Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koittakaa itse elää 944e/kk netto.

Vierailija
29.07.2025 |

T. työtön

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 4200e/kk. Lisäksi 1700e/kk pääomatuloja. Tavoitteena laskea ensinmainittua ja nostaa jälkimmäistä.

Kukaan ei kysynyt sinulta tällaista. Nyt keskustellaan otsikon toteamisen mukaan.

Vierailija
102/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä saat tuon lisäksi asumistuen eli et maksa tuosta vielä vuokraakin.

Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.

Tuota, sulla on paska palkka. Olisiko kannattanut käydä kouluja enemmän. 

En ala tässä selittämään sen tarkemmin miksi tulot nyt tuon. Olen kyllä käynyt kouluja ja korkein koulutus AMK:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhoilla vanhemmilla menee 1300 Euroa/kk. Ja niitä on kaksi. Äidillä lääkkeet joku 30-40 Euroa/kk, isällä menee lääkekatto rikki eli yli 60 Euroa/kk. Ja tuosta maksavat hoitovastikkeen (vajaa 300), vedet, sähköt, vakuutukset ja vielä auton ylläpidon. Syövät laadukkaasti ja antavat lapsenlapsille seteleitä siellä käydessä. Siis yleensä 50 Euroa/lapsi, kun menee käymään. 

Anopilla meni ilman erilliskuluja kuten silmälasit tai hammaslääkäri joku 700-800 Euroa/kk ja siinä oli mukana 250 Euroa hoitovastikekin. Ja kyllä anoppikin noteerasi useammalla kympillä lastenlasten synttärit jne. ja ne on tuossa perusmenotasossa mukana. 

En minä pystyisi noin pienellä elämään, mutta monet vanhat pystyy. Ne säästää pienistä asioista. Ja säästöön jää hirveästi rahaa sen takia. 

Vierailija
104/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan 1500€:n nettotuloilla omakotitalon kulut, ruoan ja auton kulut. Mitään tukia en saa.

Sinä saat 1500 euron nettotulojen lisäksi äityispakkauksen, adoptiotuen, lapsilisän, kodinhoidontuen, lääkekorvaukset, ... kaikki saamasi tuet on lueteltu Kelan sivuilla.

Siis ihan älytöntähän on väittää, että joku saa enemmän kuin kertoo saavansa.

Yleensä asumistuki lasketaan mukaan tuloihin. Mikäli minä jättäisin asumistuen huomioimatta, niin väittäisin eläväni joka kuukausi 40 eurolla.

Kyllä ne kaikki mahdolliset kuukauden tuet on siinä 1000 euron huiteilla ja siitä maksetaan ne asumiskulutkin. Ainoastaan kalleimmilla paikkakunnilla hyväksytään korkeampi vuokra, mutta sekään lisäraha ei elintasoa nosta vaan mene

Eihän tämä ole ikinä töitä tehnyt vaan laskenut aina poikiessaan tasaiseen tahtiin miten tulee taas rahat.

Vierailija
105/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki etuuksilla elävät loiset on syytä laittaa holhoukseen. Saavat sitten "viikkorahaa" ja viranomaiset huolehtivat kaikesta muusta.

Jos ei halua ottaa vastuuta itsestään ja elatuksestaan, ei vapautta päättää muiden antamien rahojen käytöstä pidä olla.

Vierailija
106/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ''koettakaa'' ei ihme, että olet työtön, kun et osaa kirjakieltä.

Vierailija
107/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas olet, koitappa elää 595 netto.

Vierailija
108/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi tiukkaa elää 3500€/kk netto niin ei kiinnosta.

Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.

Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.

Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...

Olen eri mutta työttömänä on kyllä aikaa matkustaa kaksi tuntia päivässä jos säästää 700 euroa kuussa. Jos autoon siis menee 800 euroa ja bussikorttiin 100 euroa. Työssäkäyväkin miele

Älä sitten valita. Nauti siitä ajastasi.

Vierailija
109/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee liksaa joka tunti 33,80€, palstaillessakin.

Ajatko rekkaa ?

Vierailija
110/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole ikinä töitä tehnyt vaan laskenut aina poikiessaan tasaiseen tahtiin miten tulee taas rahat.

