täytyy itse tehdä puhdistuminen.

Vierailija
6375/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoollista tietyssämäärin voisi verrata siihen kun profeetta Elialle enkeli toi leipää ja juomaa ja käski syömään ,koska muuten matka käy raskaaksi. Sen vahvistamana Elia juoksi pitkälle. 1Kuningastenkirja 

19:5 Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".

19:6 Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia. Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata. 

19:7 Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: "Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".

19:8 Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.

Vierailija
6376/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanneksen evankeliumi:

6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. 

6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Vierailija
6377/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin kuolemisesta. 

Elämässä kyllä täytyy puhdistautua mutta joskus Jumala pakottaa siihen.

Vierailija
6378/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transsubstantiaatio-oppi.

Vierailija
6379/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin kuolemisesta. 

Käytit sanaa puhdistaminen. Se on eri asia kuin kuoleminen.

Vierailija
6380/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin kuolemisesta. 

Käytit sanaa puhdistaminen. Se on eri asia kuin kuoleminen.

Jumala puhdistaa ihmisen kotiin eli siivoaa ihmisen elämästä pois. Ottaa hengen kotiin. 

Asioista voi puhua monella eri tavalla. Pahoittelen että olin epäselvä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan