Mitä sairauksia teillä on, joita ihmiset ovat vähätelleet tai käsittäneet väärin?
Minulla atopia ja migreeniä,kuitataan että "kyllä mullakin on joskus pää kipeä" tai "kyllä muakin kutittaa kun itikat syö". Joskus on myös luultu,että atopia tarttuu jos ui samassa altaassa.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsiekseema: jospa niitä suojahanskoja kokeilisit aa juu, toki, paitsi että hikoaminen vaan pahentaa! Voithan sä nyt vähäsen tiskata ku on noin hyväs kunnossa kädet, joo ei ole kauaa jos auttelen siinä tiskaamisessa. Hyi, tarttuuks toi rutto? Plaah niin turhauttava sairaus!
Onko sulla myös sellainnen ekseema, että käsissä menee iho vesikelloille? Se kutina ja polte on hirveää! En todellakaan liottele käsiäni missään.
Kyllä on juuri se ärhäkkä versio jossa tulee vuoroin vesikelloja, ärsytettynä jopa viiltoja jne kivaa! Sitten seuraa kosketusarkuutta ja sitä väkisinkin unettomuuteen johtavaa järjetöntä kutinaa, ja ihmiset vaan vähättelee, jopa terveydenhuoltoa myöten! Joo, älä vaan liottele sinäkään käsiäsi kenenkään pyynnöstä, en enää m
Vuosien kärsimyksen jälkeen sain rauhoittumaan ihotautilääkärin neuvoilla että erityisesti työtä ajatellen kädet täytyy pyrkiä pitämään kuivina ja puhtaina, eikä missään nimessä niitä kirottuja hiostavia suojahanskoja kuten aiemmin oli väärin aina neuvottu! Elocon on ihan hyvä pahenemiskautena, mutta koska kortisoniakin pitäisi tauottaa, niin mulle paras rasva on ollut locobasen repair (ilman reseptiä), sitä paksulti yöksi puuvillakäsineiden alle, niin kylläpä onneksi rauhoittaa. Mutta ei tosiaan voi oikein ärsyttää käsiä likaamalla tai usein pesemällä niitä, että kyllä tämä rajoite on ihan sanan todellisessa merkityksessä. Saa kysyä, toivon sullekin vaan apua tähän penteleen kiroukseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä, joka ei näy päällepäin. "Sähän oot ihan terve, kun jaksat liikuntaakin harrastaa"
Mistä saatanasta te syäpäakat löydätte jokavitun ketjuun???
Syöpä nyt on yleisimpiä sairauksia (ja kuolinsyitä) Suomessa. Ymmärrän että se saattaa ahdistaa, mutta vaikeneminen ei auta ketään -eri
Te vanhat akat ette mistään nauti niin paljon kuin omien vaivojenne voivottelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä, joka ei näy päällepäin. "Sähän oot ihan terve, kun jaksat liikuntaakin harrastaa"
Syöpä nyt on yleisimpiä sairauksia (ja kuolinsyitä) Suomessa. Ymmärrän että se saattaa ahdistaa, mutta vaikeneminen ei auta ketään -eri
Nyyh 😢
Vierailija kirjoitti:
Te vanhat akat ette mistään nauti niin paljon kuin omien vaivojenne voivottelusta.
Sä ilmeisesti nautit täällä ilkeilemisestä
Vierailija kirjoitti:
Masennus ja PTSD, kun eihän ne päällepäin näy. Ei varsinkaan ptsd. Elämä on todella kuluttavaa, eikä ymmärrystä juurikaan heru. Olen vain hankala... ja laiska.
Aivan kauheaa, kyynel 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh 😢
Ei se ole erityisen nyyh. Kun tarpeeksi vanhaksi elää, sairastuu kyllä johonkin. Joko kuolet nuorena tai elät vanhaksi.
Täällä riehuu joku keskenkasvuinen trollaamassa. Jättäkää huomiotta ja kertokaa sairauksistanne, tämä on terapeuttinen ketju.
Ei ole mitään sairauksia. Ainoastasn kummalliset silmäoireet on diagnosoitu tahalleen tsi tahattomasti väärin. Veikkaan tahalleen, koska ei tarvitse olla silmälääkäri, eikä lääketieteen tri tajutakseen että diagnoosit ei stemmaa. Ja silmätipatkin tehonneet joskus, joskus ei.
Sitten on nämä: Eikö sulla ole silmälaseja hörhöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksisuuntainen mielialahäiriö josta kuulemma pitäisi parantua vain itseään niskasta kiinni ottamalla. Sosiaalisten tilanteiden pelko kuulemma ihan höpöhöpösairaus.
Minulla ahdistuneisuushäiriö ja samanlaista reipastamista olen joutunut kuuntelemaan. "Ylös, ulos ja lenkille!"
Näin sivusta, itselläni ahdistuneisuushäiriön oireita pahentaa jos jää liikaa neljän seinän sisään. Liikunta auttaa ainakin itselläni.
Rutiinit ja aktiviteetit ovat hillinneet oireita, josta olen todella kiitollinen.
👵🏻: Etätyöt on NIIN SUPERIHANIA
Rintasyöpä. Sehän on nyt VAIN rintasyöpä.
Minullakin migreeni. Ollut neljävuotiaasta asti. Eli minulla oli ollut migreeni 45 vuotta kun yksi esimies kysyi, ootko sä mitään lääkettä kokeillut siihen? Ja vain siksi, että ei tulisi sairaspoissaoloja kun hänen tiiminsä pitää olla sellainen nolla poissaoloa vuodessa porukka.
Vierailija kirjoitti:
Ibs eli ärtyvä suoli. Loukkaannutaan kun en kylässä koske tarjottaviin tai jos en shoppailureissulla halua kahvilaan tai syömään. Joskus jonkun laten juonut ja saanut siinä sitten jännittää,pitääkö syöksyä vessaan.
En mielelläni myöskään lähde mihinkään lomalle, jo Ikean reissu pelottaa kun vaatii ajamisen toiseen kaupunkiin.
Niin, onhan pieru maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinun äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin migreeni. Ollut neljävuotiaasta asti. Eli minulla oli ollut migreeni 45 vuotta kun yksi esimies kysyi, ootko sä mitään lääkettä kokeillut siihen? Ja vain siksi, että ei tulisi sairaspoissaoloja kun hänen tiiminsä pitää olla sellainen nolla poissaoloa vuodessa porukka.
Joo migreenikohtaukset pitäis ilmeisesti muistaa aina laittaa kalenteriin viikonlopuille.
Vierailija kirjoitti:
Rintasyöpä. Sehän on nyt VAIN rintasyöpä.
Taas yksi syäpäakka. HUOH!
CRPS tuli hoitamattomasta psorireuma kivusta. Eikä sille kivulle nytkään tehdä mitään. Reumatologi vaihtoi diagnoosin nivelpsorista fibromyalgiaan ja masennukseen. Kukaan ei uskonut minua vaikka yritin.
Nyt oikeassa peukalossa ja vasemmassa nilkassa on CRPS, koko kroppa ruvella ja en voi nukkua, kävellä enkä itseasiassa tehdä mitään.
Nyt on kirurgi hoitavana lääkärinä. Tk ei ota vastaan eikä se diagnoosin vaihtanut reumapoli.
Silti en saa rahaa mistään. Kela totesi terveeksi, te pisti karenssiin kun en päässy toimistolle.
Ja anoppi syyttää siipeilystä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon kilpparin vajaatoiminta. En ole neljään vuoteen ollut hoitotasapanossa. Juuri kukaan ei ymmärrä asiaa ja sitä miltä tuntuu kun oireet on koko ajan päällä. Iho kuivuu, hiki ei tule, ummetus, hidas pulssi, lihas- ja nivelkivut, painon nousu, iltaisin oleva väsmys. Ei edes ne, joilla lääkitys on kohdallaan ymmärrä. Menetän kohta malttini.
Toinen on selkärankarappeuma ja selkärankareuma. Kivut ei näy ulos, vain selän jäykkyys. Oletko koittanut venytellä? Jaa, ei ole käynyt mielessäkään...
Sama mulla tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. En kerro siitä enää kenellekään, koska sitä sanotaan muotisairaudeksi. Väsymys on ihan jäätävää, joskus tuntuu etten haluaisi elää. Muut sairaudet, kuten diabetes, uniapnea ja sydänsairaudet on poissuljettu.
Kuitenkin lääkärit suhtautuvat ihan asiallisesti, kertoivat, että o
Oletko kokeillut vhh ruokavaliota?
Se auttoi kaveriani.
Vierailija kirjoitti:
CRPS tuli hoitamattomasta psorireuma kivusta. Eikä sille kivulle nytkään tehdä mitään. Reumatologi vaihtoi diagnoosin nivelpsorista fibromyalgiaan ja masennukseen. Kukaan ei uskonut minua vaikka yritin.
Nyt oikeassa peukalossa ja vasemmassa nilkassa on CRPS, koko kroppa ruvella ja en voi nukkua, kävellä enkä itseasiassa tehdä mitään.
Nyt on kirurgi hoitavana lääkärinä. Tk ei ota vastaan eikä se diagnoosin vaihtanut reumapoli.
Silti en saa rahaa mistään. Kela totesi terveeksi, te pisti karenssiin kun en päässy toimistolle.
Ja anoppi syyttää siipeilystä :)
Haluatko mitalin? 🏅