Mitä ihmettä sä sekoilet??? Mulla on yksi lapsi joka on jo aikuinen. Mitään tukia en saa ja kirjoitin sen jo erittäin selkeästi mun ensimmäiseen viestiin. En voi mitään sille jos sulla ei aivotoiminta ymmärrä käsittämään mitä kirjoitetaan. Mä maksan kaikki menoni PALKALLA. En saa tukia yhtään mistään. Otanko vielä ratakiskon käyttöön?

Vierailija
111/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijat ottais mielellään tuon summan

Vierailija
112/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä sekoilet??? Mulla on yksi lapsi joka on jo aikuinen. Mitään tukia en saa ja kirjoitin sen jo erittäin selkeästi mun ensimmäiseen viestiin. En voi mitään sille jos sulla ei aivotoiminta ymmärrä käsittämään mitä kirjoitetaan. Mä maksan kaikki menoni PALKALLA. En saa tukia yhtään mistään. Otanko vielä ratakiskon käyttöön?

Tarkoitin sitä kommentoijaa joka luetteli muka saamasi etuudet päälle.

Vierailija
113/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi tiukkaa elää 3500€/kk netto niin ei kiinnosta.

Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.

Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.

Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...

Olen eri mutta työttömänä on kyllä aikaa matkustaa kaksi tuntia päivässä jos säästää 700 euroa kuussa. Jos autoon siis menee 800 euroa

Älä sitten valita. Nauti siitä ajastasi.

Nautin ajasta ja ajamisesta sekä valitan hinnasta.

Vierailija
114/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elän pienemällä summalla

Sama. Mulle riittäis jo 700-800  e/kk elämiseen. 

Kyllä tuo hengissä pysymiseen riittää,muttei noin pienellä summa mitään elämää eletä. Oleminen ei ole elämistä.

Miten niin ei eletä? 

Mulla on vuokra vesi ja sähkö yht. 400€ (asun pikkukylässä)

Ruokaan menee 200€/kk, tässä lähellä paljon maatiloja joista saan halvalla tuoreet kanamunat, perunat, porkkanat yms.

Marjoja ja sieniä löytyy niin paljon kun jaksaa kerätä.

Leipomosta voi joka päivä hakea aamulenkin yhteydessä yön yli nukkuneet leivät ja pullat jos ei jaksa itse leipoa.

50€ menee ihan vain hömppään kuten leffat,

Ilmeisesti olet eläkkeellä.

Oletko kuullut henkilöstä, joka oli palkkatuella ruoka-avussa ja jatkoi kun palkanmaksu päättyi? Taidettiin periä työttömyyskorvauksia takaisin... ja ei tuossa mitään hätää, jos ei ole realisoitavaa omaisuutta tai rahaa kiinni asunnossa, koska tiukassa tilanteessa ne ulosmitataan.

Ainahan joku työtön saa tehdä kaikkea kivaa, mutta joidenkin kohdalla vedetään tiukkaa linjaa, joka voi joskus ulottua myös niihin yyöttömiin, jotka jaksavat kiitellä hyvin toimivaa järjestelmää.

Vierailija
115/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelijat ottais mielellään tuon summan

Ja kävis festareilla ja ravintoloissa.

Vierailija
116/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä kommentoijaa joka luetteli muka saamasi etuudet päälle.

Voi anteeksi! Mä luulin, että tarkoitit mua. Kun täällä palstalla sikiää lukutaidottomia ääliöitä jotka suoltaa toisista valheita. En muuten käsitä edelleenkään tuon tyypin sönkötystä ja eniten ihmetyttää tuo adoptiotuki. Suurin osahan ei sitä saa. Ei taida tuo ääliö tietää mitä se edes tarkoittaa.

Vierailija
117/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala tässä selittämään sen tarkemmin miksi tulot nyt tuon. Olen kyllä käynyt kouluja ja korkein koulutus AMK:sta.

AMK :D Eli et ole korkeasti koulutettu vaan opistotason luuseri.

Mikä sun ongelma on ? Jos on noin paha olla, ota yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
118/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kommentista huomaa, että sä olet käynyt elämäm kovan koulun.

Vierailija
119/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on ? Jos on noin paha olla, ota yhteyttä lääkäriin.

Olo on ihan hyvä. Naurattaa vaan nämä opistolla lesoilijat :)

Vierailija
120/195 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kommentista huomaa, että sä olet käynyt elämäm kovan koulun.

Juu, kovemmat koulut kyllä kuin AMK:n...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi