Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koittakaa itse elää 944e/kk netto.

Vierailija
29.07.2025 |

T. työtön

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläisin herroiksi tuolla summalla! Itse saan vain reilu 500€ ja kun olen siitä maksanut asumisen ja puhelimen niin rahaa jää kuussa 240€  muuhun elämiseen 🤷

Etköhän sinäkin asu jonkun toisen kanssa. Jos olet valinnut puolison, joka ei yhtään auta, niin se on oma mokasi. 

Vierailija
82/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saat asumistukea ja toimeentulotukea? pitäisi ainakin tuollaisilla tuloilla saada. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläisin herroiksi tuolla summalla! Itse saan vain reilu 500€ ja kun olen siitä maksanut asumisen ja puhelimen niin rahaa jää kuussa 240€  muuhun elämiseen 🤷

Etköhän sinäkin asu jonkun toisen kanssa. Jos olet valinnut puolison, joka ei yhtään auta, niin se on oma mokasi. 

Ei tuohon tarvita kuin omistusasunto, niin asumistukea ei tipu 

Vierailija
84/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä saat tuon lisäksi asumistuen eli et maksa tuosta vielä vuokraakin.

Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.

Näinpä juuri. Minä maksan myös omakotitalon lyhennystä päälle.

Vierailija
85/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi tiukkaa elää 3500€/kk netto niin ei kiinnosta.

Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.

Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.

Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...

Olen eri mutta työttömänä on kyllä aikaa matkustaa kaksi tuntia päivässä jos säästää 700 euroa kuussa. Jos autoon siis menee 800 euroa ja bussikorttiin 100 euroa. Työssäkäyväkin mielellään kuluttaa 2 tuntia bussissa päivässä, jos

Rahaa saa aina lisää mutta aikaa ei. Ihan järkyttävää kuluttaa tunteja päivässä bussissa kököttämiseen.

Vierailija
86/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elän pienemällä summalla

Sama. Mulle riittäis jo 700-800  e/kk elämiseen. 

Kyllä tuo hengissä pysymiseen riittää,muttei noin pienellä summa mitään elämää eletä. Oleminen ei ole elämistä.

Miksei elettäisi hyvää elämää ? Parhaimmat asiat on ilmaisia. Kävely, uinti nyt järvessä, marjojen/sienien kerääminen, kirjastossa käyminen ja lukeminen. Kodin kunnolla siivoaminen. Ja jos jotain pientä tarvitsee niin sen kirpputorilta etsiminen.

Vierailija
87/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä etuuskäsittelijänä sain kokopäivätyöstä verojen jälkeen netto 1500€ /kk. Kannatan etuuksien leikkausta. 

Vierailija
88/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.

Sinä saat 1500 euron nettotulojen lisäksi äityispakkauksen, adoptiotuen, lapsilisän, kodinhoidontuen, lääkekorvaukset, ... kaikki saamasi tuet on lueteltu Kelan sivuilla.

Siis ihan älytöntähän on väittää, että joku saa enemmän kuin kertoo saavansa.

Yleensä asumistuki lasketaan mukaan tuloihin. Mikäli minä jättäisin asumistuen huomioimatta, niin väittäisin eläväni joka kuukausi 40 eurolla.

Kyllä ne kaikki mahdolliset kuukauden tuet on siinä 1000 euron huiteilla ja siitä maksetaan ne asumiskulutkin. Ainoastaan kalleimmilla paikkakunnilla hyväksytään korkeampi vuokra, mutta sekään lisäraha ei elintasoa nosta vaan menee vuokranmaksuun. Mikäli ihminen sairastelee, niin

Ai saanko mä 46v aikuisen lapsen äiti nyt yhtäkkiä äitiyspakkauksen, adoptiotuen, lapsilisä, kotihoidontuen (huom. kirjoitit tuon väärin). Mistä sä oikein revit juttusi? Mitä ihmettä sä oikeasti sekoilet? Kelan lääkekorvaukset saa kaikki, joten turha niitä vetää tähän. 

Mä en saa yhtään mitään tukia mistään. Mä maksan menoni PALKALLA. 

Vierailija
89/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan 1540 € /kk netto, josta maksan asumisen kerrostalossa ilman mitään tukea, lääkkeet, ruuat, sähkö, auton käyttökulut ja kaiken näköisiä muita kuluja ilman mitään tukia ja hyvin tulen toimeen.

No mä en tule hyvin toimeen. On melkoisen eri asia maksaa omakotitalon kuluja kuin kerrostaloasunnon kuluja.

Vierailija
90/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä etuuskäsittelijänä sain kokopäivätyöstä verojen jälkeen netto 1500€ /kk. Kannatan etuuksien leikkausta. 

No ilmankos etuuskäsittelijät pyörittävätkin papereita maksimiajan virastosta toiseen ja vaativat  lisäselvityksiä. Ovatpa vielä todella kyynisiä.

Pahempia käärmeitä saa Suomesta hakemalla hakea.

Vierailija
91/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene TÖIHIN niin ei tartte kituuttaa 🤡

Vierailija
92/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita itse hakea töitä.

T. Veronmaksaja

Vierailija
93/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, sulla on paska palkka. Olisiko kannattanut käydä kouluja enemmän. 

Vierailija
94/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elän pienemällä summalla

Sama. Mulle riittäis jo 700-800  e/kk elämiseen. 

Niin, jos makoilee vaan sängyn pohjalla. 

Vierailija
95/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loisia. Mieluummin teen töitä, netto 2500€. 

Vierailija
96/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä 904 eurolla eläminenkin koettamista on...

Vierailija
97/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tuloja. Tuli karenssi. Minut pahoinpideltiin. Kuulemma olisi pitänyt jatkaa. 

Vierailija
98/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset aja Bolttia? 40h vko ajoa ja saa 4500e, 80h pääsee jo 9000e kuukausipalkoille

Vierailija
99/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä eläisin tuolla summalla, vaikka en entiseen tahtiin voisikaan kuluttaa. Menot suhteutetaan aina tuloihin. Ja lisäksi on tärkeää säästää pahan päivän varalle aina, kun niitä töitä on.

Keskituloisiin luetaan vähintään noin 1500 e tienaavat ja he käyvät kokopäiväisesti töissä. En siis kehtaisi kauheasti valittaa, kun yhteiskunnan tuilla kuitenkin saa katon pään päälle ja ruokaa.

Vaikea suhteuttaa, koska vuokrat on niin kalliita.

Vierailija
100/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, vuonna 2001.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä