Mitä mieltä muut minimalistit ovat turhista joululahjoista
Ostetaan tavaraa mitä toinen ei tarvitse eikä halua. Viemään kaappitilaa.
Kommentit (14)
Mä sain just ne mitä toivoin, enkä ostanu turhaa muille. En edes kortteja lähettäny.
Ensin voi tuntua turhalta mutta on usein kuitenkin tarpeellinen myöhemmin!
Villasukat on turhia ja ne meni roskikseen tai takkaan.
Turhaakin turhempana pidän muiden ihmisten elämän tuomitsemista.
Miks me kysyttäisiin minimalisteilta mitään, ne on mielenterveysongelmaisia.
Etkö osaa avata suutasi, että et esim tarvitse lahjoja, mikäli koet nyt ongelmana turhat lahjat? Itse en saanut mitään, mitä en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa avata suutasi, että et esim tarvitse lahjoja, mikäli koet nyt ongelmana turhat lahjat? Itse en saanut mitään, mitä en tarvitse.
En halua valittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua valittaa
Miksi sitten teit tämän aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua valittaa
Miksi sitten teit tämän aloituksen?
Haluan anonyymisti valittaa. Ja mietin myös muita jotka saavat tavaroita joita eivät halua.
Pyrin vähentämään tavaraa. En ole kuitenkaan tiukka minimalisti. Lahjaksi sain vain kuluvia asioita kuten kukan, rahaa, viiniä ja suklaata. Todella iloinen olin. Tulee tarpeeseen ja oli toivottua. Puhuimme lahja-asioista lähipiirin kanssa. Kaikki tiestivät etten tarvitse lisää tavaraa.
Minimalistin on voitava kysyä mitä halutaan, risoo kaikki öky-minimalistit. Äky täky.
Ärsyttää. Ikää jo melkein 40 mittarissa ja ihan varmasti kaikki tarpeellinen hankittu. Jos jotain kodintavaraa tarvitsen, osaan ja haluan sen itse ostaa omien mieltymysteni mukaan. Minun lähipiiri osaa kyllä etukäteen kysyä mitä tarvitaan (jos tarvitaan) ja tämä koskee myös lasten tarpeita. Miehen sukulaiset sen sijaan tuhlaavat älyttömästi rahaa turhiin ja tarpeettomiin tavaroihin kysymättä esimerkiksi lapsen lahjatoiveita. Pahinta, että ostavat myös meille aikuisille astioita, liinavaatteita ym. mitä meillä on jo ihan tarpeeksi. Vieläpä täysin väärän värisiä ja eri sarjaa mitä olen ITSE OMAAN KOTIINI valinnut. Olisivat ennemmin ostamatta mitään tai toisivat lahjoja, joita voi käyttää/kuluttaa loppuun esim. suklaata, kahvia tai vaikka hitto sentään vessapaperia! Olen itse useasti sanonut, ettemme tarvitse mitään, en tykkää turhasta rojusta kotonamme ym. ja pyytänyt miestä myös tämän ilmaisemaan. Mutta ei mene jakeluun. Juuri kun saa edellisvuoden turhakkeet myytyä ja lahjoitettua eteenpäin ja nautittua tyhjästä hyllytilasta niin taas tulee uusi krääsävuori pyörimään meille lahjojen muodossa.
Ettekö ole koskaan saaneet mitään turhaa ja toivoneet mieluummin rahaa?
Tuskin ketään tykkää turhista lahjoista.