Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, vaaditko miestä tekemään puolet kaikesta?

Vierailija
29.07.2025 |

Eli kummatkin tekevät täyttä työaikaa ja tuovat rahaa taloon suurinpiirtein saman verran. Laskut ja lainat maksetaan puoliksi. Kotityöt, ruuanlaitto, kuskaaminen, metatyöt ja lastenhoito hoidetaan puoliksi. 

Tämäkö on se malli, johon valtaosa nykyään pyrkii?

Kommentit (393)

Vierailija
221/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee hommat ihan perinteiseen malliin. Minä hoidan kodin siivoukset, tiskaukset, kuskaukset, ruokakauppakäynnit, pyykit, ruuan ja lapset silloin kun en tee mitään edellämainituista. Jos esim laitan ruokaa, silloin mies katsoo lapset. Hän on tällä hetkellä työtön, itse olen palkkatyössä. 

Arvaan, että tämä kommenttini saa paljon alapeukkua kun eihän tämä tällainen ole ollenkaan muodikasta. Tai sitten keksitään, että mies on varmaan mut tähän pakottanut. Juu ei, ihan vapaaehtoisesti meillä näin.

N41

No ei se kyllä perinteistä ole, ettei mies tee mitään. Perinteinen mies painaa lujaa hommia omalla tontillaan, ei loisi toisen kustannuksella.

Hyvänen aika, eihän mies ole tekemättä mitään. Arkiaskareet ja lasten hoito ovat vain minun heiniäni. Mies hoitaa nikka

Juurohan sinä selitit ettei se tee mitään😂 unohdat omat horinasi.

Vierailija
222/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen standardien mukaan yleensä mennään? Eli puolet mistä tasosta? Tip top millilleen somekuvaston mukaan vai ok-tason mukaan - siinäpä kysymys pohdittavaksi.

Keittiö jää siihen kuntoon kun se oli ennen kun aloitit sotkemisen. Pitäis olla itsestäänselvyys. 

Kuka määrittelee kunnon ja lähtötason? 

Siistimpi. Vai haluatko itse siivota paskat pois ennen kuin kokkaat?

Miksi? Aidosti kysyn, eikö nk. siistimmän tarvitse madaltaa rimaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavaa, puhua "miesten töistä" kun oikeasti 95% miehistö ei ole osannut tehdä niitä ainakaan 70 vuoteen, mitä niillä oikeasti historiassa tarkoitetaan. 

Tänä päivänä puhutaan jostakin auton renkaiden vaihdosta tai öljyn vaihtamisesta, kun ne onnistuvat niin mieheltä kuin naiselta,  tytöltä tai pojalta, oli 10v tai 90v. 

Ja ruohonleikkuusta, lumitöistä, rännien putsaamisesta (okt). Näillä miehet kehtaavat oikeuttaa sen jokapäiväisen kotityön, kuten esimerkiksi pelkän ruokahuollon, jota lapsiperheessä on vähintään neljästi PÄIVÄSSÄ.

Vierailija
224/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vain murto-osassa parisuhteita nainen tienaa enemmän kuin mies. Mikähän näissä parisuhteissa saa naisen asumaan vauvapalstalla ja vastaamaan näihin "työnjako perheissä" -keskusteluihin. Ainakin vapaa-aikaa tuntuu riittävän, joten työuupumusta ei ole. Joku huonommin asioista tietävä voisi veikata valehtelua, mutta miksi joku haluaisi valehdella anonyymillä palstalla. Palstamammat ei koskaan valehtele. Korkeintaan silloin tällöin kun pääsee mukaan haukkumaan miehiä vaikka itsellä ei edes sellaista ole. Onhan se tärkeää tukea siskoja ja kuulua porukkaan.

Vierailija
225/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee hommat ihan perinteiseen malliin. Minä hoidan kodin siivoukset, tiskaukset, kuskaukset, ruokakauppakäynnit, pyykit, ruuan ja lapset silloin kun en tee mitään edellämainituista. Jos esim laitan ruokaa, silloin mies katsoo lapset. Hän on tällä hetkellä työtön, itse olen palkkatyössä. 

Arvaan, että tämä kommenttini saa paljon alapeukkua kun eihän tämä tällainen ole ollenkaan muodikasta. Tai sitten keksitään, että mies on varmaan mut tähän pakottanut. Juu ei, ihan vapaaehtoisesti meillä näin.

N41

No ei se kyllä perinteistä ole, ettei mies tee mitään. Perinteinen mies painaa lujaa hommia omalla tontillaan, ei loisi toisen kustannuksella.

Hyvänen aika, eihän mies ole tekemättä mitään. Arkiaskareet ja lasten hoito ovat vain minun heiniäni. Mies hoitaa nikka

Ihan vapaasti, ei siinä. Mutta aika ohuella meette jos sinä uuvut tai sairastut. 

Vierailija
226/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Nikkaroinnit? Miehesi on siis puuseppä ja hän on tehnyt teidän huonekalut. Se onkin hyvä taito, täyspuukalusteet on kalliita.

Vierailija
227/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vain murto-osassa parisuhteita nainen tienaa enemmän kuin mies. Mikähän näissä parisuhteissa saa naisen asumaan vauvapalstalla ja vastaamaan näihin "työnjako perheissä" -keskusteluihin. Ainakin vapaa-aikaa tuntuu riittävän, joten työuupumusta ei ole. Joku huonommin asioista tietävä voisi veikata valehtelua, mutta miksi joku haluaisi valehdella anonyymillä palstalla. Palstamammat ei koskaan valehtele. Korkeintaan silloin tällöin kun pääsee mukaan haukkumaan miehiä vaikka itsellä ei edes sellaista ole. Onhan se tärkeää tukea siskoja ja kuulua porukkaan.

Täällähän riehuu tuo prosenteissaan seonnut uratykki päivät pääksytysten liidulla piirtelemässä. Yksinänsä reppana.

Vierailija
228/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei käy töissä, mä käyn, joten mies hoitaa suurimman osan kotitöistä. Mä auttelen joskus ja teen pikkuremontit.

Joidenkin palstanaisten logiikalla: sinä kerrytät siellä eläkettä ja omaa etuasi, miksi se antaisi sinulle vapautuksen kotitöistä?

Alapeukkuja et kuitenkaan saanu. Ilmiselvät kaksoisstandardit.

Vierailija
229/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen standardien mukaan yleensä mennään? Eli puolet mistä tasosta? Tip top millilleen somekuvaston mukaan vai ok-tason mukaan - siinäpä kysymys pohdittavaksi.

Keittiö jää siihen kuntoon kun se oli ennen kun aloitit sotkemisen. Pitäis olla itsestäänselvyys. 

Kysytkö tosissasi?

Millä kokkaat, jos ei ole astioita, joilla kokata? Tiskit tiskaamatta? Hella ja uuni siivoamatta, jolloin se paska palaa kiinni ja palovaroitin ujeltaa? 

Vierailija
230/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistimpi joustaa ja sottasempi tsemppaa. Tämä tosin ei yleensä kelpaa siistimmälle.

Vierailija
231/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistimpi joustaa ja sottasempi tsemppaa. Tämä tosin ei yleensä kelpaa siistimmälle.

Sottainen feikkaaja aikuistuu. Siinä se.

Vierailija
232/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tosissasi?

Millä kokkaat, jos ei ole astioita, joilla kokata? Tiskit tiskaamatta? Hella ja uuni siivoamatta, jolloin se paska pal

Kuka sanoi, ettei astioita olisi tiskattuna? Ihme oletus. 

Vierailija
233/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP oletat, että nainen vaatii mieheltä? Yhtä hyvin nainen voi vaatia naiselta tai mies mieheltä. Ei näin AP. 

Vierailija
234/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.

Tässä ketjussa ei ole normaaleja naisia. Tällainen itsestään selvä arkijärkinen ratkaisu ja kommentti keräsi tukun alanuolia. Jotain feminatśeja paikalla.

Vierailija
235/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on siitinyt vaikka nyt sen keittiön vimpan päälle, ei sulla ole mitään oikeutta mennä tuhoamaan toisen työ. Totta hitossa sä korjaat omat jälkesi jotta keittiö on siinä kunnossa jossa sä sen sait. Täysin käsittämätöntä että tätä täytyy vääntää rautalangasta jollekin. 

Vierailija
236/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi. Mieheltä pitää luonnistua osa kotitöistä kuten multakin. En mäkään kaikkea tee. Meillä on suht hyvin mennyt, ettei mies tykkää tiskaamisesta ja mä tykkään. Mä vihaan pyykkihuoltoa ja mieheltä se luonnistuu paremmin.

Kaupat ja ruuanlaitot onnistuu kummaltakin. Viikkosiivouksen mä teen useinmiten, kun tykkään tehdä rauhassa. Eli kun mulla on arkivapaita usein siivoan silloin. Edellisenä iltana pyytänyt lapsia ja miestä ns. raivaamaan tavaroitaan jä pyykkejään, jos on hujanhajan. Se on ehkä se ainoa josta huomautan ääneen. Jos sitä ei tapahdu, niin sitten siivotaan yhdessä ja se on inhottavaa. Koska musta tulee perseeseen ammuttu karhu. Rähjään ja kiukkuan.

Siivouspalkinto odottaa, että urakan jälkeen suihku ja rauhallinen kahvihetki herkuilla ja ihan yksin. Hiljainen ja siisti koti.

Mies ylläpitosiivoaa kerran viikossa, eli imuroi ja tahroja pyykii jne. Lapsilla on omat huoneet päivittäin ja lakanoiden vaihto, joka toinen torstai. ellei toisin sanota.

Lumityöt teen usein mä ja mies leikkaa nurmikon. Poika 13 v aloitellut pihajuttuja tää kesää.

Vierailija
237/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.

Tässä ketjussa ei ole normaaleja naisia. Tällainen itsestään selvä arkijärkinen ratkaisu ja kommentti keräsi tukun alanuolia. Jotain feminatśeja paikalla.

Miehet kyllä vaatii naisia maksamaan puolet perheen menoista. Se pitkän päivän perusteella saatu palkka menee miehen omiin juttuihin kuten turhiin veneisiin ja ökykalliiseen autoon.

Mitä mieltä sinä olet siitä, kun tuon kirjoittaja kertoi, ettei vaimo olisi onnellisempi vaikka hän olisi enemmän kotona? Kuulostaako rakkaudelta?

Vierailija
238/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan sinä olet se normaali. Teethän jopa 140% töitäkin aiemman postauksesi mukaan. Taidat olla Donald.

Vierailija
239/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitulapsen satuja ja tarinoita, kulunutta, kulunutta

Enemmän vaikuttaa siltä, että ajatus näin upean perinteisen vaimon saamisesta on sinulle utopiaa. Tiedän, oon aika helmi. Ja sen tietää myös mieheni. N41

Ei perinteinen vaimokaan ole mikään piika. Sinä olet.

Tuo taitaa olla Sirpa Selänne.

Just kuvittelin Teukan nikkaroimassa 😆

Vierailija
240/393 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan