Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6939)

Vierailija
6261/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edellytä. Pyhältä hengeltä voi rukoilla vaikka inspiraatiota ja inspided action ei ole työtä. Myöskään taivasten valtakunnassa ei ole työtä, ihmistä ei yksinkertaisesti ole luotu orjaksi. 

Tuo henkilö kysyi, että voiko jeesus auttaa päihdeongelmassa. Sen olet saaunt nyt jankuttamisellasi, vänkäämiselläsi ja inttämiselläsi saanut väännettyä tähän pisteeseen. Vastaus kysymyksen annettiin jo ajat sitten ja täällä sinä vaan hakkaat raamatullasi niitä, jotka henkilöä ovat neuvoneet. Olet kerta kaikkinen maanvaiva.

Kyllä edellyttää. Hengen valitseminen Lihan sijaan ei ole helppoa kenellekään.

Vierailija
6262/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on hyvä ja kattava mutta olemme menneet eteenpäin elämässä ja olemme saaneet lisää tietoa. Tämä olisi hyvä muistaa ja ymmärtää. En missään nimessä väheksy raamattua mutta raamatusta on jo aikaa, otetaan sen lisäksi kaikki tieto mukaan. Esimerkiksi olen nyt itse saanut sitä tietoa lisää ja olen jakanut ketjuissa sitä tiedoksenne opastetusti, tätä on nykyaika, meillä on tämä internet joka yhdistää meitä, myös täällä voimme jakaa tietoa. Näkijä 

Usein niinsanottu tieto on sekoitus totuutta ja valhetta ja siksi siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Kaikkeen on mahdollisuus, onneksi olemme älykkäitä ihmisiä ja osaamme itsekin ajatella, siksi myös kykenemme elämään nykyisessäkin yhteiskunnassa jossa vallitsee kaikki valheellisuus, pahantahtoisuus, negaatio ja manipulaatio. Näkijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6263/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ei tarvitse edes rukoilla ja silti kaikki menee aina kuten on tarkoitus. Näkijä 

Jeesus neuvoi rukoilemaan Isä Meidän -rukouksella.

Vierailija
6264/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ei tarvitse edes rukoilla ja silti kaikki menee aina kuten on tarkoitus. Näkijä 

Onko tämä "minä tiedän" jankuttaja siis näkijä? No se selittää paljon. Sekopää.

Tässä ketjussa on ainakin kaksi henkilöä, jotka väittävät, että heillä on oikeaa tietoa.

Vierailija
6265/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on hyvä rukous edelleenkin. Näkijä 

Vierailija
6266/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä "minä tiedän" jankuttaja siis näkijä? No se selittää paljon. Sekopää.

Tässä ketjussa on ainakin kaksi henkilöä, jotka väittävät, että heillä on oikeaa tietoa.

Täytyy saadakin väittää, niinhän jokainen tekee joskus ja näin siis kuuluukin tehdä.

Muistakaa ajatella itsekin ja tehdä havaintoja siitä kuka on se oikea rehellinen ihminen. Näkijä 

Vierailija
6267/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi Jumala on mulkku?

Erinomainen kysymys. Elämän kärsimykset saattavat saada ihmisen tuntemaan vihaa tai muita negatiivisia tunteita Jumalaa kohtaan. Kyseessä on ihmisen rooliin kuuluva haaste. Ihmisen tulisi luottaa Jumalaan ja seurata Jeesusta riippumatta siitä, mitä hänelle tapahtuu (myös, jos tapahtuu hyvää). Ne, jotka onnistuvat siinä, Jumala palkitsee. Jostain syystä tämä menee näin. 

Vierailija
6268/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on hyvä rukous edelleenkin. Näkijä 

Voisin kertoa yhden asian Isä Meidän -rukouksesta. Kävin lapsena kirkossa ja siellä pappi sanoi Rukoilkaamme ja sitten lausuttiin yhdessä Isä Meidän -rukous. Nuorena olin agnostikko ja erosin kirkosta. Sitten kärsin vakavasta sairaudesta. Se oli kamalaa ja olin epätoivoinen. Kärsin niin paljon, etten ollut koskaan voinut kuvitella sellaisen olevan mahdollista. En saanut lainkaan lääketieteellistä apua syistä, joita en nyt kerro. Sillon rukoilin Isä Meidän -rukousta. Arvatkaa miksi? Koska en todella tiennyt, että muilla tavoilla voi rukoilla! Olin lausunut vain Isä Meidän -rukousta ja olin aika nuori. Vasta myöhemmin olen ymmärtänyt, miten suuri merkitys sillä oli. Ja nimenomaan sillä, etten rukoillut muuta kuin Isä Meidän -rukousta. En varmaankaan kertoisi teille näitä asioita nyt, jos olisin toiminut toisin. 

Vierailija
6269/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on sitä varten, ettei kukaan pääse  tuomaan omia sanomia yli sen tai alle sen sanan, mitä sinne on kirjoitettu. Siihen on koottu 66 kirjaa luettavaksi ja Jumala vaikutti taustalla että kokoelmaan hyväksyttiin oikeat kirjoitukset siihen tarkoitukseen, että ihminen voi löytää Jumalan yhteyteen ja pelastua. Sehän on Raamatun kirjoitusten perimmäinen tarkoitus.

Kun siis joku perustaa oman lahkonsa ja alkaa väittämään yhtä ja toista, on Raamatun sana sen takia annettu ettei kukaan pääse eksyttämään, kusettamaan, lihottamaan toisten kustannuksella omaa lompakkoaan, alistamaan muita tai korottamaan itseään. Ne, jotka ovat uskon ulkopuolella julistetaan että "tehkää parannus ja luopukaa synneistänne sillä Jumalan valtakunta on tullut lähelle." Ja ne jotka liittyvät seurakuntaan, opetetaan pitämään kaikki mitä Jeesus käski pitää. Jeesus itse sanoi todella kärkkäästi aikana muotojumaliselle porukalle. He eksyttävät, korottavat itseään, kokoavat itselleen ja viis veisaavat köyhistä. Jeesus nipotti oikeissa asioissa ja antoi piut paut monelle turhalle asialle. Ei Jeesuksesta tänäkään päivänä kauheasti välitetä, vaikka mies eli pyhää elämää.

Johannes kastaja menetti päänsä kun meni sorkkimaan Heroksen seksielämää. ("Sinulla ei ole lupa pitää veljesi vaimoa.") Johannes sivalsi sanoilla. Jumalan sanasta sanotaan että se on paljon terävämpi kuin mikään kaksiteräinen mieka. Sana tunkee ihmisen läpi ja erottaa sielun pienimmätkin ajatukset. Kun Päivi Räsänen heiluttaa Sanan miekkaa ja puhuu Jumalan suusta lähtenyttä totuuden Sanaa, niin hänkin saa kuulla kunniansa. Niin se vain menee. Raamattu todistaa että sen sana on totta. Eihän tarut ja sadut ketään häiritse ja liikuta.

Vierailija
6270/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on sitä varten, ettei kukaan pääse  tuomaan omia sanomia yli sen tai alle sen sanan, mitä sinne on kirjoitettu. Siihen on koottu 66 kirjaa luettavaksi ja Jumala vaikutti taustalla että kokoelmaan hyväksyttiin oikeat kirjoitukset siihen tarkoitukseen, että ihminen voi löytää Jumalan yhteyteen ja pelastua. Sehän on Raamatun kirjoitusten perimmäinen tarkoitus.

