Isät, oppikaa tästä ajoissa. Isä, äiti ja pikkulapsi syömässä ulkona
Isä kantaa oman ruokatarjottimensa, kun äiti valitsee lapselle ruokaa toiselle tarjottimelle hoitotaukku olkapäällään. Kävelemään oppinut lapsi roikkuu hameenhelmasta kädellään ja äiti kantaa tarjotinta. Lapsi saa itkuisen väsymys-nälkä raivarin, kun ovat pöydässä. Isä alkaa syömään omaa ruokaansa ja sanoo, että toiset ruokailijat eivät varmasti pidä lapsen itkusta. Äiti sanoo, että hän itsekään ei ole syönyt sitten aamupalan ja käskee isää vahtimaan lasta, jotta hänkin saisi ruokaa. Äiti tulee takaisin oman ruokansa kanssa. Äiti syö itse ja saa lapsen syömään JA ÄITI ON VARMASTI JO EHTINYT AJATTELEMAAN, ETTÄ KUN LAPSI ON VÄHÄN ISOMPI, NIIN HÄN EROAA ITSEKKÄÄSTÄ ISÄSTÄ, JOKA EI OSAA REAGOIDA LAPSENSA TARPEISIIN OMA-ALOITTEISESTI, EIKÄ HUOMIOI VAIMOAAN.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on oppia etenkin kaikille äideille. Opettakaa ne poikalapsenne ottamaan vastuuta ja huomioimaan toiset ihmiset! Teette ison palveluksen tuleville miniöillenne sekä myös pojillenne.
Kasvatuksestahan tuollainen käytös on melko paljon kiinni. Toki aina on itsekkäitä törppöjä, joihin ei mikään ohjeistus tehoa.
Olen nainen ja useasti todistanut ap:n kuvaamaa tapahtumaa.
Miksi isät eivät voi opettaa poikalapsilleen vastuunkantoa ja toisten ihmisten huomioimista?
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on oppia etenkin kaikille äideille. Opettakaa ne poikalapsenne ottamaan vastuuta ja huomioimaan toiset ihmiset! Teette ison palveluksen tuleville miniöillenne sekä myös pojillenne.
Kasvatuksestahan tuollainen käytös on melko paljon kiinni. Toki aina on itsekkäitä törppöjä, joihin ei mikään ohjeistus tehoa.
Miksi isät eivät opeta omalla esimerkillään????
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä yhtä paskaisää kaikkiin isiin.
Et varmaan oo käyny koskaan perheravintoloissa. Se menee 80 % tapauksista näin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tiedä jos isä vaikka maksaa 100% perheen kuluista. Tai jopa 150% niin että nainenkin saa jotain voittoa! No tuo vaimolle vittuilu on kyllä varma merkki siitä, että ero tulee heti kun on sopiva hetki
Ei se auta jos pelkkänä rahapussina toimii, jos ei ole henkisesti ikinä silti läsnä tai muutoin auta vaikka olisi paikalla, tai välitä siitä saako vaimo ikinä hetken rauhaa lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tiedä jos isä vaikka maksaa 100% perheen kuluista. Tai jopa 150% niin että nainenkin saa jotain voittoa! No tuo vaimolle vittuilu on kyllä varma merkki siitä, että ero tulee heti kun on sopiva hetki
Oma lapsi hoidetaan kunnialla tuloista riippumatta. Vaikka maksaisi kaikki perheen menot, se ei vapauta hoitovastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isät eivät voi opettaa poikalapsilleen vastuunkantoa ja toisten ihmisten huomioimista?
Niin... miksi tämäkin lankeaa äitien niskoille? Laiskana istuva isä näyttää huonon esimerkin pojalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vain kuvitella, millaisen sotkun tuo perhe jättää ympärilleen, kun ovat kaikonneet ravintolasta.
Tuosta tuli mieleen perhe kylpylässä aamiaisella. Perheen isä huolehti lapsesta syömisineen. Äiti luki kirjaa, valehtelematta lautasvuori edessä. Päällimmäisissä lautasissa oli syömätöntä ruokaa ja pienissä leipälautasissa kussakin yksi leipä, paahtoleipä, kroisantti, pulla, piirakka ja noista kaikista se yksi haukku! Kiinnitti niin huomiota, ettei voinut olla katsomatta.
Joo, en ymmärrä kymmentä eri lautasta, mutta täytynee sanoa, että aika normaalia, ettei pienet lapset syö kaikkea mitä lautaselle on laitettu... Maistavat vähän jotain ja siinä se.
Jos siinä on kolmekin lasta syömässä niin äkkiäkös niitä lautasia sotkeentuu. Lapsilla on myös vaiheita, jolloin eri ruoka-aineet ei saa koskettaa toisiaan...
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Pakko kasvattaa tunnolliseksi, tai muuten pojasta tulee eroisä joka valittaa elareista ja näkee lapsiaan joka toinen viikonloppu.
Minua rasitti eniten ravintolassa se, että mieheltäni menee tolkuttoman kauan valita itselleen ruokaa.
Siinä sitten napotetaan nälkäisinä varttikin odottamassa, että isäkin saa tilattua. Pahimmillaan tarjoilijakin väsyy ja häipyy välillä jonnekin. Ja isä miettii ja pohtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on edelleen niitä isejä, jotka eivät osaa vastuunkantoa ja toisten ihmisten huomioimista itsekään. Syynä se, että sen ikäpolven äidit vielä piikoivat poikiaan ja miehiään aika paljon. Kyllä kuulen kuinka vaikka 70-luvulla syntyneet äidit puhuvat kuinka heidän pitää paapoa sitä aikuista ikuista "pikkupoikaansa"... Itse olen syntynyt 90-luvulla ja tuntuu, että minun ikäisissä alkaa olemaan enemmän näitä äitejä, jotka vaativat sitä tasa-arvoa ja kyllä moni mieskin tähän jo lähtee mukaan.
