Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5532)

Vierailija
281/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pohdituttaa miksi raamatulla mielipiteitään perustelevat eivät ole sisäistäneet lukemastaan olennaista. Vai ovatko lukeneet vain ne muiden näyttämät kohdat, jotka sopivat muiden tuomitsemiseen? 

Varoittaminen on eri asia kuin tuomitseminen. Jos joku ystäväsi olisi putoamassa kalliolta alas etkö varoittaisi häntä siitä?

En pelkästään varoittaisi vaan ihan yrittäisin estää putoamasta. Ja jos olisin kaikkivaltias niin varmasti onnistuisinkin.

Mutta kun nyt et ole niin voit vain varoittaa ja on toisen asia ottaako sen todesta. Hänhän saattaa vaikka sanoa että mistään jyrkänteestä ole todistaita ja kiihdyttää vain tahti

Kyllä Jumala tahtoo. Kaikista haavereista ja onnettomuuksista aivan ylivoimaisesti pahin on sielusi menettäminen, kadotukseen päätyminen. Se että astut miinaan ja menetät jalkasi tai joudut kaltoinkohdelluksi ei ole mitään sen rinnalla että joudut eroon Jumalasta. Jos Rakastat Jumalaa ja sanot, pelasta minut paholaiselta ja kadotukselta, saattaa olla että Jumalan on autettava sua sellaisin keinoin jotka ei ole miellyttäviä. Henkilökohtainen konkurssi.

Kuka haluaa menettää elämänsä, maallisen luksuskotinsa, omat ansiot ja ihmisten vuolast ihailut, kunnioituksen? Minä haluan, vaikka liha laittaa joskus vastaan. Sillä rakastan Jumalaa.

Ymmärrätkö, että monet ihmisistä eivät millään kykene uskomaan? Että Raamattu kertomuksineen todella vaikuttaa kokoelmalta vanhoja tarinoita, jotka ovat monin osin ristiriitaisia sen kanssa, mitä tiedämme. Ymmärrätkö, että niin todella on?

Vierailija
282/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pohdituttaa miksi raamatulla mielipiteitään perustelevat eivät ole sisäistäneet lukemastaan olennaista. Vai ovatko lukeneet vain ne muiden näyttämät kohdat, jotka sopivat muiden tuomitsemiseen? 

Varoittaminen on eri asia kuin tuomitseminen. Jos joku ystäväsi olisi putoamassa kalliolta alas etkö varoittaisi häntä siitä?

En pelkästään varoittaisi vaan ihan yrittäisin estää putoamasta. Ja jos olisin kaikkivaltias niin varmasti onnistuisinkin.

Mutta kun nyt et ole niin voit vain varoittaa ja on toisen asia ottaako sen todesta. Hänhän saattaa vaikka sanoa että mistään jyrkänteestä ole todistaita ja kiihdyttää vain tahti

"Kyllä Jumala tahtoo."

No sitten kukaan ei putoa siltä jyrkänteeltä. Eli kaikki pääsevät taivaaseen, pelastuvat, tai millä nimellä sitä asiaa nyt kutsutaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala ei tahdo pakottaa ketään Taivaaseen, mutta Helvettiin tahtoo?

Vierailija
284/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme vastaa tuollaisiin kysymyksiin, joiden tarkoitus on laittaa uskovat ja usko ahtaalle. Ketjun tarkoitus on etsiä mahdollisia uusia uskovia ja kertoa heille miten asiat ovat, ei suhtautua kriittisesti uskoon ja luoda sille järkiperäisiä esteitä. Järjellä ajatellen perustelusi ovat vedenpitäviä, mutta uskossa on kyse muusta, nimittäin uskosta. 

Miksi Jumala arvostaa sitä että uskoo sellaista, jota ei sen Jumalan luomalla järjellä pysty uskomaan?

Vierailija
285/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme vastaa tuollaisiin kysymyksiin, joiden tarkoitus on laittaa uskovat ja usko ahtaalle. Ketjun tarkoitus on etsiä mahdollisia uusia uskovia ja kertoa heille miten asiat ovat, ei suhtautua kriittisesti uskoon ja luoda sille järkiperäisiä esteitä. Järjellä ajatellen perustelusi ovat vedenpitäviä, mutta uskossa on kyse muusta, nimittäin uskosta. 

Täällä on useita kirjoittajia, mutta esimerkiksi itse haluan ihan aidosti ymmärtää. Tajuan, että kyse on uskosta, mutta mitä jos ei vain pysty uskomaan vaikka haluaisi? Tässäkin ketjussa on lukuisia kysymyksiä mitkä itselläni estävät uskomisen. Miksei Jumala anna kaikille uskon lahjaa vaikka vuosia etsisi ja rukoilisi sitä? Eihän usko voi olla vain päätöksen asia, en minä uskoisi sydämessäni vaikka nyt itse päättäisinkin uskoa. 

