Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6938)

Vierailija
6281/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen.  

Tietoa Jeesuksesta saa Raamatun evankeliumeista.

Ymmärsinkö kommentistasi oikein, ettei sinulla ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen? Ainoastaan tietoa jolla sitten leveilet täällä. Se kyllä selittää toimintasi. 

Et valitettavasti ymmärtänyt oikein.

Eli mikä on oikea tulkinta?

Olen sanonut aiemmin ja sanon uudestaan, etten selitä tässä ketjussa sitä, millä perusteella kirjoitan näkemyksiäni. 

&nb

Ja tarkennuksena vielä, että tietysti minä huomaan, etten vastaa tuohon kysymykseen. Olenhan itse päättänyt, etten vastaa siihen. 

Vierailija
6282/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat besserwisser muuten erittäin valheelliselta ihmiseltä ottaen vielä huomioon, että väität sinulla jopa olevan Totuuden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6283/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sellainen kuva siitä vain tulee, kun sanoin että kyse on suhteesta Jeesukseen, kiirehdit heti korjaamaan että TIETOA Jeesuksesta saa evankeliumeista. Minä en kuitenkaan puhunut tiedosta, vaan suhteesta.

Selvä, sinulle tuli sellainen kuva minusta. Mutta olitkin väärässä. Jos sinulla on jonkinlainen käsitys Jeesuksesta, onko mahdollista, ettei se olisikaan täysin oikea käsitys? Tuo oli tietysti retorinen kysymys. 

Vierailija
6284/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaanko oikein jos arvaan että olet autismin kirjolla/asperger? Heillähän on tuollaisia pinttyneitä kuvitelmia oikeassa olemisestaan ja jäävät jankkaamaan rasittavuuteen asti. Pyydä Jeesusta parantamaan sinut.

Vierailija
6285/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat besserwisser muuten erittäin valheelliselta ihmiseltä ottaen vielä huomioon, että väität sinulla jopa olevan Totuuden

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
6286/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, sellainen kuva siitä vain tulee, kun sanoin että kyse on suhteesta Jeesukseen, kiirehdit heti korjaamaan että TIETOA Jeesuksesta saa evankeliumeista. Minä en kuitenkaan puhunut tiedosta, vaan suhteesta.

Selvä, sinulle tuli sellainen kuva minusta. Mutta olitkin väärässä. Jos sinulla on jonkinlainen käsitys Jeesuksesta, onko mahdollista, ettei se olisikaan täysin oikea käsitys? Tuo oli tietysti retorinen kysymys. 

Niin no, kuten missä tahansa suhteessa, väärä tieto korjaantuu ajan kanssa mitä paremmin oppii tuntemaan :)

Vierailija
6287/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen.  

Tietoa Jeesuksesta saa Raamatun evankeliumeista.

Ymmärsinkö kommentistasi oikein, ettei sinulla ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen? Ainoastaan tietoa jolla sitten leveilet täällä. Se kyllä selittää toimintasi. 

Et valitettavasti ymmärtänyt oikein.

Eli mikä on oikea tulkinta?

Olen sanonut aiemmin ja sanon uudestaan, etten selitä tässä ketjussa sitä, millä perusteella kirjoitan näkemyksiäni. 

Kristityn perusta on Jumalan sana.  Kaikki muu on epäjumalan työtä. Vain kaksi vaihtoehtoa.

Vierailija
6288/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaanko oikein jos arvaan että olet autismin kirjolla/asperger? Heillähän on tuollaisia pinttyneitä kuvitelmia oikeassa olemisestaan ja jäävät jankkaamaan rasittavuuteen asti. Pyydä Jeesusta parantamaan sinut.

Olen pahoillani, mutta arvasit väärin. Minulla ei ole todettu mitään tuollaista eikä kukaan ole koskaan oikeassa elämässä kertonut minulle, että vaikuttaisin autismin kirjolla olevalta. Olen ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa, joten olisi outoa, ettei kukaan (kuten perhe tai ystävät) olisi maininnut siitä, jos se olisi aiheellista. 

Vierailija
6289/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta arvasit väärin. Minulla ei ole todettu mitään tuollaista eikä kukaan ole koskaan oikeassa elämässä kertonut minulle, että vaikuttaisin autismin kirjolla olevalta. Olen ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa, joten olisi outoa, ettei kukaan (kuten perhe tai ystävät) olisi maininnut siitä, jos se olisi aiheellista. 

Miksi olet pahoillasi?

Vierailija
6290/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kuten missä tahansa suhteessa, väärä tieto korjaantuu ajan kanssa mitä paremmin oppii tuntemaan :)

Raamatusta saa tietoa siitä, mitä Jeesus on opettanut.

Vierailija
6291/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityn perusta on Jumalan sana.  Kaikki muu on epäjumalan työtä. Vain kaksi vaihtoehtoa.

Oletko lukenut evankeliumit?

Vierailija
6292/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet pahoillasi?

Se on kohteliaisuusfraasi. Ilmeisesti ei ole sinulle tuttu.

Vierailija
6293/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet pahoillasi?

Oksennusrefleksin aiheuttavat kommenttisi minulle

Vierailija
6294/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet pahoillasi?

&nb

Niinpä niin.

Vierailija
6295/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat niin vastenmieliseltä henkilöltä ällöttää lukea päsmäröintiäsi täällä, enkä varmaankaan ole ainoa

Vierailija
6296/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat niin vastenmieliseltä henkilöltä ällöttää lukea päsmäröintiäsi täällä, enkä varmaankaan ole ainoa

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. 

Vierailija
6297/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bessewisser elää itse lihassa eikä  noudata Jumalan sanaa "Jos elämme Hengen ohjauksessa, meidän on syytä seurata Henkeä.  Jos elämme Hengen ohjauksessa, meidän on syytä seurata Henkeä. Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää tai kadehtia toisiamme."

Vierailija
6298/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin hyökkäät sanomaan että sinulle ollaan vain kateellisia, veikkaan ettei kukaan täällä ole sinulle kateellinen. Itse en näe mitään kadehtittavaa tilassasi, se on pikemmin erittäin surullinen. Ja vakavakin.

Vierailija
6299/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä keskustelun täyttämisesi on jonkinlainen hätähuuto :(?

Vierailija
6300/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut ahdistaa kristinuskon armo-käsite. Koska on aivan selkeää, ettei jumalan armo näy mitenkään luotujen elämässä , (kristittyjen maiden lapsiseksiorjat, loputon kituminen, nälänhätä, younameit), oletan, että oppi on kokonaisuutenaan ymmärretty ja toteutettu _väärin_. Samoin omituisen jumalalta pyytämiset ja saamiset; ei vain tapahdu. Käytännössä suurinta osaa ihmistä ei tämän maailman kauheuksien jälkeen pelota millään tasolla jonku kristinuskon helvetti, koska monelle se on ihan elettyä elämää täällä. Mitä tämä tällainen armo on, joka omansakin hylkää?