Ja vaatekaupassa sitten.
Väsyin siihen että se olin aina minä, joka huolehti lapsille vaatteet ja vaadin, että isä lähtee mukaan niitä ostamaan.
Kaupassa isä kuitenkin aina liukeni miesten puolelle ja samalla se ainoa myyjä siirtyi palvelemaan häntä.
Minä siinä sitten sovitutin kolmelle lapselle vaatteet ja jalkineet hikisenä ilman yhtäkään apukättä.
Ja omat vaatteet tilasin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Minua rasitti eniten ravintolassa se, että mieheltäni menee tolkuttoman kauan valita itselleen ruokaa.
Siinä sitten napotetaan nälkäisinä varttikin odottamassa, että isäkin saa tilattua. Pahimmillaan tarjoilijakin väsyy ja häipyy välillä jonnekin. Ja isä miettii ja pohtii.
Yleensä se on se pentu, joka istuu mammansa sylissä osoittelemassa tuotteita ja kimittämässä saatanan kovalla äänellä Mä haluun tota, enpäs haluukaan, mä en haluu tota, mä inhoon tota, yäk, mä haluun tota, eiku tota
ja mamma ylpeänä Että MEIDÄN taavettiemmapelle se tässä osoittaa omaa tahtoaan!
Ja jono takana sen kun kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se on se pentu, joka istuu mammansa sylissä osoittelemassa tuotteita ja kimittämässä saatanan kovalla äänellä Mä haluun tota, enpäs haluukaan, mä en haluu tota, mä inhoon tota, yäk, mä haluun tota, eiku tota
ja mamma ylpeänä Että MEIDÄN taavettiemmapelle se tässä osoittaa omaa tahtoaan!
Ja jono takana sen kun kasvaa.
No siks sieltä on haettu lautanen kerrallaan yksi maistettava. Mutta skeään ei käy.
Muistuipa mieleeni eräs päiväkodin juhla liki 20 vuoden takaa. Ohjelman jälkeen oli vuorossa kakkukahvit. Menin jonottamaan lasten (3) kanssa, miestä ei näkynyt. Saimme otettu kahvit ja mehut ja kakut ja näin miehen seisoskelevan salin laitamilla. Mentiin sitten sinne ja mitä armas mieheni sanoo, vähän loukkaantuneena, että etkö tuonut hänelle. Sen verran pahasti taisin mulkaista, että lähti siitä jonottelemaan omaa kakkupalastaan😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on edelleen niitä isejä, jotka eivät osaa vastuunkantoa ja toisten ihmisten huomioimista itsekään. Syynä se, että sen ikäpolven äidit vielä piikoivat poikiaan ja miehiään aika paljon. Kyllä kuulen kuinka vaikka 70-luvulla syntyneet äidit puhuvat kuinka heidän pitää paapoa sitä ai
Siinä äidin opettamisessa on vaan se huono puoli, että se on täysin tehotonta jos isä ei näytä esimerkkiä. Ei lapsi ole tyhmä. Jos hän katselee, kuinka isä palkitaan kerta toisensa jälkeen itsekkäästä ja välinpitämättömästä käytöksestä, hän tietenkin mallintaa sitä tulevaisuudessa. Tai oikeammin, kasvaa nykypäivänä vauva-palstalla päivystäväksi inkkeliksi, kun tytöt puolestaan katsovat sitä uhrautuvaa esimerkkiäitiä ja toteavat, että ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä toope, että rahalla saat pestyä itsesi pois omien lastesi hoitovastuusta? Onneksi kovin moni nainen ei ole niin tyhmä, että tällaiseen suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä yhtä paskaisää kaikkiin isiin.
Tai yhtä keksittyä tapahtumien kulkua todellisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on edelleen niitä isejä, jotka eivät osaa vastuunkantoa ja toisten ihmisten huomioimista itsekään. Syynä se, että sen ikäpolven äidit vielä piikoivat poikiaan ja miehiään aika paljon. Kyllä kuulen kuinka vaikka 70-luvulla syntyneet äidit puhuvat kuinka heidän pitää paapoa sitä ai
Olen onnellinen että veljeni lopulta oppi kokkaamaan ja nykyään siivoakin itse, koska äiti pesi hänen hampaansakin ihan liian pitkään, samalla kun minä pesin hampaani itse n. 3-5 vuotiaasta lähtien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa jo n. 18 v, mutta vieläkin muistuu mieleeni äitienpäivälounas ravintolassa kahden pienen lapsen kanssa.Minulla molemmat lapset sylissä ja syötin toista. Mies söi ruokansa ja alkoi kyllästyneen näköisenä odotella, että enkö kohta ole valmis, kun en ollut vielä aloittanutkaan ruokaani. Lopulta sähähdin miehelle, että vosiko pilkkoa pihvini, niin saisin sen syötyä pelkällä haarukalla. Mies pilkkoi.
Kun tätä olen muistellut (kyllä) myöhemmin, mies on kysynyt, miksi en pyytänyt häntä ottamaan lapsia syliin, syöttämään heitä tms. No en todellakaan pyytänyt kun olin niin raivoissani. Kyllä pitää itse tajuta!
En todellakaan tajua, miksi pitää ne lapset tehdä parin vuoden ikäerolla, kun nykyisin on vapaus valita.
No, ei parin vuoden ikäero ole mikään pieni. Ihan normaali.
Joo, en ymmärrä kymmentä eri lautasta, mutta täytynee sanoa, että aika normaalia, ettei pienet lapset syö kaikkea mitä lautaselle on laitettu... Maistavat vähän jotain ja siinä se.