Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairauksia teillä on, joita ihmiset ovat vähätelleet tai käsittäneet väärin?

Vierailija
29.07.2025 |

Minulla atopia ja migreeniä,kuitataan että "kyllä mullakin on joskus pää kipeä" tai "kyllä muakin kutittaa kun itikat syö". Joskus on myös luultu,että atopia  tarttuu jos ui samassa altaassa.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä, joka ei näy päällepäin. "Sähän oot ihan terve, kun jaksat liikuntaakin harrastaa"

Mistä saatanasta te syäpäakat löydätte jokavitun ketjuun???

Etköhän se ole sinä, joka tulet tänne saatanasta raivoamaan?

Vierailija
142/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sairauksia mutta kaikenlaisia  huhuja saattaa olla, koska ihan oikeasti olen ollut rikosten kohteena terveydenhuollossa. 

Ei haittaa jos ei uskota. Onhan se uskomatonta. En itsekään uskoisi, ellen tietäisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

CRPS lähtee kuulemma mielikuvaharjoittelulla. "Ajattelet, että kipu on paperi, jonka rypistät ja heität pois, ja tadaa! Kipu on poissa!" 

Vierailija
144/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmiset jatkuvasti käsittävät väärin, että aknea sairastava haluaisi kuulla ihonhoitovinkkejä tai satuja siitä miten kumminkaimalla se lähti kun lopetti maidon juonnin tai naapurin Riitalla kun alkoi kiertää kolme kertaa vastapäivään ja seistä minuutin päällään ennen nukkumaanmenoa. Kiitos mutta luotan ihotautilääkärin ohjeisiin, en taikatemppuihin, enkä halua kuulla niitä ihmekeinoja varsinkaan silloin kun olen käyttänyt kolme tuntia meikkaaamiseen ja kerrankin tunnen oloni vähän vähemmän rumaksi kuin normaalisti. 

Onko ne ihotautilääkärin ohjeet hyviä, jos niiden jäljiltä iho on niin huonossa kunnossa, että se vaatii kolmen tunnin meikkaamista? 

Vierailija
145/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ocd. Siivoan yhtä huonetta 14 h. 

Vierailija
146/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuri imuroi aamusta iltaan neljä päivää putkeen niin hänellä saattaa olla ocd. 

Hän siivoaa vain kerrostalo asuntonsa. 

Vierailija
147/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuri imuroi aamusta iltaan neljä päivää putkeen niin hänellä saattaa olla ocd. 

Hän siivoaa vain kerrostalo asuntonsa. 

Välillä sitä miettii, että mitähän naapurit ajattelee, mutta ei sairaudelle mitään voi eikä sairaudet kuulu naapureille. 

Vierailija
148/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ocd ja yhtä ikkunaa pesen noin 2 h. 

Aina kun saan pätkätyötä on arki raskasta, koska siivous vie niin paljon aikaa. 

Siksi en jaksa tavata vapaa-ajalla ketään. Ei ole enää ystäviä, en jaksanut pitää niitä, en jaksa tavata ketään. 

Vierailija
149/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CRPS lähtee kuulemma mielikuvaharjoittelulla. "Ajattelet, että kipu on paperi, jonka rypistät ja heität pois, ja tadaa! Kipu on poissa!" 

Juuri tämä.  Selittivät sen ensin ja kysyivät sitten että näytäppäs sitä kipeää kohtaa. Hiljeni kun nilkka tönkkö turvoksissa, varpaat ei liiku. Kaikki polveen asti mustelmilla krampeista. Sanoin että tää mielikuvitusvaiva näkyy päällekin päin.

Terveisiä kipupolille!

Vierailija
150/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatieinfektio. 

Kärsin kroonistuneista tulehduksista ja tätä vähätellään usein ja ihan terveydenhuollossakin. Muutenkin mielikuva jostain syystä monella sitä kokemattomalla on "pikkuinen kirvely pissatessa, sellainen naisten kiusallinen pikkuvaiva". Lukuisia estolääkekuureja syöneenä myös nämä vinkit jostain veden juomisesta ja kylmällä istumisen välttelystä voivat olla aika turhauttavia. Kaikki konstit on kyllä käytössä, ollut jo vuosia. 

Kuitenkin munuaisiin levitessä voi lähteä henki (kerran on levinnyt) ja kivut voi olla pahimpia mitä on elämässään kokenut. Lisäksi kroonisuus rajoittaa elämää, kun jokainen matka pitää suunnitella sen perustella että jos vti iskee. 

Vierailija
151/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ocd ja yhtä ikkunaa pesen noin 2 h. 

Aina kun saan pätkätyötä on arki raskasta, koska siivous vie niin paljon aikaa. 

Siksi en jaksa tavata vapaa-ajalla ketään. Ei ole enää ystäviä, en jaksanut pitää niitä, en jaksa tavata ketään. 