Vierailija
286/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nyt et ole niin voit vain varoittaa ja on toisen asia ottaako sen todesta. Hänhän saattaa vaikka sanoa että mistään jyrk

Ymmärrätkö, että monet ihmisistä eivät millään kykene uskomaan? Että Raamattu kertomuksineen todella vaikuttaa kokoelmalta vanhoja tarinoita, jotka ovat monin osin ristiriitaisia sen kanssa, mitä tiedämme. Ymmärrätkö, että niin todella on? 

Kyllä me uskovat tiedämme erittäin hyvin ettei kukaan uskoa saa itse itsestään puristettua ja että epäusko on ihmisen normaali tila. 

Eri

Ps. Ketä lainaat? 

Vierailija
287/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on useita kirjoittajia, mutta esimerkiksi itse haluan ihan aidosti ymmärtää. Tajuan, että kyse on uskosta, mutta mitä jos ei vain pysty uskomaan vaikka haluaisi? Tässäkin ketjussa on lukuisia kysymyksiä mitkä itselläni estävät uskomisen. Miksei Jumala anna kaikille uskon lahjaa vaikka vuosia etsisi ja rukoilisi sitä? Eihän usko voi olla vain päätöksen asia, en minä uskoisi sydämessäni vaikka nyt itse päättäisinkin uskoa. 

No eikö ole aika luonnollista että jos Jumala teki taivaan ja helvetin niin haluaa väkeäkin molempiin. Siksi antaa uskon lahjansa vain joillekin. 

Jos et saa lahjaa niin ei kai siitä muuta voi sanoa kuin että "shit happens".

Vierailija
288/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti on tehty Saatanaa varten. Raamatussa sanotaan että Jumalan tahto on ettei yksikään hukkuisi, eli joutuisi eroon Jumalasta ikuisesti.

Meillä on sitten oma tahto.

Vierailija
289/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nyt et ole niin voit vain varoittaa ja on toisen asia ottaako sen todesta

Miksei.Jumala sitten anna uskonlahjaa kaikille jotka sitä etsivät? Miksi epäilys pysyy joissain niin vahvana ettei uskominen onnistu?

Vierailija
290/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskovaisetkin puhuvat että kuolleet ovat taivaassa heti kuoltuaan? Eikö sinne päästä vasta viimeisen tuomion jälkeen? Jos silloinkaan 

Vierailija
291/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nyt et ole niin voit vain varoittaa ja on toisen asia ottaako sen todesta

Kyllä me uskovat tiedämme erittäin hyvin ettei kukaan uskoa saa itse itsestään puristettua ja että epäusko on ihmisen normaali tila. 

Eri

Ps. Ketä lainaat? 

Moni ei ilmeisesti sitä ymmärrä, kun kaiken aikaa pakottaa ajatusta, että uskomisessa olisi kyse tahdosta. Taitaa tosin olla pelkkää trollausta se.

Vierailija
292/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?

Ja jos Nooa  perheineen olivat ainoat ihmiset maan päällä vedenpaisumuksen.jälkeen, miten  heidän jälkeläisensä lapsia hankkiessaan välttivät degeneraation.

Vierailija
293/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala ei tahdo pakottaa ketään Taivaaseen, mutta Helvettiin tahtoo?

Ei Jumala pakota. Ihminen saa itse päättää mitä tahtoo. Ei ole olemassa varsinaisesti mitään rangaistusta, se on vain mielen luoma selitys. Kysymys on enemmänkin syy-seuraussuhteesta. Jos toimii sääntöjen mukaan siitä seuraa jotain. Jos taas vastustaa sääntöjä ja luo omat säännöt siitä seuraa jotain. Jumala on kokonaisuus, joko olet osa sitä kokonaisuutta tai siitä erillään. Jumala on, kuten rakkaus on. Se on voima, joka pitää yllä tiettyä järjestystä. Vapaa tahto tarkoittaa sitä, että voit olla osa luotua järjestystä tai vastustaa sitä. Ihminen on luotu tiettyä tarkoitusta varten. Joko toimii sen mukaisesti tai ei. Periaatteena: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan." Seitsenkertaisesti. On vain yksi tuomari ja se ei ole ihminen.

"Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä. Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa."

"Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ettei kukaan, joka hänet kohtaisi, tappaisi häntä.

"Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".

