Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Suomalaisten omintakeinen geeniperimä sai uuden selityksen, esivanhempia eli Siperian perukoilla

Vierailija
28.07.2025 |

Heh, kuten olen aina sanonut, olemme hyvin itäisiä kaikessa. Nyt sille tuli vahvistus. Ei ihme että Suomea ei oikein voi verrata muihin Pohjoismaihin. Ne geenit, ne geenit. Selittää aika paljon.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011379905.html

Kommentit (428)

Vierailija
261/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vain 10% kantaa tuota perimää. Itselläni ei ole yhtä ainutta jakutialaista geeniä. Ei pitäisi tuossakaan yleistää.

Älä mongoli sönkötä! Mongoli lättänaama hylkeenrasvan pur

...

Google: Karjalaisten geenit. AI kertoo, että karjalaisten poskiluut ovat leveät ( ei korkeat ) nenä matala, hiukset ohuet ja harvat.

Suomen ainoa itäinen rotu.

N1c1.

Karjalaiset levisivät lähinnä Etelä - Suomeen

Se kantaväestö joka sikisi näiden kanssa, omaa myös tuota itäistä perimää.

Kaikki toki ei halunneet olla tekemisissä karjalaisten kanssa.

He eivät siinneet keskenään.

Vierailija
262/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme vino_silmäisiä jakutialaisia Siperiasta. Kansamme sotii nyt Ukrainassa Venäjän alaisuudessa. 

Niin se tosiaan taitaa olla. Pikkuserkut sotii tuolla. 

....

Kyllä. Totta puhut. Karjalaiset.

Suomalaisten DNA

1. Ruotsi

2. Viro

Karjalaiset l. N1c1 ja R1a

3. Mordva

4. Venäjä

5. Ukraina

6. Puola

7. Latvia

8. Liettua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli virolaiset on rodullisesti puhtaampia eurooppalaisia kuin me? Olemme enemmän venäläisiä kuin he. Venäjäähän tuo on tuo Jakutia ollut ikiajat.

Häh? Virolaisilla on runsaasti slaavilaista perimää, minkä jo kasvoista näkee. Suomalaisilla taas ei tuota ole melkein lainkaan.

Tutkimuksen mukaan suomalaiset on viisi kertaa enemmän venäläisiä kuin virolaiset.

Sori siitä. Vihloo.. tiedän, se vihloo.. mutta tiede on tiedettä.. hehe.. minkäs sille?

Ollaan mitä ollaan. Niin sinä kuin minäkin. Samaa i

---

Juuri niin. He ovat karjalaisia. Mordva, Venäjä, Ukraina jne.

Mutta on paljon suomalaisia jotka eivät ole lisääntyneet ollenkaan karjalaisten ( venäläisten ) kanssa.

Vierailija
264/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää googlata, miltä jakutialaiset näyttävät. 

Olisit katsonut peiliin?

Kättä poloveen.

Savossa näkee mongolipoimua. Kansanomaisesti kie

...

Savolaisilla tätä poimua ei ole. Jos olet siihen törnännyt, törmäsit karjalaiseen.

Vierailija
265/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kantaväestö on tänne muualta tullut. Pois vaan ja saamelaisille koko alue!

No olihan ne saamelaisetkin tulleet sieltä idästä, koska heillä oli tuota geeniä/perimää vielä enemän, kuin suomalaisilla.

Kaikki tänne on jostakin tulleet. Ja jos ajatellaan, että täällä palvotaan vieläkin näitä viimeisenä meren yli tulleita alistajia ja heidän kieltään niin kyllä suomalaisillakin on täällä oikeus olla, jos kerran ruotsinkielisilläkin. 

Sitä paitsi saamelaiset on aina olleet paimentolaiskansaa ja eläneet porotaloudella. Ei porot elä etelässä joten ei sitä elinkeinoa ole voinut harrastaa, kuin pohjoisessa. 

Metsäpeura joka on kesyttämätön poro eli aikoinaan koko Suomen aluella kenties Ahvenanmaata lukuunottamatta. Se on luultavasti tärkein syy miksi metsästäjä keräilijät tulivat kivikaudella tänne.

Vierailija
266/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda Harkimokin teki netin juuret selvittävän geenitestin ja uskoo skottilaisten juurien olevan selitys tuummuuteensa. Vaikka selitys on paljon idempänä.

Vierailija
267/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näkee kasvoista siperiageenin. Sellanen huskyn ihmisversio olen. Nuorena haukuttiin intiaaniksi, minulle se oli kehu. Intiaanien sukulaisiahan tässä tosiaan ollaan, samoilta lähteiltä intiaanitkin lähtivät liikkeelle kuin muinaiset suomalaiset, mutta toiseen suuntaan ja loikkasivat eri mantereelle Alaskan kautta. 

Suomalaiset on kyllä uniikkeja, ainakin me joissa just on tätä siperialaista perimää. 

Kestän myös hyvin pakkasta, olen vilukissan vastakohta. 

Vierailija
268/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten kannattaisi pariutua varmasti 100% valkoistennaisten kanssa jotta mahdollinen vinosilmäinen geeniperimä heikeintyy.

Vierailija
269/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näkee kasvoista siperiageenin. Sellanen huskyn ihmisversio olen. Nuorena haukuttiin intiaaniksi, minulle se oli kehu. Intiaanien sukulaisiahan tässä tosiaan ollaan, samoilta lähteiltä intiaanitkin lähtivät liikkeelle kuin muinaiset suomalaiset, mutta toiseen suuntaan ja loikkasivat eri mantereelle Alaskan kautta. 

Suomalaiset on kyllä uniikkeja, ainakin me joissa just on tätä siperialaista perimää. 

Olen nähnyt mieheilläkin tätä vinosilmäisyyttä. 

Vierailija
270/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amanda Harkimokin teki netin juuret selvittävän geenitestin ja uskoo skottilaisten juurien olevan selitys tuummuuteensa. Vaikka selitys on paljon idempänä.

Amandan isoäiti on Nina Banarjee.

Vierailija
271/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lisättävä että nämä vinosilmäiset ovat olleet kieroja ja seläntakana juonittelevia.

Vierailija
272/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUTKIMUS tehtiin tarkastelemalla näiden muinaisten siperialaisten geenidataa.

Siitä löytyi yhtäläisyyksiä nykyisten suomalaisten perimään. Näyttää siltä, että noin 10 prosenttia suomalaisten perimästä on jakutialaista alkuperää, kertoo The Harvard Gazetten artikkeli.

Siperialaisen perimän määrä suomalais-ugrilaisten kielten puhujissa vaihtelee. Saamelaisilta sitä löytyy kaikista eniten, mutta virolaisilla sitä on vähemmän, vain noin kaksi prosenttia.

Muualta Euroopasta ei juuri siperialaista perimää löydy.

No tämä selittää aika paljon juttuja.

Nyt ymmärrän miksi suomalaiset ovat omituisia autisteja.

Vierailija
273/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalaisen rodun N1c1 luonne:

Pahantahtoisuus

Kateus

Ilkeys 

Epärehellisyys

Pikkusieluisuus

Sabotoijan ja tuhoajan luonne

Olen itse tämän nähnyt. Näiden kanssa ei normaali kantaväestön yksilö tule toimeen.

Ne ovat totaalisen käsittämätöntä porukkaa.

Vain hän jolla on samaa DNAta N1c1, voi ymmärtää niitä.

Tyypillisiä venäläisiä.

Höpö höpö.......karjalainen on iloinen höpöttöjä luonne.

Vierailija
274/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kantaväestö on tänne muualta tullut. Pois vaan ja saamelaisille koko alue!

No olihan ne saamelaisetkin tulleet sieltä idästä, koska heillä oli tuota geeniä/perimää vielä enemän, kuin suomalaisilla.

Kaikki tänne on jostakin tulleet. Ja jos ajatellaan, että täällä palvotaan vieläkin näitä viimeisenä meren yli tulleita alistajia ja heidän kieltään niin kyllä suomalaisillakin on täällä oikeus olla, jos kerran ruotsinkielisilläkin. 

Sitä paitsi saamelaiset on aina olleet paimentolaiskansaa ja eläneet porotaloudella. Ei porot elä etelässä joten ei sitä elinkeinoa ole voinut harrastaa, kuin pohjoisessa. 

Porotalous on nykyajan keksintö. 1800- luvulle saamelaiset elättivättivät itsensä metsästyksellä, kalastuksella ja erityisesti turkiskaupalla. Olimme saamelaisten kanssa samaa kansaa vielä 2300 v sitten.

Saamelaisia ei voi tunnistaa geeneistä.

Vierailija
275/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestän myös hyvin pakkasta, olen vilukissan vastak

---

Minä taas en kestää kylmää.

Intiaaneista puheen ollen. Intiaanit olivat hyvin viisaita. Luultavasti viisaimmat ihmiset ihmiskunnan historiassa.

Kolonialisit tuhosivat Amerikan. Intiaanien isänmaan.

Vierailija
276/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten miesten kannattaisi pariutua varmasti 100% valkoistennaisten kanssa jotta mahdollinen vinosilmäinen geeniperimä heikei

---

Kannattaa otattaa DNA - testi. Kaikki suominaiset eivät ole Karjalasta.

Vierailija
277/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lisättävä että nämä vinosilmäiset ovat olleet kieroja ja seläntakana juonitt

..

Sivusta

Juuri niin. Koska ovat karjalaisia N1c1

.

Vierailija
278/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestän myös hyvin pakkasta, olen vilukissan vastak

---

Minä taas en kestää kylmää.

Intiaaneista puheen ollen. Intiaanit olivat hyvin viisaita. Luultavasti viisaimmat ihmiset ihmiskunnan historiassa.

Kolonialisit tuhosivat Amerikan. Intiaanien isänmaan.

Niin viisaita että skalpeerasivat toisiaan. Ihanan wokea! 🥰

Vierailija
279/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalaisen rodun N1c1 luonne:

Pahantahtoisuus

Kateus

Ilkeys 

Epärehellisyys

Pikkusieluisuus

Sabotoijan ja tuhoajan luonne

Olen itse tämän nähnyt. Näiden kanssa ei normaali kantaväestön yksilö tule toimeen.

Ne ovat totaalisen käsittämätöntä porukkaa.

Vain hän jolla on samaa DNAta N1c1, voi ymmärtää niitä.

Tyypillisiä venäläisiä.

Höpö höpö.......karjalainen on iloinen höpöttöjä 

...

Kokemukseni mukaan eivät.

Nuo iloiset höpöttäjät tulevat Savosta ja Hämeestä.

Savolaiset ovat oikeasti hämäläisiä

Karjalainen on kylmä ja pikkusieluinen.

Vierailija
280/428 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen suomalaisuus. Sehän kostuu monista heimoista.

Kun katsoo 1200-luvun grafiikkaa nykyisestä Suomesta. 

Suomalaiset eli Varsinais-Suomessa.

Hämäläiset eli Päijänteen länsipuolella ja Pohjois-Satakunnassa.

Savolaiset eli Saimaalla.

Karjalaiset eli Laatokan rannalla.

Saamelaiset eli Keski-Suomessa, nykyisen Pohjois-Savon, Kainuun ja Lapin alueella.

Uusimaa oli pääosin erämaata, kuten myös merestä noussut Pohjanmaa ja suomenruotsalaisia ei näkynyt missään, kun Lalli tappoi sen ainoan Köyliön järven jäällä kirveellä 1100-luvun lopulla. Mutta niin vain tapetusta Piispa Henrikistä tuli pyhimys ja kansakunnan yhdisti tänne muuttaneet Ruotsin köyhälistö ja Ruotsin sen ajan rikolliset. Ilman suomenruotsalaisten saapumista elettäisiin varmaankin vieläkin heimoissa luonnonuskonnoissa. Mutta oletettavammin Venäjä olisi yhdistänyt heimot kansaansa ilman suomenruotsalaiset saapumista.