Koittakaa itse elää 944e/kk netto.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elän pienemällä summalla
Sama. Mulle riittäis jo 700-800 e/kk elämiseen.
Kyllä tuo hengissä pysymiseen riittää,muttei noin pienellä summa mitään elämää eletä. Oleminen ei ole elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Menee kuussa vähemmän elämiseen t. Työssäkäyvä
Sinäkin voit alkaa elää säästeliäämmin. Syö yhtä huonosti ja yksipuolisesti kuin työtön, äläkä tee mitään kivoja asioita vaan korkeintaan käyt kirjastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi tiukkaa elää 3500€/kk netto niin ei kiinnosta.
Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.
Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.
Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...
Olen eri mutta työttömänä on kyllä aikaa matkustaa kaksi tuntia päivässä jos säästää 700 euroa kuussa. Jos autoon siis menee 800 euroa ja bussikorttiin 100 euroa. Työssäkäyväkin mielellään kuluttaa 2 tuntia bussissa päivässä, jos säästää vuodessa yli 8000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elän pienemällä summalla
Sama. Mulle riittäis jo 700-800 e/kk elämiseen.
Kyllä tuo hengissä pysymiseen riittää,muttei noin pienellä summa mitään elämää eletä. Oleminen ei ole elämistä.
Miten niin ei eletä?
Mulla on vuokra vesi ja sähkö yht. 400€ (asun pikkukylässä)
Ruokaan menee 200€/kk, tässä lähellä paljon maatiloja joista saan halvalla tuoreet kanamunat, perunat, porkkanat yms.
Marjoja ja sieniä löytyy niin paljon kun jaksaa kerätä.
Leipomosta voi joka päivä hakea aamulenkin yhteydessä yön yli nukkuneet leivät ja pullat jos ei jaksa itse leipoa.
50€ menee ihan vain hömppään kuten leffat, jäätelöt, uimahallit tms.
ja 50€ menee 2 harrastukseen
50€ menee vaatteisiin
50€ hygieniaan.
Ilmaista tekemistä on vaikka kuinka paljon,
käyn luontopoluilla retkeilemässä ja teen ruokaa ilmaisilla grillauspaikoilla
ongella järvimaisemissa, samalla voi käydä iltauinnilla, parissa paikkaa on myös saunamahdollisuus (3€/krt)
Pyörällä voi lähteä isompaan kaupunkiin vaikka ilmaiskonserttiin (30km) suunta
Toimin vapaaehtoisena myös ruoka-avussa josta välillä saan myös itse ruokaa.
En koe että minulta puuttuisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Saan 880e asumistuen kanssa. Pitää miettiä välillä että ostaako lääkkeet vai ruokaa. Kai toimeentulotukeakin voisi saada tuohon lisäksi?
palkka ollut 1,5 vuotta n. 1000e/kk niin eipä ole paljoa säästöjä kertynyt.
Oothan tarkastanut mahdollisuuden lääkkeitten erityiskorvattavuuteen?
Ei pysty kun pelkät asumiskustannukset on yli 1500.
Mut ei se mitään, kun hyvähkö palkka kompensoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 1400€/kk netto
T. työtön mies
Enemmän kuin mä työssä käyvä. Tuet pois siltä! :(
Etkö toivoisi mieluummin itsellesi parempaa palkkaa ?
Mitä toivominen auttaa? Mieti, jos kaikki kaupan työntekijät alkaisivat saada parempaa palkkaa. Hinnat nousisivat ja sinäkään et enää olisi tyytyväinen omaan palkkaasi. Alkaisit sanoa, että jos kassakin saa 50 eur/h, niin sinulle kuuluu ainakin 150 eur/h.
Sinä olet hyväosainen, koska muut ovat huono-osaisia ja saat palvelut ja tuotteet halvemmalla kuin jos niiden valmistajille alettaisiin maksaa parempaa palkkaa.
Itse elän 595€ kk työmarkkinatuoella, AP summalla elämä olisi juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 1400€/kk netto
T. työtön mies
Minä saa noin 950e netto ja käyn 5 päivänä viikossa töissä ja asun Helsingissä.