"Niillä oli pyrstö ja pistin kuin skorpioneilla, ja pyrstöllään ne saivat tehdä ihmisille pahaa viiden kuukauden ajan. Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon. (tuhoaja)"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Apollyon

Vierailija
294/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaisetkin puhuvat että kuolleet ovat taivaassa heti kuoltuaan? Eikö sinne päästä vasta viimeisen tuomion jälkeen? Jos silloinkaan 

Ehkä siksi että Jeesus puhuu taivasten valtakunnasta. Kyllä Jeesus puhuu paratiisistakin, mutta enemmän taivaasta. Ehkä uskovilla mielessä se lopullinen päämäärä, koska nuo paratiisit ja se mitä tapahtuu ennen ruumiiden ylösnousemusta, on hämärän peitossa.

Että olet tuossa varmaan oikeassa.

Vierailija
295/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska harva tuntee Raamattua ja ei myöskään haluta loukata omaisia sanomalla että henkilön kohtalosta ei voida olla varmoja, päätyykö kumnalle osastolle.

Toisaalta monille taivas ja paratiisi on synonyymejä vaikka kyseessä onkin eri paikat. Ristillä ollut ryöväri pääsi samana päivänä paratiisiin ja Lasaruskin oli "Abrahamin helmassa", eli paratiisissa. Taivaaseen päästään tosiaan vasta viimeisen tuomion jälkeen. 

Vierailija
296/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nyt et ole niin voit vain varoittaa ja on toisen asia ottaako sen todesta. Hänhän saattaa vaikka sanoa että mistään jyrk

Mitä me sitten tiedämme?? Tiedonlähteitä on aika paljon. Jos sinä nyt tiedät miten luut muodostuvat paikoilleen äidin kohdussa ja miksi, niin hyvä. Mutta kun alat selittää sen ensimmäisen solun syntyä TIETÄEN niin silloin minä tiedän että se on tyhmää.

Vierailija
297/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN TE VASTAATTE JONKUN VIESTIIN, NIIN VARMISTAKAA ETTÄ LAINAAMANNE VIESTI LUKEE TEKSTIKENTÄSSÄ. 

Muuten kukaan ei tiedä kenelle vastaatte ja vaivalla kirjoittamanne viesti menee hukkaan. Jos lainattu viesti ei lue, niin käytä copy pastea. 

Vierailija
298/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?

Ja jos Nooa  perheineen olivat ainoat ihmiset maan päällä vedenpaisumuksen.jälkeen, miten  heidän jälkeläisensä lapsia hankkiessaan välttivät degeneraation.

Kerotko vielä keitä olivatkaan Nooa perheineen arkissa?

Vierailija
299/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai degeneraatiota olekaan vältetty. Ja itseäni kyllä mietityttää se, että kun jättiläisiä oli myös vedenpaisumuksen jälkeen, niin tapahtuiko siis uudestaan se että enkelit ottivat ihmisnaisia vaimoikseen? Ja tapahtuuko sitä vielä, jos ei, miksi ei? Ainakaan jättiläisiä ei ole enää.

Sen tietää Raamatusta, että joukossamme voi kulkea enkeleitä. Mutta onko muitakin?

Onneksi ei tarvitse tietää kaikkea, vaikka nuo mietityttää. Raamatussa ilmoitettu riittää, mutta voi siitä jotain päätelmiä tehdä.

Vierailija
300/5532 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lahkoon ap kuuluu? Mikä on ap:n ikä ja sukupuoli? Nämä olisi tärkeä selvittää, jotta voimme varmasti tietää, että hänellä on tarpeeksi auktoriteettia opettaa uskontoa ja Raamattua. Muutenhan tilanne voi olla se, että hän onkin paholainen, joka yrittää houkutella meitä synnin tielle.  

Mistä me tiedämme, että hän opettaa oikein? 

Mitä Raamattu opettaa? Mistä me heidät tunnemme? Hedelmistä puu tunnetaan, josta pääsemme jälleen Eedeniin, ja siihen että lukekaa sanaa itse jotta erotatte mikä on Jumalasta, mikä ihmisestä. Kaikki opetus tulee itse punnita ja koetella. 

En edusta mitään uskonlahkoa, vaan Jeesusta. Tällä hetkellä teen työtä yhdessä seurakunnassa ja yhdessä herätysliikkeessä. Kuuntelen opetusta seurakuntarajojen yli. Iällä ei ole tässä merkitystä, olen nähnyt omin silmin kun vuoden kristittynä oleva nuorukainen julistaa Jumalan sanaa täysin palavana ja Pyhän Hengen voimasta. 

Raamattu ei kiellä naisia julistamasta evankeliumia. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän