Koittakaa itse elää 944e/kk netto.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä saat tuon lisäksi asumistuen eli et maksa tuosta vielä vuokraakin.
Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.
Tuota, sulla on paska palkka. Olisiko kannattanut käydä kouluja enemmän.
En ala tässä selittämään sen tarkemmin miksi tulot nyt tuon. Olen kyllä käynyt kouluja ja korkein koulutus AMK:sta.
AMK :D Eli et ole korkeasti koulutettu vaan opistotason luuseri.
Mikä sun ongelma on ? Jos on noin paha olla, ota yhteyttä lääkäriin.
Olo on ihan hyvä. Naurattaa vaan nämä opistolla lesoilijat :)
Ei sulla, ei ole hyvä olo. Jos ihmisellä on hyvä olla, niin hänellä ei ole tarvetta kirjoitella tuollaisia kuin sä nyt teet.
Missään kohtaan en lesoillut vaan kerroin vain koulutukseni tasosta kun joku kuvitteli etten ole käynyt kouluja. Te jotkut otatte lesoiluna kaiken mikä liittyy ammattikorkeaan vaikka ihan neutraalisti asiasta keskusteltaisiin. Ei ole normaali tuo sun käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.
En ala tässä selittämään sen tarkemmin miksi tulot nyt tuon. Olen kyllä käynyt kouluja ja korkein koulutus AMK:sta.
Sun kommentista huomaa, että sä olet käynyt elämäm kovan koulun.
Juu, kovemmat koulut kyllä kuin AMK:n...
Olet kaiken lisäksi harhainen. Kukaan oikeasti korkeasti koulutettu ei käyttäydy tuolla tavoin kuin sä. Sä olet joku katkera koulupudokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olo on ihan hyvä. Naurattaa vaan nämä opistolla lesoilijat :)
Ammatti korkeakouluko ? Sehän on ihan normi jos ammattinimikkeen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhoilla vanhemmilla menee 1300 Euroa/kk. Ja niitä on kaksi. Äidillä lääkkeet joku 30-40 Euroa/kk, isällä menee lääkekatto rikki eli yli 60 Euroa/kk. Ja tuosta maksavat hoitovastikkeen (vajaa 300), vedet, sähköt, vakuutukset ja vielä auton ylläpidon. Syövät laadukkaasti ja antavat lapsenlapsille seteleitä siellä käydessä. Siis yleensä 50 Euroa/lapsi, kun menee käymään.
Anopilla meni ilman erilliskuluja kuten silmälasit tai hammaslääkäri joku 700-800 Euroa/kk ja siinä oli mukana 250 Euroa hoitovastikekin. Ja kyllä anoppikin noteerasi useammalla kympillä lastenlasten synttärit jne. ja ne on tuossa perusmenotasossa mukana.
En minä pystyisi noin pienellä elämään, mutta monet vanhat pystyy. Ne säästää pienistä asioista. Ja säästöön jää hirveästi rahaa sen takia.
mun vanhemmilla myös tosi pienet menot, vaikka eivät mitenkään kituuta ja säästöjäkin on. Elämäntyyli on vain sellainen, tehdään paljon itse (esim. marjastus/sienestys,savustavat itse kalat, leipominen ym) ja uutta ostetaan vain jos tarvitsee tai vanhaa ei saa korjattua. Liikunta tulee ulkoilusta ja arjen askareista. Vastike, ruoka ja vesi+sähkö/netti/vakuutukset/lääkkeet aika lailla ainoat säännölliset kk-menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Sä olet aivovammainen ääliö.
Asuminen on usein kalleinta. Siksi kannattaa miettiä näitä jo etukäteen.
Jos ostaa asunnon, jossa ei ole hoitovastiketta ollenkaan, pärjää työttömänäkin paremmin.
Toki tällainen asunto on kalliimpi investointi ja ilmainen asuminen onnistuu ehkä vasta seuraavalla sukupolvella. Mutta hyvä tavoite tämä on.
Sitten on kimppa kämppä, ja soluasunnot. Tai alivuokralais asunnot, huoneet, vintit, kellarit.
Mistä saa noin paljon?
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän oletkin itse todella sivistnyt. Apukoulun käynyt luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa noin paljon?
T. Työtön
MENE TÖIHIN!
Elänkin ja sitten jää 2000k netto kuussa säästöön.
Tuo riittäisi 1/3 osaan asumiskuluistani (lähes 3000€) sen päälle 2500-3000€ muita kuluja.
Oon elänyt koko aikuisikäni 1000e per kk netto. Olen nyt 44v. Mihin sitä rahaa muka enempää tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Elänkin ja sitten jää 2000k netto kuussa säästöön.
No helppoahan se on miljardöörin elämä.
Miksi ihmeessä koittaisin? En keksi yhtään hyvää - tai edes huonoa syytä.
Mitenkä sen suhteuttaa kun on puoliso ja kaksi täysikäistä lasta ja neliö vuokralla.
Itsehän tienaan nettona n. 400 euroa kun hoidan lasta hoitovapaalla. Onneksi mieheni tienaa reilusti niin tämä yhtälö onnistuu. Ymmärrän että monen on pakko laittaa alle 1v päiväkotiin ja mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olo on ihan hyvä. Naurattaa vaan
Siis täh? Kuka "lesoilee" AMK:lla? Sehän on amiskoulutus. Taso nollaluokkaa.
Eihän tämä ole ikinä töitä tehnyt vaan laskenut aina poikiessaan tasaiseen tahtiin miten tulee taas rahat.
Oletko tuota mieltä jos joudut onnettomuuteen ja sua tulee pelastamaan AMK:n käyneet ensihoitajat ja pelastajat? Sairaalassa sua hoitaa sairaanhoitajat. Ei ne lääkärit joka paikassa ole eikä yksikään sairaala toimi ilman hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elän pienemällä summalla
Sama. Mulle riittäis jo 700-800 e/kk elämiseen.
Mulle riittää 500€, mut mä asunkin äitin luona
Ei varmaan. Käsittänyt varmaan että saa adoptiotukea kun lapsi viety holhoukseen..