Mitä sairauksia teillä on, joita ihmiset ovat vähätelleet tai käsittäneet väärin?
Minulla atopia ja migreeniä,kuitataan että "kyllä mullakin on joskus pää kipeä" tai "kyllä muakin kutittaa kun itikat syö". Joskus on myös luultu,että atopia tarttuu jos ui samassa altaassa.
Kommentit (162)
No, olipahan tämäkin hetken ihan mukava ketju. Hyvät jatkot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa kuulkaa vit-tu ja syökää paskanne loputtomine valituksinenne!
Mutta onhan sinullakin selvästi joku ns. tilanne päällä. Tämä ketju on ihan oikea paikka purkaantua ihan vaikka mielen ongelmistakin :)
Mikä tahansa ketju av:lla 7-23 on.
Ei tässä maailmassa itkut auta.
Eikä valitus.
Been there done that.
Vaikea masennus ja olen 50vuotias. Eräs entinen ystävä sanoi "Kyllä sun Mari pitäisi koettaa päästä tuosta teiniangsista jo eroon".
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maailmassa itkut auta.
Eikä valitus.
Been there done that.
Kunnon kirosana keskellä pahinta tuskaa tekee ihmeitä! Ja itku ja valituskin tuntuvat ihan hyvältä.
Voi jestas, tähänkin ketjuun on tullut näitä uskomattoman hienoja kommentteja. Mitä jos söisi porkkanaa? Mitä jos kokeilisit vhh:ta kilppariin? Kokeiltu on, ei auta. Kokeiltu on myös kaalittomat, vähäkaloriset, karppaus ja jne. Ruokavalio on vaikea kilpparissa, sillä kilpparia heikentävästi vaikuttaa niin monen ravintoaineen puutos. Voit mennä siis ojasta allikkoon todella helposti.
Tuosta porkkanan kuorimisesta En edes aloita... jos ei edes ymmärrä Mitä sillä aidosti tarkoitetaan kivun kannalta, niin ei ymmärrä, koska ei ole sitä kokenut.
Minä uskon, että aika moni tekee mitä vain saadakseen itselleen paremman olon. Toki on niitäkin, jotka eivät tee itse mitään.
Kaiken vielä pilaa tuo huonosta itsetunnosta kärsivä trolli. Voi huoh.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, tähänkin ketjuun on tullut näitä uskomattoman hienoja kommentteja. Mitä jos söisi porkkanaa? Mitä jos kokeilisit vhh:ta kilppariin? Kokeiltu on, ei auta. Kokeiltu on myös kaalittomat, vähäkaloriset, karppaus ja jne. Ruokavalio on vaikea kilpparissa, sillä kilpparia heikentävästi vaikuttaa niin monen ravintoaineen puutos. Voit mennä siis ojasta allikkoon todella helposti.
Tuosta porkkanan kuorimisesta En edes aloita... jos ei edes ymmärrä Mitä sillä aidosti tarkoitetaan kivun kannalta, niin ei ymmärrä, koska ei ole sitä kokenut.
Minä uskon, että aika moni tekee mitä vain saadakseen itselleen paremman olon. Toki on niitäkin, jotka eivät tee itse mitään.
Siis mitä jos et söisi porkkanaa...
Vierailija kirjoitti:
Käsiekseema: jospa niitä suojahanskoja kokeilisit aa juu, toki, paitsi että hikoaminen vaan pahentaa! Voithan sä nyt vähäsen tiskata ku on noin hyväs kunnossa kädet, joo ei ole kauaa jos auttelen siinä tiskaamisessa. Hyi, tarttuuks toi rutto? Plaah niin turhauttava sairaus!
Sama. Paitsi että ekseema oli jokapuolella. Luultiin että tarttui ja sitten kun iho alkoi paranemaan niin ajateltiin että tauti selätetty, ei ymmärretä ettei se mihinkään katoa kokonaan. Ja just tää hanskojen käytön vinkkaus! Joo ihanaa kun muhii iho niissä, varmasti saa raapia yöt läpeensä taas!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea masennus ja olen 50vuotias. Eräs entinen ystävä sanoi "Kyllä sun Mari pitäisi koettaa päästä tuosta teiniangsista jo eroon".
Hyvä että luin sanan "entinen". Tajuttoman tyhmä ihminen kyllä ja mahdollisesti narsisti, onneksi entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsiekseema: jospa niitä suojahanskoja kokeilisit aa juu, toki, paitsi että hikoaminen vaan pahentaa! Voithan sä nyt vähäsen tiskata ku on noin hyväs kunnossa kädet, joo ei ole kauaa jos auttelen siinä tiskaamisessa. Hyi, tarttuuks toi rutto? Plaah niin turhauttava sairaus!