Voin ottaa ystäviä vasta vanhuuseläkkeellä.

Ennen ei jaksa, koska ocd ja pätkätyöt.

Vierailija
152/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen. Olen saanut vuoroin ihmettelyä siitä miten olen "normaali" - enkä koko aikaa joko maaninen tak masentunut; tai sitten tavallisetkin asiat elämässäni on tulkittu sairauden oireiksi. Väsymys ei ole vain huonosti nukuttu yö vaan masennuskauden alku, haaveet isommasta talosta eivät ole normaali vaihe elämässä kun lapset tarvitsevat omat huoneet vaan alkava mania.

Nykyään en kerro uusille ihmisille sairaudestani, varsinkaan kun se on suht hyvin aisoissa.

Vierailija
153/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS. Laihtuminen on tunnetusti vaikeaa ja kilot kertyvät vatsan seudulle. En käytä alkoholia ollenkaan ja treenaan salilla 3-5 kertaa viikossa, silti minun oletetaan kärsivän siiderimahasta ja kerrotaan lihaskuntotreenin tärkeydestä. 

Vierailija
154/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vanhat akat ette mistään nauti niin paljon kuin omien vaivojenne voivottelusta. 

Te vanhat ukot taas kuolette huomaamatta eturauhassyöpiinne, kun ette uskalla/raaski/ilkeä mennä ajoissa lääkäriin.

Vierailija
155/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmiset jatkuvasti käsittävät väärin, että aknea sairastava haluaisi kuulla ihonhoitovinkkejä tai satuja siitä miten kumminkaimalla se lähti kun lopetti maidon juonnin tai naapurin Riitalla kun alkoi kiertää kolme kertaa vastapäivään ja seistä minuutin päällään ennen nukkumaanmenoa. Kiitos mutta luotan ihotautilääkärin ohjeisiin, en taikatemppuihin, enkä halua kuulla niitä ihmekeinoja varsinkaan silloin kun olen käyttänyt kolme tuntia meikkaaamiseen ja kerrankin tunnen oloni vähän vähemmän rumaksi kuin normaalisti. 

Onko ne ihotautilääkärin ohjeet hyviä, jos niiden jäljiltä iho on niin huonossa kunnossa, että se vaatii kolmen tunnin meikkaamista? 

Siinäpä yksi virhekäsitys joka varmasti pätee muihinkin sairauksiin kuin akneen. Että kuvitellaan toimivan hoidon tarkoittavan sitä että oireet häviää sataprosenttisesti. 

Vierailija
156/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja- sopimattomuus joka ei näy testeissä eikä siis ole sama kuin keliakia.

Mutta jos syön hampurilaisen  tms saan vatsakramppeja ja ilmavaivoja,jopa ripulin. 

Vierailija
157/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan nuorena ilmoitin töihin, etten pääse tulemaan migreenin takia. Vastaus oli, että mikset ota särkylääkettä. Joopa joo, lääke nassuun ja se on siinä. Mulla on migreenissä sietämätöntä kipua ja oksentelua, haluan vain olla pimeässä hiljaisessa huoneessa. (Onneksi on harvoin tapahtuva vaiva, viimeksi joskus lokakuussa muistaakseni.) Nykyäänkin on vielä asenne joillakin, että migreeni on vaan kätevä vaiva saada saikkua kun huvittaa.

Tämä oli tuttua. Kun migreeni alkoi, pelkäsi, että kuolee, lopulta pelkäsi, että ei kuolekaan, särky oli niin kamala. Olen nyt kasikymppinen ja migreenistä on enää jäljellä näköhäiriöt ja se mölö olo, joka oli aina säryn jälkeen. Noin 15 vuotta jo näin, parin viikon välein.

Vierailija
158/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia: "mutta kun ei sulla viimeksikään tullut oireita, vaikka silloin ruoassa oli raakaa porkaanaa joten miten nyt sitte tulisi?"

"tässä salaatissa on ihan vähän vaan pähkinää, sähän voit siirtää ne sitten lautasen reunalle, nehän on helppo tunnistaa ulkonäön perusteella etkä sitten vaan syö niitä"

astma: (alakerran parveketupakoitsijlta): "no on mullakin astma ja mulla on kassi täynnä lääkkeitä siihen ja silti voin tupakoida eikä siitä mulle mitään tule, ei sullekaan siis voi tulla"

Vierailija
159/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos kääntyi työterveyshoitajan puheissa pms:ksi..hetken kuuntelin että mitä ihmettä höpisee kunnes korjasin että ei nyt ole ihan samasta asiasta kyse! Ja vielä muka ammattilainen.. 

Vierailija
160/162 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle kaverilleni oli mummo sanonut: "Se sinun masennuksesi on kuule sinun korvien välissä."

Kaveri oli todennut siihen: "Jaa. Minä luulin että se on pottuvarpaan kynnen alla."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän