Mitä sairauksia teillä on, joita ihmiset ovat vähätelleet tai käsittäneet väärin?
Minulla atopia ja migreeniä,kuitataan että "kyllä mullakin on joskus pää kipeä" tai "kyllä muakin kutittaa kun itikat syö". Joskus on myös luultu,että atopia tarttuu jos ui samassa altaassa.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Ruusufinni. Muka vain vaaraton ihosairaus. Ihmiset ei muka välitä toisten punaisesta ihosta. Punastuminen on muka söpöä. Oikeasti pilaa koko elämän, koska iho on todella kipeä ja ruma. Paloauton punainen naama turvotuksella ei ole myöskään söpöä ja moni kysyy onko joku kohtaus menossa.
Migreeni. Tämä ei ole mikään pääkipu, joka lähtee buranallla.
Äidilläni oli ruusufinni. Piti vältellä aurinkoa eikä alkoholia saanut juoda yhtään,niin ei sitten serkun häissä uskaltanut maljaa nostaa. Nenä oli kipeä,paisunut ja punainen. Nyt jo rauhoittunut vuosien myötä.
Jep, tanttojen lempiaihe: miksi MINÄ olen erityinen sairauteni takia!
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet ovat ehkä vähiten erityinen asia mitä on. Taitaa maailmassa olla enemmän sairaita kuin täysin terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä riehuu joku keskenkasvuinen trollaamassa. Jättäkää huomiotta ja kertokaa sairauksistanne, tämä on terapeuttinen ketju.
Alle 50-v on tässä ketjussa keskenkasvuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon kilpparin vajaatoiminta. En ole neljään vuoteen ollut hoitotasapanossa. Juuri kukaan ei ymmärrä asiaa ja sitä miltä tuntuu kun oireet on koko ajan päällä. Iho kuivuu, hiki ei tule, ummetus, hidas pulssi, lihas- ja nivelkivut, painon nousu, iltaisin oleva väsmys. Ei edes ne, joilla lääkitys on kohdallaan ymmärrä. Menetän kohta malttini.
Toinen on selkärankarappeuma ja selkärankareuma. Kivut ei näy ulos, vain selän jäykkyys. Oletko koittanut venytellä? Jaa, ei ole käynyt mielessäkään...
Sama mulla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. En kerro siitä enää kenellekään, koska sitä sanotaan muotisairaudeksi. Väsymys on ihan jäätävää, joskus tuntuu etten haluaisi elää. Muut sairaudet, kuten diabetes, uniapnea ja sydänsairaudet on poissuljettu.
Kuitenkin lääkär
Itseasiassa opiskelen itsenäisesti just ruokavalioasioita, netistä löytyy tietoa autoimmuuniruokavalioista. Sokerin olen jo jättänyt pois, haen edelleen sitä sopivaa hiilarimäärää, koska liikun jonkin verran :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet ovat ehkä vähiten erityinen asia mitä on. Taitaa maailmassa olla enemmän sairaita kuin täysin terveitä.
*sairaita naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon kilpparin vajaatoiminta. En ole neljään vuoteen ollut hoitotasapanossa. Juuri kukaan ei ymmärrä asiaa ja sitä miltä tuntuu kun oireet on koko ajan päällä. Iho kuivuu, hiki ei tule, ummetus, hidas pulssi, lihas- ja nivelkivut, painon nousu, iltaisin oleva väsmys. Ei edes ne, joilla lääkitys on kohdallaan ymmärrä. Menetän kohta malttini.
Toinen on selkärankarappeuma ja selkärankareuma. Kivut ei näy ulos, vain selän jäykkyys. Oletko koittanut venytellä? Jaa, ei ole käynyt mielessäkään...
Sama mulla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. En kerro siitä enää kenellekään, koska sitä sanotaan muotisairaudeksi. Väsymys on ihan jäätävää, joskus tuntuu etten haluaisi elää. Muut sairaudet, kuten diabetes, uniapnea ja sydänsairaudet
Ei se AIDS ruokavaliolla kuule parane.
Sairastan epilepsiaa, ja sen vuoksi en käy yökerhoissa tai paikoissa, joissa vilkkuvia valoja. Opiskeluaikana opiskelukaveri sanoi, että voinhan ihan hyvin tulla, jos pidän silmiä kiinni tai en katso valoja suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. En kerro siitä enää kenellekään, koska sitä sanotaan muotisairaudeksi. Väsymys on ihan jäätävää, joskus tuntuu etten haluaisi elää. Muut sairaudet, kuten diabetes, uniapnea ja sydänsairaudet
Mene vaan suoraan Maria Nordininlle hoitoon.
Anoreksia. En ole koskaan halunnut olla laiha. En pidä laihuutta kauniina. Enkä halua antaa kenellekään "laihdutusvinkkejä".
Vierailija kirjoitti:
Täällä riehuu joku keskenkasvuinen trollaamassa. Jättäkää huomiotta ja kertokaa sairauksistanne, tämä on terapeuttinen ketju.
Onko itkuinen ja paha olo sairauksien takia? Kipuilet, oireilet ja ahdistaa jatkuvasti? Hirveät keholliset traumareaktiot eivät jätä rauhaan? 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*sairaita naisia
Kyllä ne pahemmat taudit pistävät melko nöyräksi kovemmankin ukon.
Vierailija kirjoitti:
Ibs eli ärtyvä suoli. Loukkaannutaan kun en kylässä koske tarjottaviin tai jos en shoppailureissulla halua kahvilaan tai syömään. Joskus jonkun laten juonut ja saanut siinä sitten jännittää,pitääkö syöksyä vessaan.
En mielelläni myöskään lähde mihinkään lomalle, jo Ikean reissu pelottaa kun vaatii ajamisen toiseen kaupunkiin.
Oletko varma ettei vaan johdu maitotuotteista tai sen jäljitelmistä?
Saan jäätävän parin tunnin ripulointikohtauksen eräistä Valion tuotteista, eikä minulla ole IBS.
Kaikki sairaudet ovat vähäpätöisiä mitkä ei vie henkeä nopeasti lähes kaikkia liioitellaan jotta lääkkeitä saataisiin myytyä.
Se on aina keneltä kysyy
Ärtyvän suolen oireyhtymä. Elämä pyörii se ympärillä,mitä uskallan pistää suuhuni ja missä on lähin wc. Kerran olen ripuloinut keskellä päivää parkkipaikalle koska toinen vaihtoehto oli tehdä housuun. Uudessa paikassa selvitän ensiksi wc:n sijainnin ja Laukussa on aina vaihto-alushousut ja kosteuspyyhkeitä.
Tullaan sanomaan,että tauti on päässäni. Tottahan se on koska vanha kansa puhuu stressimahasta,mutta se ei pyyhi pois sitä että oireet ovat todelliset.
Miehelläni on psorias ja lukemattomia kertoja joku on kehottanut rasvaamaan,vaihtamaan pesuainetta tai kylpemään vuohenmaidossa koska isän enon kummin kaimaa se auttoi.
Minulla on tinnitus ja kärsin sen takia unettomuudesta,ei kuulemma voi unia viedä jos vähän korva soi.
Minulla on epilepsia. Kyseessä on suhteellisen harvinainen sairaus. Se on kuitenkin juuri sen verran yleinen, että yleensä jokainen tuntee lisäkseni ainakin yhden epilepsiaa sairastavan. Siitä päästään siihen, etteivät monet ymmärrä sairauden kirjon olevan todella laaja. Oireet, lääkehoito sekä kohtausten laatu ja määrä vaihtelevat suuresti, eikä kahta samanlaista taudinkuvaa taida edes olla.
Itselläni lääkitys vaikuttaa niin, etten pysty juomaan juuri ollenkaan alkoholia. Jo yhdestä annoksesta alkaa heikottaa ja alan sekoilla sanoissa. Tämä on ilmeisesti suhteellinen yleinen lääkkeeni sivuvaikutus. Kun kerron tästä, monet alkavat kyseenalaistaa tätä, koska joku muu heidän tuntemansa epileptikko juo ihan normaalisti. Tuntuu ikävältä alkaa perustella, miksen juo, vaikka kyseessä pitäisi olla ihan normaali asia.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa kuulkaa vit-tu ja syökää paskanne loputtomine valituksinenne!
Mutta onhan sinullakin selvästi joku ns. tilanne päällä. Tämä ketju on ihan oikea paikka purkaantua ihan vaikka mielen ongelmistakin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä, joka ei näy päällepäin. "Sähän oot ihan terve, kun jaksat liikuntaakin harrastaa"
Mistä saatanasta te syäpäakat löydätte jokavitun ketjuun???
MOT
Mielelläni kiitos, mutta ihan omista suorituksistani. En sairauksistani. Onneksi olen niitä saanutkin.