Sama. Paitsi että ekseema oli jokapuolella. Luultiin että tarttui ja sitten kun iho alkoi paranemaan niin ajateltiin että tauti selätetty, ei ymmärretä ettei se mihinkään katoa kokonaan. Ja just tää hanskojen käytön vinkkaus! Joo ihanaa kun muhii iho niissä, varmasti saa raapia yöt läpeensä taas!
No jep! Onneksi tapasin lopulta tosiaan oikean erikoisiholääkärin joka veti rääkin poikki ja sanoi ettei näin ärhäkät ekseemat millään suojahanskoilla ja rasvoilla pysy kurissa, vaan korkean hygienian työt pitää unohtaa( pesuja, käsidesiä, ärsyttäviä kemikaaleja/elintarvikkeita) ja toki vapaa-ajan harrastuksiinkin vaikuttaa. Oireetkin tulee viiveellä ärsytyksen jälkeen ja oireita lievittävä (ei parantava!) rasvaus tehoaa hitaasti, joten pakko hillitä ärsytyksen määrää iholle kokonaisuutena.
Uhriutukaa, uhriutukaa, niin kirkkaimman kruunun saatte.
- Muhammad, Allahin profeetta
Vierailija kirjoitti:
Täti on varsinainen psykoanalysaattori 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että luin sanan "entinen". Tajuttoman tyhmä ihminen kyllä ja mahdollisesti narsisti, onneksi entinen.
Onkohan sinulla yhtään ystävää, siis sellaista nykyistä, johon et olisi katkaissut välejä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ekseemaa helpottaa nimenomaan käsintiskaus. Etenkin silloin jos iholla pienen pieniä vesikelloja.
Minulla on Adhd ja tuntuu että kukaan ei ota tosissaan. Mykyään kaikilla on
Vierailija kirjoitti:
Huono kuulo. Aiheuttaa että puhun kovalla äänellä.
Minullakin kuulo-ongelmia, mutta niihin sain apua kuulolaitteista ja ihan julkiselta sektorilta eikä tarvitse enää kysyä koko ajan, että anteeksi mitä ja omakin äänen käyttö hiljeni.
Kun kärsin välilevynpullistumista ja odottelin leikkausta, oli miehen kaveri nähnyt minut kadulla ja kehunut jälkeenpäin että onpa kiva että vaimosi on hyvässä kunnossa nykyään, näin sen lenkillä!
Niin, kun irl kävelin vaan lääkäristä parkkipaikalle ja jouduin keskittymään askel kerrallaan siihen ettei jalat lähde alta ja kävelin hiljaa ja hitaasti, kyyneleet valui poskia pitkin kivusta... Enkä siksi tätä kaveriakaan huomannut etten pystynyt nostamaan katsettanikaan koska sattui niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti on varsinainen psykoanalysaattori 😆
Etkö sinä oikeasti parempaan kykene. Säälittävää on elämäsi.
Mulle sanottiin, että aiheutin itse itselleni umpilisäkkeen tulehduksen, kun söin liikaa herkkuja jouluna. Tämä sanottiin kun olin lapsi, mulla oli vatsa vaivoja ja visiblin osittain vaikutti tulehduksen syntyyn, kun oli jo valmiiksi IBS . Ja sitä ennen kun vietiin sairaalaan vähäteltiin ja sanottiin että on vain pieru jumissa. No ei ollut melkein kuolin. Ja joo tosiaan herkuttelun takia.
Trollaa sinä vaan mutta samalla teet pilkkaa meistä naisista joilla on ympärivuorokautista hirveää tuskaa aiheuttava diagnosoitu invalidisoiva ylisukupolvinen traumaperäinen psykoosihäiriö lisätekijöineen ja halvaannuttavia katatonisia pelkotiloja aiheuttavine triggereineen. Et pysty pilkaltasi edes pisaran verran ymmärtämään minkälainen tuska on kun mieleen palavat useita kertoja minuutissa kouluaikaiset kiusaajat jotka heittivät penaalini roskikseen v 1978. Olen laskenut että näen heidät elävänä silmissäni JOKA päivä 17403 kertaa. Ajattele sitä kun seuraavan kerran kirjoitat hirveitä tuskatilojani trollaavia viestejä.