Pärjään kun ajan vaihteettomalla pyörällä joka päivä töihin, ympäri vuoden, kesärenkailla, enkä syö aamupalaa enkä lounasta ja kaurapuuron vasta kun pääsen töistä kotiin.
Netti on taloyhtiön ilmainen eli hitan, maksukanavia ei ole.
T Tällaista on TÖISSÄ KÄYVÄN elämä suomessa ja töissä käyminen kuulemma kannattaa aina ja kaikki työ kannattaa kuulemma ottaa vastaan, olisitko itse valmis???
Mulla menee rahaa n 700 e. Kyllä silläkin pärjää
Minusta näissä tuissa tuntuu olevan se vika, että niitä nostaa ihmiset, jotka ovat äärettömän huonoja matematiikassa, eivät tiedä jostain taloudenpidosta ja kirjanpidosta juuri mitään?
Tämän takia sitä rahaa menee ja tarvitaan niin pirusti, eikö tällaisia kursseja voitaisi työttömille järjestää ja miksipä ei duunaritason työntekijöillekin tai kaikille, joilla taloudenpito on vähän niin tai näin, jokuhan valittaa että tienaa vaikka 6500e eikä rahat meinaa riittää?
Itsekin ostin aikoinaan ensiasuntoni velatta (tilava asunto Helsingissä) vaikka ei ole perintöjä tai pelivoittoja ja tuli tosiaan jo koulussa se matikan stipendikin vaikka en läksyjä tehnyt, enkä kokeisiin lukenut, siitä voi joku laskea 1+1.
Ei kiitos. 3500€/kk netto tekee jo tiukkaa. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 1400€/kk netto
T. työtön mies
T Tällaista on TÖISSÄ KÄYVÄN elämä suomessa ja töissä käyminen kuulemma kannattaa aina ja kaikki työ kannattaa kuulemma ottaa vastaan, olisitko itse valmis???
Mikset jää työttömäksi, jos noin kadehdit heitä?
Vierailija kirjoitti:
Menee kuussa vähemmän elämiseen t. Työssäkäyvä
Kuussa ei ole kuluja ja marsia ei ole vielä asutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi tiukkaa elää 3500€/kk netto niin ei kiinnosta.
Vuokraan menee 800€/kk ja autoon 800€/kk + kulut niin ei paljoa juhlita.. yksinelävälle kaikki on kallista.
Auto on suuressa osassa Suomea luksusta, ei välttämättömyys. Niissä osissa Suomea, joissa auto on välttämätön, on asuminen taas halvempaa, joka kompensoi.
Kyllä se on Helsingissä täysin välttämätön. 2h bussissa vs. 30 min. autossa päivittäin...
Olen eri mutta työttömänä on kyllä aikaa matkustaa kaksi tuntia päivässä jos säästää 700 euroa kuussa. Jos autoon siis menee 800 euroa ja bussikorttiin 100 euroa. Työssäkäyväkin mielellään kuluttaa 2 tuntia bussissa päivässä, jos säästää vuodessa yli 8000 euroa.
En ikinä kävisi noin kaukaa töissä. Naurettava ajatuskin. Onneksi Helsingissä bussikortti maksaa vain noin 60 euroa, eikä tarvitse kuluttaa kulkemiseen 8000 euroa vuodessa.
Netto 4200e/kk. Lisäksi 1700e/kk pääomatuloja. Tavoitteena laskea ensinmainittua ja nostaa jälkimmäistä.
Ap lisää: Asumiseen menee 450e, ja pari pakollista asiaa on ollut otettava luotolla. Että kyllä tämä sellaista kituuttamista on.
Ap
Eläisin herroiksi tuolla summalla! Itse saan vain reilu 500€ ja kun olen siitä maksanut asumisen ja puhelimen niin rahaa jää kuussa 240€ muuhun elämiseen 🤷
Meitä kolme elää tuolla summalla.
~357 egee täällä moi, miten menee