Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6938)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa kun palvoo ja ihailee ihmistä, eikä jumalaa. Laita polvillesi ja kysy vastausta jumalalta.
Suomessa on yksi ihminen, jota katson ylöspäin ja tämän aseman hän on saavuttanut ihan puhtaasti kauneutta ja hyvyyttä edustamalla. En kumarra vallan tai voiman edessä, vaan ainoastaan hengen. Ja kerta toisensa jälkeen tuo henki lyö minut polvilleni. Sitä kuuntelen.
Miksi katsot jotain ihmistä ylöspäin?Koska hän aiheuttaa minussa saman vaikutuksen kuin jumala.
Hmm. Oletko tavannut Jumalan?
Vierailija kirjoitti:
Fariseukset olivat kirjaviisaita oman kunniansa etsijöitä, täällä lähinnä yhden henkilön kommentit muistuttavat sellaista
Oletko huomannut, että tämä on anonyymi keskustelupalsta ja että minä en käytä nimimerkkiä? Entä oletko huomannut, että olen sanonut, etten ole lukenut Raamattua tai opiskellut teologiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa kun palvoo ja ihailee ihmistä, eikä jumalaa. Laita polvillesi ja kysy vastausta jumalalta.
Suomessa on yksi ihminen, jota katson ylöspäin ja tämän aseman hän on saavuttanut ihan puhtaasti kauneutta ja hyvyyttä edustamalla. En kumarra vallan tai voiman edessä, vaan ainoastaan hengen. Ja kerta toisensa jälkeen tuo henki lyö minut polvilleni. Sitä kuuntelen.
Miksi katsot jotain ihmistä ylöspäin?Koska hän aiheuttaa minussa saman vaikutuksen kuin jumala.
Vähän vaikea olla tapaamatta jos jumalan lapsi on.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta voisiko joku selittää, mistä tulee tämä käsitys, ettei ihmisen tarvitsisi tehdä mitään, kun Jeesus monessa kohdassa kertoo erilaisia ohjeita ihmisille siihen liittyen, miten heidän tulisi toimia? Miten olette onnistuneet totaalisesti ohittamaan ne kohdat ja kehittämään tämän käsityksen, ettei tarvitsisi tehdä mitään?"
Jos ajattelet elämääsi ja sieluasi kuin puutarhaa, jos et tee mitään niin siellä rehottavat rikkaruohot. Huolehtiminen ja välin pitäminen tekevät siitä poikkeuksellisen kauniin. Hyvyyden tavoittelu on ihmisenä kasvamista ja kehittymistä.
Ansioilla ei voi ostaa suosiota, vaan kaikki mitä saamme, saadaan armosta. On kuitenkin yritettävä parhaansa ja oltava vilpitön. Kuten pieni lapsi, johon suhtaudutaan ymmärryksellä, kun ei osaa, mutta tämän kuitenkin odotetaan kehittyvän ja kasvavan.
Onko ajatus siis se, että pelastus on taattu, mutta ihmisenä voi kasvaa ja kehittyä, jos huvittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, hän on vaikuttava hahmo. Turvallinen olemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea olla tapaamatta jos jumalan lapsi on.
Raamatusta:
Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. 46Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta voisiko joku selittää, mistä tulee tämä käsitys, ettei ihmisen tarvitsisi tehdä mitään, kun Jeesus monessa kohdassa kertoo erilaisia ohjeita ihmisille siihen liittyen, miten heidän tulisi toimia? Miten olette onnistuneet totaalisesti ohittamaan ne kohdat ja kehittämään tämän käsityksen, ettei tarvitsisi tehdä mitään?"
Jos ajattelet elämääsi ja sieluasi kuin puutarhaa, jos et tee mitään niin siellä rehottavat rikkaruohot. Huolehtiminen ja välin pitäminen tekevät siitä poikkeuksellisen kauniin. Hyvyyden tavoittelu on ihmisenä kasvamista ja kehittymistä.
Ansioilla ei voi ostaa suosiota, vaan kaikki mitä saamme, saadaan armosta. On kuitenkin yritettävä parhaansa ja oltava vilpitön. Kuten pieni lapsi, johon suhtaudutaan ymmärryksellä, kun ei osaa, mutta tämän kuitenkin odotetaan kehittyvän ja kasvavan.
Onko ajatus siis se,
Ei vaan ihmisenä pitää kehittyä, mutta ei ole mitään arvosteluasteikkoa, että pitää kehittyä jollekin tasolle tai johonkin tiettyyn suuntaan. Paitsi tietysti nämä yleissäädökset, kuten kymmenen käskyä ja siitä sitten henkilökohtaisesti eteenpäin. Eikä se että kehittyy paljon ole parempi, kuin se että kehittyy kohtuullisesti. Kaikkien tulee kehittyä oman kykynsä mukaisesti. Kuten nähdä vaivaakin - jopa taivaassa tehdään työtä, mutta omassa tahdissa ja omille kyvyille sopivalla tavalla. my yoke is easy and my burden is light
Mitä luulet, että elämäsi olisi, jos et olisi kehittynyt mihinkään vauvasta? Paskoisit vaippoihisi edelleen ja puhuisit äännähdyksin. Koko ajan kaikki kehitymme ihan luonnostamme, ihan niin kuin kasvit kasvavat kohti valoa, ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:
Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. 46Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.
Kyllä, uskon kautta. Sen kautta, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Tekojen kautta ei voi pelastua, koska pelastus ei ole täysin ihmisen kontrollissa.
Mutta voisiko joku selittää, mistä tulee tämä käsitys, ettei ihmisen tarvitsisi tehdä mitään, kun Jeesus monessa kohdassa kertoo erilaisia ohjeita ihmisille siihen liittyen, miten heidän tulisi toimia? Miten olette onnistuneet totaalisesti ohittamaan ne kohdat ja kehittämään tämän käsityksen, ettei tarvitsisi tehdä mitään?
Kaksi eri asiaa. Uudestisyntymiseen et voi vaikuttaa, niinkuin et voi vaikuttaa maailmaan fyysisesti syntymiseen vanhemmillesi.
Uskossa kasvamiseen sinun tulee vaikuttaa, tahtomalla . Omaminä on maailmakeskeinen tietysti, mutta uusiluomus alkaa toteuttamaan uuden elämän tapoja. Se on prosessi, vertaus vaippatuttipullo vaiheesta liharuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt tämän asian väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, uskon kautta. Sen kautta, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Tekojen kautta ei voi pelastua, koska pelastus ei ole täysin ihmisen kontrollissa.
Mutta voisiko joku selittää, mistä tulee tämä käsitys, ettei ihmisen tarvitsisi tehdä mitään, kun Jeesus monessa kohdassa kertoo erilaisia ohjeita ihmisille siihen liittyen, miten heidän tulisi toimia? Miten olette onnistuneet totaalisesti ohittamaan ne kohdat ja kehittämään tämän käsityksen, ettei tarvitsisi tehdä mitään?
Kaksi eri asiaa. Uudestisyntymiseen et voi vaikuttaa, niinkuin et voi vaikuttaa maailmaan fyysisesti syntymiseen vanhemmillesi.
Uskossa kasvamiseen sinun tulee vaikuttaa, tahtomalla . Omaminä on maailmakeskeinen tietysti, mutta uusiluomus alkaa toteuttamaan uuden elämän tapoja. Se on prosessi, vertaus vaippatuttipullo vaiheesta liharuokaan.
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt tämän asian väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:
Jokainen, joka on kuunnellut Isä
Joo kyllä. En nähnyt häntä, oli musta tyhjiö mutta vaikuttava hahmo puheineen. Mielikuvan ulkonäöstä sain siinä tyhjiössä samalla. Tiesin kuka on äänessä. Hieno kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raa
Älä viitsi vastata tuolle tyypille. Hän on energiavampyyri.
Yes, a person whose only input to a conversation is negative can be considered an energy vampire, as this behavior is a common sign of an individual who drains others' emotional energy, often by dwelling on problems and putting a damper on others' positive feelings to gain attention or sympathy. While not all negative people are energy vampires, someone who consistently offers only negativity can leave others feeling exhausted, depleted, and emotionally overwhelmed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, hän on vaikuttava hahmo. Tu
Sinä olet harhaanjohtaja. Jos syön energiaasi, se kertoo vain minun vaikuttavuudestani sinuun. Esimerkiksi työyhteisöissä minusta taas on pidetty eikä kukaan ole voinut huonosti vuokseni. Ei saisi kiusata ja valehdella toisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on valoa, en usko että hän syö muiden energiaa. Musta aukko syö.
Musta aukkokin on toki "vaikuttava", imee kaiken hyvyyden ja valon ympäristöstään valtavalla itsekkäällä massallaan. Oikeat opettajat ovat kuin tähtiä jotka loistavat yötaivaalla.
Ehkä en ole valoa kaikille ja sen kuuluu olls niin, muuten en voisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä en ole valoa kaikille ja sen kuuluu olls niin, muuten en voisi elää.
*olla
En ole tuon asian ekspertti niin en viitsi alkaa pätemään, löydät lisää tietoa purgatoriosta googlaamalla.