Koittakaa itse elää 944e/kk netto.
Kommentit (195)
Mikä on brutto ? Paljonko menee veroa ym?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 1440 euroa eläkettä. Pärjään ja jää säästöönkin.
Pois puolet tuosta ainakin:(
Erikoinen tämä logiikka, että toiselta kun ottaa puolet pois, se jotenkin lisää tyytyväisyyttä omiin pienempiin tuloihin nähden. Kannattaisi varmaan keskittyä pyytämään enemmän palkkaa kuin kadehtimaan pienituloisia eläkeläisiä.
AP. Etsi töitä.Ei tuolla rahalla elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 1440 euroa eläkettä. Pärjään ja jää säästöönkin.
Pois puolet tuosta ainakin:(
Mikä helevtti sua riivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tulisin toimeen! Tuohan olisi melkein 250 € viikossa! Vaimon ja minun yhteistulot siis 500€ viikossa. Satasen jos laitettaisiin ruokaan, niin sillä voisi syödä todella hyvin viikossa. 400 euroa viikossa voitaisiin tuhlata! 1600 euroa kuussa siis, joka kuukausi voi yhden viikon vaikka olla ulkomailla lomalla!
Olet idiootti.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa itse tehdä töitä.
T. Duunari
Kyllä on tehty töitä, 20 vuotta ennen kuin pieni tapaturma vei työkyvyn. Nyt kituutellaan 595€:lla kuukaudessa eikä oikeutta asumistukeen tai toimeentulotukeen. Tässäkö on kiitos hullusta työmäärästä ja uusien hyvien veronmaksajien kasvattamisesta?
Paistaa se elo vielä risukasaankin eli vähemmälläkin pärjää kun karsii turhuudet pois elämästään ja vain on, vaikka paikoillaan.
t. Työtön kaukaisuudesta
Mä elän samalla summalla, mutta en saa minkäänlaisia tukia. Vituttaa tollanen valittaminen ilmaisesta rahasta, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä saat tuon lisäksi asumistuen eli et maksa tuosta vielä vuokraakin.
Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.
Tuota, sulla on paska palkka. Olisiko kannattanut käydä kouluja enemmän.
Tuota, ehkä henkilö tekee osa-aikatyötä. Minä olen käynyt kouluja ja se onkin mahdollistanut osa-aikatyön tekemisen. Tienaan nettona 1600€. Joku voisi sanoa palkkaani huonoksi, mutta sillä maksaa kaiken tarpeellisen ja jää säästöön. Lisäksi on paljon vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä saat tuon lisäksi asumistuen eli et maksa tuosta vielä vuokraakin.
Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.
Tuota, sulla on paska palkka. Olisiko kannattanut käydä kouluja enemmän.
Tuota, ehkä henkilö tekee osa-aikatyötä. Minä olen käynyt kouluja ja se onkin mahdollistanut osa-aikatyön tekemisen. Tienaan nettona 1600€. Joku voisi sanoa palkkaani huonoksi, mutta sillä maksaa kaiken tarpeellisen ja jää säästöön. Lisäksi on paljon vapaa-aikaa.
No tämä. Mä olen siis tuo jolla tällä hetkellä 1500€:n tulot erinäisistä syistä. Olen käynyt kyllä kouluja eli en todellakaan ole mikään pelkän peruskoulun käynyt kuten tuo yksi ilmeisesti luuli. Normaalisti mulla olisi nettotulot n.2200€. Ei mitään huippuluokaa silti, mutta paljon enemmän kuin 1500€.
Tk- eläke (vakuutusyhtiö maksaja) netto 2265€/kk brutto 2928€/kk. Ei tahdon tk- eläke riittää. Yhden hengen talous. Oma velaton kerrostalo- osake.
Vierailija kirjoitti:
Tk- eläke (vakuutusyhtiö maksaja) netto 2265€/kk brutto 2928€/kk. Ei tahdon tk- eläke riittää. Yhden hengen talous. Oma velaton kerrostalo- osake.
No kyllä on peiliin katsomisen paikka jos tuollaiset nettotulot ei riitä yhdelle ja asunto velaton.
On ollut vaikeaa pärjätä, mutta onneksi on tullut aiemmin säästettyä. Minulla on ollut 900e/kk ja asumiskulujen jälkeen hyvin 360e/kk. On kuitenkin mennyt jopa 210e/kk sairauden hoitoon, niin ei siitä paljon jää.
Mutta on toki niitä outojakin valintoja tehnyt. Esim. Lahjoitan kuukausittain rahaa hyväntekeväisyyteen. Turhaa vai tärkeää?
Asumistukea saa.