Kun siis joku perustaa oman lahkonsa ja alkaa väittämään yhtä ja toista, on Raamatun sana sen takia annettu ettei kukaan pääse eksyttämään, kusettamaan, lihottamaan toisten kustannuksella omaa lompakkoaan, alistamaan muita tai korottamaan itseään. Ne, jotka ovat uskon ulkopuolella julistetaan että "tehkää parannus ja luopukaa synneistänne sillä Jumalan valtakunta on tullut lähelle." Ja ne jotka liittyvät seurakuntaan, opetetaan pitämään kaikki mitä Jeesus käski pitää. Jeesus itse sanoi todella kärkkäästi aikana muotojumaliselle porukalle. He eksyttävät, korottavat

Sinunkin kannattaisi huolehtia ensisijaisesti omasta toiminnastasi eikä siitä, mitä Päivi Räsänen sanoo tai tekee.

Vierailija
6271/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin kannattaisi huolehtia ensisijaisesti omasta toiminnastasi eikä siitä, mitä Päivi Räsänen sanoo tai tekee.

En minä huolehdi mitä Päivi Räsänen sanoo tai tekee. Otin hänet esimerkiksi. Mitä huolehtimista siinä on että hänet nostaa esimerkiksi?

Vierailija
6272/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä huolehdi mitä Päivi Räsänen sanoo tai tekee. Otin hänet esimerkiksi. Mitä huolehtimista siinä on että hänet nostaa esimerkiksi?

Kirjoitit näin: Kun Päivi Räsänen heiluttaa Sanan miekkaa ja puhuu Jumalan suusta lähtenyttä totuuden Sanaa, niin hänkin saa kuulla kunniansa.

Annoit ymmärtää, että se olisi oikein, että hän saa kuulla kunniansa. 

Vierailija
6273/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit näin: Kun Päivi Räsänen heiluttaa Sanan miekkaa ja puhuu Jumalan suusta lähtenyttä totuuden Sanaa, niin hänkin saa kuulla kunniansa.

Annoit ymmärtää, että se olisi oikein, että hän saa kuulla kunniansa. 

Jatkan tätä kommenttia vielä. En ymmärrä, miksi suhtaudut vihamielisesti sellaiseen henkilöön, joka vaikuttaa (en voi tietää hänen todellisia motiivejaan, mutta voin havainnoida hänen toimintaansa) olevan hyvin omistautunut Jumalan palvelemiselle.

Vierailija
6274/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen.  

Tietoa Jeesuksesta saa Raamatun evankeliumeista.

Ymmärsinkö kommentistasi oikein, ettei sinulla ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen? Ainoastaan tietoa jolla sitten leveilet täällä. Se kyllä selittää toimintasi. 

Vierailija
6275/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö kommentistasi oikein, ettei sinulla ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen? Ainoastaan tietoa jolla sitten leveilet täällä. Se kyllä selittää toimintasi. 

Et valitettavasti ymmärtänyt oikein.

Vierailija
6276/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä on oikea tulkinta?

Vierailija
6277/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut aiemmin ja sanon uudestaan, etten selitä tässä ketjussa sitä, millä perusteella kirjoitan näkemyksiäni. 

Vierailija
6278/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut aiemmin ja sanon uudestaan, etten selitä tässä ketjussa sitä, millä perusteella kirjoitan näkemyksiäni. 

Huomaatko, että ryhdyt aina piilottelemaan kun et osaakaan vastata :) 

Vierailija
6279/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko, että ryhdyt aina piilottel

On mahdollista, ettei osaa vastata ja on mahdollista, ettei halua vastata. Miten olisi edes mahdollista, etten osaisi vastata siihen, että mikä minun oma tilanteeni on? Ihmisillä on kuitenkin yleensä jonkinlainen käsitys omasta tilanteestaan, vaikkei se olisikaan kovin selkeä.

Vierailija
6280/6939 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nb

Noh, sellainen kuva siitä vain tulee, kun sanoin että kyse on suhteesta Jeesukseen, kiirehdit heti korjaamaan että TIETOA Jeesuksesta saa evankeliumeista. Minä en kuitenkaan puhunut tiedosta, vaan suhteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän